Skocz do zawartości

330i Gdzie jest umieszczona odma?


Chabera

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, jestes na dobrym tropie - to jest to. Niestety dostep do niej nie jest prosty. Znajduje sie pod kolektorem ssacym. Opcje sa dwie:

1. Wyjecie filtra powietrza, przeplywki, przepustnicy i uzyskasz do niej dostep - wymagane szczuple rece :mrgreen:

2. Zdjecie kolektora ssacego.

Po co chcesz tam grzebac, jezeli oleju ci nie ubywa, i po otwarciu korka wlewu oleju nie kopci sie to jest ok. Nawet powinno byc tam lekkie podcisnienie. Uruchom silnik, zdejmij korek wlewu oleju i zakryj dziure reka powinienes czuc jak lekko ja zasysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze od czasu do czasu jak na stoje na swiatlach i samochod jest na wolnych obrotach to czasami ma tak ze troche wachluja obrotami delikatnie i jeszcze jedna sprawa ze jak tak stoje to tez potrafi puscic bialy dymek z wydechu tak 10-15 sekund rzadko sie jej to zdarza ale czasem tak robi.(moze jestem przewrazliwiony bo ostatnio robilem trasy po miescie dlugosci do 10km i sie dobrze nie rozgrzala ale jak przyuwazylem temperatura na wskazniku byla juz 90 C i dymek polecial) Jak podczas jazdy jak daje jej w palnik nic nie dymi i na luzie jak przegazuje to tez nie puszcza zadnych dymkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zimnym silniku obroty zaczna ci mocniej falowac - oznacza to przewaznie uszczelki vanosa. Bialym dymkiem bym sie nie przejmowal, w chlodne dni na krotkich odcinkach to norma. Silnik grzeje sie dosyc szybko ale wydech potrzebuje dluzej zeby sie wygrzac (mysle ze ze 20 - 30km). W wydechu koncowym w chlodne dni (po jezdzie) kondensuje sie para wodna ktora pozniej zostaje wypluwana - stad dymek, a czasem nawet pare kropli wody. Na wszelki wypadek kontroluj stan cieczy chlodzacej (najlepiej rano przed jazda)

ps. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Kupa roboty z wymianą, daruj sobie, jeśli nie jesteś jej pewien na 100%. Ja zmieniłem całkiem sprawną na nową i tylko kasa poleciała (myślałem, że będzie mniej oleju brała).

 

Pokaż zdjęcia ;) moja jest Topas Blau ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc ,podlacze sie do tematu ,odnosnie odmy,jezeli zdejme filter ,to jak odlaczyc ta przepustnice ,niczego nie przestawie w srodku,i jak siedzi ta odma na zaciski i czy dam rade wiekszosc tych wezykow wymienic,a jezeli nie to czy przy sciagnieciu kolektora ssacego bede potrzebowal jakies inne uszczelki oprocz tej od kolektora ????
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza zamocowany jest na jedna srubke, pozniej sciagasz gumowe weze az do przepustnicy. Przepustnica zamocowana jest na cztery dlugie sruby fi 6 (klucz 10) na rogach. Linki nie odlaczasz tylko wyjmujesz przepustnice do gory (wisi na lince), a z drugiej strony przepustnicy (od przodu auta) odlaczasz okragla wtyczke elektryczna( trzeba obrocic o pol obrotu i wyciagnac). Nastepnie odpinasz wtyczki od alternatora i jakiegos czujnika, zeby miec lepszy dostep. Ja to robilem w swojej 520i M52TU, prawdopodobnie miejsca moze byc u ciebie ciut mniej. Kolektora nie sciagalem. Odma o ile dobrze pamietam zamocowana jest za pomoca jednego wkreta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.