Skocz do zawartości

320D-klimatronik- czujnik temperatury wewnętrznej?


arturb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc w diagnozie

 

Objawy w zimie:

1. Zanim zacznie robić się w aucie ciepło (temp. ustawiona na 19-20st. - na klimatroniku) to trzeba spory kawałek przejechać. Auto już dawno dogrzane. Nowe termostaty. Na kratce środkowej pokrętło na środku. A w aucie zimo. Dopiero podkręcając obroty dmuchawy na zakres środkowy zaczyna po pewnym czasie lecieć ciepło.

2. Na dwóch, ewentualnie 4 kreskach (nastawa dmuchawy) prawie nic nie dmucha - dopiero w środkowym zakresie (6 kresek).

3. po pewnym czasie w aucie robi się sauna - i trzeba przykręcać temperaturę.

4. włączając klimatyzację na chłodzenie zaczyna od razu dmuchać lodowatym powietrzem - mimo że ma ustawione na 20 stopni, a na zewnątrz 0 lub 1 stopień. Chyba powinien nie wpuszczać zimnego skoro w aucie jest zimniej niż 20???

 

Objawy w lecie (np.25stopni)

1. Jadąc np. 100km zaczyna się w aucie robić coraz cieplej - słychać że sprężarka chodzi ale z kratek nie dmucha zimnym powietrzem. Czuć zimno ale nie dmucha.

Muszę wiec wyłączyć na chwilę chłodzenie (wtedy dmuchnie porządnie zimnem) i ponownie włączyć za około 1-2 minuty. I tą operację powtarzam co około 10-20km.

 

Czy to wina czujnika temp. wewnętrznej, jeża,panelu???

Gdzie znajduje się czujnik temp. wewnętrznej i ewentualnie jak go sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam te same objawy co Ty ale tylko latem.

W lecie wszytko OK.

 

U mnie latem to wygląda tak jakby sprężarka cały czas chodziła i po pewnym czasie przestawała efektywnie pracować. Jak wyłączę klimatronik na chwilę grzeje chłodzi dalej.

To tak jakby coś "zamarzało" a po chwili rozmarzało.

Jak bym nie "zresetował" klimatronika to zaczęłoby się robić cieplej i cieplej.

 

Wstępnie już coś u siebie działałem zobacz link z "hakiem" ale będę walczył dalej.

 

U Ciebie na zimnym bym sprawdził:

- przeczyścić czujnik temp. i cały panel sterowania klimy,

- czy układ jest odpowietrzony (instrukcja w linku z podpisu),

- jeż - obowiązkowo,

- do wymuszenia obiegu wewnętrznego do grzania jest dodatkowa elektryczna pompka. Może być, że ma zmienny wydatek (mały / duży) jakby mały nie działał to by tłumaczyło wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUDM czyli masz to samo co ja. Na kratce czuć że sprężarka chodzi, bo kratka jest lodowata ale nie dmucha zimnym.

 

No i ten drugi objaw bardziej denerwujący...po jakimś czasie robi się cieplej i cieplej... i cieplej...

 

Ok. Panel przeczyszczę, czujnik też.

A gdzie szukać tego jeża? Kiedyś ktoś już o to pytał na forum ale póki co bez odpowiedzi....

 

Daj znać jak Ci się uda coś wymyślić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
TUDM czyli masz to samo co ja. Na kratce czuć że sprężarka chodzi, bo kratka jest lodowata ale nie dmucha zimnym.

 

No i ten drugi objaw bardziej denerwujący...po jakimś czasie robi się cieplej i cieplej... i cieplej...

 

Ok. Panel przeczyszczę, czujnik też.

A gdzie szukać tego jeża? Kiedyś ktoś już o to pytał na forum ale póki co bez odpowiedzi....

 

Daj znać jak Ci się uda coś wymyślić:)

 

Jeżyk jest na zdjęciu w link z podpisu.

 

Ja będę walczył i napewno o tym napiszę u siebie ale nie obiecuję, że u Ciebie (glowa nie ta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też mam ten sam problem po pewnym czasie klima przestaje chłodzic ,pomaga wyłączenie klimy na kilka minut .

 

Szukajac rozwiązania w gogle napotkałem podobny temat ,ponoć i raczej napewno problem tkwi w czujnikach klimatyzacji a dokladniej są dwa czujniki jeden za konsolą sterowania klimy a drugi po tronie kierowcy gdzies w okolica pedału gazu na prawej sciance.Uszkodzenie jednego z czujników powoduje zamrozenie parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też mam ten sam problem po pewnym czasie klima przestaje chłodzic ,pomaga wyłączenie klimy na kilka minut .

 

Szukajac rozwiązania w gogle napotkałem podobny temat ,ponoć i raczej napewno problem tkwi w czujnikach klimatyzacji a dokladniej są dwa czujniki jeden za konsolą sterowania klimy a drugi po tronie kierowcy gdzies w okolica pedału gazu na prawej sciance.Uszkodzenie jednego z czujników powoduje zamrozenie parownika.

 

'Zamrożenie parownika' - tego określenia mi brakowało.

U mnie się to na pewno dzieje - dużą kałużę po postoju.

Zawsze myślałem, że drugi czujnik w podsufitce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz ,latem ze spodu auta wypływaja strunienie wody ,kiedyś nawet koles na stacji bęzynowej zwrucił mi uwage ,myslał ze chłodnica mi poszła tyle wody było na asfalcie , czy ktoś wie dokładnie gdzie sie znajduja te czujniki od klimy wewnatrz auta ?? mile widziane jakieś foto .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje wypowiedz kolegi z innego forum :

 

vwir napisał:

 

RobertS - trafiles idealnie. Jeden z czujnikow temperatury parownika byl padniety. Zostawie info dla potomnych, moze komus sie przyda: komputer nie zglasza takiej usterki, trzeba sie podpiac bezposrednio pod wskazania czujnikow i widac, ze temperatura parownika jest caly czas taka sama. Takie czujniki w E46 sa 2: jeden bezposrednio nad parownikiem a drugi obok nog kierowcy. U mnie padniety byl wlasnie ten drugi i pokazywal caly czas 30 stopni. Po wymianie wszystko dziala super. Dzieki!

 

A tu link do tej dyskusji http://209.85.129.132/search?q=cache:GaNC10C0UKcJ:klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php%3Fpid%3D11825+e46+klimatyzacja&cd=3&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja się przyłącze do dyskusji. Mam podobny problem z ogrzewaniem które u mnie po prostu się nie wyłącza. Mimo iż na klimatroniku jest 16 stopni auto grzeje jak szalone. Do tego dmuchawę da się tylko załączyć na polowe mocy nawiewu. Co do samej klimy mam za małe ciśnienie i się nie włącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z czujników nr4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=64_0820&hg=64&fg=40

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/f/217.png

 

Jak go zlokalizować ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=64_0700&hg=64&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/r/p/80.png

Gdzie go szukać? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=64_1085&hg=64&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/i/232.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturro dobre pytanie , gdzie ich szukać . Dzisiaj jade na działke i troche pogrzebe może uda mi się coś ustalic to zrobie jakieś fotki .

 

Odnośnie

AUC (Automatischer Umluftsteuerung)

AUC (Automatyczny Recyrkulacja Control)

 

Jak widać na aukcji ten czujnik ma coś wspulnego z panelem klimatronika

http://209.85.129.132/search?q=cache:hsNCBGOk4mcJ:cgi.ebay.pl/BMW-E36-Klimabedienteil-fur-Klimaautomatik-mit-AUC_W0QQcmdZViewItemQQitemZ170306388467+bmw+auc&cd=3&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jestem bardzo blisko w pełni zdiagnozowania tej usterki ale potrzebuję pomocy, proszę zobaczcie tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=773429#773429.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
a z tego co mnie się udało ustalić, to winą tego że po jakimś czasie klimatronic przestaje chłodzić i jakby zamarza ( a lekarstwem na to jest wyłączenia na pare minut klimatyzacji i ponowne włączenie) jest ten czujnik od temperatury który sie znajduje w nawiewach na nogi po stronie kierowcy. I takim doraźnym sposobem poradzenia sobie z tą usterką ( poza najlepszą wymianą czujnika na nowy) jest nie ustawianie na panelu klimatyzacji nawiewu na nogi. CZyli mamy tylko zapalone lampki przy guzikach na nadmuch na szybę przednią i na tułów. a na nogi wyłączamy i wtedy czujnik nie szwankuje.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.