Skocz do zawartości

Wibracje na biegu jalowym 320d


Mauro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegos czasu zaczely sie nasilac wibracje w kabinie gdy auto pracuje na biegu jalowym. Slychac jak by buczenie i delikatnie trzesie sie dzwignia zmiany biegow. Gdy lekko dodam gazu to wibracje ustaja. U mechanika sprawdzilem wszystkie elementy gumowe zawiesenia tlumika i zaden nie byl pekniety. Czy moze to byc wina poduszek silnika/skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działo się podobnie...też myślałem, że to poduchy silnika...jednak okazało się, że to wina paliwa była...szybko zatankowałem VPowera Shella pod korek i przepłukałem poprzednie, złe paliwo i silnik znów zaczął pracować równomiernie na biegu jałowym...Efekt wibracji na jałowym przeszedł po całym cyklu, czyli po zużyciu całego baku, zalaniu ponownie VPowerem i mniej więcej po zużyciu 1/3 z tego drugiego baku...Musiało widocznie do końca zużyć się to złe paliwo i "przeczyścić" dobrym...

 

Moja propozycja zatem - spróbuj najpierw z paliwem...a później bedziemy się zastanawiać co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, zawsze tankuje na statoilu, filtr paliwa wymieniane co 20tys, wiec mysle ze to raczej nie paliwo. Kiedys trafilem na jakis felerny diesel i dopiero mialem wibracje. Trzesla buda, przerywal, itp. Puki co stawiam na poduchy, ale moze ktos mial podobne doswiadczenia i powodem usterki moze byc cos jeszcze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz obszerny temat o wszelkich drganiach w 320d. Nie wiem, czy problem rozwiązano, bo straciłem zainteresowanie po 4-5 stronie i przestałem śledzić wątek. Ale może się przyda, jest co czytać:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100711&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie telepało na biegu jałowym, przy ruszaniu, hamowaniu, zapalaniu i gaszeniu:) Wymieniłem poduszki pod silnikiem (jak oglądał mi mechanik mówił, że ok, a po wymontowaniu okazło się że jedna rozpadła się na dwie części, a druga była naderwana). Po wymianie cisza i spokój :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź koniecznie tłumik drgań skrętnych !

 

U mnie własnie to było powodem drgań na biegu jałowym, mimo ze wielu "szpeców" diagnozowało poduszki albo koło dwumasowe

 

A co to jest "tłumik drgań skrętnych"?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bylem w serwisie, wymienilem poduche silnika. Okazalo sie ze jest kompletnie porwana. Auto jak by ciszej pracuje, ale nie wyeliminowalo to wibracji. Mechanik po jezdzie probnej wskazal na dwumase. Czy objawy typu: Wibracje przenoszone na bude na jalowym, nawet po wcisnieciu sprzegla, lekkie szarpniesie przy ruszaniu i hamowaniu biegami, niewielkie stuki i szarpniecia przy zmianie biegow, zauwazalne szarpniecie silnikiem przy gaszeniu, czy to sa oznaki konczacej sie dwumasy?

 

Czy przy ewentualnej wymianie trzeba tez wymienic sprzeglo? czy samo kolo wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.