Skocz do zawartości

E46 330i Przy odpowietrzaniu rozszczelniła się chłodnica.


jaypablo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w styczniu sprowadziłem z Niemiec BMW E46 330i 2000r.

Po 20 dniach w zbiorniku wyrównawczym zrobiło się sucho (pusto) na kokpicie zapaliła się kontrolka.

Musiałem dolać ponad litr płynu chłodzącego.

 

Trasę jaką musiałem pokonać z Niemiec do Polski to jakieś 1380 km.

Średnio jechałem 150-170 km/h. Czy to normalne, że płynu ubyło tak dużo?

 

Po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy. Po około trzech miesiącach ponownie ubyło mi płynu.

Więc się umówiłem z mechanikiem na wymianę go. Mechanik wykrył, że był uszkodzony korek odpowietrznika.

Korek został wymieniony, płyn zalany i układ "odpowietrzony". Na drugi dzień około godziny 22 wskazówka temperatury silnika podskoczyła.

Zjechałem samochodem na pobocze. Zaglądam pod maskę, a tam wyciek płynu - eksplodował gumowy wąż wychodzący ze zbiornika wyrównawczego.

 

Na drugi dzień zadzwoniłem do mechanika z informacją, że mam ten sam problem. Spytałem się czy sprawdzali termostat i cały układ.

Dostałem odpowiedź, że tylko zlecałem wymianę płynu i to zrobili. Po chwili Pan mechanik mówi, że musi to być uszczelka pod głowicą.

 

Nie kopci, w zbiorniku wyrównawczym nie widać oleju, paliwa, a w oleju płynu. Bagnet też czysty. Chociaż pod korkiem oleju jest maź alla kawa, ale pokonuje małe trasy - 4km do pracy.

 

Wczoraj po otwarciu zbiornika wyrównawczego poczułem delikatnie woń paliwa, ale tak delikatnie, że prawie niewyczuwalne. I tu moje podejrzenia, że uszczelka jest do wymiany.

 

Tak wygląda korek oleju:

 

http://www.paczkazdo.pl/bmw/korek.jpg

 

///////////////////////////////////////////////////

 

Dzisiaj 2014-04-23 przystąpiłem do wymiany termostatu i uszkodzonego gumowego przewodu wychodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego.

Po wymianie zabrałem się za uzupełnienie płynu i odpowietrzenie.

 

1. Wlałem 5 litrów płynu.

2. Włączyłem zapłon, ogrzewanie na maksa (bez włączonej kilimy), nawiew trochę

3. Korek wlewu płynu i odpowietrznik odkręcone

4. Pojawiły się bąbelki przy odpowietrzniku

5. Przewody zacząłem ugniatać aby wyszło jak najwięcej powietrza

6. Zakręciłem korek wlewu i delikatnie nakręciłem korek odpowietrznika

7. Włączyłem silnik i poczekałem z 15 minut, niestety ciągle zimne powietrze z nawiewu

8. Pogazowałem z 20 minut i z nawiewu powoli poleciało ciepłe powietrze

9. Na rozgrzanym silniku delikatnie poluzowałem odpowietrznik i na chwilę korek wlewu - uciekało powietrze

10. Wskazówka w pionie, poczekałem kolejne kilkanaście minut

11. Włączyłem gaz (lpg) i dalej grzałem

12. Chłodnica się zagrzała i ciepłe powietrze w końcu normalnie poleciało w samochodzie

13. Jeszcze chwile miałem włączony silnik i nagle rozszczelniła mi się chłodnica na plastiku w samym rogu:

http://www.paczkazdo.pl/bmw/chlodnica.jpg

 

Przewody stałe się twarde. Rozszczelnienie na chłodnicy delikatne, tak jakby zrobić dziurkę igłą, ale mimo to trochę tryskało.

 

I teraz pytania.

 

1. Czy wentylator znajdujący się przed chłodnicą powinien się załączyć, czy tylko wentylator wisko?

2. Jest to już trzecie rozszczelnienie. Najpierw okazał się być uszkodzony odpowietrznik. Za drugim razem wywaliło przewód gumowy wychodzący ze zbiorniczka wyrównawczego. A dzisiaj chłodnica.

Czy to będzie uszczelka pod głowicą? Czy może cały układ po wcześniejszych akcjach został nadwyrężony i mogło się tak stać?

3. A może źle odpowietrzyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odkrecaj odpowietrznika i korka jednoczesnie, chyba ze do napelniania ukladu, inaczej zapowietrzasz uklad. tak samo jesli odkrecasz korek na rozgrzanym silniku

 

jesli wywalilo waz to masz za duze cisnienie, to byc moze ze masz mocno zapowietrzony uklad, a moze byc i uszczelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odkrecaj odpowietrznika i korka jednoczesnie, chyba ze do napelniania ukladu, inaczej zapowietrzasz uklad. tak samo jesli odkrecasz korek na rozgrzanym silniku

 

jesli wywalilo waz to masz za duze cisnienie, to byc moze ze masz mocno zapowietrzony uklad, a moze byc i uszczelka

 

Opisów odpowietrzania w internecie cała masa, każdy co innego piszę i nie wiem czego mam się trzymać.

Masz jakiś sprawdzony sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa korka zbiornika wyrównawczego - sugerowałem sprawdzenie w poprzednim Twoim temacie.

 

Ja odpowietrzałem tak:

1. Odkręcić śrubę odpowietrzająca przy korku chłodnicy.

2. Nalewamy nowy płyn do momentu gdy ukaże się w korku odpowietrzającym.

3. Zakręcamy korek odpowietrzający.

4. Uruchamiamy zostawiając go na biegu jałowym (korek od chłodnicy odkręcony , ogrzewanie na max).

W miarę nagrzewania silnik samoistnie się odpowietrza w miedzy czasie dolewamy płynu jak wskaźnik poziomu opadnie na dno.

5. Po ok 15 minutach (termostat się otworzy ) dolewamy płyn wg wskazań pływaka zakręcamy korek i 4000 obr/min przez ok 30 sek.

6. Wyłączamy silnik ostrożnie odkręcamy korek.

7. Sprawdzamy stan ewentualnie dolewamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa korka zbiornika wyrównawczego - sugerowałem sprawdzenie w poprzednim Twoim temacie.

 

Ja odpowietrzałem tak:

1. Odkręcić śrubę odpowietrzająca przy korku chłodnicy.

2. Nalewamy nowy płyn do momentu gdy ukaże się w korku odpowietrzającym.

3. Zakręcamy korek odpowietrzający.

4. Uruchamiamy zostawiając go na biegu jałowym (korek od chłodnicy odkręcony , ogrzewanie na max).

W miarę nagrzewania silnik samoistnie się odpowietrza w miedzy czasie dolewamy płynu jak wskaźnik poziomu opadnie na dno.

5. Po ok 15 minutach (termostat się otworzy ) dolewamy płyn wg wskazań pływaka zakręcamy korek i 4000 obr/min przez ok 30 sek.

6. Wyłączamy silnik ostrożnie odkręcamy korek.

7. Sprawdzamy stan ewentualnie dolewamy.

 

Nie wiem czy jest sens to robić, bo przy chłodnicy na plastiku doszło do rozszczelnienia.

Co prawda bardzo małego, tak jakby ktoś zrobił otwór igiełką. Przy dużym ciśnieniu (zapowietrzonym układzie-przewody cholernie twarde) leciało, a przy małym już nie.

 

Korek wydaje się być oki, ale nie wiem czy popuszczał jak było duże ciśnienie w układzie.

Jakiej firmy polecasz korek? Z ASO czy może być np. firmy FEBI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magik ktory odpowietrzal moja mowil ze musi byc maksymalnie wystudzona do odpowietrzania - nic wiecej nie wiem, ale po jego zabiegu odpowietrzania weze nie puchly, a ja sie z tym meczylem z miesiac czasu i caly czas bylo cos nie tak ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą.

 

Niestety okazało się, że jest to uszczelka pod głowicą.

Dzisiaj podjechał do mnie mechanik z testem na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.

 

Płyn szybko zmienił kolor, a bąblów w środku co niemiara.

 

Co przy wymianie uszczelki się jeszcze profilaktycznie wymienia, ulepsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.