Skocz do zawartości

316i M43B16. Demontaż kolektora dolotowego. Wymiana odmy.


Krzysieksz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zająłem się odnowieniem układu zasilania powietrzem, co nieco już wymieniłem (przewód ssący przepustnicy i filtr powietrza na wkladkę K&N), wloty i obudowa filtra wymyte. Teraz Będę wymieniał przewód wlotowy filtra powietrza, odpowietrzacz skrzyni korbowej (zwany odmą) wraz z przewodami i przewody powietrza (od silnika krokowego). Niezbędny będzie demontaż górnej części kolektora dolotowego i co za tym idzie uszczelek (kolektora dolotowego x2, obudowy przepustnicy x1) oraz przewodu podciśnieniowego do listwy wtryskowej (stwardniały). To moje pierwsze podejście do tego, ale chyba nie ma tu nic trudnego.

Na zdjęciach przewód podciśnieniowy, przewód powietrza od przewodu ssącego przepustnicy (spękany) oraz odma:

https://zapodaj.net/c987aca8e5729.jpg.html, https://zapodaj.net/f34f7158d0152.jpg.html, https://zapodaj.net/37788be28bb6f.jpg.html

 

Co wymieniłem:

-Przewód ssący na nowy ''SWAG 20 93 6199'' (stary był klejony),

-Filtr powietrza na wkładkę K&N 33-2733 (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2733).

 

Co zakupiłem:

1. Przewód wlotowy filtra powietrza - oryginał BMW:

Schemat: https://zapodaj.net/3d67b82630954.gif.html

2. Odma - Febi:

-''Filtr, odpowietrzenie komory korbowej FEBI BILSTEIN 26101''

-''Wąż, wentylacja skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 32246''

-parę rzeczy do montażu (śrubki, zaciski) - oryginał BMW.

Schemat: https://zapodaj.net/f9b341ecd189c.gif.html.

3. Przewody powietrza - oryginał BMW:

Schemat: https://zapodaj.net/d8cf4e2c2d96e.gif.html. UWAGA !!!! W mojej E36 (Coupe 03.96r. M43B16) brak poz. 8, 9, 10, 11 z podanego schematu, w miejscu poz. 11 występuje u mnie poz. 18 ze schematu https://zapodaj.net/7870ed63eef62.gif.html, pomyłka poprawiona przy sprawdzaniu kompatybilności z VIN w sklepie.

4. Uszczelki kolektora dolotowego, przepustnicy:

Schematy: https://zapodaj.net/2f966bcec9bb1.gif.html - oryginały BMW, https://zapodaj.net/df43db311b716.gif.html - ELRING 888.613.

5. Przewód podciśnieniowy - oryginał BMW:

Schemat: https://zapodaj.net/7870ed63eef62.gif.html poz. 13.

 

A tutaj kolejne etapy demontażu górnej części kolektora dolotowego (znalezione na innym forum, źródło: http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?454501-Idle-Control-Valve-Write-up-ICV-clean-DIY):

- https://zapodaj.net/0131fc8a57413.jpg.html - przewód ssący, przepływomierz;

- https://zapodaj.net/1ddd0638b65da.jpg.html- przepustnica;

- https://zapodaj.net/32ce0663dbb1a.jpg.html - zdjęta przepustnica;

- https://zapodaj.net/941832b2a1239.jpg.html - odpięcie przewodu powietrza (od silnika krokowego) od kolektora;

- https://zapodaj.net/89aeba958b7ea.jpg.html - zdemontowana górną część kolektora dolotowego.

 

No i to by było na tyle. Proszę o porady, wskazówki, problemy podczas demontażu górnej części kolektora dolotowego, może o czymś zapomniałem (jakiejś uszczelce), czy innej rzeczy którą warto wymienić podczas takiego demontażu ? Warto wymyć tę połówkę kolektora w środku i czym najlepiej ?

Starałem się wszystko opisać klarownie, tak, aby to komuś posłużyło, gdyby się za to zabierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione, pomalowałem jeszcze kolektor sprayem do silników, tak wyszedł https://zapodaj.net/cafc76c383038.jpg.html, https://zapodaj.net/00c6aaed207cf.jpg.html.

Samochód zdecydowanie odżył, o wiele żwawszy się zrobił, prawie jakbym silnik zmienił :D. Na pewno osiągi się poprawiły przez skasowanie nieszczelności w dolocie.

Edytowane przez Krzysieksz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.