Skocz do zawartości

316i.Zapowietrzony układ chłodzący.


BarMoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

coś mam problem z układem chłodzenia w mojej beci, ostatnio pisałem o urwanym gwincie śruby odpowietrzającej, wcześniej o pękniętym krućcu nagrzewnicy a dziś muszę założyć nowy temat.

 

sprawa się ma tak.

niedawno wymieniałem płyn chłodniczy ( po montazu nowego krućca nagrzewnicy)

starałem się odpowietrzyć według wszelkich wskazówek jakie znalazłem na forum itd.

tylko że śrubka odpowietrzająca mi poszła.. więc jeżdziłem 2dni na takiej urwanej zanim nie załatwiłem nowej ori (chłodnica zamiennik) i cały ten czas z otworu gdzie został tylko gwint wydobywał się płyn, lekko bo lekko ale zawsze. i odpowietrzenie szlak trafił.

 

po zakupie nowej śrubki zaczął się kłopot z odpowietrzeniem układu, TZN...

 

pomimo że odpowietrzam wg wskazówek to dzieją się dziwne rzeczy..

przede wszystkim na ZIMNYM i ROZGRZANYM silniku poziom płynu jest identyczny,

główny przewód gumowy na górze jest twardy(czyli zapowietrzone).. potem dolewam płynu ale jego stan jest identyczny, tak jak pisałem powyżej. itak w kółko..

 

może ten temat to kotlet, nie wiem.. ale proszę bardzo o pomoc bo już mnie to denerwuje..

jak to teraz porządnie odpowietrzyć żeby a zimnym płynu było do połowy zbiornika, a na rozgrzanym MAX.

 

bardzo proszę o porady co zrobić krok po kroku..czy odpowietrzać na zimnym, na rozgrzanym..kiedy na maxa włączyć ogrzewanie itd.. bo coś spieprzyłem tylko już nie wiem co.

 

BMW E36 316i

 

 

Proszę się zapoznać i zastosować!!!

viewtopic.php?f=68&t=120678

Czas operacyjny na poprawienie 24 godziny.

Jak poprawiłeś ten tytuł??? :mad2: Ręce mi opadły.

Poprawiłem sam, ale zrobiłem to po raz ostatni ostatni.

Edytowane przez BarMoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że masz twarde węże nie oznacza powietrza w układzie tylko ciśnienie które wytwarza pompa wody. To że poziom ciągle jest ten sam znaczy że źle odpowietrzyłeś układ. Krok po kroku, będzie trochę ciężko bo każdy robi w inny ale podobny do siebie sposób. Pierwsze co robisz to spuszczasz cały płyn, z chłodnicy oraz bloku silnika (chłodnica -> spust, blok silnika 17 pod kolektorem wydechowym) Jak już to zrobisz to skręcasz śrubę i spust, odkręcasz odpowietrznik i wlew po czym wlewasz płyn do chłodnicy. Kiedy dojdzie do maxa i nie będzie już szło więcej zakręcasz odpowietrznik i uciskasz węże (ja uciskam parę razy dolny parę razy górny by mieć pewność po prostu), po czym odkręcasz odpowietrznik, płyn w zbiorniczku ci zejdzie to dolewasz i potem powtarzasz to w kółko parę razy, zakręcasz odpowietrznik i lecisz do kabiny, ustawiasz ogrzewanie max (na nogi najlepiej) i odpalasz auto. Płyn w zbiorniczku powinno ci zassać, po czym dolewasz go tak by doszedł do min/max, potem uciskasz parę razy znowu wąż i odkręcasz odpowietrznik. I tak znów parę razy w kółko by z odpowietrznika zaczęły lecieć bąbelki a po pewnym czasie zaczął się wylewać płyn razem z tym że przy wlewie zacznie ci się lać strumień a w kabinie z nawiewu zacznie dawać ciepłym powietrzem (po wszystkim nie zapomnij zakręcić odpowietrznika i korka wlewu :D). Taka cała procedura, niektórzy mogą odpowietrzać trochę inaczej niż ja ale rezultat jest ten sam. Co jeszcze ci dopisać mogę, dobre odpowietrzanie zajmie ci około 40 min z hakiem. A no i jeszcze jedna rzecz tak naprawdę miejsce gdzie masz odpowietrznik jest miejscem przelewowym co znaczy że tam gdzie masz wlew powinien ci się przelewać płyn, a po odkręceniu odpowietrznika powinien ci się wylać płyn.

 

Edit* - Następnym razem polecam wpisać w google "Jak odpowietrzyć układ chłodzenia e36" wyskoczy ci masa linków tu masz przykłady dwóch z nich:

http://imageshack.us/photo/my-images/83/bmw0014al.jpg/

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

 

Edit2* - A no i jeszcze nie zapomnij zedytować tytułu tematu tak jak kazał cichy^^ bo temat poleci do kosza (z całym szacunkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korek chłodnicy odkręcasz na zimnym czy na ciepłym silniku ? :)

 

Edit*- Do tego jeszcze jedna rzecz, płyn chłodniczy ma wartości rozszerzalności cieplnej więc skoro silnik będzie ciepły razem z płynem to tak naprawdę może się wydawać że będziesz miał w porządku a na rano na zimnym silniku przy sprawdzeniu będzie go mniej. A i jeszcze jedna rzecz, dużo osób (w tym ja) mówi by przynajmniej 2 tyg po odpowietrzaniu co dzień albo dwa sprawdzać poziom cieczy by mieć pewność, że nie ma jakiegoś wycieku lub czegoś^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij też tu:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

 

Ja sie stosowałem do tego aby rozgrzać silnik na otwartym korku (choć jak jest całkowicie zimny to lepiej otworzyć jak wskazówka troche sie ruszy bo bez ciśnienia wolniej się grzeje), pogazować delikatnie aż wzrośnie temperatura, na pracującym silniku zakręcić korek, zgasić silnik i odkręcić odpowietrznik. Wszystko to do momentu aż nie będzie ubywać z wyrównawczego a z odpowietrznika zacznie lecieć płyn, no i nja otwartym korku strumień cieczy z otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Od siebie dodam jak odpowietrzyć układ chłodzenia z książki obsługowej do e36 nie wydawanej chyba w pl.

Jeżeli masz układ przygotowany do zalania płynem do chłodnic to:

1. silnik musi być zimny, następnie napełniasz układ do poziomu COLD (CALT) tj. okolice połowy zbiorniczka

chłodnicy

2. obok korka wlewu jest taka mała śrubka plastikowa do odpowietrzania układu. Odkręcasz ją.

3. następnie ustawiasz ogrzewanie na maksymalną temperaturę na panelu klimatyzacji i przekręć kluczyk w stacyjce

na zapłon lecz nie odpalaj silnika!

4. powoli zacznij dolewać płyn do chłodnic, aż zacznie wypływać z odpowietrznika. Automatycznie powinieneś

zauważyć bąbelki powietrza usuwanego z układu. Dolewasz do momentu aż nie będzie pęcherzyków powietrza

w płynie

5. zakręć odpowietrznik i korek wlewu i uruchom silnik. Ma pracować do momentu osiągnięcia

właściwej temperatury pracy

6. kiedy silnik wystygnie sprawdź poziom płynu do chłodnic i jeżeli będzie potrzeba uzupełnij do

odpowiedniego poziomu.

 

 

Pozdrawiam

 

UWAGA

w punkcie 5 możliwe że korek wlewu nie zakręcamy, ale nie jestem w 100% tego pewny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.