Skocz do zawartości

E36 climatronic dmucha cały czas zimnem


Stiuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z climatronickiem, mianowicie kiedy przełączam tryb, to nic się nie dzieje. Wieje cały czas zimne powietrze i nie jest ważne, czy ustawione jest 30 stopni, czy 18 stopni. Kiedy wyłączam climatronic, całkowicie wyłączam, dalej wieje zimno.

Czasami mogę regulować moc nawiewu, ale po pewnym czasie już tracę tę możliwość i ogrzewanie dmucha jednym tempem, bez możliwosci regulacji.

Czy taką sytuację może powodować uszkodzony jeż? Jeśli nie, to co może być przyczyną takiej sytuacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia masz napewno elektrozawory ogrzewania oraz opornicę - jeża. Elektrozawory same w sobie się nie psują, ale ich uszczelnienia z czasem się po prostu rozłażą, powodując brak możliwości regulacji temperatury w kabinie. Możliwe też, że sam panel jest uszkodzony - w E36 jest to wada fabryczna. Generalnie naprawiałem już kilka takich paneli, ale objawy zawsze były takie same - po jakimś czasie pracy panel się wyłączał, ale np. dmuchawa działała dalej, albo panel przestawał reagować na polecenia - wciśnięcie przycisku nie powodowało zmiany zachowania.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta do komputera nie podłączałem.

 

Jeż już był reanimowany, więc bardzo możliwe, że to on jest winien. A jeśli panel jest uszkodzony, to jak można go sprawdzić?

Dużo rozbierania jest żeby dojść do uszczelnień elektrozaworów?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, wymieniłem elektrozawory i styuacja jest dalej taka sama. Jedyna rzecz, która uległa zmianie to, dmuchanie ciepłym powietrzem od strony pasażera?

Czy może temu byc winny climatronic? Znaczy panel climatronica?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś. Ale na jakie? Używane? A sprawdzałeś jak działają poza autem? Bo wiesz, z mojego doświadczenia to znaczna część E36 ma problem z elektrozaworami, tylko właściciele nie do końca są tego świadomi. najlepiej jest zdemontować zawory, zdjąć obudowę, rozkręcić, sprawdzić stan uszczelek - a jestem pewien, że gniazda będą "opuchnięte", a membrany uszczelniające wykruszone, i sprawdzić pod 12V z aku jak trzpienie zaworów pracują, czy otwierają się i zamykają bez oporu.

 

Na allegro dostaniesz zestaw naprawczy uszczelnień - gumowe gniazda oraz membranki to koszt kilku PLN.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.