Skocz do zawartości

E36 nie odpala a praktycznie wszystko zostało sprawdzone....


Angus MacGyver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

E36 316i 91r z wspomaganiem bez klimy,

bez gazu i nigdy nie miał.

 

Mam problem z odpaleniem E36, mianowicie po prostu zostawiłem na 15min przed sklepem i jak wróciłem nie odpalił i koniec, nie było wcześniej żadnych objawów zbliżającej się zapaści.

Silnik kręci i nie odpala.

Co już sprawdziłem:

- jest iskra na każdej świecy

- jest paliwo, a pompa pompuje [sprawdziłem na listwie wtryskiwaczy], równocześnie wyeliminowałem filtr paliwa. [wymieniłem pompę i filtr 4mc temu]

- wszystkie bezpieczniki są sprawdzone [te pod maską, nie znam innej lokalizacji]

- brak imobilaizera, rozebrałem kolumnę kierownicy i go nie ma, sama stacyjka, kluczyk płaski.

- brak dodatkowych alarmów, zabezpieczeń itp.

- napięcie na akumulatorze ok

- wymieniłem sterownik bosch na nowy [ok używany, jednak po wymianie te same objawy]

- rozebrałem przepustnicę i wszystko sprawdziłem, jest ok.

- sprawdziłem wszystkie widoczne kable, wtyczki i złączki,

- gdy podłączam przez OBD II to komputer nie chce mi go zobaczyć, używam carsoft i mam interfejs elm 327 na com.

.... pomocy :)

 

napiszcie mi co mogę jeszcze sprawdzić lub może inne urządzenie do diagnozowania potrzebuje?

 

Dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

KOlega pisze ze sterownik zamieniał już...

Dziwna sprawa...no raczje nie ma tak ze jes paliwo i iskra i auto nie odpala. Jak masz możliwość to sprawdz komprechę...ale pewnie bedzie jakaś pierdoła, urwany kabelek lub.....brak paliwa... :mrgreen:

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlega pisze ze sterownik zamieniał już...

Dziwna sprawa...no raczje nie ma tak ze jes paliwo i iskra i auto nie odpala. Jak masz możliwość to sprawdz komprechę...ale pewnie bedzie jakaś pierdoła, urwany kabelek lub.....brak paliwa... :mrgreen:

PZDR>

 

paliwa mam ok 30l, kompresję bym sprawdził, ale jak jest mała to raczej auto pali tylko źle prawda?

a na kompie nie powinna wyjść taka informacja jeżeli gdzieś nie dochodzi jakiś impuls, z czujnika jakiegokolwiek gdyby kabel był urwany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra INPA albo DIS Cie ratuje, ja sprawdziłbym jeszcze czjnik wału czy impulsów jak na to mówia, padł albo moze sie wypiął i wtedy dostaje iskre ale nie w tym momencie bo iskra jest mówisz tak? paliwo dochodzi do cylindrów? zpdr.
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra INPA albo DIS Cie ratuje, ja sprawdziłbym jeszcze czjnik wału czy impulsów jak na to mówia, padł albo moze sie wypiął i wtedy dostaje iskre ale nie w tym momencie bo iskra jest mówisz tak? paliwo dochodzi do cylindrów? zpdr.

Mhmm wiesz to rocznik 91 jeden z pierwszych i wiem że może być problem z podłączeniem się, jaki to konkretnie kabel i interfejs potrzebuje? INPA, DIS to kabel czy interfejs właśnie?

Zdaje się że nie mam czujnika wału, ponieważ jest mechaniczny rozdzielacz? Pod taką kopułką.

Czujnik impulsów inaczej położenia wałka rozrządu? Chyba tego nie mam.

Paliwo dochodzi, gdy wypiąłem listwę wtryskiwaczy to z wszystkich sikało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak masz iskrę i jesteś pewny że paliwo dochodzi to ściąg wąż gumowy z przepustnicy, wypnij wtyczkę z krokowca i przepływki, psiknij jakiegoś superstarta i odpal - powinno zaskoczyć na najwyższych obrotach.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah sorki :lol: walnąłem sie ... to silnik M40. Czjnik impulsów masz napewno i jego pierwsze bym sprawdził i jeszcze dobrze popatrz na kopłka i palec , moze cos tam sie dzieje . przeskoczył czy cos i nie w tej chwili iskre daje... Szkoda ze z Krakowa jestes kawał drogi a z checia bym Ci pomógł lubie takie wyzwania...

Jesli chodzi o padpiecie do kompa to musisz mieć interejs z duzym wtykiem 20 pin i program INPA albo duuzo lepszy DIS wtedy moze coś by pokazało. Pzdr

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah sorki :lol: walnąłem sie ... to silnik M40. Czjnik impulsów masz napewno i jego pierwsze bym sprawdził i jeszcze dobrze popatrz na kopłka i palec , moze cos tam sie dzieje . przeskoczył czy cos i nie w tej chwili iskre daje... Szkoda ze z Krakowa jestes kawał drogi a z checia bym Ci pomógł lubie takie wyzwania...

Jesli chodzi o padpiecie do kompa to musisz mieć interejs z duzym wtykiem 20 pin i program INPA albo duuzo lepszy DIS wtedy moze coś by pokazało. Pzdr

 

Czujnik impulsów mam, ale z tego co wiem to nawet jak nie działa poprawnie a jest paliwo w cylindrze i iskra to i tak auto zapali pomimo problemów i pewnie zaraz zgaśnie, a to moje nawet nie próbuje.

Co do kabli to trochę się pogubiłem, widziałem temat z hardware, ale dalej nie mam pewności czy posiadam odpowiedni interfejs a jeżeli to jaki kupić? Zaznaczam że to rocznik 91r i wyjątkowo opornie współpracuje z komputerem... Czy macie jakiś pewny kabel który z tym rocznikiem się łączy w 100%?

 

Programów znalazłem parę, jeden waży z 3GB, ale jestem pewien że jest "za nowy", bodajże coś takiego "BMW V39 DIS GT1 SSS CIP TIS", i nawet tego nie zainstaluje ponieważ laptop z COM jest stary i ma tylko 2GB dysk.

Drugi który mam "Easy DIS v44 1.0 BASE & GT1 v44 1.0" i też ma jakieś 2GB i znów nie zainstaluje...

W nowszym notebooku mam USB ale też jestem pewien że kablem przez usb nie połączę się.

 

Nie chce lawetować go do mechanika ponieważ naprawa za pewne przewyższy wartość pojazdu :).

Co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk nie chcesz jechac do ludzi ktorzy maja o tym pojecie to musisz meczyc sie sam i naprawiac metodw prób i błędów ja na odległośc tez nie jestem w stanie Ci pomoc ale poszukaj na forum w dziele diagnostyki moze ktos jest z twoich okolic z kompem i za 6ciopak dobrego browara wyjasni Ci sprawe. To ze masz DIS'a to dopiero kropla w morzu, brakuje Ci jeszcze kilku programów do samej instalacji jego , odpowiedniego kompa bo te co wymieniłes to sie nie nadaja i w Twoim przypadku musi być wej.RS i pare godzin instalacji. pzdr.
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M40 to jest prosty silnik, do którego nie trzaeba podpinać kompa, starczy miernik i trochę pojęcia...pewnie usterka jest prozaiczna...Pewnie pojedzie do mechaniora i zapłaci groszę za naprawę. Ale skoro woli widać kasę na kabel, tydzień instalować, i nic to nie przyniesie to jego sprawa...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk nie chcesz jechac do ludzi ktorzy maja o tym pojecie to musisz meczyc sie sam i naprawiac metodw prób i błędów ja na odległośc tez nie jestem w stanie Ci pomoc ale poszukaj na forum w dziele diagnostyki moze ktos jest z twoich okolic z kompem i za 6ciopak dobrego browara wyjasni Ci sprawe. To ze masz DIS'a to dopiero kropla w morzu, brakuje Ci jeszcze kilku programów do samej instalacji jego , odpowiedniego kompa bo te co wymieniłes to sie nie nadaja i w Twoim przypadku musi być wej.RS i pare godzin instalacji. pzdr.

Chętnie bym się wybrał tylko że auto nie jeździ, a w ciemno sprowadzę lawety, niestety nikogo nie znam. Mogę nawet 10ciopak postawić. Czytałem instalację, wiem jak to zrobić, w sprzęt przed chwilą zainwestowałem. Wejście RS232 to właśnie COM :) akurat na tym się znam. Co do prób i błędów to właśnie to robię, z waszą pomocą za co dziękuje.

 

M40 to jest prosty silnik, do którego nie trzaeba podpinać kompa, starczy miernik i trochę pojęcia...pewnie usterka jest prozaiczna...Pewnie pojedzie do mechaniora i zapłaci groszę za naprawę. Ale skoro woli widać kasę na kabel, tydzień instalować, i nic to nie przyniesie to jego sprawa... PZDR>

Jestem pewien iż jest to prosty silnik, w końcu ma 21 lat i nic szczególnego w Sobie, miernik mam lecz pojęcia wcale... też zgadzam się z tym że usterka jest pewnie tak głupia że na nią nie wpadnę, chętnie bym pojechał do polecanego mechanika który rzetelnie podejdzie do sprawy, a nie taki który jak zobaczy bmw to zacznie liczyć z buta roboczogodziny a po naprawie stwierdzi że przeglądał kilometry przewodów i wyszło jedyne 500zł.

 

Będę działać na nowym kompie, zobaczę co wyjdzie, jeżeli jednak znacie mechanika którego możecie polecić to proszę.

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym dziele poszukaj kogos z okolicy , kolega z forum napewno Ci pomoze :

viewtopic.php?f=48&t=110554

 

a tu masz instalacje DIS'a

viewtopic.php?f=97&t=65259

 

Powodzenia! pzdr.

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TEGO CO PISZESZ NIE SPRAWDZILES REGULATORA CISNIENIA PALIWA

Regulator wymieniony na nowy, nie pomogło.

 

dobre mam interfejsy? Ponieważ nie chcą mi się komunikować?

foto:

http://fotoo.pl/show.php?img=335276_imag0455.jpg.html

 

http://fotoo.pl/show.php?img=335275_imag0452.jpg.html

 

Może jest ktoś z Krakowa kto ma komputer i może podjechać i podpiąć się? Zapłacę, dogadamy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.