Skocz do zawartości

318i dławi się przy ruszaniu


Cin3kGostyn

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam taki problem moje bmw e36 1.8 , przy ruszaniu dlawi sie , tak jakby brakowalo paliwa , dlawi sie tak przez ok . 50 m . pozniej przestaje i jest wszystko ok . i tak robi przy kazdym odpaleniu , zauwazylem tez ze kable od silnika krokowego , sa wyrwane z wtyczki ... czy to moze to jest jakos polaczone ? bo od tego czasu jak te kable wylecialy to zaczelo sie tak dziac , ale proboje je jakos skrecic i nic to nie pomaga ...

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z tym: viewtopic.php?f=68&t=120678 . Następnym razem będzie ostrzeżenie. /mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to najpierw polutowałbym te kabelki-chodzi Ci o kabelki przy wtyczce od krokowca mam rozumieć i zobaczył wtedy czy coś się zmieni.Skoro jak sam pisałeś,że pourywały się to należałoby to naprawić w końcu ma to swoją określoną rolę.Nie wierzę,że nie możesz dać sobie rady z połączeniem pozdro

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam E36 rok 1994 silnik 1.6 w benzynie compact.

Mam dokładnie ten sam problem co przedmówca. Właściwie zalogowałam się tutaj bo opadają ręce mi i mechanikom. Mój samochód jest cały czas zamulony. Baaardzo wolno przyspiesza. Kiedy ruszam dławi się, spadają obroty, trzymam gaz dalej, powoli zaczyna jechać trochę szarpie i w końcu się rozkręca i jedzie. Wygląda to w ten sposób, że kiedy ruszam i obroty są na mniej więcej na 1500, po czym spadają prawie do zera(dławi się) i po chwili dopiero rosną. Kiedy jadę i wciskam gaz, on się dławi i zwalnia, dopiero po kilku sekundach (gaz w podłodze) zaczyna przyspieszać- tak się dzieje przy każdej zmianie biegów, przy redukcji nie. Tak samo na postoju, obroty cały czas falują i bywa że spadają do zera, zaczynają świecić kontrolki, czasem zgaśnie silnik całkiem, czasem nie i po chwili nie dodając gazu obroty same rosną.

Wiem, że to nie cewka i nie świece.

Czy może to być czujnik położenia wału?

Wszyscy rozkładają ręce i nie wiedzą co to.

Byłam na komputerze, pokazuje tylko sonde lambde.

Pomóżcie co robić.

Dodam tylko, że na innych cewkach było tak samo. I wydaje mi się, że strasznie śmierdzi benzyną, nie tylko na zewnątrz ale i w środku aż czuć w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze że to sonda lambda.

Nagrałam film na postoju. Obroty są za niskie i samochód wpada w wibracje, przy tym czasem gaśnie, albo tylko przygasa na chwilę i obroty same wkręcają się pod 2000.

http://youtu.be/6Lc4AJ3J09w

0:19 noga na gazie -obroty rosną do 1500, spadają do 1000 i dopiero znowu rosną (dławi się).

Jak ma muła to słychać jakby nie robiła na jednym cylindrze-pracuje jak traktor, strzela, szarpie...

Czy ktoś zorientowany mógłby mi podesłać jakiś link do podobnego wątku, w którym ktoś coś konkretnego pisze na ten temat?

Jest bardzo dużo wątków dot. tej kwestii, ale jakoś nie widzę, aby ktoś znalazł przyczynę. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze że to sonda lambda.

Nagrałam film na postoju. Obroty są za niskie i samochód wpada w wibracje, przy tym czasem gaśnie, albo tylko przygasa na chwilę i obroty same wkręcają się pod 2000.

http://youtu.be/6Lc4AJ3J09w

0:19 noga na gazie -obroty rosną do 1500, spadają do 1000 i dopiero znowu rosną (dławi się).

Jak ma muła to słychać jakby nie robiła na jednym cylindrze-pracuje jak traktor, strzela, szarpie...

Czy ktoś zorientowany mógłby mi podesłać jakiś link do podobnego wątku, w którym ktoś coś konkretnego pisze na ten temat?

Jest bardzo dużo wątków dot. tej kwestii, ale jakoś nie widzę, aby ktoś znalazł przyczynę. :cry:

 

Kolego sprawdź kable WN ja miałem tak tylko w m50b20 wina były fajki, a wymieniłem przed wszystkie cewki co było moja porażka ale miałem je od kumpla to był bez kosztowo tylko podmianka hehe.

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja mam 316i m43 i mam ten sam problem na kopie pokazuje mi błąd sondy lambdy ale zauważyłem coś takiego ze jak jest sucho lub jest duży mróz to takich objawów nie ma jak kolego rozwiążesz problem to napisz co poradziłeś w tej kwestii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw przeczyść kostkę sondy ja miałem pełno brudu w niej oraz sprawdz wydech czy nie ma dziur i zobacz efekt jaki będzie i wykasuj błąd a jak to nie pomorze jak błąd powraca to zostaje wymiana

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że może, obejrzyj sobie sonde i kabel do niej, u mnie jest bardzo potarmoszony, ale ja mam gaz więc i tak jej praca jest emulowana... mimo to wydaje mi sie ze spalanie jest za duze na benzynie zanim się przełączy na gaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable wymieniane były razem z cewką.

Właśnie została wymieniona pompa paliwowa z filtrem, którego wcześniej nie było (!!). Poprzedni właściciel odwalił chałę jak trzeba bo pompa była nie przykręcona i przymocowana drutem...Zrobiłam test drive i dalej się dławi. Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cię mam taki sam problem z dławieniem się auta jak ty. Mój dławi się tylko po pierwszym odpaleniu z rana albo czasami po długim postoju ok 4-6 godzin. Ja w swoim wymieniłem już świece, przepływomierz i przeczyściłem przepustnice. Niestety auto dławiło się dalej...

 

Oczywiście zaobserwowałem że dławienie występuje tylko przy wilgotnych dniach (deszcz, mżawka itp). Jeżeli masz możliwość to sprawdź kabek, wtyczkę sondy lambda być może kable są poprzecierane albo kostka zabrudzona. Ja niestety nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia sondy więc obstawiałbym że to może być coś z nią nie tak. Jeżeli już będziesz ją wymieniać to najlepiej na oryginał firmy BOSCH broń Boże żadnych zamienników czy uniwersalnych badziewów.

 

Wcześniej myślałem że to może być winna pompy paliwa lub filtra paliwa ale skoro u ciebie było to wymienione to raczej nie będzie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja bunia wcześniej dławiła się tylko czasem, ale jeździłam dalej bo mechanik nie wiedział co to. Teraz jest zamulona cały czas, rzadko kiedy ma jakiś przebłysk że przez chwilę ma normalne przyspieszenie. Mechanik kazał mi "zajeździć samochód" czyli jeździć aż zgaśnie i już nie odpali, ale to bez sensu. Nie mogę parkowac w parkingach podziemnych bo nie podjadę pod górkę, na ruchliwych skrzyżowaniach też mam stresa bo auto muli i robi się za mną korek, więc nieraz sunę się na awaryjkach. Ja już nie wiem, tyle ludzi na tym forum ma taki problem i nikt nie podaje czy jest jakieś wyjście z sytuacji, mechanicy rozkładają ręce. A ja baba jestem jeszcze bardziej bezradna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, prędzej niż sondę lambdę będę wymieniać czujnik położenia wału. Mój brat miał kiedyś też E36, ale w sedanie i świeższą`97 rocznik- jemu też czasem zamulała i jak pamiętam wyglądało to podobnie do tego co u mnie. Więc najpierw z czujnikiem spróbuję. A lambda czy zdrowa czy nie komputer zawsze ją wyświetla, u mnie komputer pokazuje prócz owej lambdy, wypadanie cylindrów-no ale ono właśnie jest spowodowane tym dławieniem, bo wtedy nawet słychać :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.