Skocz do zawartości

Zakup BMW 316 compact (porada)


misio2614

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z góry przepraszam jeżeli temat jest zamieszczony w złym dziale i proszę o przeniesienie

 

 

Jestem nowy na forum i mam kilka pytań

W niedzielę na giełdzie zainteresowałem się samochodem B MW 316 compact. Chciałbym wam przedstawić całą sytuacje jak wygląda samochód i chciałbym prosić o porady czy opłaca się kupić ten samochód.

 

Co do silnika to ładnie pracuje, nic nie szarpie oraz płynnie schodzi z obrotów

 

Autko jest z 1995 roku

Silnik 1.6 + GAZ

Przebieg 272 tyś.

 

Cena takiego autka to 3500 zł

 

Chciałbym was prosić o wasze opinie czy za te pieniądze będzie to do jazdy ???

 

Jeszcze dodam że do wymiany mogłyby być przednie amortyzatory.

 

 

 

 

Zamieszczam kilka fotek

 

http://img233.imageshack.us/img233/3145/foto384l.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/4133/foto385f.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/3727/foto386b.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/6517/foto387.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/555/foto388.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz może VIN koledzy by Ci rozszyfrowali po 1 jak napisał kolega jedź na kanał po 2 zobacz jak tam z gazem po 3 amorki nieduży koszt po4 za te pieniądze nie spodziewaj się rewelacji ale jak bez rdzy i silnik nie wyjechany warto. Z autopsji mogę szczerze polecić Ci ten silnik, dobrze eksploatowany żyleta. :) :D zauważyłem że się świeci kontrolka abs-u (pewnie któryś czujnik albo pompa) i poduchy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego kupiłem niedawno i mile mnie zaskoczył, tzn. wnętrze sprawia solidne wrażenie, nic nie trzeszczy jak w moich poprzednich padakach, zwrotny, a 1.6 wystarcza na miasto, trochę brakuje mocy na wyższych obrotach (przesiadka z 323F GT). Wracając do tematu: ciekawe czy tylne nadkola są zrobione solidnie, bo na moje oko (amatorskie) wyglądają na picowane. Warto sprawdzić czy przy szyber-dach nie cieknie z racji wieku, czy podsufitka w okolicach nie ma odkształceń, oszczędza to późniejszych nerwów. Jakiej generacji tam jest gaz ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lewej strony z tylu widac opuszczony lekko zderzak. 1.6hmm sam mam ale juz nie kupie. min. 2.0 da sie jezdzic ale wyprzedzac troche kiepsko.. ale narazie nie narzekam. pali mi rowniez 9 10 gazu ale na trasie(mam sekwencje) przejedz sie tym autem sprawdz czy temperatura stoi w pionie czy sie nie przegrzewa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozkodowany VIN

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBACG110X0KD36823

Kod typu CG11

Typ 316I (EUR)

Typoszereg E E36 (5)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COMP

Układ kierowniczy LL

Drzwi 3

Silnik M43

Pojemność skokowa 1.60

Moc 75

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor HELLROT (314)

Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C5AT)

Data prod. 1995-12-19

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S340A PROTECTOR STRIPES IN BLACK Zderzak częściowo lakierowany

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S529A MICRO FILTER Mikrofiltr

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

I co o tym myślicie. Jak może być z tą kontrolką ABS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz zamiar jeździć szybciej albo w trasie z kompletem pasażerów to zapomnij o 1.6, sam mam takie auto i powiem Ci, że 1.8M40 i to w cięższym sedanie radzi sobie o wiele, wiele lepiej, u mnie 1.6 i 1.8 palą tyle samo PB,

 

1.6 żeby wycisnąć jakieś osiągi trzeba gazować pod czerwone pole jak w samochodzie małolitrażowym, 1,8 masz już jakiekolwiek osiągi przy niskich obrotach i naprawdę jest to duża różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz zamiar jeździć szybciej albo w trasie z kompletem pasażerów to zapomnij o 1.6, sam mam takie auto i powiem Ci, że 1.8M40 i to w cięższym sedanie radzi sobie o wiele, wiele lepiej, u mnie 1.6 i 1.8 palą tyle samo PB,

 

1.6 żeby wycisnąć jakieś osiągi trzeba gazować pod czerwone pole jak w samochodzie małolitrażowym, 1,8 masz już jakiekolwiek osiągi przy niskich obrotach i naprawdę jest to duża różnica

między m43b16 a m40b18 nie ma aż tak wielkiej różnicy w osiągach,dodatkowo ten drugi jest mniej dopracowany i prędzej czy później pojawią się kłopoty z rozrządem.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między m43b16 a m40b18 nie ma aż tak wielkiej różnicy w osiągach

 

to może tak: jak jadę swoim 1.6 czuję, że to kaszana, jak się przesiądę do 1.8 to czuję, że jakoś to jeździ - owszem jedno i drugie jest wolne i za słabe, ale wg mnie różnica między nimi jest wyraźna:) jeśli nie w faktycznych osiągach to przynajmniej w odczuciach kierowcy zdecydowanie

 

dodatkowo ten drugi jest mniej dopracowany i prędzej czy później pojawią się kłopoty z rozrządem

 

wiem, wiem, oczywiście masz rację kolego, tyle , że jako pierwszy z parunastu samochodów, które miałem wyzionął ducha właśnie silnik 1.6 M43.... a 20 letni 1.8 M40 mimo nieznanego przebiegu (można powiedzieć, że auto jest pożądnie wyeksploatowane) sprawuje się świetnie, nieważne, pewnie tak się trafiło tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/bmw-318-okazja-stan-bdb-C22363508.html Kolego polecam lepiej w tej cenie zainteresuj sie tym autem. mysle ze warte uwagi i przede wszystkim fajny silnik. nie wiem z kad jestes ale to auto jest w grudziadzu kujawsko pomorskie.. sprowadzone do opłat i widac bez zadnego wiejskiego tuningu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezłego paździocha kolego wynalazłeś auto z 92 roku a zderzak poliftowy i ten przebieg też mało realny ciekawe czy ma poduszkę powietrzną bo na zaślepce w kierownicy nie ma napisu airbag i brak zdjęcia z komory silnika. Za dobre e36 coupe trzeba dać za granicą ok 1500euro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz kolego zderzak to nie wszystko. buda jest ładna i liczy sie jak auto chodzi moze jest warte grzechu..i z niemiec..zdziwił bys sie, jak bys sie przejechal i zero stukow i silnik zyleta. i za 8tys mozna szrota kupic. na poduszke fakt nie zwrocilem uwagi. a zderzak zmienił bo zapewne ładniej wyglada tak samo nerki..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do waszych watpliwosci odnosnie mocy... m40b16 mialo 100km, m43b16 102km i m43b19 105km, kazde z nich oznaczane bylo jako 316i,

pierwszy silnik to 1.6 na pasku i z kopułką, drugi to 1.6 na lancuchu z cewką, trzeci to ten drugi tylko pojemnosc 1.9

 

Warto dodac że ten trzeci, mimo ze na papierze ma 105 koni, to jest duuużo mocniejszy i elastyczniejszy od 2 poprzednich. Ma duzy maksymalny moment obrotowy, maksymalny moment jest dostępny juz przy 2500 obrotów.

W compakcie e36 ten silnik jest dostępny od 1999 roku.

 

Zreszta m43b19 montowali w e46 aż do 2001 roku.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz kolego zderzak to nie wszystko. buda jest ładna i liczy sie jak auto chodzi moze jest warte grzechu..i z niemiec..zdziwił bys sie, jak bys sie przejechal i zero stukow i silnik zyleta. i za 8tys mozna szrota kupic. na poduszke fakt nie zwrocilem uwagi. a zderzak zmienił bo zapewne ładniej wyglada tak samo nerki..

 

Z tego co piszesz to chyba już testowałeś skoro tak zachwalasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1,6 i 1,8 m40. Różnica nie jest tylko zauważalna, ona jest ogromna! Dziwią mnie wypowiedzi, że 1,6 i 1,8 są do siebie podobne.

 

1,6 na trasie nie pojeździsz, o wyprzedzaniu bez redukcji do 3-ki nie ma mowy, odpuść sobie,

1,8 IS (proponowany przez kolegę wyżej) jest spoko, dopóki coś Ci się nie sypnie w nim, bo jest dość drogi w naprawie (mój brat wymieniał ostatnio kable WN i wyklejał 300 zł, dla porównania kable do stosunkowo drogiego 2,5 V6 duratec od forda kosztują 220 zł),

szukaj 1,8 m43, a jak nie będzie to od biedy m40 też ujdzie.

 

PS. Zaznaczam, to jest moje subiektywne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tomsen jak pytałem w sklepie o przewody do mojego 316im43 to też jakoś wystrzelił 300 :shock: pojezdze jeszcze troche moją i ją sprzedam i też będe miał w planie kupic znowu bmw z 98roku tyle ze juz 1.8m43 wolałbym 2.0 ale do tego już jest droższa instalka lpg..34000 u mnie w miescie.. 1.8 na czwartym biegu 160km/h a ja na piątym biegiem dopiero tyle dusze..jak by nie było różnicy w 1.6 i 1.8 to po co by robili te dwa silniki'?dla nalepki z tyłu zeby ładniej wyglądało? :lol: hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.