Skocz do zawartości

Chip do 318 IS


xXMolochXx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ostatnio zacząłem zastanawiać się jak dodać trochę kucy do mojej IS'y wyczytałem w gazecie (nie pamiętam nazwy jakaś o BMW) gościu ze 140 koni zrobił 153 na chipie, czy wiecie może coś na ten temat? Gdzie Taki chip można kupić, w jakiej cenie i czy da się go zamontować samemu? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak będziesz pisał do bagora to napisz jaki to IS, czy M42 czy M44, jak się nie mylę do M42 można dokupić czipka nawet z allegro (choć nie wiem czy to dobry pomysł czy loteria) a do M44 wgrywa się program przez gniazdo... Kiedyś chyba sam nad tym myślałem, ale jak porównałem przyrost mocy do ceny za operację dałem sobie spokój, nie pamiętam już ile to było ale nie mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przesyłka :norty: Ja mam od niego chipa z allegro jakos nie wierzylem czy tam za mocno nie poszli na latwizne i wszykiego nie podniesli o pare stopni, myślałem że nie będzie czuć różnicy ale poprawiło się to na czym mi zależało a mianowicie moment na niskich obrotach, no i jak DISA sie otwiera od tych 4tys RPM to też fajnie czuć przyśpieszenie.

Musisz wyjąc komputer DME jest pod przednią szybą w grodzi silnika za taką gumą za akumulatorem, spisujesz jego numery a pozniej otwierasz i w srodku spisujesz numery oryginalnego scalaka. Wysylasz do Bagora te numery on wrzuca odpowienie mapki na swojego scala odsysla do ciebei a ty tylko wymieniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucasp mi właśnie o to chodzi od 4 tysi jestem jeszcze zadowolony, ale poniżej troszkę muł (szczególnie że posadziłem ją na 225 oponach, teściu miał m pakiety na sprzedanie na takich kołach więc nie warto było wybrzydzać :D ) Pod koniec tygodnia prawdopodobnie zamontuję go już, więc dam znać czy czuć różnicę PS. becie mam z roku 92 więc silnik powinien być M42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam co piszecie, to może i moja m43b16 po takim chipie zacznie latać =D

A wiecie jak to jest, jak już się ten chip ma, z diagnozowaniem usterek, czy z chipem wszystko nie zacznie błędów wywalac?

 

Mi zaczął niedawno się zalewać jak by sonda padła, a miałem ją 4 miesiąc więc podpiąłem kompa i nie było żadnych błędów prócz tego od sondy że jednak padła. :mad2:

Lucasp mi właśnie o to chodzi od 4 tysi jestem jeszcze zadowolony, ale poniżej troszkę muł (szczególnie że posadziłem ją na 225 oponach, teściu miał m pakiety na sprzedanie na takich kołach więc nie warto było wybrzydzać :D ) Pod koniec tygodnia prawdopodobnie zamontuję go już, więc dam znać czy czuć różnicę PS. becie mam z roku 92 więc silnik powinien być M42

 

Daj znać czy czuć różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, M3 to się z niej nie zrobiła, ale minimalną różnicę czuć, na pewno to nie placebo bo specjalnie robiłem taką samą trasę z oryginalnym chipem jak i tym. więc jakiś tam przyrost mocy jest, nie wielki ale jest. myślę że jak na wydatek (dla mnie 190zł) było warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze spalaniem?? Niższe, czy nie ma różnicy?

Odcięcie się przesunęło?

Może, ktoś mógłby się wypowiedzieć(w sensie wie) jak to jest z przesunięciem odcięcia, jak zostanie przesunięte o powiedzmy 500 obrotów to po pierwszym wkręceniu do odcinki silnik nie zdechnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj leciałem bokiem i trzymałem go na odcince z 5 sekund wszystko było ok (nie daje gwarancji że ktoś inny nie dostanie tłokiem po zębach :lol: ) przesunięcie obrotów o jakieś hmm 300 około ( nie miałem czasu patrzeć) ale tak + - 300, ze spalaniem wszystko ok nie zauważyłem większej różnicy przy spalaniu, w sumie to może i da rade zejść na niższe bo szybciej osiągam pożądaną prędkość. Ps. Odradza kręcenie do odcinki bo słychać że już jednak ten silnik się męczy jak ma ponad 6500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik ma spory zapas. Odcinka zawsze fabrycznie jest ustawiana z bezpiecznym marginesem, czyli co najmniej kilkaset obrotów poniżej wartości, którą silnik jeszcze zniesie, dlatego silniki - nawet żyłowane - kręcą po 200 tys. km przebiegu i nadal jeżdżą.

Niemniej jednak, weźmy pod uwagę, że nasze silniki mają po kilkanaście lat, więc nie można z pewnością stwierdzić, że coś się stanie, albo, że nic się nie stanie.

 

reaper89, w Twoim [w sumie w moim też] przypadku jest ten komfort, że M43 słynie z dość sporej bezawaryjności [ale oczywiście różnie bywa]. Na pewno warto zwrócić uwagę na rozrząd - niby w M43 BMW uznaje, że łańcuch jest elementem na pełen żywot silnika, ale ponoć w okolicach 300 tys. może się wyciągnąć [mój jest w bardzo dobrym stanie, a teoretycznie ma 297 tys.].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w granicach 6700 chyba, jak będę dziś wracać do domu to ją odetnę i napisze ile dokładnie

Odcinkę seryjnie masz przy 6700 obr/min. Podniosłem Ci o 150rpm wyżej :)

 

Nie ma problemu ze zmianą odcinki w dowolne miejsce. Jak ktoś chce, może zostać w seryjnym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.