Skocz do zawartości

Modyfikacja Jednoski M50B25


l_home

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Napewno ten temat był tu poruszany niemniej jednak nie moge go znaleźć. Chodzi mi o modyfikację jednostki M50B25 którą posiadam i teraz chciałbym podnieść jej moc. Samochód silnikowo jest bardzo sprawny. Myślałem żeby wymienić Kolektor wydechowy,strumienice, jakiś dolot tylko też nie wiem jaki i wałek rozrządu. Proszę o jakąś pomoc i doradztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz podnieść moc? Stroker jest jednym z lepszych rozwiązań. Potrzebujesz.Wał,korby,tłoki z M52b28.Wsadzasz je w blok M50 i masz powyżej 210KM do tego chip z odcinką do 7000obr i agresywniejszymi mapami. Wałki ostre to droga zabawa.Strumienica nic nie da.Udrożniony wydech na pewno podniesie lekko moc. :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO zależy jak daleko kolega ma zamiar zajść z modyfikacjami. Jeżeli stroker to napewno nowe pierścienie.Panewki mogą zostać jeśli są w dobrej kondycji. Po co ruszać.Zestaw pasuje plug'n'play więc nie widzę większych kosztów prócz nowych uszczelek,uszczelniaczy zaworowych ,docierania zaworów,filtrów,olejów,planowania głowicy i np remapu. Aż tyle chyba to nie kosztuje :mrgreen: :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm szczerze mówiąć taki stroker to już wyższa półka, nie mam tu oczywiscie na myśli tego ze chce zrobić coś "po kosztach" albo na drut i tyrtytki ale myslałem o mniej ingerencyjnych zabiegach... Czy orientuje sie ktoś czy do silnika z Vanosem można założyć wałki takie jak robi np.świątek ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Można .Skontaktuj się z nimi to ci powiedzą co i jak.Sam miałem od nich brać. Zastanawiam się jednak nad twoją wypowiedzią. Osobiście bym wolał strokera zrobić niż ładować kasę w takie mody.Wbrew pozorom nie jest to aż tak skomplikowane.Chyba że nie masz 2giego auta do jazdy .Same wałki trochę cię skrobną :nienie:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kiedyś miałem propozycje kupna części do strokera za 800 zł, także koszta mniejsze, no ale trzeba cały silnik rozbierać, wyjąć tłoki, wał, wstawić te od m52b28 no i na koniec to poskładać, tak więc ktoś za to musi jakąś kaskę dostać, dochodzą ceny części - te co DjAquaz wymienił, i pewnie jakieś kilka stówek na nieprzewidziane wydatki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby doładować autko potrzeba ci ECU master,Zawór boost + wyświetlacz,sonda szerokopasmowa LC-1 żeby zestroić to wszystko,intercooler,lepsze wtryski np 315cc, Sprawa doładowania nie jest taka prosta jak się wydaje.Oczywiście jak masz gotówkę to dajesz do kolesi i ci to poskładają,ale to są sumy od minimum 5000zł -10000zł.Jeszcze oczywiście najważniejsza sprawa to kompressor albo turbina :!:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw trzeba by było poszukać odpowiedniej turbiny w stosunku do zapotrzebowania takiego customowego silnika w powietrze... bardzo trudny temat, ale jak się chce to wszystko da się zrobić :wink: , do tego kolektor wydechowy pod turbo, WG [jeżeli nie zintegrowany z dmuchawką], BOV, IC, rury + wzmocnione łączniki, wydajniejsza pompa paliwa i wtryskiwacze, wydajniejszy regulator paliwowy, układ wydechowy, smarowanie turbiny, no i elektronika: czujnik EGT, MAP, świniak albo megasquirt, sonda AFR. No i ktoś kto Ci to wszystko wystroi... i zapewne wiele więcej dupereli o których zapomniałem napisać :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc, myślałem, żeby samemu to zrobić. Oczywiście nie w "jeden wieczór po obiedzie", tylko pomalutku, bez pośpiechu, wstawić samochód do garażu i się bawić np. miesiąc, dwa, pół roku... I albo się cieszyć z doładowania, albo zniechęcić porażkami i porzucić pomysł. Turbo to nie jest coś, co koniecznie chcę mieć - jeśli braknie czasu lub pieniędzy, to trudno. W pełni hipotetyczne plany na przyszłość - nie "na już".

 

Chciałem tylko wiedzieć, czy się opłaci w to bawić [cena części + ew. usług nie-mechanicznych, których się w domowo-garażowych warunkach wykonać nie da, jak strojenie, modyfikacje ECU, etc.], czy lepiej sobie darować, zrezygnować z mocy, ale np. przesiąść na nowszą budę. Jak widać z opisu, nie posiadam jeszcze nawet bazowego samochodu z M50 i się zastanawiam, czy inwestować nadal w E36, czy się przesiąść np. do E46.

 

Chciałem tylko znać możliwe do podjęcia drogi i wydatki, z którymi by się wiązała ta konkretna. Dziękuję serdecznie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem ci co ci się opłaci. Kup sobie Silnik M50b25 non vanos, do tego graty do strokera czyli wał korbowy,tłoki, M52b28,korbowody montujesz z M50b25 NV który zakupiłeś. Planujesz głowice i remontujesz ją. Zakładasz uszczelkę Cometic na zamówienie (metalowa) obniża stopień sprężania do ok 8.5;1 CR.Dobrym pomysłem jest zastosowanie szpilek ARP do przykręcenia głowicy. Do tego potrzebowałbyś sprzęgło z M57 czyli z diesla,które wytrzymuje moc do 400KM spokojnie. Przy doładowaniu potrzeba ci większe wtryski jak wyżej pisałem np z Volvo Bi-turbo 315CC ale oczywiście mogą być większe. Aby wszystko ładnie zaczęło współgrać potrzeba DET 2 lub 3 czyli ECU Master wraz z sondą szerokopasmową np LC-1 Innovate i wskaźnikiem AFR.Aby móc monitorować temperature spalin potrzeba EGT czyli pomiar temperatury spalin wraz ze wskaźnikiem.Żeby mieć doładowanie potrzeba turbosprężarkę .Tu do wyboru możesz zainstalować Kompressor np EATON M62 dość popularny lub inne np Vortech. Jeżeli uderzasz w turbinę no to Holset jest dobrą marką.Turbiny z diesli no nie nadają się ,inna charakterystyka. Potem potrzeba ci Intercooler który schłodzi wdychane powietrze. Zawór upustowy wraz ze wskaźnikiem doładowania ,który będzie utrzymywał pożądane ciśnienie a nadmiar wydmucha w atmosfere .następną rzeczą jest cały dolot .Wiadomo musi być odpowienia średnica rur dolotowych najlepiej aluminiowych o minimalnej średnicy 60mm ,do tego łączniki gumowe np SAMCO do połączenia kolenek,intercoolera.Na koniec należy wystroić auto by tłoki nie popłynęły wydechem. Silnik ze swojego auta za wsze możesz sprzedać bo jest na to popyt

 

Mam nadzieje że o niczym nie zapomniałem. Jeżeli ci się nie śpieszy to taki projekt ma sens w twoim wypadku, Powoli składanie od podstaw silnika,a potem wstawienie jednostki. Wbrew opiniom turbo to nie sama turbina. Nie jest to robota na 1 tydzień .Jest to projekt na dłuższy czas bo to wszystko kosztuje. Sam miałem niesamowity zapał do turbo.Jedno forum otworzyło mi oczy. Mam dużo przygotowanych rzeczy i w sumie mógłbym zaczynać ale brak mi czasu.

 

Życzę ci wytrwałości

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Taki setup chce zrobić.3/4 części posiadam. Forum na którym sprowadzili mnie na ziemię wiele się nauczyłem i cenię sobię tam każdą radę. Poprostu jest tam teoria poparta praktyką :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładam Eatona więc max 0.7bara.Dolot leci z M50b25 ale jeszcze w powijakach wszystko :D,chociaż myślę o customowym dolocie od kolegi Korona :mrgreen: :mrgreen: ale to koszta.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.