Skocz do zawartości

BMW E36 316 Gotująca sie woda


papryos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim autem BMW E36 316 z 1993r.

Problem polega na tym ze aktualnie po przejechanie kilkuset metrów silnik się tak nagrzewa że woda w chłodnicy zaczyna się gotować i paruje. Do tego nie działa ogrzewanie w aucie :-/

Jeszcze wczoraj było wszystko ok, ale dziś już nie, rano mi ogrzewanie nie zadziałało ale myślałem że to problem tego że do pracy mam jakieś 800m, ale jak się wybrałem już popołudniu w trase ok 40km to już myślałem że będę musiał hol załatwiać.

Wygląda to tak że podnosząc maskę wąż umieszczony przy zbiorniku na płyn chłodniczy jest gorący, ale miekki, wąż po lewej stronie u dołu chłodnicy jest zimny i też miękki, płyn się gotuję i odparowuję, tak jak by w ogóle nie było obiegu tutaj. Aby pokonać te 40km dolałem w sumie ok 6l płynu :-/ i co chwila przystanki na 10-15 minut aby go wystudzić.

Jest możliwość aby coś zamarzło? W nocy w końcu było coś w okolicach -20 stopni, a dzień wcześniej było wszystko ok, bo przejechałem ponad 100km bez żadnych problemów.

Pod korkiem oleju "majonezu" nie ma ;-)

Gdzie szukać problemu, proszę o porady metodą łopatologiczną, jak dla największego laika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat moze byc do wymiany albo tak jak mi sie kiedys stało w cinquecento - poluzowała sie śrubka od wirnika pompy wody, wirnik sie nie krecił, nie było obiegu plynu, nie było ogrzewania w aucie i temperatura silnika dochodziła do 120stopni i musiałem robić postoje żeby nie przegrzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Po przejechaniu 5 km woda się gotowała i uciekała przez korek. Dzięki temu wymieniłem wisko, termostat, pompe(też była uszkodzona) i 3 razy czyściłem chłodnicę. Dzisiaj okazało się że mam głowicę pękniętą i dlatego ciśnienie z silnika było w układzie chlodniczym przez co woda była wyrzucana do zbiorniczka i sie gotowała.

Jednakże sprawdz najpierw poziom cieczy, odpowietrz dobrze i warto też sprawdzić termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tak nagle jest wszystko cacy a po bardzo mroznej nocce sie porypalo i sie woda gotuje i ogrzewanie nie dziala hmmm :evil:

 

równie dobrze mogłeś mieć stare powietrze w kołach i też by ci się zepsuło... Nadszedł czas i np. termostat się zepsuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa lata temu miałem taką historię .....po nocy z temperaturą ok -12C

Odpalam rano .. jadę ..a po 3km silnik sie gotuje! :shock: (ogrzewania także brak)

Okazało się że miałem konkretnie wyeksploatowany płyn chłodniczy, który przymarzł w przewodach na dole.

Auto na hol i postawiłem do ciepłego garażu w firmie ...5 godzin postał, rury się ogrzały ..i wszystko wróciło do normy.

 

Wymień płyn chłodniczy w całości ..a nie tam jakieś dolewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tylko górny wąż ciepły to oznacza, że woda idzie Ci tylko górnym obiegiem wogóle nie schodząc na dolny. Powodów może być kilka: zapowietrzony układ chłodzenia (od tego bym zaczął), zacięty termostat, padnięta pompa wody i najczarniejszy scenariusz: walnięta głowica.

Rozwiązania: odpowietrz układ, zmieniając CAŁKOWICIE płyn na nowy, wymiana termostatu, naprawa lub wymiana pompy wody - tu koszty nie są gigantyczne. Jeśli okaże się najczarniejszy scenariusz to koszty masz spore - samo planowanie głowicy to ok 400-500pln :(

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planowanie glowicy 400-500zl ?? Skąd taka cena? Za 800-1000 zl to ja caly silnik kupie, a za planowanie glowic do omegi 2.5 V6 (2 glowice) placilem po 30zl od glowicy.

 

Z Warszawy Kolego, z warsztatu który sie specjalizuje w tego typu obróbce i robi to solidnie a nie jak "pan Czesio zza miedzy"... Z głowicą splanowaną za 30pln to ja bałbym się jeździć powiem szczerze :x

Co z tego, że za 800-1000 kupisz cały silnik - wiesz w jakim będzie stanie :?: Kupić za tą kasę to moment, ale jego remont to juz nieco drożej i dłużej. No, chyba że wierzysz każdemu kto napisze że m40 z np 1996 ma 40 tysi przebiegu :mrgreen:

Jak chcesz to sprzedam Ci m50b20 z 199xxx funkiel nówkę, nie śmiganą - uwierzysz :?:

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truteń przestań. Planowanie głowicy to nic innego jak zrobienie jej idealnej płaszczyzny Za 4 cylindrówkę biorą średnio 50 zł. Za 6 cylindrówkę z 60 zł. 400-500 zł to planowanie chyba ze sprawdzeniem szczelnosci i docieraniem zaworów i wymianą uszczelniaczy. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak Szef_ff - jak inaczej sobie wyobrażasz planowanie czapki :?: Samo splanowanie guzik da, jeśli nie zrobisz reszty.....

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie. Jeśli jesteś pewny swojej głowicy to wymieniasz tylko uszczelniacze. Zresztą porządny zakład powie Ci czy należy docierać zawory czy nie koniecznie. Ja w oplu splanowałem, wymieniłem uszczelniacze i wymieniłem prowadnice. Nie sprawdzałem szczelności bo nie czułem takie potrzeby. Zaoszczędziłem 50 zł za które kupiłem uszczelkę elringa. Silnik pracował jak złotko.

Jeżeli nie masz pewności co do stanu głowicy to lepiej zrobić jej kompleksowy przegląd zeby dwa razy nie rozbierać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. To tak samo jakbyś w m40 zmienił sam pasek, nie wymieniając rolek albo w m42 zmienił sam łańcuch bez napinacza. Jeśli już planować głowicę to kompleksowo a nie tylko częściowo.

Twoje rozwiązanie jest w stylu "operacja się udała, pacjent mimo to zmarł" :twisted:

Idąc przykładem Twojego Opla - uważasz, że marne 50pln jest warte ryzyka? Ja nie....

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc przykładem Twojego Opla - uważasz, że marne 50pln jest warte ryzyka? Ja nie....

 

było warto. To tylko opel. Jeżeli auto chodzi dobrze tylko gotuje sie woda, to ja nie widzę potrzeby docierać zawory. planowanie i szczelność to wszystko co bym zrobił. Moze skusiłbym się na uszczelniacze gdybym nie był do nich pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, odnośnie mojego problemu to okazało się że mam pękniętą głowicę i to tak że gołym okiem widać, będę wymieniał silnik na inny.

I tu miał bym pytanie do was czy na 100% pasuje M40 na pasku w wersji 1.8 w miejsce mojego 1.6? Wiele osób mnie zapewnia że tak i nie muszę nic wymieniać tylko silniki zamienić i będzie ok. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jesteś że będę musiał wymienić instalację i komputer? Bo szczerze to wczoraj silnik kupiłem i jest już u mechanika. Sprzedawca zapewniał że on już w tym interesie siedzi kilka lat i silnik się nie różni niczym od 1.6 i musi pasować. Dał mi nawet gwarancje że gdyby coś było nie tak to odda kasę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co teraz jak mechanik zamontuje silnik to go nie odpali? Jestem w tym zielony więc się pytam. A i tak patrze to ludzie sprzedający komputer piszą że w opisie wersje silników 1.6 i 1.8 jak np. tutaj:

http://allegro.pl/komputer-bmw-316-318-1-6-1-8-e30-e34-e36-i1395660819.html

http://allegro.pl/komputer-silnika-bmw-e36-1-6-316-318-1-8-stan-bdb-i1374861306.html

http://allegro.pl/komputer-silnika-bmw-e36-316-1-6-318-1-8-i1398370927.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opisane lub wspomniane jest tutaj a wymianie silnika w BMW E30 lub Swapie innych wersji silnikowych jak mam silnik M40 na pasku rozrządu, miałem M40 1.6 zakupiłem M40 1.8, jesteś w 100% pewien że komp nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.