Skocz do zawartości

318i DIAGNOZA-blad 201


PISTOLPETE

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu auto zachowywalo sie dosc dziwnie na wolnych obrotach(trzesie silnikiem) oraz w ich niskim zakresie(zmulony).

Postanowilem wiec podpiac Niunie pod komputer.No i komputer pokazal BLAD 201-sterowanie skladu mieszanki(tak na marginesie jedyny blad).

Sprawdzalismy sonde lamda-napiecie utrzymuje sie w granicy 0,40V i praktycznie sie nie zmienia.Sa lekkie wachania jednak niewielkie 0,38-0,45V i z bardzo mala czestotliwoscia(co ok.4-6s).Odczyt skladu mieszanki z sondy-uboga-w kazdym zakresie obrotow.

Zrobilismy test grzalki oraz silniczka krokowego-sprawne.Sonda teoretycznie tez jest sprawna,chociaz zastanawia mnie brak reakcji,oraz stala uboga mieszanka.

Uklad wydechowy jest szczelny,odlot mam nadzieje tez(weze wymienione).Jedyne co mi przychodzi do glowy to przeplywomierz.

Czy ktos mial podobny problem?

Dodam,ze blad nie wystepuje w parze zadnym innym oraz pojawia sie ponownie 5s.po jego wykasowaniu.

 

____________

Poprawiłem tytuł! Proszę się zapoznać z formatem tytułowania wątków i przestrzegać! Zachęcam do lektury regulaminu. Następnym razem będzie ostrzeżenie! mattiss

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - sonda do wymiany. ten sam błąd się pojawia w 6 cyl . Zakres ma skakać od 0.1 - 1.0 w twoim wypadku i napięcie ma wariować nawet na wolnych obrotach . Radzenie oszczędzać i kupić boscha,a nie zamiennik :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem. Sonda utrzymywała napięcie w zakresie 0,2-0,45V. Wydawało się że działa, choć jakoś dziwnie reagowała na dodanie gazu. Tak jakby pokazywała na odwrót, czyli im bogatsza mieszanka tym niższe napięcie. Ale skoro napięcie skakało to myślałem że sonda ok, a winne jest co innego. Jeździłem tak do czasu aż ecu zwariował do tego stopnia że silnik zgasł i nie dał się odpalić. Najlepsze że było to na przejeździe kolejowym. Udało się zapalić po resecie. Wymieniłem sondę i dopiero wtedy zobaczyłem jak powinna właściwie działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.dzieki.

Jednak zastanawiam sie czy moze to miec jakies powiazanie z przeplywomierzem.

Szczerze-nie sadze,jednak mechanik tak sugeruje.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze-nie sadze,jednak mechanik tak sugeruje.

posłuchaj kolegów a nie angola

 

Ale mechanior to Polak :norty:

Tak czy siak najpierw wymienie sonde.

Na zdrowy rozum-skoro komputer wykazuje blad lambdy,oraz parametry jej pracy wskazuja na to,ze jest uszkodzona wiec...

Sami rozumiecie.

Po to wlasnie jest Forum coby takie watpliwosci wyjasnic.

Pozdr.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.sonda wymieniona.Jeszcze nie jezdzilem ale silnik wydaje sie pracowac duzo lepiej na wolnych obrotach.

Pozostalo skasowac blad i udac sie na jazde probna.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałeś w RT garage???

 

Sam se zmienilem :P

Nie jezdze do mechanikow jak nie musze a juz napewno nie do partaczy.

Btw.

Podczas kasowania bledu okazala sie dziwna sprawa:przez chwile odczyt byl poprawny,jednak pozniej wywalilo blad 201.

Odpielismy wiec wtyczke przeplywki,no i przez chwile wszystko wrocilo do normy,jednak na krotko bo zaraz wywalilo kolejne bledy(nie dziwota :D )

Wymienilem wiec przeplywke.Jednak nie zwrocilem uwagi,ze jest ona od silnika m43b16(ze zlomu niestety) a ze wymontowalem calosc z guma podeszla bez problemu.Auto jezdzi duzo lepiej niz przedtem jednak mam zagwozdke,czy na dluzsza mete ta przeplywka bedzie dzialac jak trzeba.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam podpinałem moją bunie pod kompa i wyskoczył mi błąd nr 70- wynika na walniętą sonde lambda, objawy tez na to wskazywały samochód szarpał i dławił się na niższych obrotach, potrafiło zatelepać budą. Sonda oczywiście wymieniona , błędy skasowane. Wrażenia podczas jazdy pozytywne, dolegliwości ustąpiły silnik pracuje równo i ładnie wkręca sie na obroty, natomiast kiedy podłączyłem kolejny raz pod kompa wyskoczył błąd 201 czyli regulacja sondy lambda, oraz błąd 36 Evaporation system i tu mam pytanie co może być przyczyną tych błędów przede wszystkim błąd 201

 

bmw e36 1,8 is m42 + podtlenek lpg stag 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwóch sondach to samo, co prawda na używanych, ale jedna była na bank sprawna... więc coś nie halo. Na wszystkich sondach auto tak samo się zachowuje, a wręcz teraz z dnia na dzień na benzynie chodzi coraz gorzej. Na gazie jest lepiej i pali ok. 12 - 13l, ale benzyny żłopie sporo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam:)

tak jak w temacie - błąd 201, ale jestem po wymianie sondy i dalej nic, parametry sondy w normie...autko nie ma siły się zebrać...mogę coś działać dopiero na 3500-4000 obrotów...ale w tedy wir w balu :/ ...po odpaleniu obroty są na granicy 850 i szarpie silnikiem...co jeszcze zauważyłam to to, że po zmianie biegu z 1 na 2, lub z 2 na 3, jest taka "dziura", tak jak by straciła na chwile moc i po chwili ją odzyskała...wymieniłam już świece i kable, odme, sonde...może to wina dalej sondy, bo (nie z mojej winy) nie jest ona ani firmy NGK, bosch czy beru...co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.