Skocz do zawartości

E 36 Lusterka M3 -pomocy!-jak podłączyć


piotr.kow

Rekomendowane odpowiedzi

Schemat orginalnych połączeń- http://obrazki.elektroda.net/94_1259854122.jpg Instrukcja od sprzedającego http://obrazki.elektroda.net/85_1259853973.jpg Kupiłem na Allegro lusterka stylizowane na M3.Są to lusterka Z elektryczną regulacją szkła,oraz z migaczami oraz podgrzewaniem.Z migaczami oraz podgrzewaniem sobie poradzę.Są to lusterka do kostki 4 pinowej.Z lusterek wychodzą 4 kable o kolorze:żółty,zielony,czarny,biały.Natomiast w orginalnej kosce 4 pinowej BMW są w kolorze:Brązowy,Niebiesko-biały,Niebiesko-zielony,Niebiesko-czarny.Jak mam podłączyć te lusterka byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
WItam !

Da się podłączyć i nie ma z tym problemu.

Jeśli jescze nie podłączyłeś napisz na priva to Ci wytłumaczę :)

Pozdrawiam!

 

Napisz na foym zeby kazdy widzial to rozwiazanie, analizujac dzialanie orginalu i lusterek tuning jakos tego nie widze

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

 

 

W oryginalnym lusterku bmw mamy dwa przewody (1i2) do silnika (czarna kostka na obrazku) i dwa (3i4) do elektromagnesu (niebieska kostka na obrazku).

 

http://images38.fotosik.pl/180/e70097fc519f0aac.jpg

 

Należy zakupić w sklepie elektronicznym Przekaźnik posiadający DWA STYKI PRZEŁĄCZNE i podłączyć silniczki z lusterka m3 jak na obrazku , przewody które były podłączone do elektromagnesu w starym lusterku podłączamy do cewki przekaźnika.

 

http://images44.fotosik.pl/185/2b42b1fc5f93cf73.jpg

 

Teraz najważniejsze :

Jeśli sterujemy ruchem lusterka na boki a wędruje ono w pionie - należy zamienić miejscami zasilanie silnika 1 i 2

Jeśli sterujemy ruchem lusterka na boki i pracuje ono na boki lecz odwrotnie niż powinno należy zamienić miejscami przewody zasilajace silnik odpowiedzialny za ten ruch i podobnież jesli taki sam problem będzie przy sterowaniu w pionie tzn jesli damy w dół a lusterko wędruje do góry to należy zamienić miejscami przewody silnika od pionu.

 

Myślę że kto ma jakiekolwiek pojęcie o elektryce to sobie z tym poradzi. Sposób sprawdzony w 100 procentach.

Wszystko pięknie działa! - Sprawdziłem i mam tak podłączone :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie kolory maja kable dochodzace do lusterek 1234 ? skad mam wiedziec który to 1i2 albo 3i4 i który idzie do magnesu a który do silika? napiszesz mi jaki ten przekażnik ma nazwe zeby mnie w sklepie nie wysmiali ? zwierno-rozwierny , rozwierno-zwierny czy zwierno-zwierny(załacza oba styki i rozłacza oba jednoczesnie) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wczoraj podłączyłem zgodnie ze schematem przesłanym przez gbocz334 i ....... DZIAŁA WSZYSTKO JAK NALEŻY. DZIĘKI ZA POMOC :D :D :D :D :D :D Polecam przekaźnik Dwu stykowy firmy Omron:

LY2-12Vdc DPDT

Napięcie cewki 12V (75mA), rezystancja 160Ω

STYKI 10A, 125 Vdc, 250 Vac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.