Skocz do zawartości

e36 założenie Obc


DjAquaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zastanawiałem sie czy można założyć OBC do np mojej która nie jest w niego wyposażona ma tylko zegarek analogowy. Czy istnieją wtyki w środku i czekają na podpięcie??? Czy trzeba wiązki kabli ciągnąć.Jak to jest ??? Czy da rade wsadzic do mojej bmki???Proszę o objaśnienie

 

Znalazłem schemat co i jak .Myslicie że w każdym sie da???

 

http://img98.imageshack.us/img98/3544/instr118maxrw1.jpg

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko pierwsze wypusty E36 miały pełną instalację elektryczną. U kumpla w E36 z 91 były wtyczki, tylko trzeba było podłączyć zasilanie - 1 kabel i działało. Jeśli nie masz wtyczek trzeba się wpiąć kilkoma kablami w kostki przy liczniku i ECU, to prosta część i jest opisywana na wielu forach. Gorzej ze zrobieniem przewietrzania czy funkcji Code, ale też są do zrobienia. Podobnie Control Check chyba bez jego modułu będzie działać ale nie jestem pewien czy nie będzie wywalać błędu na komputerze. Ewentualnie można dać moduł Check'a, jego podłączenie żeby był pełnosprawny też nie jest trudne, trzeba tylko znaleźć odpowiednie kable idące od świateł ewentualnie dodać czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu itp. A i jeszcze czujnik termometru, jeśli nie posiadasz.

Później poszukam w zakładkach bo miałem linki do wielu tematów o zakładaniu OBC. Możesz poszukać czy nie masz kostek za zegarkiem, są to dwie kostki z tego co pamiętam czarna i biała. Jeśli stwierdzisz ich brak trzeba będzie wyciąć z innej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja ostatnio chcialem wlozyc duze obc zamiast obecnego 11sto przyciskowego, tez mam ten schemat co ty plus dwa inne, i na kazdym jest inaczej, tzn podlaczenia plus i minusa plus jeszcze innych dwoch kabli jest takie samo ale juz z resztą nie jest tak oczywiście bo każdy schemat to inne podłączenie, domyślam się że chodzi o różne roczniki produkcji aut, i zatem różne położenie kabli, tu masz linki do takiego samego tematu:

viewtopic.php?t=99332&postdays=0&postorder=asc&highlight=monta%BF+obc&start=0

viewtopic.php?t=83905

i tu jeszcze anglojezyczna:

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-OBD_Convert/E36-OBD_Convert.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce poczytaj ten temat: http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=22666 tam niektórzy pisali że na tym schemacie ze strony http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-OBD_Convert/E36-OBD_Convert.htm (ta którą podał saku82pl) jest błąd albo mieli inaczej. Chodzi o to że musieli któryś z kabli przy liczniku podłączyć w innym miejscu niż to o którym mówi diagram z tej strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupuj od razu 18 OBC. Jak nie masz żadnego OBC to będzie trochę roboty. Do 18 OBC musisz mieć dwie wtyczki. Czarna i biała. Ja np. czarną mam bo każde OBC już taką ma. Jak uporasz się z podłączeniem czarnej to tu piszę jak podłączyć białą. Generalnie wychodzi z niej więcej przewodów niż minimum, które jest potrzebne do działania takich funkcji dużego OBC jak spalanie chwilowe, średnie, spalanie na godzinę, zasięg itp. Po przeczytaniu tematu z linka zapodanego przez kolegę BISQP wychodzi na to że wystarczy podłączyć następujące przewody z kostki białej:

krótkie objaśnienie nazw kostek

 

A15 - czarna kostka OBC

A14 - biała kostka OBC

B11 - niebieska kostka zegarów

B12 - biała kostka zegarów

 

i teraz jak to podłączyć

 

A15 pin 18 ----> A14 pin 8

A15 pin 17 ----> A14 pin 13

 

tutaj po prostu podajemy plusa i minusa do kostki białej z kostki czarnej, i OBC powinno już odpalić

 

dalej

 

A14 pin 6 ----> B12 pin 21

A14 pin 9 ----> B11 pin 10

 

wyjaśniam, pin 6 z białej wtyczki podłączamy pod wskaźnik paliwa, a pin 9 łączyć się będzie z prędkośiomierzem. Obie te wartości są potrzebne do obliczenia zasięgu jak i średniego spalania itd.

 

Teoretycznie (bo jeszcze swojego 18 OBC nie podłączyłem) powinno to wystarczyć żeby 18 OBC działało poprawnie. Z tego co wyczytałem z tematu podanego przez BISQP'a pozostaje kwestia rozbieżności w podawaniu wartości jak zasięg, spalanie itd. Wynika to stąd iż kupując używane OBC musielibyśmy znaleźć takie odpowiadające naszemu silnikowi. A nie zawsze tak jest. Może się zdarzyć że kupimy od wersji 6cio cylidrowej a mamy 4ro. Albo kupimy od diesla do benzyny. Wtedy trzeba będzie OBC skalibrować. Ale to już jest opisane w linku od BISQP'a.

 

Szczerze to nabrałem ochoty poskładać to u siebie. Do dziś myślałem że muszę podłączyć jeszcze kilka innych przewodów z białej wtyczki żeby to ruszyło ale skoro raczej wystarczą te cztery to się za to zabiorę. Oczywiście jak złożę to dam znać czy rzeczywiście to będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki . Właśnie rano znalazłem 18 OBC :D za 20 funtów a to jak dla mnie tu 20 zł a na ebayu są od 40 funtów w zwyż więc się ciesze.KOleś ma jeszcze jakieś elementy zawieszenia tzn gumy :mrgreen: Jade dziś wieczór a może jutro zacznę grzebać przy podłączeniu kostki czarnej,potem białej :wink:

 

Zobaczymy co to nasza Bunia pokaże.

 

P.s

 

Właśnie wróciłem ze złomu i znalazłem czarną kostkę i wyciołem także niebieską dla dodatkowych pinów.Mam także Check control więc tylko jade po kompa dziś a jutro zaczynam zabawę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Co zabawniejsze znalazłem manetke do tempomatu który będe zakładał również.A silniczek też już na oku jest :D

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i podłączyłem tak jak opisałem wyżej, wszystko działa. Ale nie do końca poprawnie chyba, bo np jak wlącze test 2 czyli spalanie chwilowe to jest ono zawyżone w stosunku do ekonomizera o jakies 2-3 litry. Nie wiem jeszcze jak jest ze średnim spalaniem, wydaje się być ok. Ciekawe jest to że myślałem że ta funkcje nie będzie działać podczas jazdy na gazie. Wydawało mi się że komputer będzie obliczał średnie spalanie z aktualnej prędkości oraz zawartości baku - co było głupią teorią :DD. Widocznie zlicza ją na podstawie prędkości i dawek benzyny wtryskiwanej do komory spalania. A instalacja sekwencyjna działa na tej samej zasadzie. Pojezdzimy, zobaczymy. Póki co fajnie mieć taki komputerek :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak uporałeś się z tym spalaniem?

 

Właśnie odebrałem 18 przyciskowy komputerek. W sobote wielkie podpięcie :D .JUz sięnie moge doczekać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie wiem jak to jest. Ponoc w e36 skalibrowac sie tego nie da. Wiec nic z tym juz nie zrobie. Ale sprawdze dzis jak bardzo sie rozni od spalania rzeczywistegoi dam znac. Ale moze byc blisko bo w korkach ostatnio tylko jezdze i wynik to ok. 16.2, a takie normalne spalanie w miescie ale bez korkow to cos ok. 13-14 wiec moze byc tak jak pokazuje komp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie tak się zamotałem że szok. Cały czas myslałem że Check Ctrl to manetka która jest razem z migaczami. A tu się okazuje że to modół sprawdzania poziomów np płynów. Mam manetke - czy ona się łączy z check kontrol??? Ja myślałem że łączy się z kompem OBC :duh: Jak to jest??? I czy dużo roboty z podpięciem check ctrl??? I co jeśli nie mam tego modułu??? Czy OBC działać będzie należycie??? Proszę o pomoc bo z rana zakładam OBC
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to ładnie :D, kto ci takie informacje podał??!! check control nic nie ma wspólnego z manetką, manetka do kompa służy do jego obsługi, dokładnie nie wiem jak, ale nie jest ona potrzebna ani do prawidłowego działania check control ani samego obc

 

z chech control jest roboty bo trzeba kilka czujników pozakładać jak np. poziomu płynu w spryskiwaczach, płynu chłodniczego itp, no i musisz te czujniki posiadać, nie wiem w jaki sposób podłączona jest funkcja wykrywania spalonych żarówek natomiast, no i sam moduł od checka oczwyiście też ci jest potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skapnłem się z tym co i jak. Dziś zakładałem OBC no i powiedzcie mi czy OBC może być np spalone??? Kupiłem od kolesia i myślałem że jest dobre .Podłączałem kable i żadnej reakcji nie było.Ani oświetlenia ani daty ni godziny.Byłem wkurzony na maxa. Sprawdzałem z 5 razy czy kable jak należy podłączone. Zasilanie i oświetlenie wziąłem z kabli od zegarka.Jest tam prąd stały ,masa i oświetlenie od przełącznika świateł. Także wpiołem kabel pod zapłon pozycji 1,2.Podajcie mi które kable muszą być z kostki czarnej by OBC działało chociażby ta data i zegarek.Myślałem że mnie zaleje.Co ciekawe mam 3 kostki w zegarach Biała,Niebieska i Mała po boku. Co więcej nie mam tak ja w opisie wszystkich pinów.Mam Anglika z 96 roku 323i. Nie wiem co mam zrobić.Obstawiam spalone OBC. Co ciekawe nawet podświetlenie się nie włączyło. Co radzicie :mad2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie wiem co z tym twoim obc jest. Ale 3 kostki w zegarach to norma:D i jak podłączasz pełen obc to tak jak pisałeś musisz dołożyć jeden pin do kostki niebieskiej bodajże w zegarach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem i był to pin chyba 13ty. Napisałem do kolesia i dziś wysyłam mu go a on mi podeśle inny.Mam nadzieje że drugi będzie działać.Kable zostawiłem wpięte więc mam nadzieje że jak wepnę kostki to zatrybi. :mad2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajta ludziska podpiołem OBC. Wszystko fajnie pięknie.Brakuje mi tylko czujnika temp. Pozostały mi także kable od nagrzewnicy.Powiedzcie czy jak nie mam klimy to tez je da się wpiąć???. Zrobiłem test...Spalanie no niby pokazuje,ale prędkość - nie jestem pewien w jaki sposób ma być pokazywana.Licznik pokazuje zbyt ospale strasznie się wlecze.jade już dawno np 100 km/h a on se powoli wzrasta baaardzo powoli.Jak to z tym licznikiem ma być??? Powiedzcie czy da się kalibrowac ten komp.Szczerze nie wiem z jakiego modelu pochodzi. Jakie i w jaki sposób podać mu wartości pojemności mojej 323i z silnikiem b25.Spalanie niby pokazuje nie tak złe ale też troche wolno przelicza- może tak ma być .Doradźcie proszę ::

 

Zabrałem się za ukryte testy i pełno mi nie działa.

 

Np nie mam testu 20 kalibraji zbiorniku paliwa nie mam, po klikięciu set nic się nie dzieje i przechodzi do ponownego wyboru testu. Testu od 2-4 też nie mam .Oco kaman??? Wiem że komp jest z 1991 roku ale jaka pojemność nie mam pojęcia. :roll:

 

PS ....Problem rozwiązany. Kable dobrze podpięte ..Nie odblokowałem OBC teraz działa jak należy.Wszystko śmiga

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

po pierwsze - czy odblokowales OBC?? jesli nie to rzadne funkcje ukryte nie beda dzialac,

po drugie - piszesz o predkosci pokazywanej na kompie, przeciez to srednia predkosc wiec jakim sposobem ma ci pokazywac aktulaną jak np. jedziesz 100kmh?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się .Myślałem że założyłem źle kabel ten co niby jest błędnie opisany,ale miałem poprawnie założony. I...zgadza się miałem zablokowane OBC ale zsumowałem date i udało się . Również masz racje to jest średnia prędkość :mrgreen: . Jestem Happy w 100 proc. z OBC.Chciałem podziękować za pomoc wszystkim udzielajacym sie.Wartość na teście 19tym czyli ilość paliwa wpisałem 1250 czyli max dla tego kompa .I sprawdziłem na ekonomizerze.Wszystko się zgadza spalanie w danym momencie.mam nadzieje że pokazuje właściwie. Przekonamy sie na dłuższej trasie.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam serdecznie, ja mam male pytanie tematyczne. Posiadam E36 316i Turing 98/99 rok Anglik z zegarkiem analogowym i chce zalozyc mu OBC-18 Wyciolem ten oto komputerek z innego turinga jak sie niemyle 320is posiadam czarna i biala kostke z kablami o dlugosci okolo 10cm, czy potrzebuje jeszcze jakis czuiniki oprucz temperatury kostki itp ?? jak tak to jaki i gdzie je sie montuje ?? Lub czy powinienem zdjac deske rozdzielcza w tym BMW z ktorego mam OBC i wypiac cala wiazke polaczyc kable spowrotem ?? Czy to bedzie dzialac co myslicie o takim rozwiazaniu.

 

Dziekuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Temat dotyczący podłączania OBC jest w dziale Zrób to sam.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam ! Posiadm w swojej e36 z 1992r obc 8 przycisków z check contol.Z racji tego ,że wyświetlacz mi pada kupiłem full obc z manetką ale bez białej wtyczki.Z założenia mam jedną czarną kość do kompa.Czy istnieje możliwość ,że jest gdzieś biała wolna kość? Jeśli tak to gdzie jej szukać? Dodam ,że auto jest bogato wyposażone (grzane fotele ,klima ,elektryka ,roleta itp.). Bądź druga opcja jeśli nie znajdę białej kostki to gdzie nijszybciej mogę ją dostać lub czy da się ją czymś zamienić? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz rozszerzoną wiązkę to białej kostki szukaj tam gdzie czarnej. Możesz podjechać na szrot lub na allegro znaleźć wtyczkę. Ja jak nie mam pod ręką takiej wtyczki to przerabiam dłuższą - ucinając ja w odpowiednim miejscu, tak naprawdę do podłączenia jest tylko kilka kabli dodatkowo.

http://img810.imageshack.us/img810/4002/imag0539800x600.jpg

 

Po lewej do ucięcia po prawej zostają.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :) Szukałem tam gdzie wychodzi czarna kość i nie widać białej.Zdejmę jeszcze osłone pod kierownicą i tam może poszukam.Ale podejrzewam ,że i tak na szrot będe musiał podlecieć. Napisałeś "Ja jak nie mam pod ręką takiej wtyczki to przerabiam dłuższą - ucinając ja w odpowiednim miejscu" , dłuższą czyli którą? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :) Szukałem tam gdzie wychodzi czarna kość i nie widać białej.Zdejmę jeszcze osłone pod kierownicą i tam może poszukam.Ale podejrzewam ,że i tak na szrot będe musiał podlecieć. Napisałeś "Ja jak nie mam pod ręką takiej wtyczki to przerabiam dłuższą - ucinając ja w odpowiednim miejscu" , dłuższą czyli którą? Pozdrawiam.

Ja mam troszkę inaczej gdyż jestem w posiadaniu kilku instalacji z różnych aut więc wtyczkę biorę z nich.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.