Skocz do zawartości

obrócona panewka 1.8 m40


viruss_25

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

koledzy mam takie pytanko obróciła mi się panewka w silniku m40. powodem był chyba olej bo zmieniłem z shella 10w40 na castrola 5w40 stwierdziłem ze na zimę lepszy trochę rzadszy, pojeździłem trochę i zauważyłem ze jadać np. na drugim biegu przy około 3tys.obr/m coś stuka w silniku. zdjąłem miskę i faktycznie był mały luz na 4tym garku reszta panewek ok. czy jest to możliwe ze na jednym garku po prostu obróciła się panewka z powodu oleju czy morze z powodu zatkania kanału olejowego? morze kastrol bardziej myje silnik i gdzieś się na zbierało trochę syfu? wal wygląda na nietknięty zero rys panewka przebarwiona na złoto ale tylko jedna reszta jest ok.korbowód ma kilka rys ale naprawdę niewielkich moje kolejne pytanie to czy jest sęs zmienić panewki i zostawić to tak jak jest czy po prostu dać sobie spokój i szukać innego silnika? bo remont tego raczej się nie kalkuluje. panewki razem z uszczelkami to koszt około 100zł. morze ktoś kiedyś próbował robić takli tzw. *drut tim* chodzi mi o to żeby ten samochód mi jeszcze posłużył przez zimę jest bardzo dobrze utrzymany w srodku silnik tez czysty zadbany nie klekocza popychacze. z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zrobiłeś to czego sie nie robi tzn nie przechodzi z półsyntetyku do syntetyku. taka operacja prawie zasze kończy się źle. Po prostu przy nagar który odłożył sięprzy półsyntetyku i przez wiele lat pracy odkleił się gdy zalałeś syntetykiem (marka raczej bez znaczenia). oczywiście mogło mieć to wpływ na obrócenie panewki, ale raczje obsawiałby, na ogólne zużycie silnika.

Jak ma służyć tylko zimę to zmień panewki i śmigaj dalej. Oczywiście nie zapomnij by umyć teraz silnik dokładnie i przedmuchać jakim kompresorem kanałów olejowych, bo pewnie gdzieś jeszcze sieteraz tego syfu nazbierało. Zalej 10w40 i śmigaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolego jeżeli panewka Ci się obróciła to na pewno masz zjechany czop. Żeby to dobrze zrobić musisz wyjąć wał, dać do pomierzenia na który szlif wyda czop i dokupić odpowiedni rodzaj panewki. zrób od razu wszystkie panewki korbowodowe i będziesz miał spokój. i żadnego kleju się nie używa. Przy okazji zmień pierścienie i silnik cacy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolego jeżeli panewka Ci się obróciła to na pewno masz zjechany czop. Żeby to dobrze zrobić musisz wyjąć wał, dać do pomierzenia na który szlif wyda czop i dokupić odpowiedni rodzaj panewki. zrób od razu wszystkie panewki korbowodowe i będziesz miał spokój. i żadnego kleju się nie używa. Przy okazji zmień pierścienie i silnik cacy :D

 

Zmierzyc mozna na zalozonym wale wyjmowanie toj ednak jest robota, a nie zawsze czop rozwalony, co do pierscieni to jednak czapke trzeba zdjac a to sa koszty niemale

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
koledzy co dziwne czop walu był nie tknięty ale korbowód miał trochę rys. co najlepsze złożyłem ta panewkę tak na sztukę ile pochodzi tyle pochodzi zrobiłem to na poxipol. nie powiem po wymianie panewek silnik się zrobił bezszelestny pewnie ze względu ze ciśnienie wzrosło, pojeździłem dwa dni i chyba jakieś fatum nademnom zawisło. wieczorkiem w ten największy mróz około 25 stopni odpalam samochód i nie ma smarowania! cuda normalnie sprawdziłem olej ze dwa razy i nic nadal nie ma to samochód do garażu i od nowa miska w dol myślałem ze coś źle zrobiłem nie wiem nie skręciłem smoka pękła miska nie wiem. rozebrałem silnik i było wszystko w przodku smok nie pęknięty miska ok zawór regulacji ciśnienia oleju ok, nie był zacięty sprężynka cala, próbowałem zalewać filtr oleju olejem i nic ,podałem prosto z butelki w otwór bloku olej i kręciłem silnikiem i tez nic ,silnik nie chciał zassać oleju. czy to morze być wina pompy? w końcu to pompa na wale i jeszcze nie słyszałem żeby kiedyś siadła w jakiejś bmw. pytam was koledzy tak kontrolnie i dla walniej ciekawości bo już kupiłem i zmieniłem silnik na inny w w super stanie i z małym przebiegiem;) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego M-technic, nie wiesz że poxipol est najlepszym narzędziem warsztatowym. Bardzo wytrzymały na temperatury i obciążenie, nie wyciera się, nie wchodzi w reakcję z olejem. Przecież największe fabryki kleją wszystko na poxiline.....

:mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli mówiąc druciarstwa? hm sadziłem ze dowiem się czegoś na temat braku smarowania w moim silniku a widzę ze wiele osób potrafi zrzuca winę na te znikome ilości poxipolu. ale dobra możemy zamknąć temat mniejsza z tym co tam się stało;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.