Jaki swap do E30?

M10 (316, 316i, 318i), M20 (320i, 323i, 325e, 325i, 325ix), M21 (324d, 324td), M40 (316i, 318i), M42 (318i, 318is), S14 (320is, M3)

Moderatorzy: mattiss, kubik, Nurek

Jaki swap do E30?

Postprzez djsuchy » 31 Paź 2009 18:44

Witam!
Od razu mowie ze nigdy nie mialem do czynienia z autami BMW, ale cos napalilem sie na wlasna inicjatywe.
Zamierzam do budy 325, bo slyszalem ze z taka jest latwej w ewentualnych przerobkach, wlozyc jakis wiekszy silnik, z BMW z tamtejszych okresow. prosze o krok po kroku opisanie jaki silnik, skrzynia i inne czesci najlepiej podeszly by pod ta bude, z jak najmniejszymi problemami. Myslalem o jakims V8 3.0 z e34... Hmm chyba ze jakas M52B28 z E36 bo tak podejrzewam to V8 moze byc za ciezkie.
djsuchy
 
 
 
Posty: 25
Dołączenie: 31 Paź 2009 18:24
Moje BMW: BMW E36 325i, Audi A4 1.8T@200km

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez lijo1979 » 31 Paź 2009 20:59

Czy użycie szukacza jest aż takie trudne?? :mad2:
:search:

Temat wałkowany na forum ZYLION razy!!
.....


TEXT obok Twojego loginu
" djsuchy
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!"

nie jest tam bez powodu.......

Ale w skrócie żeby cię nie zniechęcić ;)

Jak chcesz mieć klasyczne E30 to wsadzaj silnik z epoki E30 M20, M30
Tu możesz w skrócie poczytać o silnikach:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:BMW_engines

Jak chcesz mieć lepszą technologię w starej budzie to coś nowego.
Chcesz V8 w E30 4,4 litra?? No problemo!!

Pisz na PW.
Ja mam M52TuB28

Ale zanim napiszesz przeczytaj na forum kilka wątków SWAP'owych.
Po prostu odrób pracę domową ;)

Pozdro
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Awatar użytkownika
lijo1979
 
 
 
Posty: 189
Dołączenie: 07 Sie 2006 21:23
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E30 Touring, powered by M52TUB28

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez djsuchy » 01 Lis 2009 00:55

Czytalem....
Ale chodzi mi o to aby napisac krok po kroku co trzeba zrobic, wymienic, przyciac, zespawac itd... krok po kroku, mysle ze to bedzie bardzo pouczjace, a jakos nie moglem tego tak opisanego znalesc.
Wyczytalem rowniez ze wlasnie wlozenie np z M52B28 z E36 jest najmniej problematyczne i oplacalne, jezeli sie myle to prosze poprawic.
Powtarzam ze z BMW nie mielem do czynienia nigdy i to moj dziewiczy projekt wiec prosze o wyrozumialosc.
djsuchy
 
 
 
Posty: 25
Dołączenie: 31 Paź 2009 18:24
Moje BMW: BMW E36 325i, Audi A4 1.8T@200km

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez lijo1979 » 01 Lis 2009 13:09

Czyli chciałbyś gotową receptę co i jak zrobić??
Niestety nikt Ci czegoś takiego nie da.
Pamietaj że SWAP kosztuje sporo pieniędzy.
To czego oczekujesz to tak jakby piekarz zdradził przepis na ulubione ciasto.
Niestety takiej odpowiedzi nie dostaniesz.

Powodzenia
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Awatar użytkownika
lijo1979
 
 
 
Posty: 189
Dołączenie: 07 Sie 2006 21:23
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E30 Touring, powered by M52TUB28

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez djsuchy » 01 Lis 2009 13:56

Heh widocznie zle trafilem a ty nie rozumiesz idei tej zabawy. Co z tego ze kosztuje...
A myslalem ze tu mozna uzyskac troche odpowiedzi a nie sluchac nabijacza postow, czy jak to sie nazywa, bez obrazy oczywiscie. Wszystko juz od poczatku wiedziales?
Ja tylko zadalem proste pytanie, bo czegos poprostu nie wiem...
Wiem ze jest obcja "szukaj", jezeli sie tylko do tego mamy ograniczac, wiele napisane jest , ja poprostu chcialbym wiedziec jaki np wlozyc silnik z cala reszta to takiej budy, jakie beda po drodze problemy itd. Nie boj sie nie zapytam ciebie jaki olej lejesz, i nie bede miec mocniejszego wozu, jak sie tak tego tak bardzo boisz zdradzic. Bo moze nie rozumiesz szeroko pojetej idei FORUM, tu sie pomaga a nie zniecheca.
djsuchy
 
 
 
Posty: 25
Dołączenie: 31 Paź 2009 18:24
Moje BMW: BMW E36 325i, Audi A4 1.8T@200km

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez lijo1979 » 01 Lis 2009 16:01

Powiem Ci tylko POWODZENIA :)
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Awatar użytkownika
lijo1979
 
 
 
Posty: 189
Dołączenie: 07 Sie 2006 21:23
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E30 Touring, powered by M52TUB28

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez przemo tds » 01 Lis 2009 22:25

kolego ale lijo1979 ma rację, wiele osób zarabia na tym i niechętnie udziela informacji, nikt ci nie poda gotowego przepisu bo jest wiele spraw które wychodzą w trakcie, a zależą od tego co masz w samochodzie, z jakiego samochodu bierzesz motorownię itp...

jak chcesz żeby było najłatwiej to wsadzaj M50B25, z oczywistych rzeczy to miska olejowa z e34, łapy silnika z e36, serwo z iX, chłodnica z 324 diesla, dodatkowy wiatrak z e34 lub e32 (od klimy) elektrykę sam ogarniesz jak wiesz co to schemat i jak się go czyta, do tego odpowiedni wał, odpowiednie przełożenie dyfra itp

w nowszych silnikach R6 (M52, M54) dochodzi ci EWS, trzeba się go pozbyć

ewentualnie klasyczne M30, cieżkie, ale pięknie brzmi i jest odporne na katowanie, choć swap jest już troche trudniejszy, trzeba pospawać łapy, odpowiednio ustawić silnik, podpasować skrzynie z M10 podłączyć obrotomierz itp.

V8 nie jest ciężki bo jest aluminiowe, dochodzi kwestia przeniesienia serwa za lampę i najgorsza czyli skrzynia biegów
jak chcesz możesz włożyć nawet V12, i ponoć łatwiej to zrobić niż V8 (nie wiem bo się nie bawiłem)

to tylko podstawowe informacje, a patentów jest sporo więcej, do tego każdy samochód jest inny, one mają po 20 lat i nieraz wychodzą kwiatki tworzone przez poprzednich właścicieli (np namieszane w instalacji elektrycznej, podłączasz a okazuje się że nic nie działa) i jeżeli nie ogarniasz mechaniki to nie bierz się za to bo potem poprawianie jest najgorsze

buda od 325 to dobra baza, bo masz grube lagi z przodu, a z tyłu tarcze, tylko ciężko znaleźć dobre 325, najważniejszy warunek to zdrowa buda

polecam poczytanie www.e30.de oraz http://www.300mm.de/ jest tam sporo info
Awatar użytkownika
przemo tds
 
 
 
Posty: 1540
Dołączenie: 31 Maj 2006 18:09
Miejscowość: grójec
Moje BMW: e30 335i wąskie coupe M30B35-> driftowóz
e46 330xi touring M54B30-> dupowóz

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez Łosiowy » 05 Lis 2009 08:04

Łosiowy
Moderator
Moderator
 
Posty: 726
Dołączenie: 17 Sty 2007 08:46
Miejscowość: Sopot
Moje BMW: E39 TDS-A ;SJ 413,4.16 :-) Jimny; e83 i inne wynalazki

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez pawelj5 » 14 Lis 2009 10:45

Myślę ze jeżeli masz wiedzę na temat mechaniki i dysponujesz odpowiednim sprzętem to nie potrzebujesz gotowej recepty jak w najdrobniejszych szczegółach się do tego zabrać. Swego czasu miałem E30 325 i zastanawiałem się nad swapem. Myślałem nad jakimś V8, bo wydawało mi się że przy 6 cylindrach zysk mocy będzie za mały w stosunku do kosztów. Ze względu na koszty i poziom komplikacji takiej przeróbki do niczego nie doszło. Teraz mam E36 325 i mój pogląd się zmienił. Niby tylko 20KM różnicy, ale różnica odczuwalna jest dużo większa. Do tego zużycie paliwa ok 40% niższe niż uzyskiwałem jeżdżac E30! Gdybym dzisiaj ponownie miał wizję swapu w E30 to wybór padłby na silnik M50B25, M52B25 lub M52B28. Najbardziej optymalna opcja to posiadanie E30 z silnikiem M20B25. Do swapu najlepiej kupić całe E36, powypadkowe, lub anglika. Do przekładki potrzebny jest silnik wraz z całym osprzętem, wiązką instalacji silnika, komputerem, filtr powietrza itp. Reszte układu napędowego może zostać. Trochę szukałem na ten temat i skrzynia biegów z E30 będzie pasować. Największy problem to przeróbka miski olejowej i smoka bo w E30 zbiornik oleju jest z przodu silnika, a w E36 z tyłu. Układ wydechowy, układ chłodzenia będą pasować po niewielkich modyfikacjach. Ogólnie nie jest to bardzo skomplikowana przeróbka. Za zakupem całego E36 przemawia to że będziesz miał wszystkie niezbędne elementy. Dodatkowo można będzie pokusić się o wymianę piast w kołach dzięki czemu będzie można założyć koła na 5 szpilek. Anglika w dobrym stanie idzie kupić za 4-5tys.zł.
Awatar użytkownika
pawelj5
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 22 Cze 2006 21:49
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Moje BMW: E36 325i Coupe 1992r. + LPG

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez KRIS85 » 15 Lis 2009 18:48

a w dodatku z dawcy można posprzedawać kupę części (tapicerka, fotele szyby jakieś częsci blacharskie jak bedą całe i koszt się zmniejsza)(
Awatar użytkownika
KRIS85
 
 
 
Posty: 4384
Dołączenie: 26 Lut 2009 11:04
Miejscowość: sosnowiec
Moje BMW: Było: e30 318i sedan 1990
brata: e30 316 coupe 1986
Jest: VW Passat B5 1,8T kombi 97r.

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez przemo tds » 16 Lis 2009 20:23

w m50 w e30 nie ma problemu jeśli chodzi o miskę i smog, dajemy to z e34 i już jest ok
Awatar użytkownika
przemo tds
 
 
 
Posty: 1540
Dołączenie: 31 Maj 2006 18:09
Miejscowość: grójec
Moje BMW: e30 335i wąskie coupe M30B35-> driftowóz
e46 330xi touring M54B30-> dupowóz

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez Week » 04 Lut 2015 07:16

Swap bardzo ciekawy jednak wymagajacy nakladow finansowych i dosc pracochlonny, ale efekt zapewne cudowny.

Na marginesie: co chwila jak widze tematy o swapie e30 w kazdym temacie widze milion razy ten temat byl .. I uzytkownicy szukajcie sobie. To po chol.. Te forum jak w kazdym temacie odsylacie do nastepnego i tak do 1tematu o swapie zapewne tez. Sorki za offtopic
Week
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 31 Mar 2014 20:50
Moje BMW: E90

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez Marcinpp » 04 Lut 2015 08:47

Jeśli chodzi o M50 i M52 to potrzebujesz w zależności z którego modelu masz motor ze skrzynią zaczynając od przodu:
- Chłodnica E30 2.4TD czyli największa jaka była, a do niej dodatkowo prawą podstawkę którą kładziesz z lewej strony.
- albo elektryczny wiatrak od klimy, albo visco od 2.4TD w E30 lub 2.5TDS z nowszych modeli (rozpoznać je można po trzech a nie czterech śrubkach mocujących wiatrak).
- miska olejowa ze smokiem i bagnetem z E34 M50.
- łapy silnika i poduszki z E36 silniki M52 i chyba M50 (poduszki przy montażu w E30 kładziesz do góry nogami).
- rurka bagnetu w zależności od czego masz silnik. M50 nic nie muszisz robić, M52 docinasz długość aby była taka jak od M50 ale np. w E39 jest spływ odmy do rurki więc dół rurki zostaje.
- skrzynia najlepiej od dawcy oczywiście manualna.
- wybierak biegów z e36 lub go przerabiasz dopasowując długość
.- czujnik temperatury na zegary bierzesz z E30 ten brązowy (jak motor M50 to wkręcasz w miejsce tego co jest na silniku, a jak M52 to robisz dodatkowy otwór w głowicy lub montujesz go gdzieś na wężu).
- wał pędny najlepiej pasuje z E30 2.4TD na duży krzyżak.
- pompa wspomy ori z silnika i można dać magiel z E36, ma krótsze przełożenie.
dyfer moim zdaniem najlepszy jest 3,25 z E30 2.4TD.
- EWS bierz komplet z silnikiem (potrzeba moduł EWS, transpondent, pestka kluczyka i sterownik silnika z kompletu).
- aha, serwo musi być podwójne bo mniejsze np. E30 iX, E34 2.5TDS, lub OmegaB z tym samym motorem.
- wydech najlepiej z E36 na dwururce i końcowy z E30 ale to już można sobie pospawać jak kto woli.
- no i tarczówki z tyłu, gruba laga z przodu na wentylowanych tarczach.
- zostaje instalacja, czyli schematy z neta, jest ich pełno.
Wniosek_ najprościej M50B25, najtaniej i ma katalogowo 1KM mniej niż M52B28, ale najpiękniejszy najlepiej pasujący i najpiękniej brzmiący jest M20B25.
To cała receptura z której robi się chleb :)
Pzdr
Marcinpp
 
 
 
Posty: 209
Dołączenie: 19 Sie 2013 09:07
Moje BMW: E30 325 90r, E39 528 98r

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez jarosz 318is » 06 Lut 2015 13:47

Aleście odgrzali.... :duh:
co do wału to pasuje z e36 328i i taki jest o wiele łatwiej dostać niż ten z td.
Wniosek_ najprościej M50B25, najtaniej i ma katalogowo 1KM mniej niż M52B28, ale najpiękniejszy najlepiej pasujący i najpiękniej brzmiący jest M20B25.

To zaskakujące, że jeden koń różnicy, a tak odczuwalne różnice w przyspieszaniu :D Auto nie jedzie koniami :evil: Co do dzwięku się zgodzę-M20 rządzi :D
jarosz 318is
 
 
 
Posty: 515
Dołączenie: 24 Kwi 2010 16:04
Miejscowość: giżycko/suwałki
Moje BMW: E30 318is 1989r. swap m52b28

Re: Jaki swap do E30?

Postprzez KRIS85 » 07 Lut 2015 10:04

m52B28 ma większy moment w większym zakresie obrotów, a jeśli to będzie końcowa wersja na podwójnym vanosie to ten silnik jedzie od 1500 do 6500 obrotów jednostajnie przyśpieszając. Oczywiście, dużo zrobi dyfer jaki zastosujesz, ale do m52 spokojnie można jakieś długie przełożenie dać, bo w e30 spokojnie tę budę pociśnie do 250-260 km.h

PZDR>
Awatar użytkownika
KRIS85
 
 
 
Posty: 4384
Dołączenie: 26 Lut 2009 11:04
Miejscowość: sosnowiec
Moje BMW: Było: e30 318i sedan 1990
brata: e30 316 coupe 1986
Jest: VW Passat B5 1,8T kombi 97r.

Następna

Powróć do E30

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość