Skocz do zawartości

[E60] 530xd Aktualizacja DSC - błąd 5EDA


mnichu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

 

Od kilku miesięcy mam problem ze skasowaniem serwisów hamulcowych na osi przedniej jak i tylnej. Zaczęło się od prostej wymiany hamulców, czujnika etc.. oraz skasowaniu serwisu. Oczywiście udało się bez problemu, natomiast po około 10 000 km znowu zaświeciła się kontrolka o potrzebie kolejnej wymiany. Oczywiście sprawdzilem stan klocków oraz samego czujnika, które dalej były jak nowe ;) Kolejne próby skasowania serwisu kończyły sie fiaskiem i wyświetleniem przebiegów typu -15 000km oraz -25 000km. Na początku miałem problem tylko z tylną osią jednak po moich próbach z opcja CBS_reset w Tool32 jest teraz jeszcze gorzej :P (znaczy było.... czytajcie dalej :P )

 

Próbowałem pozakładać nowe czujniki różnych firm, znalazłem na necie schemat takiego czujnika więc nawet próbowałem zwierać piny we wtyczkach i dalej nic. Serwisy jak się nie chciały zmienić... tak się nie dają. W Tool32 próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne... wbić nowe parametry do serwisów i nic. Argumenty wpisywałem poprawnie ponieważ zawsze otrzymywałem pozytywną odpowiedz w pozycji "results".

 

Oczywiście programem ISTA D tez się nie da tego zrobić. Program przy uzyciu opcji resetu tych serwisów wyrzuca info iz sterownik odrzuca polecenie i nie może go wykonać. Przy uzyciu opcji korekcji serwisów.... program informuje iż procedura została przeprowadzona prawidłowo jednak nic się nie zmienia :) Ręczne wpisanie grubości klocka też nic nie dawało.

 

I teraz wyobraźcie sobie.... za każdym razem kiedy odpalacie auto wali gongiem i świeci po oczach błąd na idrive :mrgreen:

 

Wytrzymałem naprawdę z pół roku... i wpadłem na niecny plan :8) Znaczy... tak mi się wydawało.

 

Do głowy wpadł mi pomysł aktualizacji softu w DSC programem WinKFP. Robiłem już tam ZBE, bramkę MOST GW... Nie miałem z tym problemów.

 

Wybrałem comfort mode.. wybrałem sterownik z rodziny DXC860 (xdrive) i jedyny dostepny numerek > 6777880. Dostałem info że już taki jest załadowany, ale pomyślełem "może się wysypał wsad" i włączyłem aktualizacje :mrgreen: Oczywiście prostownik podłączony... (15A bo lubię ryzyko :D Nie no żartuję... tylko taki miałem). Chwila strachu.... może 5 minut i sterownik skończył się programować ;)

 

Myślę "może w końcu te serwisy dadzą się skasować"...i masakra jak się okazało...... padł mi ABS ESP Xdrive. Servotronic nie wie jak szybko porusza się samochód i wspomagania jako tako tez nie mam.

 

Błąd w DSC:

 

Controller         :       29  DSC - DXC8_P - Dynamische Stabilitätskontrolle Plus mit Allrad
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    24282  0x5EDA - 5EDA - Variantenkodierung: Codierungswert in EEPROM nicht zulaessig.
Failure Symptom    :        0  kein passendes Fehlersymptom
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       35  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Warning Flag       :       49  Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        0
1. Data Set
Environment Amount :        9
Environment KM     :   286296
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :        1  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set  2 :        2  ACB 0.000000E+000 0/1
Environment Set  3 :        3  DBC 0.000000E+000 0/1
Environment Set  4 :        4  ECD 0.000000E+000 0/1
Environment Set  5 :        5  HDC (nur 4x4) 0.000000E+000 0/1
Environment Set  6 :        6  DSC 0.000000E+000 0/1
Environment Set  7 :        7  ABS 0.000000E+000 0/1
Environment Set  8 :        8  BLS 1.000000E+000 0/1
Environment Set  9 :        9  ASC 0.000000E+000 0/1

 

Próbowałem jeszcze raz wgrać softa WinKFP - bez rezultatów. Próbowałem NCSexpertem zakodować moduł DSC pustym plikiem .man - bez rezultatów.

 

 

 

Poprosiłem już kolegę z forum o pomoc i mamy coś próbować za 2 tyg (aktualnie jestem w AT) ale napisze posta... może ktoś coś wie. Ja już nie mam pojęcia co mogę zrobić. Na temat tego błędu w necie nie ma w ogóle informacji. Zastanawiam się czy przypadkiem nie uwaliłem DSC który w wersji xdrive jest inny niż w RWD ;/ A do RWD na allegro jest tego masa...

 

 

Pozdrawiam, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po programowaniu DSC obowiązkowo trzeba przeprowadzić kodowanie w NCS do serii z prawidłowego FA dla e60 z CAS lub LMA

dodatkowo kalibracja czujnika kąta skrętu bez tego będziesz miał bład

jeśli programowanie zakończyło się bez błędów, nie powinno napięcie spaść poniżej 12V a dla e60 ciągły pobór prądu to przy słabo wyposazonej

E60 to ok 17 A a dobrze to ponad 22-25A ja mam prostownik 50A i przy e60 musiałem ustawić go na max i wtedy napięcie było ledwo 13.5V

przy 15A to napewno spadło poniżej 12V i aktualizacja mogła zostać wycofana

jedz do kogoś z ICOM i dobrym prostownikiem (zasilaczem lepszy) minimum 60A dopiero zrób aktualizacje DSC

DSC to nie bramka GW nie wolno tak ryzykować , zwykłym interfejsem to moższ sobie diagnostyke przeprowadzić lub kodowanie, a nie tak ważny sterownik jak DSC,

dodatko musisz sprawdzić FA czy jest prawidłowe w CAS i LMA zgodne z wyposazeniem fabrycznym jesli tam masz błędy to nieprawidłowo zakoduje do serii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem że zawiódł mnie sprzęt ;) Mam kabel od viakena który nadaje się do diagnostyki i kodowania ale przy programowaniu zawsze miałem stracha. No i w końcu się musiało zdarzyć.

 

Niby WinKFP wyświetlał mi info że programowanie przebiegło OK ale błąd zapisany w sterowniku mówi inaczej ;/

 

Spróbujemy za 2 tygodnie jeśli będzie taka możliwość (Albert jak to czytasz to proszę nie planuj nic na następny weekend :D ). Podepniemy ICOMa oraz na kablach drugie auto.

 

 

 

dodatko musisz sprawdzić FA czy jest prawidłowe w CAS i LMA zgodne z wyposażeniem fabrycznym jesli tam masz błędy to nieprawidłowo zakoduje do serii .

 

Din76, Niedawno dołożyłem webasto i kodując FA nie miałem żadnych problemów. Czy jeśli mam modyfikowane FA (dołożone np webasto, retrofit lamp lci, plus jeszcze kilka innych wartości) to czy muszę FA przywrócić do fabrycznego stanu i wtedy kodować DSC ? Tak mysle... że tam błędów raczej nie ma.

 

 

O kalibracji czujnika kąta skrętu myślałem ale z nerwów nie mogłem znaleźć tej funkcji (o ile pamiętam jest gdzieś w inpie).

 

 

Zastanawiam się też na wypadek ewentualnej porażki czy DSC z RWD bedzie sie chciało "przepalić" do wersji z 4WD :think:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mozna tak jezdzic ale brak wspomagania wkurza ;) Pierwszym moim autem w zyciu byl polonez caro i tam bylo ciezej, absu tez nie bylo ;D no ale bez jaj... w BMW to nie przejdzie ;D

 

Będę działał ;) Jak sie uda to napisze co i jak ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema :D

 

Dziękuję kolegom Mlodzik18 oraz alb3rt za poświęcony czas i chęci pomocy :cool2:

 

Walczyliśmy dzielnie ale beta była bardziej uparta :P Po dość długim postoju, dziś wymieniłem sterownik ABS i problem z głowy :mrgreen:

 

Xdrive, ABS, ESP, ASR, Servotronic, i co tam jeszcze..... Działa :D

 

 

edit: i serwisy działają !!!! :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.