Skocz do zawartości

Hamownia z logów, logi w pliku


przemek4net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zaczne od konca czyli to dziala!!!

http://images63.fotosik.pl/631/26ddc438aabcafcdm.jpg

Powyzej wykres zrobiony przy zalozeniu waga auta all 1930kilo (1800 waga auta z wagi, moje over 100+ laptop.. nie mialem mozliwosci zaznaczenia, ze to 4x4, auto wg papierow ma miec 235ps)

polazlem do czipmachera z hamownia drogowa (ale pomiaru z racji zimowych klimatow na drodze nie robilismy jeszcze).. wiec zrobilem na szybko log kpowerowy w miescie na drodze bocznej nie do konca plaskiej (wykres serii byl na plaskiej autostradzie)

http://images63.fotosik.pl/631/2502d8eb82d4f537m.jpg

jak widac zauwaza zmiane i majac ten wykres + logi z ladowania T, dawek paliwa, przeplywu powietrza (+ wglad w zmiany w mapach w winolsie) jestem przygotowany na rozmowe na temat tego co chcialbym zmienic

 

A teraz od poczatku...

3/4 tunerow uzywa hamowni drogowej do hamowania aut. Polega to na tym, ze montuja "tarczkę" na kole samochou (mierzącą prędkosc auta)

http://images62.fotosik.pl/508/7171da5b75cccac1m.jpg

http://images63.fotosik.pl/507/3c3e7efb203dacafm.jpg

 

i mierza przyspieszenie np na 2gim/3cim biegu, sprzeglo przy odcince i mierza w jakim tempie auto wytraca predkosc

Po podaniu kilku parametrow do programu (najwazniejszy to waga auta) program rysuje wykres mocy jako wynik czipa

http://images62.fotosik.pl/508/f336750ec19754ffm.jpg

 

Co wiec potrzeba do takigo do stworzenia takiego wykresu?

1) zlogowac przyspieszanie i wytracie predkosci do pliku

2) znac wage auta

3) posiadac program, ktory te dane przeliczy

 

Ad 1)

Tutaj INPA okazuje sie bieda... nie ma fcji logowania wybranych parametrów do pliku-) Natomiast mozna to zrobic w oparciu i edibas!

INPA to program, ktory "gada z kabelkiem" za posrednictwem interfejsu jakim jest EDIBAS (chyba ncs expert tez w taki sposob komunikuje sie z kablem). Interface EDIBAS jest upubliczniony i mozna tworzyc wlasnie programy diagnostyczne na jego bazie

Takiem programem jest program TESTO do sciagniecia tutaj (caly mega watek co i jak)

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1830510-Diagnostic-program-with-realtime-graph-view

 

Program ma fcje logowania do pliku danych w podobny sposob jak robia to programy vw (vagcom/vcds)

Nalezy wiec zlogowac do pliku:

tms (timestamp)

predkosc

obroty

(pozniej dodam istotna informacje na temat logowania predkosci)

Ad 2)

W papierach mam o ile pamietam 1720 a w realu wyszlo mi 1800... jedno z poprzednich aut w papierach 1210 a w realu 1300 wiec wadze auta w papierach bym nie ufal...

idziemy wiec na zlom, punkt sprzedazy wegla itp i wazymy auto... pamietamy o tym, ze do pomiarow liczymy kompletna wage auta z paliwem i kierowca, laptopem itp!

 

Ad 3)

Tutaj wracamy znowu do vw.... jak wspomialem vagcom/vcds oferuja bez cyrkow logowanie do pliku i ktos bazujac na bazie standardu logow vagcom stworzyl program KPOWER, ktory potrafi wczytac potrzebne dane z pliku CSV z logami VW i wygenerowac wykres

KPOWER uzywa takiego standardu logow

http://images65.fotosik.pl/508/cbed40338f2a581fm.jpg

 

Co wiec nam potrzeba? Musimy:

- sciagnac program kpower

- przekonwertowac zrobione logi z progrmau testo do standardu vagcom/vcds: mozna to zrobic recznie w excelu lub skorzystac z mojego excela z makrami

- podac wage auta z kierowca, temperature, wczytac logi i generujemy wykres jak np

http://images62.fotosik.pl/508/1060d43464363191m.jpg

- wczytac logi "vagcomowe" do KPOWER

http://images64.fotosik.pl/508/7c0c2c82ce2c9217m.jpg

- wygenerowac wykres

http://images65.fotosik.pl/508/51decde6688a28edm.jpg

 

 

Powroce na chwile do programu testo: po wybraniu ecu wybieramy zestaw parametrow i problem taki, ze nie ma defaultowo do wyboru predkosci -) (chyba, ze autor programu juz dodal..)

Co wiec robimy? Modyfikujemy pliki konf

katalog jobs i szukamy wlasciwego dla nas pliku CUSTOMJOBS.BIV i go modyfikujemy

np

JOBCOMMENT:Values #3

JOBARGUMENT:002f007a002c14b6004a005b00c200c300340055005000880052003a18a514c20036009b00da0066000c

 

zmieniam na

JOBCOMMENT:Values #3

JOBARGUMENT:002f007a002c14b6004a005b00c200c300340055005000880052003a18a514c20036009b00da0066000c0032

 

Co zrobilem? do zestawu parametrow "values #3" dodalem parametr 0032, ktory w edibasie oznacza predkosci (patrz: params.xls)... dzieki temu w liscie parametrow pojawi sie predkosc do wyboru

 

 

Wsio... enjoy:)

 

Uwagi do KPOWER vs testo

Program testo loguje calkiem gesto dane o predkosci. Po ich wczytaniu do kpower wychodzi strasznie posieczkany wykres + sa duze klopoty z ich wczytaniem do kpower z csv. Problem rozwiazalem poprzez redukcje ilosci danych (zwyczajnie biore w moim konwertujacym excelu co ktorys wiersz / patrz arkusz z parametrami/)

Kpower wzgledem programow do obslugi "hamowni z walizki" jest dosyc ubogi.. nie mozna zaznaczyc, ze to automat, 4x4 czy jakiej szerokie kapcie mamy. Ponadtwo bazujemy na predkosci widzianej przez auto a ta jest troche zawyzona najczesciej. Jednym slowem uzytecznosc takiego wykresu jest mniejsza niz wykresu z hamowni nawet drogowej

Mysle, ze jest dobry sposob do obliczenia delty przed i po czipie czy tez sprawdzenia przebiegu momentu itp

 

 

Ogolnie programem KPOWER mozemy zlgoowac do pliki air flow, ladowanie T, zadane ladowanie T, cisnienie rail, odczyt z sondy lambda, temperatura spalin itp itd - jezeli chodzi o logowanie to jest to narzedzie oferujace wszsytkie technicznie dostepne parametry (a nie to co ktos laskawie wybral w inpie)

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

z automatami jest problem... automaty bmw to klasyczne automaty wiec ida na poslizgu - nie wiem zwyczajnie czy to ma wiekszy sens mierzyc (trzeba sprawdzic empirycznie... ogolnie wyniki hamowania automatu sa troche zafalszowane przez te poslizgi) - dodatkowo dochodzi problem zrzutki na N przy pelnych obrotach .. zdania na temat tego czy to zdrowe dla automatu sa podzielone

 

Legalnosc:

Inpa: samie wiecie

Program TESTO jest chwilowo w wersji testowej rozpowszechniany "za darmoche". Progra KPOWER jest w wersji pelnej platnej jak i testowej z ograniczeniem takim, ze nie mozna zapisywac wykreow do pliki (mi screenshot z ekranu wystarcza)

Mi udalo sie wszystko lacznie z inpa odpalic na win764b (w jakas swieza inpe musialem sie zaopatrzec)

Pliki

params.zip - jest to excel z rozpisanymi parametrami (kody techniczne "edibasowe") mozliwymi do logowania

http://speedy.sh/4Bwwf/params.zip

 

testo2kpower.zip - moj excel konwertujacy logi TESTO to formatu kpower (nieistotne dane dla kpower jak np SOI/poczatek wtrysku uzupelnia dummy danymi)

http://speedy.sh/RhGGU/testo2kpower.zip

 

http://shop.dieselschrauber.de/ - tu sciagnij kpower w wersji demu

http://phenoboy.kapsi.fi/testo - tutaj mamy testo (w linku do forum/wyzej/ jest tez link do ewentualnie brakujacych dll-ek)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.