Skocz do zawartości

czemu na INPA mam dwa razy OFF


stawior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

mam prośbę, najpierw o odrobinę wyrozumiałości (dopiero zaczynam sie tym bawić) a oprócz tego o pomoc!!

 

zakupiłem na allegro zgodnie z poleceniem interfejs od E-VOLT

wszystko zainstalowałem krok po kroku zgodnie ze wskazówkami, na końcu z tego co rozumiem mając podłączony kabel do kompa i odpalając INPA powinienem zobaczyć czarne pole przy komunikacie BATTERY czyli ON u mnie nie cholery

nie zależnie czy mam podpięty kabel pod auto, czy w aucie wkładam kluczyk i go wciskam uruchamiając zapłon czy też uruchamiam silnik!!!cały czas dwa pola są białe co świadczy o OFF!!!!!!!!!!!

 

chce jeszcze nadmienić że zmianiałem ustawienia w menadzerze urządzeń na wartości podane przez trandolfa czyli 4096 dwa razy na COM1, i nic!! zmieniałem też zgodnie z poleceniem producenta kabla na wartości 1024 i COM2 dalej [bAD]!!!

przy próbie wgrania sterowników producenta dostaję komunikat o tym że to są starsze od tych które były na MWA od trandolfa, zaglądałem do zmiennej środowiskowej wygląda że jest wszystko ok jest dopis w PATH ten....c:\ediabas itp. dokładnie go teraz nie pamietam!!!

 

co może być nie tak dlaczego nie działa???

a prócz tego skąd wziąść INPA wersję dla E90 lub tez spolszczenie do wersji 5.0 bo taką mam aktualnie zainstalowaną???

 

z góry dziękuję za wskazówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zainstalujesz tak jak oni piszą w manualu, i tę ich INPe to wtedy te lampki się zapalają

wiem bo też mam ten 'shit'

ale u mnie problem jest inny bo ciągle zrywa połączenie, kabel już mam 2 wymieniony przez nich i póki co poprawy brak ;/ :mad2:

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wiele ja tez mam kabel od nich i wiele osob ktore znam, wiec albo faktycznie zaczeli wypuszczac bobki albo cos zle robicie , a softy co oni daja sa akurat mocno srednie :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ustaw lantency timer na 1 bo na 16 to tak zrywa caly czas

 

Menadzer urzadzen wlasciwosci interface i tam poszukaj tam gdzie zmieniasz com jest tez timer

 

mam ustawione na 1, oraz resztę zgodnie z tym co dostałem od nich w instrukcji.

Błędy mogę zczytywać, ale problem się pojawia np gdy usiłuję live date zrobić bądź np coś kodować

Wiele ja tez mam kabel od nich i wiele osob ktore znam, wiec albo faktycznie zaczeli wypuszczac bobki albo cos zle robicie , a softy co oni daja sa akurat mocno srednie :)

jak bawiłeś się tym ich kablem, to miałeś jakąś nietypową konfigurację (inną niż podają oni) czy Ci wszystko ładnie banglało ?

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej kupić przezroczystego Chinola i pobrać do niego inpę EA-90X z chomika, zainstalować stery i wszystko chula a jak wyskakuja błędy coapi bądź inne to wina plikow konfoguracyjnych które TRZEBA dogrywać z SP-DATEN_Exx bo tam sa wytyczne dla programow o danym sterowniku itp. lub błędy w kodowaniu auta ZCS.

 

Dodam że INPA to program warstwy INŻYNIERYJNEJ stworzony dla konstruktorów oraz biura rozwoju, a obsługa jest zaawansowana, żeby go używać do kodowania KONIECZNIE trzeba mieć pojęcie o zasadzie przesyłu danych jak i architekturze sterowników w BMW MINI i RR. Żadna innna marka nie wypuściła takiego oprogramowania z rąk. Dla warsztatów był MODIC DIS teraz ISTA. INPA nadal jest najwyższym urządzeniem w bmw do diagnozy programowania modułów choć architektura plików konfiguracyjnych z 2012 roku nie pasuje z powłoki ISTY, prawdopodobnie się juz zabezpieczyli. Na ten dzień INPA można swobodnie łączyć serie F o ile wiemy co chcemy robic i mamy odpowiednio skonfigurowane oprogramowanie.

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem że wogóle się nie łączy. Kupiłem fejs z przejściówką 20 pin. I tu moje pytanie. Mam auti z 99r, pod kierą nic nie ma ( wykręcałem nawet schowek żeby poszukać) mam po lewej stronie przy webasto. Ale tam jest podłączone tylko 6 pinów. Po co przejściówka na 20 jak tylko 6 aktywnych??? Chyba że coś z auta mam wycięte. Jak to u Was wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dlaczego się nie łączy, mam wszystko pozmieniane wg instrukcji, port COM1 zmienione pliki eiabas i odb i nie widzi ani battery ani idnition. Fejs nowy, jak się podłącza to na wtyczce zapala się czerwona kontrolka. Może jakieś wskazówki??

a od kogo masz ten fejs?

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E-volt

Po ponownym zaistalowaniu sterów działa ale wyskakują błędy i Battery off

CHciałem Disem aktywować manetkę ale chyba nic z tego nie będzie.

Spróbuję jeszcze inną inpę zainstalawać ( miałem 4.4.7) i zobaczymy, jak coś pomoże to napiszę

 

a masz te ich INPE ? bo bez niej mi też kontrolki nie chciały działać

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj jeszcze trochę potestowałem i swój problem z e-voltowy fejsem rozwiazałem tak:

 

1) nowe drivery do kabla z:

http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm

 

2) następnie instalacja Instprog.exe z obrazu "dzialajacy_ale_to_nie_5_02_INPAv502_EDIABASv647.iso"

można ją pobrać z wątku: viewtopic.php?f=97&t=108441

 

3) instalacja tej e-voltowej INPY, do pobrania z

http://download.hellshare.pl/i-k-rar/6081400/

 

oczywiście trzeba jeszcze sobie zaktualizowac SP-Daten

po tych zabiegach lampeczki w INPA śmigają aż miło :mrgreen: , z DIS też nie ma problemów :)

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ostatnio opanowalem co w trawie piszczy z tym ignition i battery, trzeba emulacje wlaczyc w ediabas.ini :)

 

Możesz wytłumaczyć jak to zrobić?

Mam ten kabel z e voltu, uruchomiłem gotowca użytkownika trandolf na VMWare. Mogę zczytać błędy(NCS'a nie sprawdzałem jeszcze), ale battery i ignition na off cały czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj jeszcze trochę potestowałem i swój problem z e-voltowy fejsem rozwiazałem tak:

 

 

oczywiście trzeba jeszcze sobie zaktualizowac SP-Daten

po tych zabiegach lampeczki w INPA śmigają aż miło :mrgreen: , z DIS też nie ma problemów :)

 

Mi też nie dziła nic po instalacji na nowym lapku. Po instalowaniu wszystko jest na off, batery jak i ignition.

Zasysam wszystkie 3 punkty tylko mam takie pytanie, jak zrobić aktualizacje sp0daten bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojęcia jak to wykonac i skąd wziąść te spdaten??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.