Skocz do zawartości

E46 318i Narozrabiałem NCSem :(


MastaFantasta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Dosłownie przez przypadek narozrabiałem NCSem. Pytanie jest krótkie. Czy naciskając CODE CAR mogłem uszkodzić,przeprogramować itp sterownik AIRBAG?? Kiedy nacisnąłem to nieszczęsne F1 zamiast ESC zaczęła się wykonywać nieznana mi procedura - nie przerywałem tego bo myślę sobie narobię większego bigosu. Po tej akcji zaczęła mi świecić kontrolka AIRBAG. Po sprawdzeniu INPA wywala błąd zajętości fotela (error 24) na którym to siedziałem podczas owego zajścia - Odczyt livedata z mat zajętości wywala batt+ no ok. Zbieg okoliczności?? Weźcie mnie uspokójcie bo normalnie mi się słabo zrobiło. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wieści z pola walki. Zajrzałem pod fotel i teraz uwaga bo zgłupiałem. Czujnik zajętości był odłączony!?! Nigdy tam nie grzebałem - kable były pochowane więc odpada opcja wypięcia przypadkowego. Dlaczego więc nie zapalała się do dzisiaj kontrolka ABG?? Proszę sobie wyobrazić podpiąłem wszystko prawidłowo i wykasowałem błędy. Kontrolka zgasła! Nie ma pod fotelem śladu drutowania typu oszukać matę. Jak to działało? Czy skoro poprzedni właściciel woził dziecko w aucie to wypięcie maty wystarczyło żeby zdezaktywować poduszki pasażera?? W końcu pytanie czy moja szanowna małżonka przez 6 miesięcy jeździła bez "ochrony"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś kumaty może ocenić czy mam sprawne wszystkie 6 poduszek??? Mam nieodparte wrażenie że to jest zrobione pod fotelik na przednim siedzeniu.

 

GURTSTRAFFER_FAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

SBE_ALT/NEU_1

alt

KINDER_SBE_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv

SBE_ALT/NEU_2

alt

KINDER_SBE_2

nicht_aktiv

GURTSTRAFFER_FAHRER_2

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2

aktiv

ZAE2_EMULATION_1

mrs_modus

ZAE2_EMULATION_2

mrs_modus

BAUREIHE

e46

NICHT_BELEGT

wert_01

BPLUS_TRENNUNG_1

aktiv

BPLUS_TRENNUNG_2

aktiv

CRASHPARAMETER_11

e46_c

CRASHPARAMETER_12

e46_c

e46_d

CRASHPARAMETER_13

e46

e46_c

CRASHPARAMETER_14

e46

e46_c

e46_d

CRASHPARAMETER_15

e46_c

CRASHPARAMETER_21

e46_c

CRASHPARAMETER_22

e46_c

e46_d

CRASHPARAMETER_23

e46

e46_c

CRASHPARAMETER_24

e46

e46_c

e46_d

CRASHPARAMETER_25

e46_c

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_1

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_2

aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_1

nicht_aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_2

nicht_aktiv

SIDEBAG_LINKS_1

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_1

aktiv

SIDEBAG_LINKS_2

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_2

aktiv

ITS_LINKS_1

aktiv

ITS_RECHTS_1

aktiv

ITS_LINKS_2

aktiv

ITS_RECHTS_2

aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_FAHRER_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_FAHRER_2

nicht_aktiv

AUSLOESEKRITERIUM_1

ece

AUSLOESEKRITERIUM_2

ece

GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_2

nicht_aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Poduszki masz pewnie sprawne ale uszkodzona jest mata pasażera którą ktoś wyłączył programowo i wypiął wtyczkę.

Zakodowałeś całe auto na "fabryczne" więc i błąd maty powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na wiele sposobów ale jedynie ten zapis się powtarza od ABG. Co do samej maty - w INPIE widać że działa tylko nie wiem czy prawidłowo. Kiedy nacisnę na siedzisko fotela to stan maty w INPIE się zmienia ale kiedy odpuszczę rękę to stan nie zmienia się na pierwotny. Dopiero kiedy wyłączę zapłon to siedzisko znowu jest "wolne". Tak ma być? Auto nie miało nigdy stłuczki. Na każdej poduszce jest data z roku produkcji auta. Mogę coś jeszcze sam sprawdzić czy powoli szukać jakiegoś magika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zajętość wyłącza się natychmiast po zejściu z fotela więc masz uszkodzona matę.

Poszukaj bo niedawno ktoś opisywał jak wyłączyć matę w E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajętość wyłącza się natychmiast po zejściu z fotela więc masz uszkodzona matę.

 

Zajetosc wylacza sie po okolo 2 minutach po zejsciu z fotela.

 

Kolego u mnie w INPIE w e61 gdy zejdę z siedzenie od razu INPA pokazuje,że nikt nie siedzi, chyba że np to tylko tak pokazuje w teście, a komputer sterujący airbag inaczej to widzi i może czeka 2 min.

 

Ale zauważyłem, że jak pasażer nie zapnie pasów i gong zgaśnie po ok 1 min (ostrzegający o zapięciu pasów) wystarczy, że podniesie się bardziej z fotela w czasie jazdy, np biorąc rzecz z tylnego siedzenia i usiądzie ponownie to po paru sek od nowa włącza się sygnał o nie zapięciu pasów a to ma też związek z matą tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - czysto już teoretyzując - a co jeżeli podczas wypadku ciało uniesie się? Poduszki nie wypalą? Po mojemu właśnie powinna być jakaś zwłoka. Jutro sprawdzę te 2 minuty i dam znać.

od tego jest napinacz,żebyś nie fruwał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ponownie. Przepraszam za takie opóźnienie ale nie uśmiechało mi się w deszczu ślęczeć w aucie nad laptopem. Dzisiaj pozapinałem wszystko jak trzeba i oto garść informacji i oczywiście pytań. User maroek ma racje co do czasu jaki potrzeba aby zniknął stan "zajętości" - u mnie też jest to ok 2 minut. Jeżeli chodzi o zabawę z autem to wydawało się wszystko ok do momentu jak nie podwoziłem pasażera. Kiedy siadł od razu zapaliła się kontrolka ABG - błąd wykasowałem. Po kolejnych oględzinach udało mi się zaobserwować zmiany stanu pozycji "break" w INPIE podczas przesuwania fotela przód-tył ale o dziwo wtedy nie zapala się kontrolka ABG. Nadal nie jestem pewien czy mate spisać na straty czy może jeszcze wymontować fotel i obadać przewody i złącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Bajzlu ciąg dalszy. Padł mi akumulator i po wymianie oczywiście skasowały się wszystkie moje ustawienia. Po zaprogramowaniu migaczy, domykania i innych rzeczy wszystko było super ale nie wiedzieć dlaczego zapaliła mi się kontrolka ABG. Ki diabeł? Sprawdzam i pokazał sie błąd maty i niby wszystko jasne bo przecież miałem ją zdezaktywowaną, więc znajduje odpowiedni parametr i dezaktywuje mate. Wszystko ładnie pięknie kontrolka zgasła po usunięciu błędu ale zapaliła się po 2 sekundach. I teraz zaczynają sie jaja - odpalam ponownie INPE, wchodzę na błędy ABG a tam 9 błędów ?!?!?! Wszystkie o odłączeniu poduszek o przerwach w obwodach a na dodatek wszystkie błędy opatrzone są komunikatem że w/w moduł nie powinien być w tym samochodzie ?!!? Wychodzi na to że *?@?$ cudem przeprogramowałem moduł ABG co w sumie jest w inpie potwierdzone dzisiejszą datą. Na chwile obecną można moduł sprawdzić pod kątem błędów , łączy się pięknie, podaje informacje niestety nie można go "wczytać" ncsem jak i nie można usunąć błędów. Wyskakuje komunikat 2064. Dodam że wszystko robiłem jak zawsze, do tego 2 razy sprawdzając żeby nie było znowu jaj no ale wyszło jak zwykle @#$#$. Proszę o jakieś wskazówki. Mogę w każdej chwili podpiąć komputer i podać potrzebne informacje.

Pozdrawiam.

 

Up. Zrzuty z inpy przy próbie skasowania błędów.

 

http://www.fotoload.pl/index.php?id=624fea9d5bc53c29516a7c48dd9f4da1217

http://www.fotoload.pl/index.php?id=ce8d1db859027c41778618153357e290183

http://www.fotoload.pl/index.php?id=30be1c31fa2c23bc56f48213a6df7e2b94

 

Mój VIN WBAAL31070JJ2105 9 jest ktoś w stanie mi podać jakie numery ZCS powinny widnieć po tym VINie?

 

up. foto sterownika http://www.fotoload.pl/index.php?id=3579d51ff757d56889cc6c8269f0b8af893

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.