Skocz do zawartości

Błąd 141, w Carsoft i w INPA.


mazak23

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Prosze o wyrozumialosc, bo to moj pierwszy post na tym forum.

 

Zaczne od poczatku.

Po zakupie BMW E46 rok 2001, benzyna 1.9, musialem zrobic w nim kilka rzeczy.

 

Pierwsza to byla wymiana uszczelki pod klawiatura, a takze naprawa pokrywy (pourywane gwinty).

Problem byl taki, ze olej znikal, to ustapilo po tej naprawie (wymienilem tez olej i filtr).

 

Po jakims czasie udalem sie na diagnostyke i wyszedl blad sensora od plynu chlodzacego (bodajze coolant temperature sensor 115).

 

Wymienilem czujnik w bloku i na rurze od chlodnicy.

Nastepnie wykasowalem blad Carsoftem.

 

Wtedy tez pokazal mi sie blad dystrybucji paliwa, co potwierdzil mechanik przy wymianie czujnika w bloku (naprawil to).

 

Jednak caly czas mialem dosc duze spalanie ( jestem w Anglii - 23 MPG, teraz przestawilem na l/km - jest od 12 do 13 na miescie).

 

Nie pamietam od kiedy ale jakos po wymianie czujnikow pojawia sie po uruchomieniu silnika zolta dioda smarowania silnika - zapala sie na jakies 10 moze 15 sek, po czym gasnie. Zarowno na zimnym jak i na cieplym.

 

Po diagnostyce carsoftem wyszlo ze druga lambda (za kat.) nie grzeje sie na 100%. Bylo 21% i stalo po mimo rozgrzewania silnika czy gazowania, napiecie pomiedzy 0.4 a 0.46.

 

Wymienilem te sonde. Jednak w carsofcie pojawia sie blad 141.

W INPA jest podobnie. Jednak mam kabel VAG i nie mam dostepu do wszystkich modolow (obecnie zabieram sie za robienie ADS pod okragle zlacze i fizyczny COM).

 

Sprobuje zrobic cos w GT1 ( nie udalo mi sie uruchomic na laptopie z vista, bede robil na innym z XP).

 

Takze moje pytanie jezeli wogule ktos przeczyta to do konca:

Co moge zrobic w INPA, zeby wykryc usterke. Szukalem na tym forum i na bimmers i cos wskazuje na odme, ale co ma to do bledu 141?

 

Pewnie napiszecie, ze nowa sonda nie pracuje ( zamiennik z gwarancja na 12 msc, wiec teoretycznie moge oddac). Ciezko w tym kraju o fachowca od BMW, a w ASO juz raz bylem, dziekuje, kretyni i lenie.

 

po... zdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie udało mi się zainstalować GT1 - na VM Vare 7.01 - jezeli bedzie potrzeba opisze jak ustawic - glownie chyba z ustawieniami sieci jest zawsze problem - nie laczy sie z glowica , nie przechodzi testu API.

 

Wiec teraz w GT1 mam takie bledy (poprzedni 141 juz sie nie pojawia):

 

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/436d1cdb.jpg

 

Chodzi mi glownie o DME 115 (73) itd. oraz

INSTRUMENT BF internal fault

Na reszte nie ma co zwracac uwag (odlaczylem chyba fejs czy glowice odlaczylem przez przypadek).

 

Mam nadzieje ze ktos mi cos podpowie, chociaz w GT1 naprawde jest to super rozwiazane - szkoda jednak ze nie zawsze jest pokazane gdzie co sie znajduje w samochodzie.

 

Jeszcze wykres z INPA :

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/86ca33f2.jpg

 

Takze jak widac nie za dobrze pracuje silnik, no ale jak to teraz powiazac z tymi bledami co mam.

 

Blad zoltej diody to nie tak jak pisza w tym poscie http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=22143za niski poziom oleju tylko za male cisnienie oleju, pojawia sie po jakichs 15 sek. od rozruchu i trwa 15-20 sek.

 

Takze sie zastanawiam czy cos nie mam podobnego jak wyzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne auto z błędem 115 parametric cooling mój znajomy boryka się z tym błędem ma też 141 lambda regulation control range block o którym pisałeś.

Co do 115 to są różne opinie część twierdzi że to wina czujnika temperatury płynu chłodniczego część że termostat. Walczymy z tym autem kolegi więc jak coś ogarniemy dam znać.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec ja juz jestem po wymianie czujnika poziomu oleju:

12617508003

 

czyli nr 16 na www.realoem.com

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_2069&hg=11&fg=10&hl=10

 

Nie pojawia mi sie zolta kontrolka od poziomu oleju - nie zaswieca sie wogule.

 

Teraz bede wymienial odme, bo dalej mam problem z jedna sonda, a z tego co wyczytalem to pewnie jest to.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze dodac jeszcze jakie mam bledy :

 

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/98570265.jpg

 

Moze mi ktos powiedziec gdzie bedzie przekaznik od tego czujnika AUC?

Nie chce rozbierac pol auta zeby sie okazalo ze to nie tam itd.

Sam czujnik jest raczej dobry - w carsofcie podaje mi blad 22 :

W tym watku tez nie doszli do tego co to

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/e46-320d-carsoft-error-22-auxiliary-fan-relay-t16578/

 

Druga sprawa: INSTRUMENT CLUSTER.

Czy ktos wie jak zaprogramowac deske rozdzielcza od nowa?

 

Czy przyczyna takiego bledu moze byc przestawienie z jednostek uk na euro?

Zrobilem to w carsoft ale nie moge powrocic na uk, pokazuje mi jakis blad ze nie moze zaprogramowac.

Czy w NCS expert mozna to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.