Skocz do zawartości

Thermostat heater-błąd 525i


Fiuri

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli masz M52 to do wymiany termostat. Jest w nim czujnik który pada. Radzę wymienić termostat bo możesz przegrzać silnik, koszt nie jest kosmiczny a będziesz miał spokój. Skąd odczytałeś taki opis błędu ?? 123 to przerwa w obwodzie termostatu, tak mniej więcej brzmi z niemieckiego...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam m54, silnik się nie przegrzewa (wskaźnik ciągle w pionie). Błąd wywala po dłuższej jeździe. Wydaje mi się, że długo się nagrzewa. Muszę przejechać około 4km ( w tym kilka świateł), żeby wskazówka osiągnęła pion.
Skąd odczytałeś taki opis błędu ??
Engine->MS 43.0 for M54 chyba dobrze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodziło mi o to czy sprawdzałeś to Inpą a nie o to jaki wybierasz silnik. Jak miałem e46 też się nie przegrzewała a był ten błąd po wymianie termostatu nie było już błędu, choć wcześniej kasowałem zawsze wracał. Może być patent taki że urwało się któreś ucho trzymające termik i nie styka do główki czujnika i wtedy łapie błędy. Znana sprawa z termostatami w m52/m54.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Odgrzeje temat bo co jakiś czas wpinam się w komputer w poszukiwaniu błędów i właśnie mi takie coś wyskoczyło:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

Date: 05/16/11 20:48:34 ECU: MS430DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS430DS0-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

123 Thermostat heater, KFK

Error frequency : 1 Logistic counter: 40

N_32 0.00 rpm MAF 0.00 mg/stk TCO 54.75 Grad C VB 11.73 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

--- KS--> Ground or open circuit --- --- Error to relevant Error debounce Error currently available stat. Error

Errorcode: 7B 72 01 28 00 00 89 73 B5 1C =============================================================

 

 

Tylko, że nie zauważyłem, aby było coś nie tak z temperaturą autka. Nagrzewa się szybko i trzyma w każdych warunkach idealnie prostą wskazówkę. Co może być przyczyną tego błędu? Czy to jednak jest początek problemów z termostatem i warto się tym zająć jak najszybciej?

Dzięki za wszystkie wskazówki z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej jezdzie nie ma to jakiegos ogromnego wplywu, ale jak sie jedzie bardzo ostro to DME, przy pomocy grzalki wlasnie, obniza temperature otwarcia termostatu i dzieki temu uzyskuje się wiekszą pojemnosc cieplna ukladu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Dla upewnienia jeszcze sprawdzałem miernikiem kable dokładnie w miejscu nr 4 no i we wtyczce po przekręceniu zapłonu jest 12,5V także chyba ok. Natomiast jak sprawdzałem opór na samym czujniku to z jednej strony opór rósł z 13ohm az do 18 i tak bardzo powoli w górę, jak zmieniłem bieguny to miernik nic nie widział, czyli chyba tam jakaś dioda musi być. Dodam, że silnik jeszcze był ciepły - wskaźnik pokazywał 1/3 skali. No i właśnie to mnie zastanawia - bo jak odłączyłem ten czujnik to wskaźnik wciąż działał. Rozumiem, że do temperatury muszę mieć drugi czujnik?

Teraz zastanawiałem się nad tym i nie wiem kolego cdxa czy nie może być odwrotnie - czasem miałem sytuację wieczorem - szczególnie jak jezdziłem po autostradzie, że robiło mi się zimno w kabinie, musiałem wtedy temperaturę przekręcać do 22-23 stopni. Myślałem, że to wina zbyt niskiego poziomu płynu chłodniczego - miałem nieznaczny wyciek - dolewałem po 150ml co 2 miesiące, który usunąłem ale wciąż podobnie się dzieje. Zatem chłopskim myśleniem - stawiałem na walnięty termometr wnętrza, ale nie miałem pojęcia o termostacie. Skoro to tak mało ważna usterka to zlikwiduję ja za ok miesiąc jak będę regenerował maglownicę i napiszę relację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może że grzałka w termostacie to złącze półprzewodnikowe, ale nie widze uzasadnienia. To jest tylko grzałka termostatu, czujnik temperatury jest oddzielny. Co do zasady pracy tego termostatu to możesz sobie poczytac tutaj:

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/HEL0498FB1214_M0KFK.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

podepnę się pod temat z termostatem. U mnie jest tak że ten czujnik a właściwie sama wtyczkę wyrwałem kiedy mocniej poruszyłem i mam pewność że termostat działa ale bez tego czujnika czy grzałki w nim zawartej. Silnik długo się nagrzewa muszę przejechać co najmniej 10 km aby strzałka znalazła się w pionie. Zamierzam jak najszybciej wymienić ten termostat nie wiedziałem po prostu do czego służy ta wtyczka gdyż silnik po nagrzaniu zachowuje się ok? Teraz już bardziej kumam o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

 

Odgrzeję temat, bo również kilka minut temu mi wyskoczył błąd 123, jednak nie uważam, że termostat nagle się zepsuł, ponieważ błąd wyskoczył mi po kasacji adaptacji w INPIE. Byłem w trakcie adaptacji sond lambda i kliknąłem jeszcze kasowanie adaptacji: Throtte valve i Height correction, nie wiem która z tych adaptacji odpowiada za termostat (obstawiam, że druga) i wydaje mi się, że wyrzuca teraz ten błąd, ponieważ skasowałem adaptację na rozgrzanym silniku, a logicznie myśląc mapa termostatu powinna "narysować się" od niskiej temperatury. Jutro sprawdzę, czy mam rację i dam znać. Jeśli to się sprawdzi to niektórzy nie będą musieli od razu kupować nowego termostatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po przeprowadzeniu nowej adaptacji (opcja w INPA: adaption Height correction cleaning) i mogę powiedzieć, że moje przypuszczenia się sprawdziły :) Całą adaptację przeprowadziłem w następujący sposób:

 

Dla pewności rozpocząłem na zimnym silniku

 

1. Najpeirw na zapłonie skasowałem błąd 123, ponieważ oczywiście sie palił, wyłączyłem dla również radio i nawiew.

2. Następnie usunąłem adaptację Height correction, zgasiłęm auto, wyjąłem kluczyk i odczekałem minutę (nie wiem po co te dwie ostatnie czynności ale dla spokoju tak zrobiłem)

3. Odpaliłem auto i nic nie dotykając, nie gazując zacząłem cierpliwie czekać aż auto samo sie rozgrzeje do temperatury roboczej.

4. Gdy rozgrzało się do 78 albo 87 stopni (nie pamiętam już dokładnie, ale dalej już samo rozgrzać się nie chciało) to wybrałem się na małą przejażdżkę, żeby rozgrzać do końca.

5. Po zrobieniu małej rundki po osiedlu, dojechałem do domu i sprawdziłem błędy.

6. Błąd się nie pojawił :) Gdyby miał, to by zrobił już to dawno, jakieś 10 sekund po jego poprzednim skasowaniu. Zadowolony wróciłęm do domu i teraz martwię się innymi usterkami w moim BMW...

 

Mam nadzieję, że to komuś pomoże i dzięki tej operacji niektórzy zaoszczędzą na niepotrzebnym wyrzucaniu kilku stów w błoto. Lepiej przeznaczyć je na jakieś nowe mody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam nadzieję, że to komuś pomoże i dzięki tej operacji niektórzy zaoszczędzą na niepotrzebnym wyrzucaniu kilku stów w błoto. Lepiej przeznaczyć je na jakieś nowe mody :)

 

U mnie na początku błąd pojawiał się po kilku dniach, później coraz częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na początku błąd pojawiał się po kilku dniach, później coraz częściej.

 

A próbowałeś wtedy adaptacji? Może akurat miałeś problem z termostatem, ale mi wyskoczył ten błąd po usunięciu adaptacji i zapalał się co 10sekund po jego usunięciu. Byłem pewien, że tak nagle pojawił się nowy błąd i to akurat przy adaptacji sond itp. Może miałem trochę niepewności, bo chwilę wcześniej również testowałem jak zachowuje się samochód przy dużych prędkościach i pierwszy raz wyciągnąłem nim 210km/h, ale zrobiłem dla pewności nową adaptację tego parametru i teraz już się w ogóle nie zapala, a już trochę klocków zrobiłem.

Na pewno nie zawsze ta metoda pomoże, ale warto spróbować dla pewności, czy mamy do wymiany termostat, czy może to kwestia regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany błąd wskazuje jednoznacznie:

"Ground or open circuit" i żadna adaptacja nie zmieni tego że chwilowo nie płynie tam prąd. Grzałka w tym termostacie to nie kawalek drutu oporowego a jakiś kompozyt ceramiczny, a te mają to do siebie ze czasem coś tam zależnie od temperatury przestaje kontaktować. Raz działa raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany błąd wskazuje jednoznacznie:

"Ground or open circuit" i żadna adaptacja nie zmieni tego że chwilowo nie płynie tam prąd. Grzałka w tym termostacie to nie kawalek drutu oporowego a jakiś kompozyt ceramiczny, a te mają to do siebie ze czasem coś tam zależnie od temperatury przestaje kontaktować. Raz działa raz nie.

 

W moim przypadku błąd 123 oznacza "chłodzenie, mapa sterowania termostatu", a skoro mapa to znaczy, że tą mapę komputer musiał najpierw stworzyć. Nie chcę się oczywiście kłócić, ale jak wytłumaczyć to, że nigdy ten błąd mi się nie pokazywał, nagle kasuje adaptację (losowo, żeby sprawdzić od czego są) i po przejechaniu kilku kilometrów zapala się błąd 123, przy skasowaniu go zapala się ponownie za każdym razem po 10 sekundach. Później kasuę adaptację, przeprowadzam ją tak jak opisałem w poprzednim poście i błędu nie ma i mam z nim spokój? Silnik się normalnie rozgrzewa, trzyma temperaturę, wszystko jest ok, więc raczej z termostatem nie mam problemu.

Biorąc to na logikę to usunąłem adaptację, która widocznie miała wpływ na ustawienie mapy termostatu, a że usunąłem ją na rozgrzanym silniku, komputer odczytał, że od razu temperatura jest ok 90 stopni i stwierdził, że coś jest nie tak. Przy kolejnej adaptacji komputer stworzył mapę "obserwując wzrost temperatury od 0 do 90 stopni" i stwierdził, że wszystko jest ok. Tak ja uważam, a że żaden ze mnie mechanik, bo mechaniki samochodowej nauczyłem się dopiero przy naprawie BMW :D i jestem posiadaczem INPY oraz interfejsu od kilku dni to nie chce oczywiście wszczynać tu żadnych kłótni i dyskusji. Stać się nic nie stanie jeśli ktoś spróbuje usunąć ten błąd w taki sposób. Jeśli będzie obserwować temperatury itp, itd (oczywiście w programie, nie na desce rozdzielczej) to na pewno sobie silnika nie zajedzie, a można sporo zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku błąd 123 oznacza "chłodzenie, mapa sterowania termostatu"

 

No tego "drobnego" detalu nie dodałeś, Pozdrawiam i życzę bez awaryjnej pracy

 

 

Fiuri w pierwszym poście napisał nazwę tego błędu więc myslałem, że to oczywiste :P Według tłumaczenia, czy znaczenia błędów, które jest na jednym z forum BMW w sterowniku MS43 "Thermostat heater, KFK" oznacza właśnie "chłodzenie, mapa sterowania termostatu" :)

 

Wesołego jajka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiuri w pierwszym poście napisał nazwę tego błędu więc myslałem, że to oczywiste :P Według tłumaczenia, czy znaczenia błędów, które jest na jednym z forum BMW w sterowniku MS43 "Thermostat heater, KFK" oznacza właśnie "chłodzenie, mapa sterowania termostatu" :)

 

Dla mnie "123 thermostat heater, KFK" znaczy tyle że błąd dotyczy grzałki w termostacie, a dopisek w przypadku błędu z FF "Ground or open circuit" zamyka chyba wszystkie spekulacje. KFK (kennfeldthermostat) to ogólna nazwa rodzaju termostatów z możliwością sterowania charakterystyką pracy (mapą)

 

Pozostaje się tylko cieszyć że wszystko tobie na razie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.