Skocz do zawartości

Błędy sond lambda, a uszkodzona kierownica powietrza


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś po odpaleniu szwagra E46 330ci auto zaczęło dziwnie drzeć, spadać z obrotów i kuleć na nich, poza tym nie zauważyłem nic innego np. moc ok, przyspieszenie ok. Podłączyłem INPE i DIS i mam takie błędy lambdy.Z testów wynika ze są uwalone sondy Lambdy przed katalizatorem, które to są te w kolektorze {TAK MYŚLĘ ) czy te za bo nie wiem z której strony patrzeć i czy można wierzyć że padły obie sondy ? czekam na wszystkie sugestie

 

http://img511.imageshack.us/img511/6765/71178713.png

http://img256.imageshack.us/img256/6034/98303525.png

Dodatkowo pokazuje taki błąd na każdym cylindrze

http://img687.imageshack.us/img687/9571/70465266.png

Wolne obroty, pewnie związane z błędem na górze

http://img20.imageshack.us/img20/5973/66427939.png

Odczyt sond

 

http://img202.imageshack.us/img202/9926/89091108.png

DIS

http://img21.imageshack.us/img21/9760/41895574.png

http://img156.imageshack.us/img156/3163/49079276.png

 

Czy na złą pracę sond może mieć wpływ złe paliwo ?, wczoraj był tankowane i dziś taki numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak wypada zapłon/niepełne spalanie na 1 cylindrze (cewka, świeca ) w wyniku czego masz wysoką korekcje na wtrysku pierwszego cylindra

 

w ogóle to te korekcje dość wysokie 1,3 cylinder (bank 1) 4,6 cylinder (bank 2) co świadczyć może o niepełnym spalaniu (słaba iskra,wypalone świece, cewki mają przebicia ) musisz to posprawdzać najpierw zanim kupisz sondy

 

jeśli chodzi i sondy to tak to są te przed katem w kolektorze

 

sprawdź czy silnik jakimś cudem nie zasysa lewego powietrza, czy odma separator jest drożny ?

 

było na forum-jest opisany przykład błędu sond spowodowany zasysem lewego powietrza przez silnik

 

zanim kupisz sondy sprawdź wymienione elementy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak wypada zapłon/niepełne spalanie na 1 cylindrze (cewka, świeca ) w wyniku czego masz wysoką korekcje na wtrysku pierwszego cylindra

 

w ogóle to te korekcje dość wysokie 1,3 cylinder (bank 1) 4,6 cylinder (bank 2) co świadczyć może o niepełnym spalaniu (słaba iskra,wypalone świece, cewki mają przebicia ) musisz to posprawdzać najpierw zanim kupisz sondy

 

jeśli chodzi i sondy to tak to są te przed katem w kolektorze

 

sprawdź czy silnik jakimś cudem nie zasysa lewego powietrza, czy odma separator jest drożny ?

 

było na forum-jest opisany przykład błędu sond spowodowany zasysem lewego powietrza przez silnik

 

zanim kupisz sondy sprawdź wymienione elementy

 

A więc po dzisiejszych testach wyszło mi że wskazania sondy są ok, ale nie do końca oto wynik testu po DE i GB jak dobrze rozumiem jest tam właśnie mowa o odpowietrzeniu skrzyni korbowej (odma ). A i na dzien dzisiejszy błędy sond w INPIE są tylko sporadyczne, nie tak jak wczoraj stałe. Stawiał bym na odme, ale ....

http://img33.imageshack.us/img33/9427/04112009015.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/8/59015255.png

Świece wymienione 1000 km temu na Bosch dedykowane, cewki nie nie bardzo wiem jak sprawdzić, ale chodzi na wszystkie gary. Wcześniej zdarzało się też autu zachwiać na obrotach, ale najczęściej jak był zimny i tylko na chwilę. Sprawdziłem jeszcze co się dzieje po odkręceniu korka oleju i wtedy obroty jakby lekko spadały, zatykając wlew oleju ręką czuje lekkie ssanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź to co w testach podpowiada dis :

-odmę

-czy silnik nie zasysa lewego powietrza (jeśli masz możliwość zrób pomiar podciśnienia w kolektorze dla wolnossącego benzyniaka powinno być coś koło 0,8 bara ale z reguły jest koło 0,5) jeśli będzie mniej to szukamy nieszczelności

-połączenia elektryczne między sondą a ecu tak jak podpowiada dis na schemacie

-jak się ma ciśnienie paliwa ??

postaraj się wyeliminować wszelkie możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź to co w testach podpowiada dis :

-odmę

-czy silnik nie zasysa lewego powietrza (jeśli masz możliwość zrób pomiar podciśnienia w kolektorze dla wolnossącego benzyniaka powinno być coś koło 0,8 bara ale z reguły jest koło 0,5) jeśli będzie mniej to szukamy nieszczelności

-połączenia elektryczne między sondą a ecu tak jak podpowiada dis na schemacie

-jak się ma ciśnienie paliwa ??

postaraj się wyeliminować wszelkie możliwości

 

Jutro lub pojutrze przejże te elementy, nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia paliwa, muszę poszukać gdzie to jest w Inpie, podcisniena nie mam niestety jak sprawdzić. A jak najłatwiej sprawdzić odmę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienia paliwa w tym aucie inpą nie sprawdzisz trzeba je zmierzyć miernikiem manometrycznym po zdjęciu osłony nad listw wtryskową masz króciec pomiarowy

 

w ubiegłą sobotę walczyłem z odmą w m54b25 kolegi fixxxer1 u niego całkowicie zapchany był odpływ oleju z separatora (niestety do konkretnego sprawdzenia odmy trzeba zdjąć kolektor )

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MzE4MDBfcA==.png

Crankcase-Ventilation/oil separator - BMW parts catalog

 

rurka nr 4 jak i króciec w bagnecie były całkowicie zapchane co powodowało zasys przez silnik skroplonego nadmiaru oleju z separatora i dawało właśnie błędy na sondach

 

ponadto przy takich korekcjach jakie pokazują wtryski polecam środek http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_id=14 testowałem na wielu autach w tym na m54 kolegi fixxxer1 parametry pracy widocznie się poprawiają

 

do sprawdzenia zasysu lewego powietrza można OSTROŻNIE użyć samostartu (odpalamy auto i delikatnie i stopniowo opsiukujemy newralgiczne miejsca kolektora dolotowego jeśli auto podniesie obroty w którymś momencie można uznać że mamy zlokalizowaną nieszczelność ) lub użyć dedykowanego środka http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=135&category_id=9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienia paliwa w tym aucie inpą nie sprawdzisz trzeba je zmierzyć miernikiem manometrycznym po zdjęciu osłony nad listw wtryskową masz króciec pomiarowy

 

w ubiegłą sobotę walczyłem z odmą w m54b25 kolegi fixxxer1 u niego całkowicie zapchany był odpływ oleju z separatora (niestety do konkretnego sprawdzenia odmy trzeba zdjąć kolektor )

 

rurka nr 4 jak i króciec w bagnecie były całkowicie zapchane co powodowało zasys przez silnik skroplonego nadmiaru oleju z separatora i dawało właśnie błędy na sondach

 

ponadto przy takich korekcjach jakie pokazują wtryski polecam środek http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_id=14 testowałem na wielu autach w tym na m54 kolegi fixxxer1 parametry pracy widocznie się poprawiają

 

do sprawdzenia zasysu lewego powietrza można OSTROŻNIE użyć samostartu (odpalamy auto i delikatnie i stopniowo opsiukujemy newralgiczne miejsca kolektora dolotowego jeśli auto podniesie obroty w którymś momencie można uznać że mamy zlokalizowaną nieszczelność ) lub użyć dedykowanego środka http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=135&category_id=9

 

Ok, kumam, to sprawdzenie cisnienia paliwa w moich warunkach też odpada, ale posprawdzam odmę, znalazłem tema że niby da się ją wyjąć bez ściągania kolektora - warunek chude ręce :), a więc spróbuje i mysle że profilaktycznie wymienie razem z wężykami, ale najpierw poszukam może naprawdę jest coś nieszczelne. A czy te korekcje wtrysków nie są takie dziwne właśnie przez złe wskazania sąd ?. A u fixxxera po odetkaniu tych elementów błędy sondy jeszcze występują ?

 

Znalazłem

 

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic203095_Anleitung_f%C3%BCr_M54_M52Tu__Kurbelgeh%C3%A4useentl%C3%BCftung__3er_BMW_-_E46.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.walczyłem żeby INPA podłączyć ale nie da rady więc Carsoftem odczytałem DME i mam błąd następujący.Co to znaczy jeśli mogę prosić o objaśnienie

 

http://img410.imageshack.us/img410/9777/badme.th.pngej

 

Błąd wykasowałem teraz i wcześniej u kolegi na warsztacie,autko wtedy o wiele lepiej zaczęło jeździć ale widzę że problem nie zniknął więc proszę o pomoc

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jedziemy dalej. Kostk od DME sprawdzone - Ok, błędy dale j wystepują, no i przyszedł czas na sprawdzenie odmy, początek pracy wyjęcie filtra itp. i doszedłem do tego czegoś ( zespół regulacyjny z ETK ) nr 7 na schemacie

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Cabrio/Europe/330Ci-M54/LHD/N/2000/november/browse/engine/intake_manifold_system/

 

I zdziwienie moje było było ogromne jak nie mogłem tego wyjąć, zerknąłem do TISu i tam jest napisane odkręcić dwa torxy i odpiąć wtyczkę i wyciągnąć, niestety nie u mnie, zauważyłem że tam w środku coś się wygina,m pomogłem trochę śrubokrętem (delikatnie) i wyszło, zobaczcie sami jak wyglądało to coś, wyjechane na maxa, zero funkcjonalności pęknięte jedno ramie i ta przepustnica nie trzymała się już na niczym i blokowała dlatego nie chciało wyjść. Na filmiku już to skleiłem bo jechałem do serwisu i musiało się to trzymać do kupy. Obejrzałem tez dokładnie Odme, sprawdziłem wszystkie węże czy drożne i nie popękane, wszystko było w porządku, odma również jak nowa, zero wycieku, przyłącze przy bagnecie też drożne. Mam nadzieje że to ten szajs robił mi te błędy i że fura zacznie chodzić. Kupiłem nową część 150 euro i jutro wymiana. Czy to mogło powodować objawy które opisałem wcześniej ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=1Po5CpEjStc

 

Edit:

 

Auto naprawione :) pomogła wymiana tego sterownika nazywa on się DISA, ( diferenzialsauganlage ) i po przeczytaniu wielu postów na niemieckich forach stwierdzam że jest to plaga silników M52TU i M54, w niektórych przypadkach może dojść do uszkodzenia silnika, uszkodzony element powoduje że silniki chodzą jak diesle, łapią błędy składu mieszanki, sondy lambdy. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez piotrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.