Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze raz zainstalować pakiet Standard tools 2.12 (widocznie ediabas nie z tej wersji co NFS lub ktoś usunoł

EDIABAS

NFS

najlepiej cały pakiet

INPA i NCSEXPER

INPA jak działa ok to przed odinstalowaniem proszę zmienić nazwę na INPA_old

NCSEXPER lepiej uaktualnić za pomocą CODING Tool razem z NFS/WINKFPT

tutaj aktualizacja z sp-daten NCS

ale przed usunięciem lepiej uruchomić NFS jak na filmie (3 minuta 15sekund )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy muszę zaktualizować MOSTGW. Moje pytanie brzmi : Czy bez prostownika to za duże ryzyko ? Akumulator mam "w spadku" po audi A6 C6 który ma 7 lat ale nadal działa bezproblemowo i nawet po postoju 6 tygodniowym odpala auto na dotyk. Mieszkam w bloku i nie mam prądu na parkingu żeby się podpiąć ;/

 

I przy okazji zapytam. Aktualizacje chciałbym wykonać też dla pozostałych sterowników (ale to już pod prostownikiem kiedyś tam). Kabel to zwykły K+DCAN po USB więc można coś uwalić. Dlatego pominę CCC,MULFa i DDE. Jeszcze coś sobie opuścić czy wogole tym kablem nie ruszać niczego ? Najbardziej mi zależy na MOSTGW i może EGS.

 

 

z góry dzięki i pozdrawiam, Mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy muszę zaktualizować MOSTGW. Moje pytanie brzmi : Czy bez prostownika to za duże ryzyko ? Akumulator mam "w spadku" po audi A6 C6 który ma 7 lat ale nadal działa bezproblemowo i nawet po postoju 6 tygodniowym odpala auto na dotyk. Mieszkam w bloku i nie mam prądu na parkingu żeby się podpiąć ;/

 

I przy okazji zapytam. Aktualizacje chciałbym wykonać też dla pozostałych sterowników (ale to już pod prostownikiem kiedyś tam). Kabel to zwykły K+DCAN po USB więc można coś uwalić. Dlatego pominę CCC,MULFa i DDE. Jeszcze coś sobie opuścić czy wogole tym kablem nie ruszać niczego ? Najbardziej mi zależy na MOSTGW i może EGS.

 

 

z góry dzięki i pozdrawiam, Mniszek

Lepiej nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bramka Most GW programuje się szybko (k-line lub D-can) ale zawsze podpinaj prostownik i napięcie monitoruj na ponad 13V

do e60 prostownik minimum 30A ustawiony na max może będzie 13V na KL15 (zapłon) jak się pompy wyłączą i nie jest zimno i świece i podgrzewacze nie

grzeją dodatkowo wyłącz monitor idrive i klimatyzacje (ale i tak nadal będzie pobór ponad prądu 15A)

Ale do EGS , DDE to nie dotykaj się jak nie masz prostownika minimum 60A z możliwością regulacji prądu

coś takiego http://allegro.pl/prostownik-magnum-dinamik-640-12-24v-550a-gratis-i5980469059.html

zobacz na regulacje prądu wielostopniowa , ja wole klasyczny transformatorowy prostownik niż impulsowy który sam rególuje napięcie i prąd

ponieważ przetwornica napięcia impulsowa zakłóca radio szumami (i nie wiem czy to ma wpływ na wgrywanie softu)

napięcie cały czas monitorujemy jak dojdzie do końca 2 pasek to (DDE , EKP , DSC) to skacze pobór prądu i wtedy trzeba zwiększyć aby sterownika nie

zniszczyć programowanie będzie trwało winkfpt długo więc musisz mieć dobry prostownik nawet drugi samochód do e60 to mało kolega podpinał

e65 i tak napięcie było ledwie ponad 13,3V , taki 10A lub 15A to się nie nadaje najmniejszy 50A (dobry ARGI magnum koszt 200zł)

ja do monitoringu napięcia używam w zapalniczce woltomierza grosze ale pomocny (nawet z ICOM do ncs winkfpt inpa)

http://allegro.pl/az4-woltomierz-miernik-tester-samochodowy-12v-24v-i6507801914.html

 

pamiętajcie że w prostowniku podawany jest prąd maksymalny np 50A ale to jest przy 12V

prąd znamionowy skuteczny dla takiego prostownika to jakieś 70% prądu maksymalnego dla 50A wynosi niecałe 30A i to będzie dawało napięcie ok 13V

dlatego potrzeba większy aby tylko czasowo (jak jest zapotrzebowanie zwiększyć) ale bez przesady jak dochodzi do 15V to zmniejszamy

najlepiej jak jest ok 14V jak coś się włączy to spadnie do ok 13V i nic się nie stanie a jak wyłączy to dojdzie do 15V i tak samo możemy spokojnie zmniejszyć nawet w trakcie programowania ,

taki jak tu 90A to prąd skuteczny jakieś 60A i to wystarczy dla wszystkich modeli nawet najbardziej rozbudowaną elektronika

normalnie to potrzeba dla e60 z CCC jakieś 20-25A cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Din76 za bardzo rzeczową odpowiedź. To już wiem że się nie tykam niczego oprócz tej bramki MOSTGW. Wymieniam kontroler Idrive na ten z CIC (mam CCC) i musze to jakoś zrobić. Spróbuję pozostawić auto odpalone na 30 minut bez włączonych odbiorników a potem prostownik jaki mam i może jakoś ujdzie. Miernik też sobie wepnę żeby widzieć napięcie.

 

Mam taki prostownik(link niżej) już chyba z 6 rok albo dalej więc na nim spróbuje ale reszty na bank nie tykam bo widze że to jest słabizna. Gdzieś też u kogoś widziałem stary prostownik produkcji radzieckiej więc muszę się mu przyjżeć. Ewentualnie..... spiąć go kablami rozruchowymi z ciągnikiem ? (mam ciągniczek własnej produkcji z alternatorem Valeo jak dobrze pamiętam 90A i akumalatorem 90ah/800a)

 

http://allegro.pl/prostownik-polski-plynna-regulacja-bp12-15-krakow-i5826470285.html

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Din76 (mam ciągniczek własnej produkcji z alternatorem Valeo jak dobrze pamiętam 90A i akumalatorem 90ah/800a)

 

http://allegro.pl/prostownik-polski-plynna-regulacja-bp12-15-krakow-i5826470285.html

ten prostownik za mały na programowanie, bardzo dobry do ładowania akumulatora ale nie na zapłonie

ja nie polecam programowania na zapalonym silniku mimo że niektórzy tak robią

lepiej już podpiąć drugie auto

bramka GW z icom ista p to lekko ponad minute

z k-dcan to max 7 minut do 10minut (ale dokładnie nie wiem ja mam icom)

podepnij to co masz i czekaj 10minut do 15 i zobacz jakie będzie napięcie po tym czasie na zapłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... tak zrobię ale jeszcze mam pytanie. Jak uwalę tę bramkę to co dokładnie przestanie działać ?

 

Pytam bo w piątek jadę do rodziców (prawie 800km) i np bez radia etc mogę jechać... ale jak coś więcej uwalę to już kaszanka :mrgreen:

 

I przepraszam za te wszystkie pytania ale wole dopytać. Kodowanie, zmiany VINu, etc ogarniam ale WinKFP'em bawię się pierwszy raz :|

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cała magistrala most nie będzie działać

idrive wyświetlacz

radio CD

navigacja

telefon

nie wiem jak z klimatyzacją w e60 czy działa bez pulpitu idrive

pdc nie będzie pewnie działać

silnik będzie działać i cas też skrzynia automatyczna , światła też będą , zamkniesz i otworzysz samochód

Bramka GW (gateway) to pośrednik między magistralą most a CAN

tłumaczy ramki CAN na język magistrali most i odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakie miałeś napięcie przy 22A prostowniku i pobór prądu badałeś ???

i ile trwało progrmowanie na d-can ???

 

A to prostownik 70A dla profesjonalistów (o cenę nie pytajcie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia nie badałem bo się spieszyłem będąc w pracy :mrgreen:

 

Tyle co widziałem z amperomierza na prostowniku:

> po włączeniu zapłonu wyszło poza skalę 22A

> minutkę później spadło do około 10A

> podczas aktualizacji wahało się miedzy 12-18A (szczególnie jak 2 razy włączyło mi się radio samoczynnie)

 

Ale proszę się tym nie sugerować bo sprzęt już leciwy był.

 

Cały stres z MostGW trwał 6 minut :cool2: Następnym razem podłączam pod drugi pojazd bo to chyba najlepsza opcja.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

error 106 odnoszacy się do piku 16AFS60.IPO jednak udało mi się znaleść C:\SP-DATEN\sgdat oraz C:\EC-APPS\INPA\SGDAT i C:\NCSEXPER\SGDAT Uzyte sp daten pełne v 3.57.2.002 do e60 wstawione coding tools. Czy gdzieś jeszcze ten plik skopiować bo ten bład uniemozliwia zmianę vinu w ster AFS60http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024712512/1_t.jpg' alt='1_t.jpg'>

Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Odkopię temat tylko po to, żeby się upewnić co do nr VIN: Mam inny ECU, więc w ECU widnieje inny nr VIN niż ma mój pojazd. Ten VIN podczas programowania wpisać ten co był w ECU, czy sobie zaktualizować, żeby był taki sam jaki mam w dowodzie? Jeśli to drugie to fajnie, bo kiedyś przy sprzedaży nikt nie zauważy, że coś zmieniane było, ale wolę wiedzieć, czy jeśli wpiszę ten z dowodu to czy czasem coś się nie spieprzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Temsky ma racje to zalezy jaki sterownik

Do Cas i dde/dme nie wolno i tak nie zmieni winkfpt

Nie wolno tez do tych modulow ktore są chronione kodem fsc

Jak CCC Cic jak zmie isz w cic to nie bedzie działac i tylko nie liczni na forum go odzyskają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prosze o pomoc. Probuje koledze zrobic update DDE w e90 z 2008. Po wejsciu w INPA wyswietla mi taki nr zb 7811657 ale po wpisaniu go do winkfp wywala mi blad, ze takiego nie znalazlo. Mam najnowsze V58 sp daten zaktualizowane przez bmw coding. Czy mozecie sprawdzic czy u was znajduje taki nr zb?

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/pY~iPuqeKtDt9HN4msCgjPVcGWxzZX

 

dolaczam screeny z inpa:

 

https://www.sendspace.com/file/739j06

 

Troche nam sie spieszy poniewaz auto nie odpala i chce sprobowac wgrac softa na nowo. Rheingold podajce blad, ze trzeba wymienic ECU wiec probujemy prostych srodkow.

Dodam tylko, ze robilem juz to kilka razy i jeszcze mi sie cos takiego nie przytrafilo. Nie znajduje tego nr ani w sp daten od e60 ani od E89.

Z gory DZIEKI za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma czegoś takiego

jak masz wersje dla E60 tu musisz usunąć

IMPORT/EXPORT > Delete assembly line data >remove all

dopiero import nowego modelu E89

pliki ECU P-SGBD można zastępować tak samo PABD

oczywiście jest możliwość aby mieć na dysku kilka wersji NFS aby nie kopiować zakażdym razem nowych plików

ale WINKFPT/NFS ma tylko zawsze jeden model BMW i nie wolno dokładać nowych plików z innego modelu w NFS/DATA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Din76. Chodzilo mi o to, ze mam sp-daten Full do kazdego modelu (do kazdego w osobnym folderze) nie wiedzialem, ze trzeba usuwac. Ja poprostu wchodzilem do coding tool i tam zmienialem pakiet spdaten na E89 i robilem update winkfp. Rozumiem teraz, ze najpierw musze usunac tak jak napisales...

 

Czy sprawdzales moze czy jest u Ciebie nr 7811657. Chyba dobry nr pobralem z INPA?(zobacz dolaczone screeny z linka https://www.sendspace.com/file/739j06)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sie kapnalem, ze link nie pokazuje UIF. Nr 7811657 jest z UIF wiec na pewno jest to odpowiedni nr Zb. (poprawie link jak bede w domu)

 

Znalazlem w innym watku, ze ktos po prostu wybral dde71. Moze tez tak sprobuje. ( http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=300096 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz sie kapnalem, ze link nie pokazuje UIF. Nr 7811657 jest z UIF wiec na pewno jest to odpowiedni nr Zb. (poprawie link jak bede w domu)

 

Znalazlem w innym watku, ze ktos po prostu wybral dde71. Moze tez tak sprobuje. ( http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=300096 )

oczywiście tak najlepiej wybierać, w WINKFPT, moduł , np DDE71 i wtedy sam zaproponuje odpowiedni ZBnr

opcja ENTER ZUSB dostępna tylko dla takiego numeru ZUSB co jest dostępny w tej wersji SP-daten

jak numer stary i jest już nowsza wersja to wybieramy Update Zusb F3

jak mamy już najnowszy numer dla danej wersji Sp-daten to możemy skopiować nr ZBnr z INPA AIF i wpisać do ENTER ZUSB wtedy będzie dostępny

opcja F2 Choose ZUSB tylko dla zaawansowanych którzy wiedzą jaki numer wybrać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też tak ostatnio widziałem na e84 inpa AIF przez E90 to nie istotne mimo że ja mam wszystko ok w INPA AIF

to pliki inpa pewnie czytają z innego miejsca vin (nie jest to vin sterownia, tylko vin z AIF może być inny niż w sterowniku nie ma znaczenia ,)

można go zmienić tool32 AIF_schreiben (jak ktoś umie :D )

Zrób test w ista d i zobaczysz jak pokaże które sterownik nie sa zainstalowane zgodnie z zasadami BMW

takie które były modyfikowane, ista D wychwytuje i informuje że na te sterowniki proszę poinformować klienta zostaje cofnięta gwarancja,

ale jak ktoś dopisał zgodnie zasadami to nie zauważy zmian ,

Jak samochód DCAN to lepszy test na TD-530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.