Skocz do zawartości

BMW Rheingold


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ISTA+ 4.01 też pewnie uruchomi sie ale tylko po modernizacji aplikacji ISTAGUI.exe

w ori wersji to minimum 2.2GHz procesor i 4GB RAM więc wszystkie 32bit windows odpadają

Odpada, dysponuje tylko 1,7 i 1GB ramu bo musze miec com :/

caly misterny plan poszedl w piz.... nie ma sterownikow pod 7 na tego lapka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1GB ram to dla win7 za mało

u mnie jak kiedys miałem przed win10, win 7 64bit to sam windows ponad 1GB potrzebował do pracy

zainstaluj DIS na jednej maszynie vmware ( i to starej Vmware) ale i tak szału nie ma

możesz ustawić dla dis 512Mb i ediabas prosto z winXP to może jakoś da rade

Starszą wersje Rheingolda 3.41 to podobno można uruchomić na takim czymś ale Ram to musisz zwiększyć do 2GB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam mam proste pytanie czy jest tutaj ktoś z okolic Leszna (wielkopolskie) kto pomógłby mi zainstalować istę, męczę się już z tym 2 tygodnie i już straciłem cierpliwość do tego

 

Jak chcesz dostaniesz 3.41 z filmikiem.

Instalacja bardzo prosta

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisałem wyżej - ostatnia wersja 47.10, która działa na XP
To jakim cudem poszlo 3.52.16 ?

Zrobilem ponowny test i 3,52.16 dziala.

Sam rcleaner i reg fix nie wystarcza, dalej jest blad.

Po zainstalowaniu: vcredist_x86_2013.exe oraz vs90_piaredist.exe program rusza.

 

Teraz pytanie: w tej wersji trzeba polskie biblioteki dograc dodatkowo inaczej mamy blad bazy? Skad je dorwac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nigdzie nigdy nie widziałem polskie bazy

Tymsky jeszcze mało widziałeś jest dostępna polska ori baza 3.52.14 wiem nawet gdzie w internecie

tylko bardzo okrojona ma zaledwie 60MB diagnostyka po polsku z błędami ecu (nie wszystkie ale większość)

a połączona z ista 3.55 daje całą diagnostykę razem z live data oraz kalibracjami ABL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mało czy dużo - nie Тobie pan sądzić

3.52 już dawno nieaktualnа

Żle przeczytałeś nie chodziło że mało wiesz tylko że mało widziałeś (chodzi o oczy)

Co to znaczy że nie aktualna masz do diagnostyki auta powyżej 2015 roku że potrzebujesz 4.01

jak pisałem najlepsza jest wersja 3.55 z bazą 3.53 polską którą trzeba przerobić na 3.55

a po co ci angielska, przecież do nowych jest po rosyjsku, a pewnie lepiej Ci się czyta w tym języku niż angielskim :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem szczerze, bywa i całkiem świeże samochody jadą na kodowanie, a tam już potrzebna świeża psdzdata - no sam rozumiesz + świeża ista d oczywiście (aby być pewnym, choć seria F to każdy następny auto - coś innego ))))) )

Masz rację - mi wystarczy rosyjskiego w ISTA, bo tak się historycznie złożyło, że w naszym państwie ludzie uczyli dwa języki - ukraiński i rosyjski. Ale nie mówmy o polityce - to bardzo ciężki temat.

W tej chwili w arsenale mam Ista D 4.01 i Psdzdata 3.59

Wersję 3.55 też używam, mam dwie wersje zainstalowanych na laptopie - 3.55 i 4.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie pamiętacie dyskusje o programowaniu DDE3 / DDE4 przez ista P było stwierdzenie że ISTAP niszczy te starsze sterowniki , że lepiej DIS,

wtedy kolega Lady5 programował DDE4 ISTAP z emulatorem Loaderam niestety z negatywnym skutkiem,

viewtopic.php?f=48&t=236657&start=270#p1988556

Ja dzisiaj sprawdziłem ISTA P z ICOM A2 programuje DDE3 BMW e39 bez problemów czas 2.5 minuty

nie trzeba programować DIS v44 po wymianie przepływomierza, problemem tam był interfejs , niestety zwykły K-dcan jest za wolny

i nie nadaje się do ISTA P , lepiej winkfpt lub jak w przypadku DDE3/DDE4 przez DIS jak uzywacie zwykłego interfejsu,

k-dcan to wirtualny port COM rs232 interfejs UART i niestety nie będzie nigdy tak szybki jak Ethernet,

rozmyślam aby sobie zrobić interfejs DCAN własnie na porcie ethernet zamiast usb tak jak ma ZGW w F-serii (oczywiście bez most)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pamiętamy ,pamiętamy :lol: Powiedz kolego Din 76 czy miałeś porządne zasilanie ?Myślę że u mnie wtedy problemem było jednak zasilanie a nie kabel.Mam teraz na stanie zapasowe DDE które wykorzystuję do testowania na ,,stole" i tak sobie myślałem że może kiedyś jak mi już nie będzie potrzebne to jeszcze raz wypróbuję z emulatorem na zwykłym kablu.Pozdrawiam! :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście to podstawa miałem prostownik 50A i to nie na max ustawiony pobór prądu był stabilny przez całe programowanie na poziomie 10A

miałem monitoring podwójny ista P icom u góry i tester woltomierz wpięty w zapalniczkę napięcie cały czas 13,5V podczas całego programowania

możesz spróbować ale ista P inaczej wysyła dane niż winkfpt który ma powiązanie z EDIABAS i interfejsami OBD

zobacz ile trwa programowanie WINKFPT a ile ista P

jeszcze nie miałem silnika z ista P który by się programował dłużej niż 3-min a jak programowałem Dcan DDE7 to 27 minut ale pozytywny wynik

(DCAN na ori porcie RS232 nie na USB )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ISTA P z ICOM emulatorem K-dcan po 2007 na DCAN to dopiero problem, część sterowników jest programowana sekwencyjnie jeden po drugiem

, a druga część równolegle czyli wszystkie od razu w tym samym czasie, na zwykłym DCAN porażka murowana, taki interfejs nie nadąży

z przesyłem danych dlatego uwali sterowniki , co innego seria F na ENET interfejsie tu nie ma różnicy czy z ICOM czy bez i tak ten sam interfejs

ethernet ,

a wystarczy sobie porównać możliwości

portu szeregowego RS232 (USB FDTI jest to emulacja portu szeregowego)

https://pl.wikipedia.org/wiki/RS-232

maksymalnie ok 20kb/s (realnie o wiele wolniej aby uniknąć pomyłek) co pokazuje szybkość programowania na winkfpt w porównaniu do istaP

i interfejsu ethernet do 100MB/s https://pl.wikipedia.org/wiki/Ethernet

jaką ma icom i port ethernet w ZGW

Linia K przesył danych ok 10kb/s

linia DCAN :

CAN L wolny CAN (LOW CAN SPPED) od 25kb/s do 124kb/s

CAN H szybki CAN (HIGH CAN SPEED) od 125kb/s do 1000 kb/s

FlexRay powyżej 1 MB/s

MOST powyżej 10 MB/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry jeśli już tu było ale nie mam jak przeczytać całego tematu

Przy instalacji ispi next a konkretnie Ista p na Windows 10 wyskakuje taki błąd http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161026/b546e500c74d70a2d6aa746ce27ba077.jpg

 

Zgodność i uruchom ten program w trybie zgodności z poprzednią wersją systemu Windows

Nic nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twój komputer nie spełnia wymagań to o to chodzi

może masz za mało miejsca na dysku wolnego na instalacje ok 150GB

nie podłączona ładowarka do laptopa też kończy instalacje

może za mało pamięci RAM która to wersja ista

Jaka wersja windows nie ma znaczenia

 

A względem programowania ista P z ICOM emulatora K-dcan

cytat

Dla tych co stoją przed dylematem aktualizować czy nie. Ja się odważyłem . Może moje spostrzeżenia komuś się przydadzą.

 

Jestem już po aktualizacji sterowników w mojej e60. Aktualizowałem za pomocą ispi next i loadera v3 na zwykłym kabelku, którego kiedyś kupiłem za około 50zł. Wszystko poszło bez najmniejszego problemu, nie uwaliłem żadnego sterownika. Laptop podłączony pod zasilanie , a e60 zasilane na dobrych kablach od drugiego auta, miałem ok.14V . Na pierwszy ogień poszedł sterownik DWA, ista p pokazała czas trwania 7:12 min. a realnie trwało może z 15 min. Potem aktualizowałem LM, MPM ista p pokazała 8:01 min. trwało z 15 min. Po tych aktualizacjach zauważyłem że samo programowanie sterownika jest krótkie, tylko przygotowanie przez iste p do programowania i potem kończenie tego programowania zajmuje najwięcej czasu. Zgodnie z tą myślą zaktualizowałem sterowniki SHD,KOMBI,KBM,SZM ista p pokazała czas trwania 15:38 min. i mniej więcej tyle to trwało. Byłem coraz odważniejszy i wziąłem się za aktualizacje DME/DDE ista p pokazała 14:30 min. ale trwało to ze 30min.Podczas programowania DME/DDE napięcie spadło w pewnym momencie do 13V i skoczyła mi adrenalina, ale wszystko skończyło się ok . W porównaniu do wcześniejszych aktualizacji ,aktualizacja sterownik silnika trwała dość długo. Wybierałem te sterowniki które nie były po MOST. To że w tych sprawach nie jestem za specjalnie dobry, to przygotowywałem się do tego programowania już jakiś czas , pomocą na moje wszelkie pytania był kolega DIN76 z którym pisałem PW.

Dzisiaj będę aktualizował resztę sterowników , oprócz MOST.

 

Była to linia K , a ja pisałem o DCAN

było to programowanie pojedynczego sterownika nie odznaczenie planu aktualizacji jak to się normalnie robi w ISTAP / ICOM

ista P nie wie że nie jest to icom , nie testuje szybkości icom , więc trochę duże czasy programowania normalnie takie jak w winkfpt

silnik DDE 3min, a ponieważ emulator jest wolny i port szeregowy przesyła dane szeregowo to po skończeniu czasu szło by jeszcze 27 minut

ista P nie odznacza czasu dla poszczególnych sterowników ile będzie każdy z nich programować tylko oblicza czas dla całego programowania

wszystkich sterowników ,

a końcowe czynności to kodowanie i kalibracje nie są wliczane do czasu programowania i trwają sekundy w ista P

Normalnie jak już dawno pisałem ista P nie jest dla programowania przez emulator k-dcan

 

EDIT: za mało na dysku C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.