Skocz do zawartości

"M8" - Zrób to sam?


Atreyu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W mej głowie pojawił się bardzo ambitny projekt. Tytuł jest może trochę na wyrost - w planie mam kupno starej E31, renowację i swap silnika. Jestem na etapie planowania i kalkulacji kosztów, ale potrzebuje pomocy fachowców i postanowiłem zasięgnąć tutaj rady. Uprzedzam że w temacie mechaniki jestem laikiem, choć staram się usilnie zmienić ten stan rzeczy i nie boję się ubrudzić rąk jeśli tylko jestem coś w stanie wykonać samodzielnie. Jeśli pomysł jest kosmiczny [lub komiczny], to proszę powiedzieć wprost - nie obrażę się. :wink:

 

Plan jest taki:

  • Kupno do ~30 tysięcy BMW E31, lub dużo taniej model z uszkodzonym silnikiem - bezwarunkowo egzemplarz bezwypadkowy [cud?] i ze zdrową blachą. Myślę że dobrą bazą byłoby 840 w manualu, swapowanie V12 nie byłoby chyba mądrym pomysłem, szczególnie że tych aut jest coraz mniej.
  • Kompletna renowacja samochodu: gruntowne odnowienie wnętrza i deski rozdzielczej, nowe fotele, lakier, jakieś fajne koła, profesjonalny zestaw audio - choć ponoć i fabrycznie biedy tam nie ma. Techniczne przygotowanie do kolejnego punktu obejmujące zawieszenie i układ hamulcowy, jeśli to konieczne także skrzynie, sprzęgło i inne elementy.
  • SWAP silnika na jednostkę nowszą i mocniejszą lub bardziej rozwojową i jej ewentualne modyfikacje. Cel to +400, lub +500HP o ile ta druga wartość nie podbije dwukrotnie kosztu przekładki.