wymiana płynu chłodniczego?

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

wymiana płynu chłodniczego?

Postprzez marjok1000 » 21 Paź 2006 10:04

witam z tego tematu jestem zielony
jak wymienić płyn w chłodnicy wiem że wchodzi 6,5 litra do e36
najlepiej krok po kroku
bo nawet nie wiem gdzie jest spust starego i słyszałem cośtam że to jeszxcze trzeba odpowietrzyć????
pozdrawiam wszystkich :cool2:
marjok1000
 
 
 
Posty: 156
Dołączenie: 13 Sie 2006 15:21
Miejscowość: Katowice
Moje BMW: BMW 316 M43 Swap na 318 M43" 1996

Postprzez Marco » 21 Paź 2006 10:10

1. Tytułuj poprawnie tematy
2. Zanim zapytasz - poszukaj. O tym było już na forum.
Marco
 
 
 
Posty: 3192
Dołączenie: 12 Lip 2004 14:21
Miejscowość: Koszalin albo Warszawa - Tarchomin:)

Postprzez Manniac » 21 Paź 2006 19:17

Pewnie już o tym było, ale jak nie możesz znaleźć, to napiszę w skrócie. 6,5 litra wchodzi do silników 1,6 i 1,8, więc zakładam, że taki masz. Po kolei:
1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.
2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.
3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.
4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.
5. Spuść cały płyn z układu.
6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.
7. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.
Płyn masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.
1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.
2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.
3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.
4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.
5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.
Awatar użytkownika
Manniac
 
 
 
Posty: 392
Dołączenie: 14 Wrz 2006 18:28
Miejscowość: Żywiec
Moje BMW: E46 318i Touring 2003

Postprzez Peet » 21 Paź 2006 20:07

Manniac napisał(a):5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.
Jedno "ale", nie dolewa się nigdy zimnego płynu do gorącego, poza tym trzeba poczekać aż silnik ostygnie aby pokazywał odpowiedni poziom chłodziwa.
Image
Peet
 
 
 
Posty: 762
Dołączenie: 29 Maj 2005 08:09
Miejscowość: Starachowice
Moje BMW: E36 316i 1993

Postprzez valdorane » 21 Paź 2006 20:09

"Zabawa" na kilka godzin, ale jaka satysfakcja! :cool2:
Pozdrawiam.
Marek.
valdorane
 
 
 
Posty: 530
Dołączenie: 09 Kwi 2006 19:44
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez duzy71 » 16 Lis 2006 21:27

WIELKIE DZIEKI MANNIAC MIALEM PODOBNY PROBLEM Z GRZEJACYM SIE SILNIKIEM ODPOWIETRZYLEM JAK NAPISALES I DZIALA DZIEKOWA
POZDRAWIAM
DuzY71
duzy71
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 15 Lis 2006 20:48
Miejscowość: Wrocław

Postprzez Piotrunio » 16 Lis 2006 22:53

A ja mam problem tego typu,że ubywa mi w dość szybkim tempie płyn chłodzący (E30 2.0 90r) nigdzie nie ma śladów wycieku,odkręcając korek od wlewu oleju tez nigdzie sie tam nie pojawia.Może to jakaś znana wada w tym modelu.
Proszę o pomoc
Z gory dziekuje
Piotrunio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 05 Mar 2006 16:16
Miejscowość: Warszawa

Postprzez kisiel23 » 17 Lis 2006 14:30

To moze pojawia Ci sie olej w zbiorniczku wyrownawczym??A kopci Ci fura na bialo??
Pozdro Krzysiek
B M W..............Bardzo Małe Wydatki

www.bmw-3city.pl
kisiel23
 
 
 
Posty: 743
Dołączenie: 22 Maj 2006 21:44
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez Piotrunio » 19 Lis 2006 13:36

niestety tak,obawiam sie ze to uszczelka pod glowica
Piotrunio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 05 Mar 2006 16:16
Miejscowość: Warszawa

Postprzez machan » 19 Lis 2006 20:58

No i dodam ze trzeba uwazac na ta srube kolo termostatu.. Ja juz dwa dni sie znia siluje... :| Latwo ja zerwac.. a wtedy bedzie kupa zabawy z tym..! Dokrecalem ja bardzo lekko poprzednim razem..! Lecz ona sie chyba tam zapieka od temperatury..:| Zastanawia mnie czy uda mi sie odpowietrzyc bez jej odkrecania.. hmm
machan
 
 
 
Posty: 109
Dołączenie: 10 Cze 2006 21:32
Miejscowość: Kraków

Postprzez SOER » 27 Lis 2006 15:48

Manniac napisał(a):3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.
4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.

1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć..



Mam pytanie do punktu 4. czy w E30 M20 też jest taki ? i pytanie do punktu 1. Ta śruba ma być w plastikowym zbiorniczku wyrównawczym ?
SOER
 
 
 
Posty: 82
Dołączenie: 17 Paź 2006 23:18
Miejscowość: Poznań

Postprzez Manniac » 30 Lis 2006 22:13

Czy w E30 też taki jest - nie wiem, pewnie tak, ale może być w innym miejscu. Jak chodzi o odpowietrzenie chłodnicy w E36 - śruba jest zaraz obok korka wlewu płynu do chłodnicy, po lewej stronie patrząc z przodu auta. Ma nacięcie "na krzyż", średnicę ok. 1 cm.
Awatar użytkownika
Manniac
 
 
 
Posty: 392
Dołączenie: 14 Wrz 2006 18:28
Miejscowość: Żywiec
Moje BMW: E46 318i Touring 2003

odpowietrzanie i trwałość

Postprzez Wojciech35 » 14 Gru 2006 09:46

podłączam sie do tematu i mam w związku z tym dwa pytania:
1. Czy w miarę podobnie rzecz sie ma przy odpowietrzaniu 2,5TDS?
2. W zasadzie to jaka jest "trwałość" płynu chłodzącego? Co ile czasu, km...trzeba go wymieniać?
Pozdrawiam
Wojciech35
 
 
 
Posty: 211
Dołączenie: 09 Lis 2006 00:41
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: było E39 525TDS, teraz E39 520i

Postprzez kisiel23 » 14 Gru 2006 16:07

Piotrunio napisał(a):niestety tak,obawiam sie ze to uszczelka pod glowica

Ale, ze co...ze kopci na bialo czy ze masz olej w plynie??Bo ja tez troszke u siebie zauwazylem,ze mam osad taki lepki na sciankach...ale oprocz tego nic mi sie innego nie robi...nie kopci na bialo, nie grzeje sie...
Pozdro Krzysiek
B M W..............Bardzo Małe Wydatki

www.bmw-3city.pl
kisiel23
 
 
 
Posty: 743
Dołączenie: 22 Maj 2006 21:44
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez MMaly » 14 Gru 2006 19:10

Wymiana plynu wedlug ksiazki "Sam Naprawiam BMW SeriaII 3"

[img][600:480]http://img186.imageshack.us/img186/8826/1rq4.jpg[/img]


[img][600:480]http://img186.imageshack.us/img186/9493/2kf8.jpg[/img]


[img][500:480]http://img186.imageshack.us/img186/9592/3ly4.jpg[/img]
MMaly
 
 
 
Posty: 31
Dołączenie: 17 Wrz 2006 08:29
Miejscowość: Lublin

Następna

Powróć do Ogólnie o BMW serii 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Falarek oraz 1 gość