Skocz do zawartości

[E87] 120d - demontaż koła pasowego


Hipo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

i mnie spotkało.... uszkodzenie koła pasowego

Bardzo proszę o info,

 

-jak to zdjąć?

-jak i czym zablokować koło, aby się nie kręciło?

-w którą stronę jest nakręcona śruba? w tą samą co się kręci koło czy w przeciwną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
to opisz co i jak bo ciekawy jestem :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj wieczorkiem będę wiedział .Tak jak mówiłem Hubertowi .Robili to we dwóch na kanale .Jeden od dołu czymś zapierał ,a drugi odkręcał ogromnym kluczem koło pasowe .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zdjęte i nowe założone!

 

1. umożliwić, jak najlepszy dostęp do śruby koła - zdjąć wszystkie paski, wiatrak;

2. od spodu silnika w okolicach rozrusznika jest zaślepka koloru żółetgo / pomarańczowego trzeba jąwyjąć i ustawić odpowiednio wał, aby pojawiła się "dziurka" na przestrzał i tam trzeba włożyć coś bardzo twardego 8mm (wiertło, śtubokręt ODPADAJĄ - za słabe) PAMIĘTAJCIE nic tam nie może zostać i nic się nie może ukruszyć bo grozi zdejmowaniem skrzyni!

3. powyższa czynność blokuje wał i możemy przejść do odkręcania śruby zwykłym kluczem 22 - bierzemy naprawde mocny i nakładamy jakąś mocną rure ok 1m na klucz i odkręcamy w przeciwną stroną zegara! Trzeba użyć naprawde dużo siły! Jedni odkręcają od dołu w kanale, a my odkręciliśmy od góry. We dwóch ciągneliśmy za klucz bo śruba nie chciała puścić.

4. na kole założona jest jakaś tulejka, która wchodzi w blok silnika - pod żadnym pozorem nie można jej na siłe wyjmować jakimś śrubokrętem! za tulejką jest USZCZELNIACZ wału i nie trzeba tłumaczyć co sięstanie, jak go uszkodzimy... Tulejkę trzeba równo ustawić stukając drugim końcem śrubokręta, czy czymś innym delikatnym i palcami zdjąć.

5. montaż koła - zakładamy koło z w/w tulejką dokręcając śurbę staramy się co jakiś czas uderzyć dłonią w koło, aby się naprostowało w bloku i znowu delikatne dokecenie do poczucia mini oporu - dziwnie się dokręcało. dokręcamy tak smo, jak śruba była zakręcona - na siłe, ale z wyczuciem

 

i tak w skrócie wygląda demontaż i montaż koła pasowego w silniku 2.0d / 163KM ale w innych będzie pewnie tak samo.

 

Jak coś to służę pomocą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie spotkało.... uszkodzenie koła pasowego

Ciągle się zastanawiam jak [bAD] kawał metalu oklejony gumą może się uszkodzić:)

 

ja też... ale niestety koło się często psuje w naszych silnikach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta część jest przewidziana na ok. 150tyś/km i siłą rzeczy dłużej nie wytrzyma :cry2: no chyba że ktoś robi kilometry w powietrzu..... niestety tak jest we wszystkich dizelkach od BMW na VW, oplach kończąc..... ja w ASO jak dobrze pamiętam płaciłem za wszystko 1000-1200zł :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

A tak z ciekawosci:

 

jakie sa objawy padnietego kola pasowego?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci:

 

jakie sa objawy padnietego kola pasowego?

 

ja akurat miałem piski - czas ok 0,3s przy odpalaniu i gaszeniu, ale BMW przewiduje ten element na ok 130k 160k - jak kto jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

tylko pisk?? ja gdzies czytalem ze silnik pracuje glosniej, bardziej klepie i ma taka typowa dla vw tdi "twarda" pracei wibracje sa odczuwalne w kabinie.

 

A wlasnie jak macie autko na luzie to czujecie cokolwiek ze to diesel?? Bo na u mnie czuc lekko na kierze pedalach i siedzeniach wibracje, a u brata w pasku b6 nic zupelnie jak by silnik byl wylaczony O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pisk?? ja gdzies czytalem ze silnik pracuje glosniej, bardziej klepie i ma taka typowa dla vw tdi "twarda" pracei wibracje sa odczuwalne w kabinie.

 

A wlasnie jak macie autko na luzie to czujecie cokolwiek ze to diesel?? Bo na u mnie czuc lekko na kierze pedalach i siedzeniach wibracje, a u brata w pasku b6 nic zupelnie jak by silnik byl wylaczony O_O

nasze beemki maja silnik wzdluzny, a paski b5 tez, a b6 maja juz poprzeczny - jest roznica w kazdym innym aucie. w passacie b5 tez mialem minimalne wibracje i tu tez mam, ale ninimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie odświeżyć.

118d e87 styczeń 2005 122km

Tak jak to jeden z kolegów pisał 150k km i musowa wymiana koła pasowego.

Jeśli chodzi o objawy to w moim przypadku był to metaliczny stukot słyszalny głównie na wolnych obrotach początkowo sporadycznie przy 150 000 km a kolo 155 strach było uruchamiać silnik.

Bardzo dokładnie opisany jest demontaż dodam tylko że w tej wersji nie ma żadnej nalepki /zasłonki a blokowanie wału odbywa się przez zablokowanie trybów koła chyba zamachowego od dołu jakimś naprawdę trwałym mocnym narzędziem

 

 

pozdrawiam i dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.