Skocz do zawartości

[E87] Doposażenie BMW 1er w tempomat


matti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

U siebie w jedynce akurat nie mam tempomatu a chętnie bym go sobie dołożył.

Czy ktoś przerabiał już taki temacik u siebie?

 

Wiem że są zestawy doposażeniowe np. dla BMW Z4 na ebay i skoro sprzedają razem z intrukcją to zakładam że każdy może założyć sobie samemu...

http://cgi.ebay.de/original-BMW-Z4-Tempomat-Nachruestsatz_W0QQitemZ350327223373QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item519121344d

Dla jedynek nie widziałem, natomiast można spokojnie kupić "na częściach" całe przełączniki kierunków razem z wajchą od tempomatu.

Z salonu ew. trzeba jeszcze plastik dokupić który przychodzi na kolumnę kierownicy od spodu, z wycięciem pod wajchę tempomatu.

Przełącznik z tempomatem:

http://img251.imageshack.us/img251/341/41362088.jpg

 

Ciekawi mnie tylko czy wymagane jest dodatkowe "kodowanie" opcji tempomat w komputerze, czy wystarczy dołożyć i będzie grało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

na pewno bedzie trzeba programować kompa, a wiesz, w którą wiązke masz się wpiąć z "kabelkami" od manetki?

nie wiem, jak bedzie w BMW, ale przerabiałem temat w Passacie B5FL i tam wystarczyło 4 kabelki wpiąć w ECU i zaprogramować VAGiem - wszystko działało, jak powinno - znajdź wiązke kostki do manetki auta bez tempomatu i z tempomatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno bedzie trzeba programować kompa, a wiesz, w którą wiązke masz się wpiąć z "kabelkami" od manetki?

nie wiem, jak bedzie w BMW, ale przerabiałem temat w Passacie B5FL i tam wystarczyło 4 kabelki wpiąć w ECU i zaprogramować VAGiem - wszystko działało, jak powinno - znajdź wiązke kostki do manetki auta bez tempomatu i z tempomatem.

Ok, dzięki za info.

Faktycznie trzeba zakodować włączenie tempomatu. Poszukałem na niemieckim forum i potwierdziło się. http://www.1erforum.de/bmw-116i/tempomat-nachruesten-kosten-28689.html

Natomiast o wiązce nic nie pisali więc zakładam, że są identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

 

Chciałem opisać moje boje z tempomatem i efekt końcowy. Może komuś też zachcę się dołożyć tempomat.

 

W zasadzie tempomat był jedyną rzeczą której mi brakowało od zakupu auta. Temat wybadałem cześciowo w internecie i na tym forum, dzięki za pomoc :cool2:

Uparłem się że muszę go mieć, co wiecej żeby też działał :lol:

1. Zakupy:

Zaczołem od kupienia centrum przełączników zwane dalej LSZ, z 3 manetkami (3cie to tempomat). Udało mi się znaleść LSZ za 150zł w Krakowie na cześciach, pojechałem i kupiłem jeszcze dół obudowy z dziurą pod LSZ z tempomatem za 50zł, razem 200zł, w ładnym stanie z rozbiórki. Daje to razem 200zł za cześci potrzebne do doposażenia w tempomat. Można w teorii wyciąć dziurę pod manetkę w zwykłej kolumnie ale ja jestem zbyt leniwy i pewnie brzydko bym wyciął :lol: Ceny nowych w ASO za LSZ z tempomatem ojjj dużo, a za obudowę z wycięciem 100zł.

 

http://img821.imageshack.us/img821/9379/1105783img1044.th.jpg

Foto: Nowe LZS, zdjęcie poglądowe

 

2. Instalacja:

O instalacji niestety dużo nie napiszę bo znajomy mechnik mi to wsadził, niestety zarobiony jestem w ostatnim czasie i nie mam wogóle czasu bawić się samemu przy aucie. Ale włożenie jest proste, trzeba tylko ściągnąć airbag i kierownicę w pierwszej kolejności a potem już z góry. Wiązka standardowa została wpięta do nowego LSZ i spowrotem zamontowane wszystko w odwrotnej kolejności. Kierownicę założyłem już inną, kupiłem przy okazji wycieczki na części, kierownicę sport z paskami chrom. i multifunkcją z półrocznego auta, ale to już inna historia.

Efekt instalacji LSZ, to nowe manetki działają tak samo jak stare, czyli migacze, długie, spryskiwacze - wszytko działa. Tempomat zgodnie z oczekiwaniem nie daje znaków życia :) Jako bonus pojawia się błąd DSC na żółto na wyświetlaczu. No to pięknie sobie wymyśliłem z tym tempomatem :) DSC/DTC mi nie działa, autem można teraz bardzo łatwo bokiem pojeżdzić. Ma to swoje zalety :)

 

Co zostało po wymontowaniu, stare LSZ i dół obudowy kolumny:

http://img835.imageshack.us/img835/5213/p8150023.th.jpghttp://img839.imageshack.us/img839/5918/p8150024.th.jpg

 

Ale mimo wszsytko chcę tempomat i chcę DSC na zimę żeby działało :)

Wróciłem do domu podpiołem się laptopem i sprawdziłem INPA co w trawie piszczy. Przyczyną błędu w module DSC jest błąd "invalid serial number LSZ". No tak system wykrył że pojawiło się LSZ z innego auta i wyrzucił błąd. Jako rozwiązanie pada hasło: "Coding required". :diabel_faja:

3. Zakodowanie i testy:

Był to najtrudniejszy dla mnie temat. A w zasadzie znalezienie zakładu który to zrobi. W ASO pytałem i powiedzieli że zrobią ale za każdym razem jak dzwoniłem to inną cenę przedstawiali. Raz 500zł za kodowanie tempomatu innym razem chyba od 750zł za kodowaniem całego auta i wszytskich modułów po kolei na nowo. Trochę wydało mi się to dziwne a jeszcze jak zapytałem czy sterownik silnika też chcą aktualizować i potwierdzili, to się wstrzymałem. Raz ze względu na cenę, dwa że mi skasują program z Dynosoft :)

No ale popytałem trochę wśród elektrodiagnostyków w Krakowie i udało mi się znaleść inny zakład który podjął się zakodowania tempomatu. Trochę czekałem na termin bo mieli bardzo duże obłożenie. Właściciel zakładu trochę bawił się z tym tempomatem muszę przyznać, nie było to tak że włączył DIS'a i z automatu jest. Trzeba było dopisać ręcznie opcję tempomatu do SA i dopiero potem kodowanie ruszyło. Zapłaciłem 225zł. Czas na testy drogowe.

DSC działa jak dawniej, zgasł błąd jest OK. :pray:

Testy tempomatu, nooo i nareszcie działa! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
matii posiadam 120d. Czy to jest calkowity koszt tempomatu.Czy trzeba dokupowac jakies sterowniki do silnika czy tylko manetki i tylko zgranie kompa.Kolega zdobyl program umozliwiajacy odblokowanie pewnych funkcji dodatkowych,ktore sa zablokowane fabrycznie.

Tylko manetki trzeba kupić i obudowę od dołu, razem 250 zł mnie wyszło. Kodowanie pisałem ile, jak sam zrobisz to wyjdzie Cię tylko to co części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
matii posiadam 120d. Czy to jest calkowity koszt tempomatu.Czy trzeba dokupowac jakies sterowniki do silnika czy tylko manetki i tylko zgranie kompa.Kolega zdobyl program umozliwiajacy odblokowanie pewnych funkcji dodatkowych,ktore sa zablokowane fabrycznie.

Tylko manetki trzeba kupić i obudowę od dołu, razem 250 zł mnie wyszło. Kodowanie pisałem ile, jak sam zrobisz to wyjdzie Cię tylko to co części.

 

Kolego, piszesz też o kierownicy. Czy wcześniej miałeś multifunkcję ? Sam nosze sie z wymianą i kierownicy na multi i od razu tempomatu za jedną zabawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie mam podobny problem...

 

chodzi mi o dołożenie multifunkcji...

 

kupilem samochod z kierownica multifunkcyjna w gratisie, sprzedawca powiedzial ze brakuje jeszcze tasmy z multi...

poniewaz nie lubie gdy cos nie dziala, zamowilem tak owa z allegro, gdy tasma doszla wymienilem...

i teraz mam wrazenie ze cos jest nie tak gdy nia poruszam - jakby glosniej chodzila - wczesniej nic nie slyszalem, a teraz tak jakbym cos slyszal, kierunkowskaz w prawo mam wrazenie ze pozno odbija... multifunkcja nie dziala, podswietlenie tez i zapalilo mi sie zolty trojkat z wykrzyknikiem - przestalo dzialac dsc - tak ze super sie chodzi bokiem - ale jednak wole jezdzic bezpieczniej z systemami.

 

a teraz pytanie czy jest uszkodzona ta tasma skoro nie dziala multifunkcja czy nie zakodowana?

 

czy to normalne ze wylacza mi dsc po wymianie elementow w kierownicy?

 

jak sprawdzic co nie dziala kierownica - tasma - czy moze trzeba jeszcze cos dolozyc - wiazke jakas czy cos?

 

PROSZE HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale multifunkcja zacznie dzialac wtedy? znaczy po kodowaniu?

 

czy mam cos uszkodzone - z tych dokladanych rzeczy - wszystkie sa z allegro.

mam radio professional

 

 

dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia jakie masz radio, to nie Plug and play ze włozysz i działa. Dopiero podczas kodowania wyjdzie czy przedmiot jest sprawny.

Jedna tylko kwestia - czy twój pająk obsługuje multi ? Ja sie tam nie znam, ale jesli pająk masz stary bez multi a tasme wrzuciłes multi to chyba i tak nici i trzeba kupic całośc z przełącznikami choc tu moge sie mylić.

P.s skąd jestes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warszawa,

 

no to bedzie problem - wyglada jakby nie obslugiwal bo nawet nie podswietla multifunkcji - chyba ze w e87 sie nie swieci...

 

poszedlem za rada elektryka z bmw ktory powiedzial ze wystarczy tasma, bylaby lipa jakby jeszcze potrzebna byl pajak :mad2:

 

jutro podjade na kodowanie zobacze...

wymienialem radio to bylo plug & play...

ale robilem tez xenon,pdc i wiem ze prawie zawsze schody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no radio to inna bajka.

Podjedz, zapytaj, wszystko sie okaze choc przyznam szczerze ze choc podświetlenie powinno działać.

P.s. Możesz na PW rozwinąć temat pdc i xenonów -co i jak robiłes ? jestem przed tym etapem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam

 

niedawno dokonalem zamiany manetek bez na manetki z tempomatem :) ku mojemu zdziwieniu odrazu po zamontowaniu tempomat dziala normalnie. tym ze wyskoczyl mi blad jak wszystkim kontrola trakcji, komunikat od cisnienia w oponach i jako dodatek do tego pakietu kierunkowskazy sie nie resetuja po skrecie wiec zlozylem wizyte w ASO i tam panowie mi powiedzieli ze oni tego nie moga zmienic ze ta czesc jest przypisana do innego modelu samochodu (vin) i kodowanie czesci nic nie dalo, a jak mi zalezy na tempomacie to moga dlamnie zamowic czesc bez nr vin i powinno wszystko po zakodowaniu dzialac.\

wiec moje pytanie czy mieliscie podobne poroblemy i czy panowie w aso maja racje czy poprostu chca mnie naciagnac na czesc i kolejne koszta????? zastanawiam sie nad oddaniem im samochodu i wgraniem nowego oprogramowania.... co wy o tym sadzicie

 

ps zgory dziekuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mi powiedzieli ze oni tego nie moga zmienic ze ta czesc jest przypisana do innego modelu samochodu (vin) i kodowanie czesci nic nie dalo

 

nie obrażając tych Panów ale to jakieś tępaki :) gdzie byłeś w bmw?????

każda cześć, moduł jest przypisana do danego samochodu (vinu)

i jest to normalne ze trzeba przeprogramować

oni pewnie chcą cie oskubać i sprowadzić ci pająka pod twój vin za 1000zł

założyć i nic nie robić tak najprościej i najdrożej

 

Moje sugestia zmień serwis :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ja sam zakładałem takiego pająka jak ty masz kumplowi i kodowałem wiec

w Polsce się da:) i jest to normalna sprawa w bmw każdy gadżet musisz zakodować

 

kodowanie wszystkich czesci jeszcze raz powinno rozwiazac moj problem?

 

ale to bez sensu musisz zakodować pająka do reszty.

sprawa szybka i prosta.

ja płaciłem 150-200 pln w e90 mysl techniczna podobna jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.