Skocz do zawartości

DEMONTAZ AMORYZATORÓW TYŁ.


Bmw-old-fan

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z Was wie jak zdemontować tylnie amortyzatory? Po podniesieniu samochodu i zdjęciu koła odkręciłem trzy śruby które są na kielichu. Następnie odkręciłem śrubę która łaczy amortyzator z wachaczem. Sprężyne scisnołem specjalnym ściagaczem. Amortyzator wraz z sprężyną nabrał luzu względem kielicha. Reszta wydawała sie dziecinnie prosta, a tu ZONK :cry2: Amortyzator za nic nie chce zejść z wachacza. Próbowałem go wybić na wszystki sposoby. Wachacz usztywniłem, lewarkiem także nie było mowy o amortyzacji przy zbijaniu sarego amortyzatora. W między czasie tulejka była spryskiwana środkiem penetrującym WD40. :modlitwa: Pomocy :modlitwa: JAK TO SIĘ ŚCIĄGA??? :?: :idea: Są jakieś specjalne przyżądy do tego? Powyginał mi sie łom i poniszczył stary amor -a to jak siedziało tak siedzi na swoim miejscu.. Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Chcę zakonserować wnętrza kielichów przy wymianie amortyzatorów. Mechanik mi tego nie zrobi, a to za dużo zabawy skrercać i rozkrecac, potem do blacharza lakiernika itd...dlatego chce to zrobić samodzielnie na spokojnie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak:

Pcham kolumnę do przodu pojazdu na ile pozwala wnętrze nadkola.

Potem w tył i tak kilka razu, aż słuchać jak się obraca tulejka.

Teraz dwa pchnięcia przód tył, jedno uderzenie młotem w podstawę amora.

Musi wyjść :wink:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, amor ani drgnie :cry: (a przyspawany nie jest :lol: )

Nie ma jakiś ściągaczy do tego specjalnych? Jak np. do swożni? a może ściagacz do swożni można zastosować -pasuje? Nie wiem co zrobić bo siłowo - typu młot i łom nic nie daje. Próbowałem go terz mocno pchać (napierać) do wnętrza, lekko jakby się odchylał (z 2mm) a potem wraca do swojej pozycji. Przecież jak wezme 10kilowy młot to poprzestawiam całe tylnie zawieszenie :duh: Dzięki Grigorij za odpowiedź, może masz jeszcze jakiś pomysł???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyjmij cały tylny wózek (całe zawieszenie) to tylko dwie śruby przy poduszkach, jedna przy poduszce mostu, dwie linki ręcznego, dwa kable od czujników ABS (jeśli jest) jeden kabel przy prawy kole od czujnika zużycia klocków, i oczywiście przewodu hamulcowe.

 

Wyjdzie to twojemu E28 na dobre, bo one niestety uwielbiają korodować przy mocowaniu tylnej belki :(

Przy okazji zmienisz poduszki belki :D

 

Mając cały zawiad na zewnątrz pchasz kolumnę maksymalnie w dół, a potem w przeciwną stronę.

Puścić musi, śrubę oczywiście odkręciłeś :?: :D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tylni "wózek" wyjme i bede robił, ale nie w tym roku. Brak funduszy. Amortyzatory wymagają pilnej wymiany. Śruba oczywiście odkręcona -> tak jak pisałem w pierwszym poście; śruba łącząca dół amortyzatora z wachaczem. No nic. Dziękuję za pomoc, postaram się podjechać do mechanika, chyba będzie musiał gazowo go zdjąć. POZDRAWIAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.