Skocz do zawartości

Regeneracja klapek kolektor ssący BMW 650


sebabmw852

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu po przekroczeniu 5 tys obrotów auto traci moc i po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Problemem są przycinające się klapki w kolektorze ssącym. Czy da się je zregenerować poprzez nasmarowanie ich po rozebraniu kolektora czy pozostaje tylko wymiana całego kolektora ssącego na sprawny ? Czy powodem przycinających się klapek są dwa nastawniki tzw. zespół napędowy klapek, znajdujące się z tyłu kolektora ssącego - nr części: 11617537998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem blisko rozwiązania problemu, po wyjęciu kolektora ssącego w jego tylnej części zamocowane są 2 zespoły napędowe klapek w kolektorze ssącym tzw "nastawniki klap" w które wpina się dwie kostki elektryczne - numer części: 7537998.

Po podłączeniu ich pod prostownik na krótko jeden chodzi szybko i zwinnie, a drugi ledwo co chodzi- o 80 % wolniej i słabiej. Klapki w kolektorze chodzą luźno. Zamówiłem już taki nastawnik na allegro i jutro będę składał. Myślicie, że on może być powodem błędu 2B70 - "zmienna układ dolotowy" ? Czyli objaw utraty mocy powyżej 5 tys obrotów - po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Wydaje mi się, że silniczek tego nastawnika klap nie wyrabia i przycina klapy w pewnej pozycji np. zamkniętej, jest za słaby przepływ powietrza i auto traci moc......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tego nastawnika klapek błąd Variable Sauganlage jednak nie powrócił czyli wymiana jednak pomogła. Ale nadal pozostaje drugi blad wypadania 8 cylindra po przekroczeniu powyżej 5 tys obrotów ale tylko przy wyższych prędkościach powyżej 130 km/h. Być może to przez zapchany katalizator bo kilka miesięcy temu pojawiał się błąd Katalisator konvertierung bank 2- pojechałem na emisję spalin i na banku 2 wyszła lipa tak jakby kat był przypchany. Założyłem emulator za katem na drugą sondę lambda i błąd już nie powrócił ale to tylko oszukanie check engine, a mechanicznie kat nadal zapchany. I to może dlatego ten 8 cylinder wywala. Przebieg mam 200.000 km. Jeżdżąc po mieście do 120 km/h można przekraczac 5 tys obrotów i nic nie wywali błędu ale podczas wyższej prędkości odłącza 8 cylinder. Uruchamiam ponownie silnik i jest ok i wraca do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Problem rozwiązany, wycięli mi okienko w katalizatorze i wywalili środek, wkład był cały zapchany i pokruszony. Auto ciągnie już w pełnym zakresie obrotów do 6.5 tys. Odzyskało moc, przed naprawą do setki 6.5 sek. a teraz 5.7, a katalogowo od 0-100 km/h powinna robić w 5.4 sek. więc poprawa duża. Na drugiej sondzie zamontowany emulator więc błędu nie wyrzuca. Zastanawiam się tylko czy wybebeszać drugi katalizator (chociaż wydaje mi się, że jest w porządku) bo emisja spalin na nim wyszła dobrze, błędu na nim nie wywala, ale silnik teraz pewnie nierównomiernie wypuszcza spaliny bo lewa strona w pełni przelot a prawy katalizator nie wiem jaki stan...... chociaż teraz silnik pięknie pracuje :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Hej Seba, mam podobny problem bo wyskakują mi błędy 2B70, 2B71 i 2B72 w n62b44 silniku. Miałem zdjęty kolektor i mechanik sprawdzał ten silniczek 11617505805 i podobno działał ale po złożeniu wszystkiego znowu mam te błędy. Może pod obciążeniem on nie wyrabia itd.


Zastanawia mnie jedno z tymi nastawnikami, masz 650 z n62b48 silnikiem? U mnie w n62b44 nie ma tych nastawników 7537998 tylko jest silniczek sterujący zmiennym układem dolotowym. Może ktoś jeszcze się wypowie czy to jest aby na pewno to bo ten sam silniczek kosztuje 2000 zł i nie wiem nawet czy to jest to.


Z góry dzięki za odpowiedź jeżeli ktoś ma jakiś pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.