Skocz do zawartości

650i 2008 Szarpiąca skrzynia biegów


650i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze skrzynią biegów w e63 650i 2008, 100k przebiegu, głównie po mieście. Odkąd ją kupiłem, miała problem z przełączaniem między biegami 2 i 3. Biegi są zmieniane plynnie ale przy w/w występuje dość silne szarpnięcie na niskim obciążeniu. Podczas dynamicznego ruszania szarpnięcie nie jest odczuwalne tak samo gdy puszczę gaz podczas zmiany z 2 na 3. Statyczna wymiana oleju nie pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie to jest ponad 10 letnie auto...ten automat to nie jest DSG i czasem można poczuć zmianę biegu.

U mnie pomogła troszkę adaptacja i skrzynia chodzi lepiej.

Jeśli to nie pomoże to po tylu latach warto udać się do firmy naprawiającej skrzynie na jakąś diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżę jeszcze ten weekend i zobaczę czy przeciąga u mnie ale nie zauważyłem tego wcześniej.

Jedyne co mi się jeszcze w oczy rzuciło to czas załączenia trybu jazdy. D załącza w ok 0.5s a R w 1.5. Czy to normalne?

Samochód tak kupiłem i sądziłem że wymiana oleju pomoże na wszystko. Nadmienię ze od nowości do teraz nie był wymieniony olej, jest 100k km i dopiero ja zrobiłem statyczną wymianę.

Nowy soft pomoże? Co to oznacza, że skrzynia sama się rozregulowała? Wygląda mi to tak że skrzynia dobiera zbyt dużą prędkość przy załączaniu 3. biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej czas załączenia 0,5-1 s jest ok. To nie jest mega szybka skrzynia i to niestety fakt.

Mi np czasem potrafi zmienić bieg dopiero przy wyższych obrotach mimo że nie mam włączonego sporta

Ale to się dzieje sporadycznie po adaptacji i aktualizacji praktycznie wcale.

Od aktualizacji zacznij może pomóc a zapłacisz tak naprawdę grosze.

Te 100 k też nie wiesz czy jest prawdziwe a jeśli nawet jest to przecież auto sportowe i 100 k sportowej jazdy może zepsuć każdą skrzynie.

Podłącz pod kompa zobaczysz czy nie wywala błędów w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To że musisz poczekać chwilę na załączenie wstecznego to normalne ale szarpnięć nie powinno być.

Warto podjechać do jakiegoś porządnego serwisu automatów nie taniego bo tam naciągną Cię odrazu na remont a to nie powinno być wymagane przy tym przebiegu.

 

P.s kupiłeś może to 650i z AAA auto?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Tomaszowie Mazowieckim w klinice BMW i nie było żadnych błędów, aż dziwne bo mam również inną usterkę a mianowicie auto po nocy spędzonej na dworze odpaliło dopiero za 15. razem, wcześniej mi się to powtarzało z tym że odpaliło szybciej... Zero błędów, dziwne.

AAA auto, to nie przypadkiem komis który zaliczył jakąś wpadkę z kombinowaniem odnośnie przebiegów i bezwypadkowości?

Sprowadzałem szóstkę osobiście od sąsiadów zza Odry z pomocą BMW check więc jestem mocno pewny przebiegu, ponoć auto jeździło po Berlinie pod wodzą kobiety o czym świadczy podrapana kierownica i felgi. Hamulce i opony w obu kompletach nie były wymieniane (data na oponach i wyciąg z historii ASO) i bieżnika było dość sporo, wierzyć mi się nie chce w ten piękny sen...

Mam nadzieję że wgranie nowego programu pomoże. Klinika BMW radzi na początek sterownik skrzyni i jakieś tulejki sterujące o ile dobrze zrozumiałem ale mogę się mylić oraz oczywiście program. Kusi mnie dynamiczna wymiana, znajomy w e39 tylko dolał oleju i skrzynia przestała mu przeciągać biegi.

Ja miałem statyczną i zero poprawy, a po 100 tysiącach przebiegu powinna być jakaś.

Zaryzykuję u nich bo jeszcze do zrobienia mam dwie inne naprawy (w tym jedna opisana wyżej), jeżeli to nie pomoże, będę zmuszony odwiedzić warsztat od skrzyń, mam nadzieję że diagnoza będzie trafna bo nie chce żeby to były eksperymentalne wymiany za które ja będę płacił..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrapane felgi to nie tylko domena kobiet...W Berlinie parkuje się bardzo blisko siebie i możliwie najbliżej przy krawężniku..

Miasto jest tak zapchane autami że obcierki felg to jest normalka.Miałem problemy z wciskaniem się w te ciasne wnęki.

Normalnie komar chu** nie zmieści...

Z tego co wiem Klinika BMW ogarnia dużo n62 więc powinni Ci pomóc.

Ile dałeś z ciekawości za 650i ? W przebieg jestem w stanie uwierzyć sam kupiłem z 137 k gdzie do końca 2015 była serwisowana w BMW.

Dobrze że zalecają Ci najtańsze rozwiązania na początek a nie remont skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód niestety przekroczył 20k€ i mam nadzieję że będzie warto.

Tomaszów na temat skrzyni nic konstruktywnego nie powiedział, jedynie odesłał mnie do A-T Service pod Gnieznem. Ktoś miał styczność z tym warsztatem? Warto?

Z Kalisza niestety jest trochę jazdy, może ktoś naprawiał skrzynie bliżej w/w lokalizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Tu ?

http://www.teomotors.pl/

wielu mechaników zachwala ten warsztat jeśli chodzi o skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że uda się uzdrowić skrzynię wymianą:

-tłoczków mechatronika

-oryginalna miska olejowa firmy ZF, zintegrowany filtr, uszczelka

-prowadnica wtyczki mechatronica z trzema uszczelniaczami

 

w e66 po takim zabiegu i wymianie konwerter skrzynia działa jak nowa, oczywiście na samym końcu pokasowane wszystkie adaptacje w skrzyni i wykonana jazda adaptacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta stronka wygląda bardzo obiecująco, szkoda że tak daleko ale skoro są tacy dobrzy jak piszą o sobie to czemu nie? Ciekawe jak się cenią. Naprawiał ktoś tam skrzynie?

 

Olej miałem wymieniany statycznie, miska nowa ZF. Niestety nie pomogło.

 

W e66 masz N62N? Droga była taka naprawa? Jakie były objawy u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 4.8 367koni więc ten sam co u Ciebie, z objawów to przy zatrzymywaniu się skrzynia ciężko zmieniała bieg z 2 na 1, do tego czasem przy szybkiej jeździe gubiła się między 3 i 4 biegiem tak jakby strzelała ze sprzęgła i tutaj niezależnie czy bieg w górę czy w dół zmieniała, ahaa i przy zatrzymywaniu to czasem mocno rwała do przodu i poprostu nieprzyjemnie zatrzymywało się auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostrzejszym hamowaniu czuję że auto chce jechać dalej niezaleznie od tego iż każę mu się zatrzymać ale myślałem że to normalne.

Redukcja z 2 na 1 jest delikatnie oporniejsza niż na pozostałych.

Z 2 na 3 rzeczywiście tak jakby strzelała ze sprzęgła ale nie występuje to na obrotach poniżej 1500obr./min.

 

Dużo płaciłeś a naprawę? Gdzie z tym byłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części wyszły mnie coś koło 3500zł do tego robocizna ale to już zależy od warsztatu, a robiłem w normalnym warsztacie u znajomego na początku nie chciał się tego podjąć no ale dał się przekonać :mrgreen:

Wspomagał się tym wątkiem

viewtopic.php?f=15&t=182047&start=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy mam bardzo podobne do tych u Ciebie, dobrze by było żeby drożej nie wyszło. Części liczył brutto? Oryginalne?

 

Jaki miałeś przebieg wtedy?

Mam 100000km i na poprzedniej misce miałem datę produkcji samochodu czyli wychodzi na to że skrzynia pracowała od nowości na tym samym oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim egzemplarzu coś za szybko zepsuła się ta skrzynia... Zapewne przez tryb miejski i oczywiście brak wymiany oleju.

3500... Nie wiem czy drogo czy tanio? Zapewne dojdzie jeszcze robocizna w postaci kolejnego tysiąca....

Zadzwonię do mistrzów od skrzyni i zobaczymy co powiedzą.

 

Często moja skrzynia pod światłami w oczekiwaniu na zielone nie korzysta z pierwszego biegu, siedzi na dwójce. Jedynie na sporcie zrzuca na 1. To normalne?

 

Czujesz jak auto zmienia biegi? Występują jakieś szarpnięcia przy redukcji bądź wybieraniu wyższego biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W siódemce niby powinien być bardziej komfortowy soft ale wydaje mi się że z jedynki rusza zawsze.

Po zrobieniu skrzyni w trybie sport zmiany biegów zdecydowane ale ledwo odczuwalne a jeżdżąc powoli to nic nie czuć

 

Teraz mi się przypomniało jeszcze o jednym triku ze skrzynią biegów w e65 który przynosił poprawę działania skrzyni:

 

- Wcisnij klucz (bez naciskania hamulca)

 

- Nacisnij 1 x guzik START (bez naciskania hamulca), tak aby zapalily sie zegary (nie startuj silnika)

 

- Wcisnij mocno pedal gazu, tak aby wcisnal sie wlacznik kickdown i trzymaj w tej pozycji 25 sekund

 

- po tych 25 sekundach odpal silnik .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie trochę ta wstrzemięźliwość od pierwszego biegu ale najwyraźniej to oznaka potrzeby serwisowej...

 

Ten trik mam zrobić na zapłonie czy tylko na włączonym podswietleniu zegarów, włączonym audio?

Jest to jakaś kalibracja / adaptacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, wieczorem zobaczę czy to zadziała.

 

Zadzwoniłem do Teomotors i mówię że mi szarpie między dwoma biegami że olej niedawno wymieniłem że nie pomogło że może to tylko drobna usterka bo tylko 100tys. przebiegu a w odpowiedzi usłyszałem że jeżeli to ma jeździć to musi być wymienione sprzęgło hidrokinetyczne, mechatronika, jakieś panewki do tego dochodzą, ect ect... W dwóch słowach generalny remont za jedyne 6000 brutto.

 

Wiadomo komuś coś na temat A-T Service Marek Solarek? Klinika z Tomaszowa mi go poleciła.

Jakiś inny warsztat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to przez telefon to rzucanie kwotami na wiatr i może lepiej jakbyś osobiście podjechał na jakąś diagnostykę skrzyni do nich.

Nie musi to koniecznie oznaczać remontu za 6k. Forumowicz polecał ten serwis http://www.sycamore.pl/

No ale to już Mazowieckie. Tak czy owak Teomotors jest bardzo polecany przez wielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, przez telefon diagnoza jest mierna. Bardziej zależało mi na sprawdzeniu co mi powie serwis. Jeżeli serwis mówi mi że trzeba sprawdzić co tam się dzieje bo nie wiadomo co w trawie piszczy albo że prawdopodobnie to to i to do naprawy to nie martwił bym się o to że będę naciągnięty na miepotrzebne wymiany a jeżeli słyszę z grubej rury że po 100 tyś. generalny remont to obawiam się ze w praniu dojadą jeszcze ze 3 tysiaki bo "jeszcze coś znaleźliśmy "... Powymieniść wszystko każdy potrafi.

W najbliższym czasie będzie trzeba zrobić sobie wycieczkę w Polskę.

 

Robiłem tą adaptację i nie odczułem zauważalnej poprawy. Może delikatniej przestało szarpać ale na sporcie jak było tak jest. Między 2 a 3 jest taki strzał że na śniegu trakcję gubiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.