Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak jak w dziale F10 był taki temat tutaj też się przyda :mrgreen:

 

Proszę pamiętać podać w tekście model auta i jaki napęd

Proszę nie pisać auto w stopce (podpisie)

Po zmianie auta przez was podpis nie odpowiada napisanym danym silnikowym i informacje podane o zużyciu są już nieprawdziwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

530i xDrive.

Mieszkam parę kilometrów od Krakowa.

9,7 - tyle pali na krótkich odcinkach i jeździe po Krakowie w korkach.

6,9 - teren niezabudowany.

7,8 - A4, prędkość cały czas w zakresie 140-160.

Powyższe w trybie Comfort.

Tryb Eco Pro nie nadaje się do jazdy miejskiej ani na autostradzie - za duże opóźnienie auta po naciśnięciu na gaz. Ale koło litra by się jeszcze zaoszczędziło

Tryb Sport - nie jeżdżę. Używam tyko do dynamicznego wyprzedzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazd testowych:

540i xd - średnio 15l

530 xd - średnio 10.5l

Różnica procentowa znaczna.

Jazda pozamiejska szybka i dynamiczna, w mieście dynamicznie, oba w tych samych warunkach, na tej samej trasie i dystansie.

So to wartości zawyżone z uwagi na testy. W tych samych warunkach przy "normalnej" jeździe moje f10 530xd spala średnio 9.2l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 530xi sedan w M pakiecie i kołach19' 245 i 275:

Miasto: krótkie odcinki do 10km - 9.8l; odcinki 15km 9.1l;

Trasy: autostrada 140-160km - 8.8l; międzymiastowe - 7.6l

To dane przy raczej małych korkach jesli chodzi o miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 530xi sedan w M pakiecie i kołach19' 245 i 275:

Miasto: krótkie odcinki do 10km - 9.8l; odcinki 15km 9.1l;

Trasy: autostrada 140-160km - 8.8l; międzymiastowe - 7.6l

To dane przy raczej małych korkach jesli chodzi o miasto.

 

Wygląda dużo lepiej niż 528i w F10, które w mieście chyba nie spalało poniżej 12-13 litrów.

Sprawdzałeś może spalanie przy prędkościach ~180km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530i xDrive 19'

 

U mnie spalanie w mieście - Warszawa, trasy/odcinki od 500 m do 5-6 km wychodzi 15l. Stoję w korkach, jak nie stoję to jadę dosyć dynamicznie i co chwile mam światła. Dodatkowo jest teraz zimno.

 

Jak wyjechałem na trasę to spalanie jest wstanie zejść poniżej 8l. Jadąc dynamiczniej 10-11l.

 

Wieczorna trasa na stacje przy braku ruchu na ulicy, jazda normalna 8-9l.

 

Oczywiście z wynikami można zejść ale ja tak nie patrzę na spalanie bo robię mało km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka - jazda po równej drodze, zero spadków, zero wzniesień. Duży ruch, więc grzecznie 60 km/h.

530i xDrive potrafi "złamać" 4 litry - to pokazuje (wiele osób pytało się, ile te silniki potrafią spalać najmniej), jaki progres nastąpił w porównaniu do 528i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie na zimowe 18' chciałem sprawdzić czy coś się wydarzy w temacie spalania :D

 

530i xDrive 18'

Trasa 10km spokojnie wieczorem, pusto do 80km/h, trasa - wisłostrada - > 6,2l

Powrót normalnie + połowa na trybie S - > 10l

 

Byłem ciekaw do ilu zejdzie przy spokojnej jeździe. Z reguły nie patrze na spalanie, ale na pewno komuś się przyda ta informacja, że można zejść do rewelacyjnych wartości jak na benzynę i serie 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamer7

 

w RSie miałem 220 i taki sam moment jak w G30.

Auto lekko lżejsze, więc można przyjąć, że miało tyle samo koni co G30.

 

I brakowało 4x4 przy ruszaniu, czy na śliskiej nawierzchni.

 

Ktoś mi powiedział, że 4x4 pasuje mieć powyżej 200 KM - i coś w tym jest (u mnie to powiedzenie się sprawdziło) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechaliśmy jako pasażerowie BMW 5 520D bez xDrive F10. Pan chciał pokazać możliwości samochodu, pech chciał, że padał deszcz wcześniej a w trakcie kropiło. Masakra :) C klasa z napędem na tył 211KM również nie dało się jeździć. Jak ktoś chce jeździć dynamicznie, niezależnie od warunków to musi być xDrive. Przynajmniej dla mnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nędzne 190ps i Xdrive jest niepotrzebny ( oczywiście mówimy o jakiejś porządnej drodze z przyzwoitym asfaltem, a nie dziurawej drodze, po której jeżdzą traktory ), zresztą mój świadomy wybór, a dla chcących zerwać przyczepność to i jak masz 120ps to zerwiesz.

 

Śmiśniakiewicz, proszę nie porównuj skody do BMW, porównujesz napęd przedni z tylnim.

 

Tak jak ktoś napisał Xdrive jest niebezpieczny na śniegu, bo wyrywa śmiało do przodu, a potem gorzej z hamowaniem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamiloo98

 

nie porównuję - patrzymy na to z innego punktu widzenia. To banalnie przecież proste, że duża moc i napęd na przód to coś innego niż duża moc i napęd na tył :)

 

Napęd na 4 koła zawsze będzie lepiej trzymał auto - no, da, jak ktoś to wspomniał, złudne wrażenie bezpieczeństwa, bo kierowca będzie odciążony przez liczne systemy - ale (co znowu ktoś napisał) "głowa " zawsze jest najważniejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.