Skocz do zawartości

BMW Comfort Lease vs VW Easy Drive vs Audi Perfect Lease


gruby19

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jeśli to nie jest odpowiedni dział to proszę o przeniesienie.

 

Obecnie jestem użytkownikiem BMW F21 118i, z którym mam dość dużo kłopotów, dlatego chcę się go pozbyć. Jeśli go sprzedam to chciałbym kupić nowe auto z salonu, które będzie finansowane programem Comfort Lease / Easy Lease / Perfect Lease (w zależności od producenta), czyli najem długoterminowy inaczej zwany kredytem z ratą balonową, jednak interesuje mnie tylko opcja dla klientów prywatnych.

Interesują mnie w tej chwili 3 samochody:

1. BMW F21 120i - cena wyjściowa: 138k PLN - samochód mi się bardzo podobał więc jeśli koszty finansowania będą sensowne to zdecydowałbym się wejść w to jeszcze raz.

2. Audi A3 - cena wyjściowa: 167k PLN - niestety tylko 150KM, ale koszty finansowania PL są bardzo małe więc to wybór zdroworozsądkowy - jeśli będzie mnie stać to rozważę też S3

3. VW Golf GTI VII FL - cena wyjściowa: 136k PLN - To już nie klasa premium, ale za porównywalną cenę mogę mieć 245KM i najbogatsze wyposażenie, a jakoś wykonania nie powinna istotnie odbiegać (nie porównywałem).

 

Warunki finansowania identyczne dla każdego producenta:

Wpłata własna: 0%

Okres umowy: 36m

Roczny limit przebiegu: 10k km

 

Ponieważ na koniec umowy nie zamierzam wykupować auta, dlatego chciałbym uzyskać możliwie najniższą ratę miesięczną przy możliwiej wysokiej wartości rezydualnej.

Biorąc pod uwagę powyższe, po negocjacjach mailowych (w salonie dopiero jak sie pozbede obecnego auta)

 

1. BMW: Rata: 2400zł/m; Kwota wykupu: 67tyś PLN

2. Audi: Rata: 1818zł/m; Kwota wykupu: 105tyś PLN*

3. VW: Rata: 2164zł/m; Kwota wykupu: 68tyś PLN

 

Z powyższego zestawienia widać, że finansowanie Audi wygrywa ze względu na niską utratę wartośći oraz własny Bank (VW Bank).

Golf GTI całkiem korzystnie wychodzi jeśli chciałbym go w przyszłosci wykupić, ale to nie przy powyższych parametrach finansowania.

 

Jeśli chodzi o rabaty, które otrzymałem po wymianie kilku maili, to:

1. BMW: 11.5% na start + obniżenie Raty miesięcznej z 1.65% do 1.48% - najwięcej ze wszystkich dealerów, do których wysłałem zapytanie

2. Audi: Upiera się, że finansowanie PL nie uwzględnia rabatów. Nie chce mi się w to wierzyć, skoro VW może, to oni też. Zawsze można ugrać trochę akcesoriami.

3. VW: 8% - oficjalnie tyle wynosi marża dealera i nie sprzedawcy nie mogą zaoferować więcej bez zgody kierownika.

* Biorąc pod uwagę mniejszą utratę wartości + ewentualny rabat, może się okazać, że warto będzie się zainteresować Audi S3

 

Wszystkie powyższe kwoty, to kwoty brutto.

 

Moje wnioski:

1. Mimo niskiej mocy, warto się pomęczyć ze 150KM Audi

2. Jeśli miałbym płacić >2k PLN raty, to wolę S3

3. VW wyjątkowo drogi przez dużą utratę wartosci w stosunku do konkurentów

4. Mało konkurencyjna oferta BMW

 

Chętnie przeczytam Wasze opinie.

Może ktoś z Was ma jakieś ciekawe doświadczenia z tego typu finansowaniem?

Może warto poszukać jeszcze innej opcji ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj,

 

Mam obecnie bardzo podobny problem.

Planuje zakupić średniej wielkości auto na 3 lata bez planów wykupu.

Chętnie będę obserwował ten wątek bo może ktoś ma jakieś doświadczenie większe.

 

Na tę chwile dodam od siebie:

 

Audi:

Audi twierdzi ze nie daje żadnego rabatu ale jeśli podliczy się wszystkie raty+wplaty i koszt wykupu to całość wychodzi na papierze 100.95% ceny katalogowej auta. Audi twierdzi ze rabat kilkunasto-procentowy jest tutaj już wliczony bo u konkurencji wychodzi 115-120% wartości.

Znajomy nie dostał rabatu żadnego ale wyrwał kółka zimowe za 4PLN:-)

Ubezpieczenie proponują w Audi w wysokości 2,6% auta

W audi koszt wykupu to 57,9%

 

Jest to liczone dla A3/A4. Gdzie mamy 0% wlpaty własnej i rata netto to 1% wartości brutto.

Co ciekawe na stronie audi dla S3 rata netto wychodzi około 1,23% i nie wiem czy to błąd czy S3 jest inaczej finansowane. Trzeba to zweryfikować.

 

BMW:

W BMW wychodzi około 116% - jednak jak policzymy 10% rabatu (płacimy 90% auta to daje około 116%*90%=104,4%. Jeśli ugrać większy rabat to wyjdzie podobnie co audi lub tylko minimalnie drożej.

W BMW proponują dziwnie drogie ubezpieczenie. wychodzi mi około 3.4% wartości auta

W BMW proponują wykup na poziomie 40-48% zależnie od modelu - modele wychodzące z oferty mają wyjątkowo słabą ofertę - np. obecne X3

 

VW - nie sprawdzałem jeszcze ale patrząc na kalkulacje na stronie Golf R wychodzi taniej od Audi S3 o jakieś 10% wiec jeśli audi ma wyższą cene wykupu to nie ma co się tym zajmować

 

 

Do wszystkich opłat dochodzi jeszcze ubezpieczenie RTI lub GAP. Z tego co wiem w Audi można to wyrwać za darmo, pewnie wtedy nie ma mowy o kółkach. Ale jest to coś od konkretnego salonu a nie od importera.

 

Z tego co wybadałem koszty finansowania są podobne - Audi nie daje rabatu ale ukrywa koszty finansowania a BMW odwrotnie. W przypadku audi mamy wrażenie jakbyśmy kupowali "po cenniku" a w BMW mamy wrażenie jakby zdzierali na nas za finansowanie. Tak czy siak nie jest dobrze:-)

 

Problem jest przy chęci oddania auta - w BMW musimy spłacić o co najmniej 10% więcej w te 3 lata niż w audi ze względu na niższe RV. Tutaj BMW jest mało konkurencyjne.

Czy ktoś próbował negocjować wartość końcową wykupu? bo tak na prawdę to jeśli nie planujesz wykupić auta to podniesienie wartości końcowej o 10% to tak jakby się miało dodatkowe 10% rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.