Skocz do zawartości

Przegląd przedsprzedażowy - cennik warszawskich ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda taka informacja. Otóż ostatnio chciałem dokonać przeglądu przedsprzedażowego BMW i zasięgnąłem informacji w trzech warszawskich ASO co do ceny i zakresu. Więc:

 

  • - Inchcape Motor; cena 650,00 pln brutto. Na maila otrzymałem informację że przegląd zawiera "sprawdzenie stanu zawieszenia, luzów, hamulców, amortyzatorów. Ponad to sprawdzamy grubość powłoki lakierniczej oraz przeprowadzamy test komputerowy czyli weryfikację błędów."

  • - Bawaria Motors; cena 480,00 pln brutto. Niestety, mimo zapewnień że otrzymam informację na maila co zawiera takowy przegląd, informacji nie mam do dziś. Po kolejnym telefonie uzyskałem informację, z której wynikało że zakres przeglądu jest podobny do Inchcape

  • - Auto FUS. Tu otrzymałem bardzo szczegółową informację (przesłaną na maila) na temat przeglądu. Można wybrać co dokładnie będzie sprawdzone, i tak:
    • -> Wizualna ocena stanu nadwozia, podwozia przez blacharza (raport) - 80,00 pln netto

  • -> Ocena powłoki lakierniczej z pomiarem grubości powłoki lakierniczej (raport) - 80,00 pln netto

  • -> Linia diagnostyczna (amortyzatory, hamulce) – 96,00 pln netto

  • -> Sprawdzenie luzów zawieszenia, wycieków, stanu elementów eksploatacyjnych - 144,00 pln netto

  • -> Jazda próbna - 72,00 pln netto

  • -> Pomiar geometrii (bez regulacji) - 192,00 pln netto

  • -> Test komputerowy GT1 (odczytanie pamięci błędów, przebiegu) - 144,00 pln netto

  • -> Porównanie wyposażenia samochodu „Danymi pojazdu” ASAP - 24,00 pln netto

W przypadku wybrania pełnej opcji jest caaaałe 10% upustu :|

 

Co do terminów, to w każdym ASO mówili że są dwa dni wyprzedzenia.

 

Może komuś powyższe informacje przydadzą.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli "pełna opcja" w FUSie to 913 pln po upuście :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepsze jest to:

 

-> Pomiar geometrii (bez regulacji) - 192,00 pln netto

 

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

 

W jakimś byle jakim Feuvert za 80 zł zrobią pomiar geometrii i zbieżności (i to na naprawdę nowoczesnym sprzęcie), hamulców, amortyzatorów, ogólny przegląd itd. Wiem, bo jak ostatnio sprzedawałem auto to tam z klientem pojechałem. W tym ASO ktoś kto ustalał te ceny ma chyba coś z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo w tych serwisach pracują często ludzie, którzy nadają się na cieci co najwyżej (nie obrażając cieci) a właściciele tych przybytków nie rozumieją, że czasami uprzejmość i gest wobec klienta (jakaś drobna darmowa usługa) czynią lepszy efekt niż wypasiony salon i ładna recepcjonistka. No ale przecież nie po to paniska pobudowali salony, żeby teraz mieć ludzkie gesty. Ze względu na to, że zajmuję się autami to odwiedzam naprawdę wiele ASO i wiem jak wiele zależy od podejścia do człowieka konkretnego pracownika tego serwisu czy salonu. Najczęściej niestety są to buce, chroniący na siłę tajemnic i usług serwisowych jak by od tego ich życie zależało, do tego traktowanie człowieka jak debila, bo przecież oni tacy eksperci, jest na porządku dziennym. Czasami to mi się nawet nie chce z tymi ludźmi dyskutować bo nie chcę im lipy robić przy klientach a ośmieszają się swoimi filozoficznymi pseudoeksperckimi wywodami na całego. :) Niestety w Łodzi ASO BMW (Tłokiński) można umieścić na czele opisanych wyżej przeze mnie typów serwisów a co najdziwniejsze na zupełnie drugim biegunie jest jedno z dwóch ASO Mercedesa (Auto-Studio), gdzie jakość obsługi i przede wszystkim uczynność i uprzejmość pracowników stanowi wzór godny naśladowania. Jak widać w Łodzi przydałoby się drugie ASO BMW. :) Tak samo na dwóch różnych biegunach są ASO Audi/VW ("Bursiak" naprawdę fajni ludzie, za to "Idczak" tragedia!!!).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw z dużym zainteresowaniem przeczytałem Twój post. Jako że w Warszawie mamy aż 3 ASO BMW to może miałeś doczynienia z każdym z nich i który byś polecił jako "najmniejsze zło" :wink: ??

Jedyne co ja mogę powiedzieć to to, że spośród wszystkich trzech warszawskich ASO do któych zwróciłem się drogą mailową z prośbą o cennik i zakres przeglądu przedsprzedażowego to najszybsza była reakcja Inchcape - mail zwrotny przyszedł po 2 godz. Z FUS'a odpisali po dwóch dniach, ale za to informacja była bardzo szczegółowa. Niestety Bawaria nie odpisała wcale - trochę nieładne podejście do klienta, skoro podaje się mail kontaktowy :nienie:

 

Może też inni koledzy forumowicze dokonywali takowego przeglądu w jednym z tych ASO (lub jakimś innym, nawet poza granicami PL :wink: ) - chętnie przeczytam (i myślę że nie tylko ja) Wasze spostrzeżenia i to czy byliście zadowoleni z usługi oraz co najważniejsze, czy nie mijała się z prawdą ?

 

EDIT:

Ciekawy link do innego tematu: KLIKNIJ . Dobre słowa m.in. o Bawaria Motors w Wawie. Może mój przypadek był incydentalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem do czynienia tylko z Bawaria Motors bo dorabiałem u nich kluczyk do Mini. Od razu do nich uderzyłem bo kiedyś pracował tam mój kolega, ale potem się zmienił właściciel (chyba przejęli to Francuzi) więc i poszły za tym zmiany kadrowe.

 

Cena za kluczyk bardzo przystępna, ale to od dealera chyba nie zależy. Generalnie dość miła obsługa serwisowa, bo Pan mi grzecznie wytłumaczył jak kluczyk zaprogramować w aucie (nie powiedział "proszę go przywieźć na lawecie to Panu to zrobimy"). Nie było też problemu z dorobieniem kluczyka auta jeszcze nie zarejestrowanego (przyszło z USA bez kluczyka), wystarczyło, że pokazałem dokumenty amerykańskie i odprawę celną. Ogólnie odniosłem dobre wrażenie, potem z Łodzi jeszcze dzwoniłem do tego serwisanta bo coś tam nie do końca zapisałem jak z tym programowaniem i znowu mi pomógł bez problemu.

 

Np dla łódzkiego dealera VW/Audi "Idczak" dorobienie kluczyka w aucie, które nie jest zarejestrowane w PL nie jest możliwe. Na pytanie "jak mam zarejestrować skoro auto bez kluczyka nie może przejść przeglądu, pomijając że nawet z autolawety nie da się go zdjąć bo zablokowany ma elektryczny hamulec postojowy", matoł który ze mną rozmawiał stwierdził, że to nie jego problem. Pojechałem do Bursiaka i wszystko stało się możliwe, a do tego w dobrej cenie i jeszcze mi pozwolono autolawetę razem z autem zostawić na noc w hali żeby doładować akumulator w Passacie. Więc jak widać jak się chce to można. Skutek jest taki, że u Bursiaka zostawiłem już trochę kasy a Idczak mnie i moich pieniędzy więcej na oczy nie zobaczył i nie zobaczy, a do tego odradzam ich każdemu kto się pyta o dobre ASO VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak jak juz zostalo powiedziane, wszystko zalezy od ludzi i ich stosunku do klienta - ale wlasnie m.in. o to powinien dbac wlasciciel ASO

 

moj ranking warszawskich ASO jest taki (oparty o wrazeniach z obslugi przy zlecaniu prac i zakupie akcesoriow):

1. Inchcape (jezdze tam mimo, ze do Bawarii mam najblizej i o polowe blizej niz do Inchcape=.

2. Fus

3. Bawaria

 

jest to moj subiektywny "ranking" i rozumiem, ze ktos moze miec inny :)

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w tych serwisach pracują często ludzie, którzy nadają się na cieci co najwyżej (nie obrażając cieci)

 

Troszkę żeś przegiął pałę!

 

(nie obrażając stróżów)

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czemu przegiąłem? Nie napisałem, że wszyscy, tylko, że "często". Piszę to na podstawie własnych doświadczeń z tymi ludźmi. ;) Możesz się nie zgadzać, Twoja sprawa. Chyba, że się oburzyłeś, że ich porównałem ze stróżami obrażając stróżów, to sorry. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie :) Żadna praca nie hańbi i ważne co by się nie robiło to robić to dobrze!

 

Wracają do tematu to przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Jak dzwoniłem do ASO z prośbą o to, by mi chociaż powiedzieli przy jakim przebiegu i kiedy auto miało ostatni serwis, to w odpowiedzi słyszałem że takich informacji nie udzielają przez telefon tylko na miejscu, a taka informacja kosztuje 60,00 pln. I jednym głosem mówiły to ASO w Wawie, Katowicach, Wrocławiu... Chociaż to by mogli mówić, no ale może to super tajne info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podłączając się pod temat - niby sporo ludzi narzeka na ASO BMW, ale ostatnio kupiłem Auto Świat i okazało się, że na podstawie ankiet właśnie serwisy BMW zostały ocenione najwyżej.

 

Jeśli chodzi o mnie - generalnie jestem zadowolony z obsługi w ASO. Jedyne co mnie irytuje to spore rozbieżności cenowe pomiędzy serwisami - mimo wszystko wydaje mi się, że BMW Polska powinno zadbać, aby ceny i procedury były jasne i porównywalne - choć zawsze pozostaje zakup pakietów serwisowych. Niemniej nie rozwiązuje on wszelkich problemów - jak np. doposażenie auta w dodatkowe akcesoria - patrz moje przygody z Alpine HiFi :)

 

A tak wracając do poziomu obsługi - ostatnio byłem z dziewczyną w ASO Fiata - ceny w Krakowie okazują się porównywalne do tych z BMW (np. przegląd olejowy Grande Punto to ok. 550 pln) a estetyka budynku i kultura pracowników nieporównywalna (zimna poczekalnia, automat z wodą Eden - równie zimną, twarde plastikowe krzesła, panowie przyjmujący do ASO zamknięcie w oddzielnym ciepłym pomieszczeniu).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.