Skocz do zawartości

Co będzie większym klasykiem E46 przedlift czy polift?


peter.a

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne argumenty. Myślę, że z dnia na dzień tych aut będzie coraz mniej i ludzie zaczną tymbardziej szukać egzeplarzy w normalnym stanie. W dodatku to chyba ostatnie "stare" bmw. Myślę że topowe wersje zaczną niedługo zyskiwać na wartości. Pytanie tylko które bardziej. Przed czy po lifty. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyjecie w sferze marzeń. Auto zejdzie z rynku i tyle. Nie stanie się klasykiem. Ewentualnie m3 . Wiele aut zeszło z rynku bo były stare, gniły albo sie psuły na potege i jakos nie sa klasykami. Klasyk to seria 8 albo z1 a nie pospilte e46 ktorego wyprodukowali pewnie z 3 miliony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy z was mylą pojęcia. Nie każde auto, które przestało być produkowane staje się klasykiem. To, że coraz trudniej będzie znaleźć E46 w dobrym stanie to fakt wynikający z tego, że auta te są mocno eksploatowane i często już dość leciwe oraz źle serwisowane lub w ogóle nie serwisowane.

Kolega edoneil podpowiedział co można nazywać klasykiem, a co starym samochodem. M1, 635CSi, 3,0CSL, 3,0CSi, BMW507 - to są klasyki, którym E46 nigdy się nie stanie chociażby przez masową produkcję.

Jeśli ktoś nazwie E46 klasykiem, to równie dobrze można nazwać klasykami W210 czy poloneza caro, albo VW golfa III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Myślę że można pogodzić jedno i drugie - fakt, E46 nigdy nie będzie klasykiem w znaczeniu chociażby ostatniego saaba 95, który tak naprawdę jest zmodyfikowaną Insignią, a mimo to - z uwagi na okoliczności od razu został klasykiem. Natomiast za E46 przemawia to że jest po prostu ładne i za jakieś 20 lat będzie miło je zobaczyć na ulicy. To że auto z racji (braku) swojej wyjątkowości nie będzie snobistycznym akcesorium nie znaczy że nie można się cieszyć z jego posiadania.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba koledzy mylicie klasyki z unikatami. BMW M1, Z1, 507 nigdy nie będą klasykami, to są unikaty. A klasykiem jest właśnie wyprodukowane w tysiącach sztuk e30 w wąskiej lampie, e21, e31, audi 80, vw t1. Tak samo myślę, że z tą wiejską młodzieżą to nie możecie być bardziej w błędzie - popatrzcie na to jaka z vw t1 zrobiła się legenda i popatrzcie jaka wiejska młodzież tym jeździła. Okey, amerykańska, ale nie jakiś wysokich lotów. A klasyk jest wtedy, gdy starszy samochód w podobnym stanie technicznym i porównywalnym lub gorszym wyposażeniem/silnikiem/zawieszeniem kosztuje więcej niż jego młodszy odpowiednik.

 

Ja myślę, że e46 będzie klasykiem, szczególnie w ciekawych lakierach, jak estoril blau i ciekawych silnikach, jak 328i, które było nie było, obrasta legendami. Zobaczymy jak z 330i/ci. Za to compact zostanie zapomniany przez historię. Jeszcze z 10 lat musi upłynąć, żeby tak się stało.

 

A do kolegi piotr2569 - polonez staje się powoli klasykiem, może nie caro, ale borewicz jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba koledzy mylicie klasyki z unikatami. BMW M1, Z1, 507 nigdy nie będą klasykami, to są unikaty. A klasykiem jest właśnie wyprodukowane w tysiącach sztuk e30 w wąskiej lampie, e21, e31, audi 80, vw t1.

Sam to wymyśliłeś ? W celach edukacyjnych proponuje przeczytać książkę " Samochody Klasyczne " Jonathana Wooda który o motoryzacji pisze od lat 60-tych ubiegłego wieku . Na swoim kącie ma ponad 26 niezwykle wysoko ocenionych książek , dwukrotnie wyróżniony najwyższą nagrodą " Gugnota " przyznawaną przez Amerykańskie Towarzystwo Historyków Motoryzacji . Założyciel kultowego już czasopisma " Classic Car " ( w 1973 roku ) . Otóż ten pan opisuje w tej książce , przypominam tytuł " Samochody Klasyczne " m.in. BMW Z1 . Są też w tej książce takie " unikaty " jak McLaren F1 , Facel Vega ( miałem okazje jezdzić :D ) . Bugatti EB 110 , Aston Martin DB4GT Zagato , Jaguar XJ220 czy też Pegaso z102 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam to wymyśliłeś ?

Hmm, tak. A jesteś w stanie mi podać jakąś definicję klasyka?

 

Z tego co mi wiadomo, to takiej definicji nie ma, nawet instytucje zajmujące się "klasykami" nie mają spójnej definicji. Wg. Antique Automobile Club of America jest to auto mające między 25 a 50 lat, wg. Classic Car Club of America jest to auto wyprodukowane między 1925 a 1948, wg. DMV stanu Michigan auto musi mieć minimum 26 lat. W Polsce jako takiej definicji klasyka nie ma, jest jedynie pojazd zabytkowy, czyli wpisany do rejestru zabytków, mający ponad 25 lat i 75% oryginalnych części, nie produkowany od 15 lat - wiele dobrze zachowanych/odrestaurowanych egzemplarzy samochodów, których przykład podałem się kwalifikuje.

 

Dla mnie klasyk, to tak jak napisałem - auto, które jest warte kolekcjonowania, a jego cena idzie w górę. Szczególnie, gdy jest już droższe niż jego następcy w podobnym lub lepszym stanie/wyposażeniu. Dodałbym jeszcze - mające szczególne znaczenie w historii jakiejś społeczności i nie opłacalne do jazdy na codzień.

A co Ty uważasz za klasyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie klasyk to auto mające ponad 25 lat, które nawet jeśli kiedyś masowo wyjeżdżało z fabryki, to po tylu latach jest rzadko spotykane. Dodatkowo by dany egzemplarz mógł uchodzić za klasyka musi być w dobrym stanie i możliwie bliski z serią, albo gustownie (zgodnie z epoką) podrasowany np. lepszymi felgami. Wtedy jest klasyk, więc według mnie zarówno przedliftowa, jak i poliftowa E46 za jakiś czas będzie mogła uchodzić za klasyka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyde i Wahacz zgadzam się z Wami. Jestem posiadaczem e46 ale również interesuje się tzw klasykami niemieckimi jak i polskimi. Jestem posiadaczem kilku polskich klasyków, jednego niemca i amerykańca i inwestycja w takie auta to lepsza lokata niż w banku nawet poldas caro w dobrym stanie to już ceny rzędu 5000zł. dorwałem ostatnio takiego rodzynka z przebiegiem 25tys km za bezcen:)

Klasykiem z biegiem czasu staje się każde auto produkowane masowo czy w ograniczonych ilościach. I tak jak e46 czy chociaż by honda civic V czy IV gen. czy też golf III lub II itd itp..jeśli będzie już ich znikoma ilość na drogach to cena będzie rosła i auto może stać się wtedy klasykiem. Maluchów kiedyś było na pęczki na drogach i kupowało się je za "flaszkę" czasami nawet po dwa w pakiecie a teraz? Kup teraz malucha. Problem jest już z rocznikami 80' a co dopiero 70'...syrenki, warszawy eh marzenie. A tak przy okazji mam dwa maluszki na sprzedaż :mrgreen: pw jak coś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Widzę, że ostatnie posty są rzeczowe i wyważone w przeciwieństwie do wymądrzania się z początków tej dyskusji :) Niektórzy koledzy zapominają, że każdy może mieć swoje zdanie i po to jest tu ten topik.

 

Klasyka ma dwa ujęcia subiektywne i obiektywne, ale jedną naczelną cechę wspólną - upływ czasu. Czas w końcu z każdego samochodu kiedyś zrobi dla kogoś klasyka.

 

Wg mnie peterze.a przykładowo takie egzemplarze jak zadbane coupe, już nie tracą na wartości i już powoli są trudnymi do znalezienia na rynku. Na Twoim miejscu szukałbym odpowiedzi nie ze względu na przedlift czy polift a na konkretny model czy wariant. Te perełki będą szybciej klasykami i będą lepiej trzymać cenę od reszty, która tylko zdoła przetrwać próbę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.