Skocz do zawartości

Zakup BMW 30 - 35 tys - proszę pomóżcie :/


michael85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Do niedawna jeździłem Oplem Astrą, jeździłem nią choć miała słaby silnik 103KM, to jednak nigdy mnie nie zawiodła. Auto bardzo zadbane ale jak to Opel. Po 130 tys km padł silnik. Wcześniej nie miałem wymówek ale po tej awarii stwierdziłem, ze czas kupić coś co choć w jakimś stopniu spełni moje marzenia. Ponieważ jestem fanem sportów motorowych, lubię depnąć decyzja padła na BMW. Wszystko pięknie wyglądało budżet 30-35 tys pozwalał mi myśleć o BMW E60 lub E90 z silnikiem 231 a najlepiej 258KM, pięknie było do czasu kiedy przeczytałem o problemach z silnikami N52 :( W związku z tym chciałem Was prosić o pomoc, co mógłbym sensownego kupić w tej cenie. Chciałbym żeby auto miało min 200KM. Może E90 z 2005 roku tam chyba był inny silnik, na silnik w układzie V chyba nie starczy pieniędzy tak jak i na E92?! Może jakieś mocne E46, chociaż trochę stare :/ Nie miałem wcześniej do czynienia z BMW poza PitLane Park w Warszawie w 2008 roku :) Poradźcie co byście zrobili/kupili na moim miejscu? Bardzo pragnę BMW tym bardziej, że w zasadzie nie ma alternatywy bo nie chcę przednionapędowego ani 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 37 tys, jest taka: http://allegro.pl/bmw-e60-530i-skory-navi-optic-m-pak-od-cardealer-i5679436858.html ale jakoś mnie nie przekonuje. Teraz jeszcze doszły te wspomniane problemy z silnikiem N52 o których się dowiedziałem. Tak wiem że 37 to nie 30 jak napisałem ale byłbym skłonny wydać ewentualnie te pieniądze. Chcę tylko wiedzieć że silnik który kupię jest godny zaufania tak jak niegdyś 1.9 TDI VW. Tragedią jest to że pomimo iż na rynku jest mnóstwo marek i modeli, jeśli faktycznie chcesz kupić coś ciekawego to nie masz z czego wybierać. Wszystko ma napęd na przód i w dodatku chore pseudoekologiczne rozwiązania które biją nas po kieszeni. Niestety na Ferrari mnie nie stać, na nowe BMW też nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ten temat dlatego że chcę zasięgnąć opinii znawców tematyki BMW. Tak jak wspomniałem wcześniej nie miałem nigdy styczności z tymi autami, nie znam problemów jakie trapią poszczególne silniki. Zależy mi na tym żeby kupić auto które da mi radość z jazdy i adrenalinę, a jednocześnie nie będzie stało w warsztacie przez większą część roku. Robię 15 tys rocznie więc Diesel raczej odpada. Poza tym nie przepadam za charakterystyką pracy diesela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Porady nie pomogą. Mocne e90 za 30 tys bedzie złomem wiec albo kupujesz świadomie takie cos i robisz wrażenie na dziewczynach, albo zmieniasz założenia co do budżetu / nadwozia / silnika.

 

Piszesz 30-35. Czy jesteś świadom ze trzeba jeszcze 3-5 tys na tzw "pakiet startowy" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi dziewczynami to był delikatny żarcik. Mam 30 lat i szczerze mówiąc nie interesuje mnie za bardzo co jakaś panna myśli na temat mojego auta. Jeśli patrzy na faceta tylko przez pryzmat sprzętu jakim jeździ to zupełnie mnie nie interesuje jako kobieta. Wracając jednak do tematu samochodu - tak jestem świadom, że trzeba powymieniać na starcie praktycznie zawsze rozrząd, pompę wody (z tego co wyczytałem lubily padać w BMW). Do tego pasek wieloklinowy, czasem hamulce i opony. To tak z grubsza. Mam prawo jazdy od ponad 13 lat więc orientuję się jak to wygląda. Poza tym bardzo dbam o auta.

 

Koledzy powiem inaczej. Doradźcie samochód z silnikiem innym niż N52 w tej cenie jesli da radę. E46 było produkowane do 2007 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeśli myślisz o czterocylindrowej benzynie to lepiej weź już 20d, zrobisz mu program na 200 KM i będzie to fajnie jechało a w dodatku spalanie śmieszne.

Za 35-40 kupisz 320d, być może nawet z jakimś wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW do którego wstawiłem link? Tam też będzie silnik N52? Rocznik 2003.

Właśnie czytałem że te silniki nie są zbyt dobre w 320d, a ten silnik benzynowy 170KM czy 177KM w E90? Zaprzyjaźniony mechanik bardzo polecał E46 benzynę 3 litry lub E60 diesel 3 litry. Tak czy inaczej dziękuję kolego za sugestię. Może jeszcze ktoś się wypowie co zrobiłby (kupiłby) na moim miejscu :)

 

Znalazlem jeszcze takie:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e-46-m-pakiet-330i-smg-xenon-niemcy-ID6y8jT1.html#cf62b122a7

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330-ci-231km-6-biegow-fabryczny-m-pakiet-2-cukierek-ID6ybp2R.html#cf62b122a7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. bym w takim budżecie celował w E46 330i z końca produkcji. Spokojnie (niekoniecznie szybko) znajdziesz dobre auto, a przyjemność z jazdy jest ogromna, oczywiście pod warunkiem, że auto jest sprawne.

Sam jeździłem przez 5 lat E46 z końca produkcji (tylko diesel, a tu byś miał topową benzynę) w dobrym wyposażeniu i na prawdę, gdyby nie to, że znudził mnie manual w aucie do jazdy na codzień to bym tego auta w ogóle nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się to co napisałeś. Jaką moc ma ten silnik? Koniec produkcji to jaki rocznik? Czy lata produkcji E46 I E90 nachodziły na siebie, wikipedia podaje, że E90 od 2004r a E46 do 2007r. Co sądzisz o 3 litrowym Dieslu w E60 lub E90 i od jakiej ceny można szukać takiego auta? Nie chcę szrotu.Patrząc na Diesle unikne N52 na czym tak bardzo mi zależy. Mam jeszcze takie pytanie, czy kupując np. Bemkę 330i E90 sprzed 2006 roku uniknę tej wadliwej partii silnika n52? Czy te silniki od początku były wadliwe czy dopiero od czerwca 2006 roku?

 

Na obecnym etapie skłaniam się ku:

- E46 3.0 benzyna (z końca produkcji)

- E60 3.0 diesel

- E90 3.0 benzyna przed 2006 rokiem

- E90 3.0 diesel

 

Oczywiście dlatego przed 2006 rokiem żeby uniknąć tego wadliwego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz się odezwać do jednego z użytkowników tego forum, którzy sprowadzają pewne auta z zagranicy. Tu możesz przynajmniej poznać opinie. Zawsze to lepsza alternatywa niż kupowanie od kogoś zupełnie nieznajomego.

-w kwocie 30-35tys. powinieneś kupić porządne e46 w 330i z 2004/05r z dobrym wyposażeniem;

-wg mnie wszystkie e60 z 3.0d pod maską za 30-35 tys to będzie szrot;

-2005 to rok w którym kończyła się produkcja e46 (sedan do lutego, touring do lipca/sierpnia z tego co pamiętam, a coupe i cabrio skończyli dopiero w 2006) i jednocześnie zaczęła się produkcja e90.

Jak Ci zależy na nowszej budzie, czyli e90, to za tę kwotę może coś znajdziesz sensownego ale na pewno nie 3 litry w benzynie czy dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec produkcji to jaki rocznik? Czy lata produkcji E46 I E90 nachodziły na siebie, wikipedia podaje, że E90 od 2004r a E46 do 2007r.
O - to umiesz wyszukać - a reszty już nie?
Co sądzisz o 3 litrowym Dieslu w E60 lub E90 i od jakiej ceny można szukać takiego auta?

A dlaczego usiłujesz na użytkowników forum zrzucać zadanie, które jest przecież proste do wykonania - tylko zamiast pisać i poświęcać temu pisaniu czas na forum - można wejść sobie na portale aukcyjne, ogłoszenia motoryzacyjne i zobaczyć w jakimi kwotami należy dysponować. Wszystko mamy robić za Ciebie :?: :?: :?:

Zaprzyjaźniony mechanik bardzo polecał E46 benzynę 3 litry lub E60 diesel 3 litry. Tak czy inaczej dziękuję kolego za sugestię. Może jeszcze ktoś się wypowie co zrobiłby (kupiłby) na moim miejscu :)

Ja na Twoim miejscu kupiłbym :mrgreen: :mrgreen: Tico. Jak rozumiem ów zaprzyjaźniony mechanik będzie Ci serwisował owe e60 530d za 30tys zł???

Napisałem ten temat dlatego że chcę zasięgnąć opinii znawców tematyki BMW. Tak jak wspomniałem wcześniej nie miałem nigdy styczności z tymi autami, nie znam problemów jakie trapią poszczególne silniki
Największą bolączką każdego modelu samochodu jest jego właściciel i sposób serwisowania. Jeśli będzie to druciarstwo u "Mirka" w garażu to tak też będziesz jeździł.
Zależy mi na tym żeby kupić auto które da mi radość z jazdy i adrenalinę
Jeśli chodzi Ci o radość z jady w postaci bezawaryjnego użytkowania, komfortu jazdy, małego spalania to Cię rozumiem. Jeśli chodzi ci o adrenalinę - myślę, że powinieneś porozmawiać z Bogusiem i kupić M3 - a tak na serio w ogóle nie powinieneś poruszać się po drogach publicznych skoro chcesz czuć adrenalinę - na tor tylko i wyłącznie.
a jednocześnie nie będzie stało w warsztacie przez większą część roku. Robię 15 tys rocznie więc Diesel raczej odpada. Poza tym nie przepadam za charakterystyką pracy diesela.
Kup sobie porządne e46 330ci skoro nie lubisz klekotu z ostatnich lat produkcji i ciesz się bezawaryjną jazdą z silnikiem M54. Tylko z daleka od adrenaliny :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwlisz, że odpowiem po kolei.

 

ad. 1 - szukam czego mogę ale nie wszystko znalazłem, poza tym czasem w sieci piszą bzdury i dlatego wolę zweryfikować to czego się dowiedziałem. Nadal mam wiele wątpliwości, np. czy silnik N52 będzie mi dobrze służył jeśli będę o niego dbał - wiem że wiele osób nie dba.

ad. 2 - bo może ktoś miał takie auto jeździł nim. Po co mi czytać wypowiedzi jakiś pismaków którzy często piszą co popadnie byle by normę wyrobić.

ad. 3 - tak on mi serwisuje. Naprawdę zna się na tym co robi, często naprawiał auta nad którymi ASO rozkładało ręce. 30 tys to moja inwencja nie jego.

ad. 4 - jak wspomniałem wcześniej bardzo dbam o auta. Lubię przycisnąć ale nigdy na zimnym silniku czy na nierównej drodze. Bardzo jestem wyczulony na wszelkie anomalie dźwiękowe dochodzące z silnika czy zawieszenia. U mnie nic nie może stukać, pukać etc bo jestem chory.

ad. 5 - interesuje mnie nie tylko bezawaryjne użytkowanie ale również moc, prędkość - przepisy są po to żeby je łamać. Dość długo mam prawo jazdy wiec nie jestem już pryszczatym nastolatkiem ;)

ad. 6 - Dziękuję za radę. Czy jeśli podniosę budżet do 40 tys zł to zmienicie zdanie i wreszcie powiecie że w tej cenie warto szukać E90? Wolę nawet nieco mniejszą moc ale nową budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 coupe było produkowane do 2006. Z twoim budżetem możesz znaleźć na prawdę eleganckie, porządnie wyposażone i ładnie zachowane E46 330i lub ci. Coupe po lifcie (od 2003) wygląda moim zdaniem dużo świeżej niż sedan, więc patrzyłbym w tę stronę ;) z silnikiem 3.0 231KM jedzie lepiej niż E60 z N52 258KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię ciągle rozeznanie, dziękuję za każdą wypowiedź i za to, że chcecie mi pomóc. Nie odrzucam silnika N52 budżet nieco podniosłem do 40 tys. zł. E60 odpada bo za stare i wiadomo dobre ciężko będzie znaleźć w tej cenie, zresztą super komfort mnie nie interesuje. Patrzę nadal na E90 2.5 oraz 3.0 myślę że za 40 tys już coś można kupić z tego co widzę na "mobile.de". E46 wydaje mi się nieco stare jednak. Wiem że to nie jest złe auto ale nie już nie ten design. E90 oczywiście będę szukałz manualną skrzynią i RWD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.