Skocz do zawartości

Zmiana auta. BMW?


qasu123

Rekomendowane odpowiedzi

Obecne E46 (170KM) już trochę się znudziło i przyzwyczaiłem się. Dlatego zastanawiam się nad czymś nowym. Oczywiście mam kilka wymagań.

 

- ok 35tyś

- napęd RWD lub AWD (bardziej skłaniam się ku RWD),

- benzyna ponad 250KM najlepiej z możliwością rozwoju, nic poniżej 6 cylindrów,

- coupe, sedan lub kombi,

- spalanie przy "normalnej" jeździe poniżej 13l. Przy agresywnej nie ważne,

- dobrze gdyby nie było awaryjne. Wiadomo, że może się coś zdarzyć, ale lepiej, żeby było z tych wytrzymałych aut,

- wygodne, komfortowe, nie chcę auta które będzie surowe. Brak klimy, elektryki i innych podstawowych pierdół,

- zastanawiam się nad 2 typami aut; coś pokroju bety - czyli spokojne auto którego sporo na drodzę, ale ma być dość szybkie. drugim typem jest auto które będzie na pierwszy rzut oka wyglądało na szybkie i oczywiście takie będzie.

 

Zastanawiałem się nad E46 Alpina. Tylko przesiadać się z tego samego na to samo. A w tych pieniądzach nie kupię E91 330i.

Jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Sam sobie zaprzeczasz jesli chodzi o bmw. Benzyna z mozliwoscia rozwoju ? Jedynie 335i na ktore brakuje drugi raz tyle kasy. Jedyne sensowne co mozna wywrozyc w tej kasie to 330d e46 plus program.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi się, że Twoje obecne 320i ma 150koni nie 170 jak piszesz ;)

 

A co do sugestii, e39 3.0i 228km ? W takiej kasie spokojnie znajdziesz polifta ( 2001-2003r ) na wypasie z wszystkimi wygodami, a jeszcze trochę zostanie na doinwestowanie.

 

A jak chcesz coś "rozwojowego" to raczej pozostaje Ci benzyniak z turbiną albo kompresorem. W wolnossakach dużo nie zawalczysz w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być czymś co Ci się szybko nie znudzi? Jak dobrze poszukasz to znajdziesz mustanga z V8 . Tym autem można w nieskończoność bawić się mechanicznie. Łącznie z akcesoryjnym rootsem. A doznania z jazdy autem RWD z dużym V8 made in U S of A hm..... odmienne.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria x odpada to nie auta dla mnie.

Mustang? Hmm.... Z takiego typu aut wolałbym cos starszego. A ze starszych podoba mi się model z filmu "60 sekund" o ile dobrze pamiętam. Eleanor. Mazda 6 ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne. 2 znajomych ma ten model i ja nie chce.

Subaru sti ale nie w tych pieniądzach.

Jak wspominałem e39 nie podoba mi się.

Poważnie zastanawiam się nad alpina e46. Jak z nia jest? Zadbany egz po ile może chodzić? Części? Awaryjność?

Choć s2000 tez jest ciekawa, ale to raczej jako drugie auto.

 

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma być czymś co Ci się szybko nie znudzi? Jak dobrze poszukasz to znajdziesz mustanga z V8 . Tym autem można w nieskończoność bawić się mechanicznie. Łącznie z akcesoryjnym rootsem. A doznania z jazdy autem RWD z dużym V8 made in U S of A hm..... odmienne.

 

Szkoda, że ta odmienność polega na tym, że po przejechaniu się tym stwierdzasz, że to jedno wielkie g.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
To zależy czego się spodziewasz. Jeżeli zabawki/fetyszu to ciężko o coś lepszego. Ja wiem że łatwo Mustanga obśmiać bo tak, prowadzi się gorzej niż BMW, nie hamuje, wnętrze tandetne jak jasna cholera, non stop coś się psuje, ale jego toporność ma swój urok.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW jest coś co ciągnie mnie znowu do tej marki. Pozostaje mi poczekać jeszcze chwile. Zastanawiam się nad E91 lub E61. Miał ktoś coś z E6X i może porównać do E9X? Interesuje mnie prowadzenie tych modeli, komfort. E9X jest bardziej sportowa a E6X komfortowa. Aktualnie w E46 mam sportowe dostosowanie i jeździ mi się świetnie. Do tego bardziej podobne jest seria 3 czy 5?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem kilka E60/E61 i E90/E91. E61 jest wyraźnie większe, bardziej komfortowe, cichsze, lepiej wyposażone. Wbrew pozorom nie pali dużo więcej od E91 bo jest niewiele cięższe. Co do odczuć "sportowych" to zależy jakie zawieszenie masz w E61. Jak sportowe to auto też jest bezpośrednie i sztywne, ale nadal bardziej komfortowe niż E91. Trzeba pamiętać, że dużo zależy od kół.

 

E91 praktycznie nie ma bagażnika, bo jego układ jest taki, że w niektórych hatchback'ach chyba jest praktyczniej. :) Pod tym kątem E61 wypada zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej ciągnie mnie do E61. Wolę twarde i sztywne zawieszenie. Nie lubię jak się buja na boki. W tym wypadku to m pakietowe zawieszenie spelni moje oczekiwania? Czy sportowe dostosowanie podwozia również? Do tego chyba dochodzą jeszcze jakieś systemy żeby auto się nie wychylalo na zakrętach?

Zastanawiam się nad kilkoma wariantami. 530i 530d, może 535i lub 535d. A najbardziej ciągnie mnie do 545i. Tylko spalanie... Średnie na poziomie 12 - 13 litrów jest do przyjęcia. Wydaje mi się ze V8 będzie najmniej awaryjne. Również skrzynia jest dylematem. Automatem można się pobawić w zimie? Jak jest z szybkimi stratami z zatrzymania?

 

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę komfortowe auto, które z odpowiednim zawieszeniem da mi frajdę. Chyba, że lepiej sprawdzi się e91.

Aktualnie w e46 jazda po kretych drogach sprawia mi przyjemność. A że czasami lubie się pobawić... W zimie zabawa nie obciąża tak auta, a moje zabawy ograniczają sie do sprawdzenia czy potrafie zapanowac nad autem.

Dlatego drugie auto się nie sprawdzi, prawie byłoby nie używane.

A tor całkowicie odpada. O szybkie starty w automacie i zabawe pytam, bo nigdy nie jeździłem z taka skrzynia w bmw. Nie wiem jak się sprawdza.

 

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To musisz się przejechać E60 i tyle. Jest dość sztywne nawet bez sportowego zawieszenia i daje radość z jazdy. Automat to automat, działa super, ale do jazdy bokami nie do końca się nadaje. Ja osobiście skrzynię manualną uznaję tylko w bardzo mocnych autach o charakterystyce sportowej, więc w zwykłym aucie tylko automat. Ty musisz sam ocenić co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecyduje się na E6X lub E9X z czymś mocniejszym to nie muszę dzisiaj kupować. Mogę chwilę poczekać.

W przypadku E6X ciągnie mnie tylko z powodu V8. Choć 535i lub 535d też jest ciekawą opcją. Tutaj jest dylemat... jaki silnik? W przypadku 535i lub 535d to chyba diesel jest lepszą opcją, zgadza sie? Gdyby postawić 545i to już chyba nie jest tak prosto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.