Skocz do zawartości

N20 vs B48


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum to przede wszystkim chciałbym się przywitać.

 

Przechodząc do meritum: jestem w przededniu decyzji o zakupie nowego BMW, wybór padł na benzynę. W konfiguratorze mam do wyboru opcję 428, przy czym z tego co się orientuję od marca (końcówki lutego?) tej opcji już nie będzie, a w jej miejsce pojawi się 430. Czy warto czekać z zakupem na nowy silnik B48? Czy faktycznie jest on zupełnie nowym silnikiem - tak twierdził sprzedawca BMW, przy czym po pierwszej brzmi to dla mnie bardziej na chwyt marketingowy, po drugie raczej nie jest to dla mnie atut - N20 to z tego co wyczytałem na tym forum to bardzo dobra jednostka, która w Stanach jest już od dłuższego czasu i raczej nie sprawia problemów swoim właścicielom (inna sprawa, że raczej nie panuje zrobić więcej tym nowym samochodem niż 100K km).

 

Różnica w osiągach jest praktycznie żadna, 7koni więcej przy takim samym momencie, spalanie niby niższe ale to też są jakieś niezauważalne różnice. Przeszukałem dość mocno forum ale praktycznie nie znalazłem opinii o tym silniku (o ile dobrze kojarzę to stosunkowo niedawno wszedł on do palety F30, jakoś chyba wcześniej był montowany w Mini).

 

Konfig samochodu zrobiony (waham się może maks nad 2-3 rzeczami), więc to ostatnia i najważniejsza kwestia przed zakupem pierwszego BMW, więc będę wdzięczny za pomoc w dołączeniu do "rodziny" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy co dla Ciebie jest najważniejsze. Piszesz o awaryjności, w N20 problemem był (ponoć już nie jest) wadliwy napęd popy olejowej, B48 na razie nic nie słychać o awaryjności. Jeśli kupujesz nowe auto i na 100 tys km to wykupujesz gwarancje i temat awaryjności odpada. Z pierwszych komentarzy na forum wynika, że B48 lepiej brzmi - bardziej basowo i strzela z rury. Proponuję przejechać się oboma wersjami. Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B47 to diesel.

 

Mam B48 od listopada w 330i i póki co jestem zadowolony.

 

Brzmi jak na R4 zaskakująco rasowo ale to wynik sztucznych modyfikacji mechanicznych i elektroniki (wg. materiałów prasowych BMW).

 

Spalanie po 3500 km to 9.4.

 

Ogólnie polecam

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, xDrive i kombi to trochę waży :( .

 

Początkowe 2,5 tys jeździłem spokojnie, wiadomo "na dotarciu" tak do 140 km/h.

 

Przy 3 tyś. wymieniłem olej i zacząłem go testować.

 

Przy spokojnej jeździe na trasie lokalnej 7,8 l/100 km, potem wlałem shella racing 100 i autostrada A4 tempomat na 160 i po 120 km wyszło mi 8,6 l/100 km :D. Niestety powrót do miasta i spalanie 10.5 l/100 km.

 

Przy zakupie auta zakładałem zużycie na poziomie 9,5 l/100 i to się udaje.

 

A wracając do tematu radziłbym zamówić 430i. Oczywiście istnieje ryzyko chorób wieku dziecięcego ale kupując auto na 100 tyś na pewno warto dokupić gwarancję i mieć spokój.

 

B48 należy do nowej modularnej rodziny siników 3, 4 i 6-cio cylindrowych i jestem pewien, że BMW dobrze ją przygotowało bo za duże ryzyko wpadki ze względu na dużą unifikację.

 

Na pewno silnik jest oszczędniejszy (bmw podaje,że ok. 10%) co do reszty to się przekonamy.

 

Tutaj kilka szczegółów budowy

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1133847

 

i pierwsze porównania

 

http://www.caradvice.com.au/400693/bmw-330i-v-jaguar-xe-25t-r-sport-v-lexus-is200t-f-sport-v-mercedes-benz-c250-comparison-review/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w BMW, znajomy sprzedawca mówił, że B48 ma ZUPEŁNIE inny przyrost momentu niż N20, przez co mimo małej różnicy koni, frajda z jazdy jest znacznie większa - mniejsza turbo dziura. Ciekawe na ile to prawda... :)

Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w BMW, znajomy sprzedawca mówił, że B48 ma ZUPEŁNIE inny przyrost momentu niż N20, przez co mimo małej różnicy koni, frajda z jazdy jest znacznie większa - mniejsza turbo dziura. Ciekawe na ile to prawda... :)

Jakbym był sprzedawcą też bym tak mówił :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolejny raz ktoś pisze o turbodziurze, w trybie sport nic takiego się nie dzieje, bo wiadomo, że w trybie comfort obroty są zbyt niskie do szybkiego startu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w BMW, znajomy sprzedawca mówił, że B48 ma ZUPEŁNIE inny przyrost momentu niż N20, przez co mimo małej różnicy koni, frajda z jazdy jest znacznie większa - mniejsza turbo dziura. Ciekawe na ile to prawda... :)

 

Dobre :cool2: Ciekawe gdzie ten sprzedawca widział turbo dziurę w N20? Coś Panowie z marketingu słabe procedury sprzedaży przygotowali. Z drugiej strony nie jest łatwo zachwalać klientowi silnik, który ma niemal identyczne osiągi jak poprzednik a jego zaletą jest unifikacja w gamie czyli niższe koszty dla koncernu :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B48 to zupełnie nowy silnik. Może i ma osiągi podobne ale jest efektywniejszy. Jest cichszy i oszczędniejszy.

 

Taka jest kolej rzeczy związana z postępem technologicznym. Inną kwestią jest czy będzie równie niezawodny i trwały jak N20. Czas pokaże

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe .. musial wyjsc nastepca, aby o N20 ktos napisal "niezawodny i trwały". Dotychczas N20 byl opisywany jako wysilony i potencjalnie awaryjny ;-).

Osobiscie z N20 (i to w 5tce) jestem bardzo zadowolony. Ale przejechalem dopiero 28 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że N20 to wzór niezawodności i trwałości. W testach długodystansowych i literaturze fachowej spotkałem się raczej z pozytywnymi opiniami. Poza wpadką z pompą oleju.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Jedyną dla mnie wadą na razie jeśli chodzi o B48, to jest łańcuch rozrządu umieszczony z tyłu – wymiana będzie na pewno bardzo kosztowna (wyciąganie silnika). Dlatego przy tym silniku od razu brałbym przedłużoną gwarancję jeśli ktoś chce pojeździć dłużej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz wszystkie silniki mają łańcuch z tyłu, u siebie to przerabiałem i nie jest to problematyczne.

 

Interesuje mnie to spalanie, bo 28i N20 był paliwożerny, czy B48 trochę mniej?

 

Nie pali mało ale jak na benzynę 252ps Oki, póki co mam 10,8 po 1350 km.

Nie jeżdżę super szybko póki co.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miasto? Trasa? % ile czego?

600km trasa do domu z Częstochowy....

A teraz głównie miasto ale bez korków i nie kilometr tylko tak 5-10.

Więc spalanie całkiem spoko.

Na trasie do domu 100-160 wyszło 8,8

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.