Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

BMW e46 320d 155hp 320nm M47

 

Sytuacja wygląda następująco:

 

W inpie błąd Boost Control 101

Auto mułowate, przy przygazowaniu kopci na czarno. Ewidentnie za mało powietrza.

Sprawdziłem wężyki podciśnienia, są całe, wymieniałem je w 2013 roku na samco 3mm.

Sprawdziłem elektrozawór sterowania turbo (wymiałem go na nowy w czerwcu 2013). Siateczka na filterkach czysta, dodatkowo ją przedmuchałem.

Dmucham w elekwtrozaworek w górne in, nie przepuszcza na out (out idzie do turbiny). Czyli dolne wyjście do turbo, górne do zbiornika vaccum. Wtyczka wygląda w porządku.

Turbina rozbierana i czyszczona w 2013.

 

Podłączyłem się pod Inpę i pod DISa. Cięgno turbiny chodzi poprawnie do końca. Od 3 tysięcy obrotów brakuje powietrza z turbo. Wklejam screeny z diagnozy. Uprzedzę - wtrysk sterujący nie działa, stąd wskazania kąta i początku.

 

http://images77.fotosik.pl/639/fd387e8777a54857.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/639/e8b74a7868b37c40.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/640/30b85bbf6ac70fbd.png

 

http://images78.fotosik.pl/639/e0c65d46ffe36ef0.png

 

 

Zrobiłem też filmiki z odczytem live data, przy przyśpieszaniu:

 

 

Posprawdzałem też szczelność przewodów od intercoolera do EGR - wszystko ok.

Elektrozawór sterowania turbiną też raczej jest ok.

Zostaje albo czujnik ciśnienia doładowania za kolektorem, albo kończąca żywot turbina... Które z nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam niedawno zakupiłem bmw jak w temacie, posiada silnik 1996, 85kW,Vehicle code AT51, Model 316ti ( 316ti N42 ), dodam ze auto posiada instalacje LPG BRC. Problem polega na świecącym checku oraz okresowo zapalającej się kontrolce EML, po zapaleniu EML i przejechaniu kilku km auto wpada w tryb awaryjny tj, obroty faluja 1-1,5 tys... po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika błąd ustepuje i pojawia sie tylko check. Czasem po zapaleniu kontrolek mozliwa jest normalna jazda i nic sie nie dzieje... najgorsze jest to że czasem moge zrobić trase ponad 100km i nic sie nie dzieje a czasem wycieczka do sklepu konczy sie postojem i gaszeniem silnika... Byłem w serwisie gazu i powiedzieli że z ich strony wszystko okej, i odczytali 6 błędów:

P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność

kierunku obrotów

P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne

położenie skoku nieosiągnięte

P1064 Zmienne sterowanie zaworu - usterka położenia uruchomienia/położenia spoczynku -

niesprawność obwodu prądowego

P3229 Kontrola czujnika obciążenia - błąd wiarygodności zmiennego sterowania zaworu

P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy

P1004 - ciśnienie kolektora wlotowego - sygnał nie spójny

 

Dodam ze poprzedni własciciel wspomniał iż wymienił czujnik valvetronic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 316i

Odczytany błąd 171. Auto nie szarpie, obroty nie falują, nie ma problemu z jazdą.

Po wykasowaniu błędu, ponownie się zapala na stałe gdy auto jest rozgrzane i stoję w korkach.

Cewka, przewody, świece, filtr powietrza, sonda lambda wymienione.

Proszę o pomoc. Brakuje mi już pomysłu co tu zrobić. Odma była sprawdzana i zapowiada się, że jest szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam taki problem z moja bmw ze w kompie wyrzuca błąd:

 

Kod usterki; 21

Sterowanie położeniem wałka rozrządu

-Nieprawidłowe zasterowanie zaworu magnetycznego wałka rozrządu na wlocie

 

I teraz mam takie pytanie, patrząc na ten rysunek http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM31-EUR-12-1999-E46-BMW-323i&diagId=11_2170

Ten czujnik na wlocie to nr 5 czy nr 18?

 

Z góry dzięki za pomoc :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim bmw 316 ti n42 otóż cały czas wywal mi błąd 272a 272b silnik pracuje normalni nic złego się nie dziej zostały w nim wymienione świec pasek klinowy filtr powietrza olej nie wiem co może być przyczyną proszę was o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, informuję odrazu, że jestem zielony jeśli chodzi o mechanike samochodową lecz co jakiś czas pokazuje mi sie błąd na komputerze po skasowaniu wraca co jakies 300-400km i jest następujący

 

Nagrzewnica sondy lambda

Przepustnica

 

Obroty mi falowały lecz mechanik mi uszczelnił węże i jakiś zawór czarny okrągły nie wiem dokładnie co to jest nie pamietam jak mi to tłumaczył jak już mówiłem, jestem zielony w tym :)

 

Czy te obecne błędy mogą mi coś złego wyrządzić i trzeba to koniecznie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Dadek ?

ten opis co dałeś to jest taki sobie , lepiej podać nr błędu i czym to było diagnozowane.

Jak nie wiesz co jak się nazywa to możesz zamieszczać fotki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podczas wczorajszego powrotu z pracy do domu auto nagle przestało przyspieszać. Po wciśnięciu pedału gazu do końca było wyraznie czuć że coś go dusi. Zjechałem na parking i po ponownym odpaleniu obroty wskoczyły na 3000. Próbowałem je wyregulować linką od przepustnicy lecz gdy zbliżyłem się do 1000 obrotów samochód gasł i nie chciał już ponownie odpalić.

Teraz po odpaleniu obroty falują, samochód nie reaguje całkowicie na gaz oraz święci się kontrolka ASC oraz EML.

 

Błędy jakie mi pokazuje komputer to:

 

175 PWG-poti Adaptation 1

176 PWG-poti Adaptation 2

170 Control unit selftest, internal error

 

Czy miał ktoś kiedyś podobny problem? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim BMW a mianowicie po odpaleniu silnik nierówno pracuje, obroty falują oraz nie reaguje na pedał gazu. Zapaliły się kontrolki ASC oraz EML. Błędy jakie wyskoczyły mi na komputerze to:

 

175 PWG-poti Adaptation 1

176 PWG-poti Adaptation 2

170 Control unit self test, internal error

 

Czy ktoś wie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wyrzuca mi następujący błąd: czujnik powietrza zasysanego. Na inpie pokazuje powyżej skali i błąd. Ale gdzie ten czujnik? Czy nie przypadkiem w przepływomierzu?

 

 

3F71 3F71 (274) Ansauglufttemperaturfuehler

 

Error counter: 1 Logistic counter: 40

Mileage 216350 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 19.95 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 32.69 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub L

adedruckwert 1004.29 hPa

Lufttemperatur Spannungsrohwert 0.00 mV

Batteriespannung 11826.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 994.45 hPa

Signal or value below threshold Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

Error code: 3F 71 42 02 01 28 54 83 00 46 00 53 00 66 00 49 00 65

-------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zetknął się z błędami z tematu i wie jak sobie z nimi poradzić?

Szczegóły:

 

P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected

P0056 H2OS Heater Control Circuit

 

Dodatkowo podczas jazdy potrafi zapalić się kontrolka od ASC wraz z kontrolką układu hydraulicznego hamulca na żółto i tak świecić aż do wyłączenia zapłonu.

 

Plizzz pomóżcie!!! :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszek pytałeś :

wyskakuje mi Panowie taki błąd :19 diagnose lead u10 defect

dodam wszystko hula

 

czego to moze być błąd?

Coś kombinowałeś ze światłami ?

Czy się już doszukałeś ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie

P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected

P0056 H2OS Heater Control Circuit

Sprawdź sobie sondę lub sondy lambda

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś

wyswietlil sie check sa to dwa bledy P1161 P1159 bmka na zimnym silniku nie rowne chodzi co jest ?

 

Może zacznij od tego co najtaniej i najprościej; sprawdzenia czy Ci nie bierze lewego powietrza,( popsikaj samostartem ), ale diagnoza dobrym programem jest wskazana.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie czy odczyty live data z jazdy po mieście dotyczące

 

1 sondy lambda

2 przepływomierza

3 przepustnicy

4 ?

 

są poprawne. Wymieniłem przepływomierz i uszczelniłem dolot. Auto to BMW E46 318i `99.

 

https://www.dropbox.com/s/nn8lk8c8o2n32lr/Untitled%202.mp4?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/kuoptxpax2vkcst/Untitled%203.mp4?dl=0

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś moje E46 2.2 benz + LPG doznało dziwnej sytuacji, samochód po powrocie od mechanika (wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów) zaczęło dziwnie się zachowywać. Wyruszając od mechanika po przełączeniu się na gaz już czułem różnice gdyż samochód mi zgasł (za mało gazu musiałem dodać choć dodawałem tak jak zawsze przy ruszaniu), przejechałem około 7km do domu (nie wiem czy to ważne ale rozbujałem samochód do 170km/h) w dalszym ciągu czując lekką róźnicę przy gazowaniu. Odstawiłem samochód na jakieś 10min pod domem po czym z powrotem do niego wsiadłem i wtedy wyskoczyła mi żółta kontrolka silnika, pod pieliśmy komputerek i wykazało błąd 2 i 4 garu (dokładnie nie pamiętam co tam pisało - nie nam się) usuneliśmy ten błąd i wszystko było ok, po czym przejechałem z 30km i kontrolka znów wyskoczyła (tym razem nie wiem jaki to błąd gdyż nie mam już dostępu do komputera). Dodam jeszcze, że dziwne rzeczy dzieją się z gazem, zalany został do pełna a co jakiś czas zaczyna pikać po czym przełącza się na benzyna (normalna kolej rzeczy jeśli faktycznie gaz się kończy, ale ten został zalany do pełna). Czy ktoś może wie o co chodzi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam z gazem nie nakombinujesz bo za dużo do sprawdzenia, chyba że zawór na butli nie do końca odkręcony.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema co gdybać bo wszystko może być a my tu auta nie widzimy. teraz tylko powrót do warsztatu i opisać twoje problemy a jak ręce umyją to do kumatego gazownika i niech to ustawi. jak to było z winy pierwszego garażu to niech zwracają koszty ale się może okazać że to zbieg okoliczności lub po pierwszej naprawie jest wymagana nowa kalibracja gazu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po rocznej przerwie od marki BMW znów do niej powróciłem,, Moje auto to Bmw e65 740d (bez dpf) z problemem. Po podpięciu inpy wyskakuja nastepujace błedy :

Wyszczególnie błędy :

4203 4203 glow control unit

4373 4373 Plausibilitaet Luftmassen

3F35 3F35 boost air hose monitoring im Leerlauf

4191 4191 air charge pressure controller

 

Objawy: Auto od 4tego biegu do 1,5 tys obrotów(dokładnie do 1426 obrotów ) faluje na obrotach, podczas jazdy.. Na zimnym silniku obroty skacza o 200-220 obrotów na cieplym jest niemal że ok lecz obroty zaczynaja falować przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem,czego nie ma na zimnym motorze... Wczoraj wyczysciłem egr-y bo u mnie są dwa (wymyłem, obskrobałem , obydwa sie otwieraja lecz jest pomiedzy nimi 1-1,5 sek opóznienia) po przejechaniu się po całej opercacji nic sie nie zmieniło... Wymieniłem filtry powietrza paliwowy również to samo... Po skasowaniu błedów i przejechaniu błedy wracają.. Dodam że przy stałej predkości nie ma falowania, nie ma wibracji, szumu że sprzegła itd... Wszystko chodzi ładnie..Program do skrzyni był wgrywany w zeszłym tygodniu lecz też zbytnio to nic niezmieniło

Edytowane przez palekkk

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.