Skocz do zawartości

428ix sterownik mocy AC Schnitzer


ladaca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zastanawiam się nad instalacją sterownika mocy ACS.

Czy ktoś ma takie ulepszenie u siebie, jak to się sprawdza?

Jako, że auto jest nowe, jedynie przy montażu ACS nie tracę gwarancji.

Z tego co się dowiadywałem BMW nie planuje wydania Performance Kit'a dla jednostki 28i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pełno boxów dostępych do N20 np racechip,burger,hartge,vtech,ACS ale troche drogi , ja się decyduje na pierwsze 2 lata na box od gcstuning.pl ,powinno być ok.230km ze 184km w 2.0i ,a po gwarancji będe celował juz programem z nowym wydechem i IC w 310-320km i setke na 4.6-4.7 sek. :twisted:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pełno boxów dostępych do N20 np racechip,burger,hartge,vtech,ACS ale troche drogi , ja się decyduje na pierwsze 2 lata na box od gcstuning.pl ,powinno być ok.230km ze 184km w 2.0i ,a po gwarancji będe celował juz programem z nowym wydechem i IC w 310-320km i setke na 4.6-4.7 sek. :twisted:

 

Jaki jest koszt takiego box'a z gsctuning? W serwisie nie wyłapią, że był box podłączony?

Późniejsze modyfikacje czyli wydech i IC, jaki to rząd zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mawiają że boxa można wykryć (odpiętego) zamontowałem ich sporo do nowych aut i nikt nigdy nie miał z tym problemu, więc mam wyrobione zdanie w tym temacie :)

 

Zakładam, że box'a ACS nie będę musiał odpinać.

 

ACS konkretnie kosztuje, jednak czy pomimo swojej ceny jest warty instalacji?

Jak wypada na tle konkurencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie ta sprawa, ponieważ wyskoczyć z +10k na box'a to nie jest wcale lekko.

 

A skupiam się na ACS ponieważ w salonie, w którym zamówiłem auto, zapewnili mnie że nie stracę gwarancji.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=180&t=266660

 

Gdzieś widziałem wypowiedzi jednego z użytkowników na temat boxa ACS i były negatywne. Skończyło się zwrotem boxa. Postaram się znaleźć.

 

Wątek przeczytałem, jeżeli znajdziesz namiary na temat z box'em ACS będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACS sobie odpusc - widzialem te boxy i na 99% nie bedzie 360KM jak wyjdzie 330-340KM to max do tego problemy z gwarancja sam kupilem i mialem nie tylko problemy ze silnikiem ( byc moze trafilem na felerny box ) ale procedura zwrotu pieniedzy byla bardzo bolesna i dluga - sam osobiscie widzialem 4 modele serii 5 i to co obiecuje ACS to tylko marzenie producenta.\

Sa lepsze i o wiele tansze firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ACS ....- mam doświadczenie z różnymi firmami - po pierwsze koszt za ACS box który może da ci około 30 KM więcej to trochę przesada, po drugie jeśli będziesz miał problemy z boxem czy z autem to i będziesz miał problemy z firmą ACS ( mimo że auto kupione u Sikory, mimo że ze Sikora jest przedstawicielem ACS, mimo że tam kupiony box i założone też przez Sikore to wiem co przechodziłem..... ) teraz miałem problem z Manhartem - wszystko rozwiązane w expresowym czasie a nawet po usunięciu błędu firma nadal pyta się jak jestem zadowolony z użytkowania.

Kolega dobrze opisał wyżej kup cos tańszego do 4 tys zl a jak gwarancja minie to zrobisz chipa normalnego za 2 tysiaki i wszystko wyjdzie za 50% tego co ACS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACS ....- mam doświadczenie z różnymi firmami - po pierwsze koszt za ACS box który może da ci około 30 KM więcej to trochę przesada, po drugie jeśli będziesz miał problemy z boxem czy z autem to i będziesz miał problemy z firmą ACS ( mimo że auto kupione u Sikory, mimo że ze Sikora jest przedstawicielem ACS, mimo że tam kupiony box i założone też przez Sikore to wiem co przechodziłem..... ) teraz miałem problem z Manhartem - wszystko rozwiązane w expresowym czasie a nawet po usunięciu błędu firma nadal pyta się jak jestem zadowolony z użytkowania.

Kolega dobrze opisał wyżej kup cos tańszego do 4 tys zl a jak gwarancja minie to zrobisz chipa normalnego za 2 tysiaki i wszystko wyjdzie za 50% tego co ACS

 

Jakie dokładnie miałeś problemy z box'em ACS?

Rozumiem, że stosunek ceny do jakości jest bardzo niekorzystny, ale jakby przyjąć że cena takiego box'a to 4k, poleciłbyś takie rozwiązanie?

 

W sieci natknąłem się na artykuł: http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/mediapool/pdfs/BMW_Autos/Testberichte/Uebersetzungen/Auto_Bild_Sportscars_2013-10_328i_Steuergeraet_englisch.pdf

 

Pytanie czy to aby na pewno jest obiektywny tekst, z uwagi na początkowe wyrazy z linka... (www.ac-schnitzer.de/file...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

... problemy rożne

 

1. to przy 4 tys obr auto traciło moc tak jakgby wyłaczyć silnik -ACS poprawił to po 6 tyg

2. Zrobiłem pomiary na 3 hamowniach moc była mniejsza niż seria - poprosiłem o zwrot pieniędzy czekałem na odpowiedź 2 m-ce po ok. 5 m-c pieniądze miałem na koncie

 

Jaki box polecam jakość do ceny i mocy to hartge a nawet Racechip ( tu ktos na forum tez narzekal ale chyba juz jest ok ) , jak ktoś ma dobry warsztat /hamownie to polecam Vbox - może nie daje dużego przyrostu koni ale cena do jakości jest ok - - miałem założony box Vtech ( seria 300KM 600Nm po chipie 320KM i 670Nm 1700 PLN) do dziś jędzę na Vboxie w X1 ( seria 180KM 380Nm po chipie 200KM i 433Nm 1500PLN ) mogłem w X1 wiecej koników alemój znajomy który zakładał powiedział że stosunek mocy i momentu na wykresie jest lepszy przy mniejszej mocy.

 

Pamiętaj że dużo osób chwali się że po box-ie ma deklarowana moc np. z silnika 28i 245 na 290 KM - tylko czy ty masz wiedze czy pomiar został poprawnie zrobiony - t nazwywa sie zabieg marketingowy . najlepiej zrobic pomiar na 2 róznych hamowniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jest pełno boxów dostępych do N20 np racechip,burger,hartge,vtech,ACS ale troche drogi , ja się decyduje na pierwsze 2 lata na box od gcstuning.pl ,powinno być ok.230km ze 184km w 2.0i ,a po gwarancji będe celował juz programem z nowym wydechem i IC w 310-320km i setke na 4.6-4.7 sek. :twisted:

 

Jaki jest koszt takiego box'a z gsctuning? W serwisie nie wyłapią, że był box podłączony?

Późniejsze modyfikacje czyli wydech i IC, jaki to rząd zł...

Nie za wiele optymizmu? :roll: 4.6s to zdaje się lepiej niż M235i 326 kM czy 335i 306kM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że puki co widzę tu same negatywne komentarze odnośnie ACS.

Pomijając nawet cenę forumowicze odradzają tą modyfikację.

Z drugiej strony nie ma żadnej opinii osoby, która miała coś takiego w 428ix.

 

Przed napisaniem tematu, byłem w 100% przekonany do podrasowania ACS, nawet zacząłem fundusze sobie gromadzić na box'a, zmieniając priorytety moich wydatków.

Jak odbiorę auto wybiorę się do Sikory, porozmawiam, może da mi namiary do ludzi co sobie instalowali box'a, a w najlepszym wypadku może uda się przejechać takim autkiem...

 

Co do zmiany osiągów, zakładam nawet przy bardzo udanym powiedzmy 280+ KM, 0-100 może uda się jakieś 5,5 s, z tego co wyczytałem odczuwalna różnica jest w przedziale 0-180.

 

Drążę temat, bo będzie to moje pierwsze nowe auto, wiadomo że sprawa gwarancji jest tu priorytetowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sterownik AC Schnitzer w F10 w 3,0 d. Instalowałem w 2011 r. Problemów żadnych niemiałem i nie mam. W tym czasie chyba nie było innej alternatywy. Jak pamiętam kasa spora, bo wtedy zapłaciłem ok. 13 tys. brutto. Oprócz ceny polecam. Zdecydowałem się ponieważ na początku produkcji F10 nie było na rynku innych boxów ani programu.
Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sterownik AC Schnitzer w F10 w 3,0 d. Instalowałem w 2011 r. Problemów żadnych niemiałem i nie mam. W tym czasie chyba nie było innej alternatywy. Jak pamiętam kasa spora, bo wtedy zapłaciłem ok. 13 tys. brutto. Oprócz ceny polecam. Zdecydowałem się ponieważ na początku produkcji F10 nie było na rynku innych boxów ani programu.

 

Jak wrażenia z jazdy, różnica odczuwalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry przyrost mocy i momentu, zupełnie inne osiągi auta. Jeżeli auto nie zostało by podkręcone tym sterownikiem na pewno dawno poszło by do ludzi. Sterownik zakładałem u Sikory. Przejechałem 40 tys. i wszystko ok. Jeżeli masz gwarancję, musisz wiedzieć o tym, że BMW nie uzna tej modyfikacji i gwarancja przechodzi na ACS. Ja przed przeglądami wypinałem box.
Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry przyrost mocy i momentu, zupełnie inne osiągi auta. Jeżeli auto nie zostało by podkręcone tym sterownikiem na pewno dawno poszło by do ludzi. Sterownik zakładałem u Sikory. Przejechałem 40 tys. i wszystko ok. Jeżeli masz gwarancję, musisz wiedzieć o tym, że BMW nie uzna tej modyfikacji i gwarancja przechodzi na ACS. Ja przed przeglądami wypinałem box.
Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po zainstalowaniu box'a ACS przejmuje obowiązki gwarancyjne od BMW?

W ASO gdzie zamawiałem auto zapewnili mnie, że sterownik od ACS nie wpływa na gwarancje.

Powiem Ci szczerze, że przy tej cenie ACS sprawa gwarancji jest głównym kryterium wyboru.

Przy jakim przebiegu zakładałeś ACS?

Robiłeś pomiar na hamowni (ile wyszło w stosunku od danych producenta?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o gwarancję, chyba jest tak jak napisałem poprzednio. Sterownik zakładałem do nowego auta przy przebiegu ok. 2 tys. km.

Silnik 3,0 d seria 204 kM/450 Nm po modyfikacji 258 kM/568 Nm. Auto było na dwóch hamowniach, wyniki prawie identyczne.

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ladaca, czy zdecydowałeś się ostatecznie na ACS? Czy rozwiałeś kwestię gwarancji?

 

Pytam, ponieważ sam w tym miesiącu odbieram swoje nowe 428i (choć bez xDrive, bo w moim mniemaniu BMW musi zamiatać dupą ;) i również zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, choć tak jak Ty mam mnóstwo obaw. Z pewnością na początku będę chciał oswoić się z fabrycznym 254KM, ale wiem, że chwilę później będę już intensywnie myślał o zwiększeniu mocy. Odnośnie do tańszych i nieautoryzowanych rozwiązań, trochę się boję, że w odczuwalny sposób będą wpływać na trwałość silnika i koniec końców utrudnią odsprzedaż auta po czasie. Odnośnie do ACS, to rzecz o której nigdzie nie przeczytałem w tym wątku, ale pytając o wpływ na żywotność silnika, ekspert z salonu BMW poinformował mnie, że ACS generalnie "uaktywnia" się tylko gdy dodatkowa moc jest potrzebna, natomiast przy spokojnej jeździe wyjściowe parametry silnika nie zmieniają się, moduł jest tak jakby nieaktywny. W stosunku do innych rozwiązań ma to oznaczać m.in. również oszczędności w spalaniu... z jednej strony ktoś kogo stać na 428i i chce podnościć 245KM, powinno być stać na dodatkowe litry, z drugiej strony literek do literka i przy jakimś konkretnym przebiegu finalny koszt ACS amortyzuje się w stosunku do alternatywnych rozwiązań. Podobno również ACS nic nie wniesie do pracy silnika jeżeli silnik i olej nie ma optymalnej temperatury, bez względu na to jak impulsywnie i namiętnie molestujemy pedał gazu. Tyle teorii od sprzedawcy, który żyje ze sprzedaży. Czy ktoś z użytkowników jest w stanie odnieść się do tych faktów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie to spada nawet po zwykłym czipie, ale tylko przy normalnej jeździe. Trochę to paradoks, ponieważ podnosi się moc żeby były lepsze osiągi. Osiągi chce się mieć lepsze jak naprawdę ich potrzebujesz, a jeśli potrzebujesz to nie jeździsz "normalnie".

ACS wychodzi drogo i owszem przejmuje odpowiedzialność gwaranta. Z tego co wiem to w PL tylko Sikora zakłada.

 

Czip szczerze to nie pwoienien zaszkodzić i jest znacznie tańszy. Jednak ja osobiście nie chce ryzykować.

 

Jedyna rzecz, która wchodzi pod rozwagę to BOX podnoszący moc. Podobno bardzo bezinwazyjne, nie traci się gwarnacji, ponieważ zdjemuje się go w dowolnej chwili w pare sekund. Co o ty myślcie? Ma ktoś z Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam. dwa razy pojawił się "check engine", na komputerze nic nie wyakzało, od jakiegoś czasu mam spokój ale jestem bardzo czujny i jak tylko coś się pojawi od razu jadę do zaprzyjaźnionej stacji BMW i podłączamy pod komputer.

 

Wrażenia z jazdy to kosmos, wspaniałe wzrosty i faktycznie spadek spalania ale wynika to tylko z tego, że samochód jest dużo żwawszy wiec nie trzeba wchodzić na wysokie obroty, żeby mieć satysfakcję i przyśpieszenie :)

 

Moooże kiedyś zrobię program ale mam jeszcze auto na gwarancji i chcę gwarancję rozszerzać na kolejne lata.

 

 

Pozdrawiam,

Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Generalnie boxy dodają powera w zakresie średnich obrotów w przeciwieństwie do programu gdzie głownie czuć różnice przy wyższych obrotach. Objawia sie to tak, ze poboxowy Comfort jedzie podobnie do stockowego Sportu. Chodzi o reakcje silnika na pedał gazu a nie reakcje skrzyni biegów. Także mam wrazenie ze pan z ASO trochę bajek naopowiadał;) Przy spokojnej jeździe rzeczywiście pali trochę mniej. Doszły mnie rownież słuchy, ze pewne ASO z Wawy rownież ma w ofercie boxy. I nie jest to ACS :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.