Skocz do zawartości

Po jazdach i3 / i8


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się miło składa, że panowie z BMW robią objazd całej Polski z pokazowymi egzemplarzami i3 oraz i8. Jeszcze milej się składa, że dostałem się na jazdy testowe owych modeli w Bavarii w Katowicach.

 

Zacznę od i3 - auto zaskakuje bardzo pozytywnie. Myślałem że to takie byle co będzie, a jednak zarówno wnętrze ciekawe, jak i prowadzenie. Przyśpieszenie genialne, cienkie oponki nie pozwalają na szaleństwo, ale nie jest źle. Do tego wnętrze jest bardzo minimalistyczne i całkiem niepodobne do aktualnych BMW, wygląda futurystycznie. Moim zdaniem mogli by zrobić wersję z 2x tyle akumulatorów, spokojnie kosztem wagi.

 

Jeśli natomiast chodzi o i8, w środku wygląda jak każde inne BMW, po conteptach spodziewałem się jakiegoś mega odlotu, a tutaj z bajerów był węże ledowe jako dekoracja z ustawianym kolorem -> wyglądało to dosyć wiejsko. No i wygląda mniej futurystycznie niż i3. Ot, po prostu nowszy model BMW. Z zewnątrz na żywo oczywiście robi mega wrażenie. Wsiada się koszmarnie i już rozumiem, dlaczego Clarkson w TopGear przy Mercedesie SLS mówił, że lepiej brać cabrio, żeby nie wyglądać jak idiota przy wsiadaniu. Auto ma charakterystyczną cechę dla supercarów jeśli chodzi o szerokość - drzwi są nieco osadzone do środka auta, w związku z czym siedząc za kierownicą nie czuje się dobrze szerokości auta, trzeba przywyknąć.

 

I teraz najważniejsze, czyli silniki. Jest tragedia. Auto pomimo że wygląda jak Ferrari, do sportowej jazdy się nie nadaje z powodu małych baterii. W związku z tym, mając takie auto jeździmy głównie na 3 cylindrowym silniczku. Nie wiem jak ten silniczek brzmi, bo jak się doda gazu, z głośników (wewnątrz i na zewnątrz !!!!) wydobywa się dźwięk V8. Jest to tak sztuczne i uderzające, że nawet 0.5sek nie pomyślałem, że to dźwięk tego auta. Naprawdę do tego auta najbardziej by pasował tryb 100% elektryczny, ale przypomnę, że auto ma i słabszy silnik niż i3 i mniejsze baterie. Auto jeździ normalnie, jak przesiadłem się z mojego M135i to ani przyśpieszenie ani prowadzenie nie robią wrażenia, jest po prostu dobrze, poza dźwiękiem, no i szerokość przeszkadza trochę w ruchu ulicznym. Wydaje mi się, że za taką cenę auto powinno brzmieć jakoś autentycznie. Nie chodzi o żeby montować tam V12, ale żeby było np. super ciche co odpowiadało by futurystycznemu wyglądowi.

 

Jak dla mnie - wyleczyłem się z tego auta w takiej formie. Chętnie bym jeszcze raz przejechał się i8s cabrio jeśli takowe powstanie, bo z plotek by wynikało, zresztą klientów narzekających na dźwięk silnika zapewne jest ogrom.

 

http://i.imgur.com/20Uwl9E.jpg

http://i.imgur.com/IzUESGA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Na pewno eTron jest duuuużo brzydszy :) A co do parametrów, czas pokaże, foldery reklamowe są pełne przekłamań.

I8 przy audi R8 wygląda jak zabawka. Ty chyba na żywo nie widziałeś Audi R8

R8 wygląda jak projekt z lat 90tych, zresztą jak większość audi, zawsze wyglądają na wsteczne względem BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno eTron jest duuuużo brzydszy :) A co do parametrów, czas pokaże, foldery reklamowe są pełne przekłamań.

I8 przy audi R8 wygląda jak zabawka. Ty chyba na żywo nie widziałeś Audi R8

R8 wygląda jak projekt z lat 90tych, zresztą jak większość audi, zawsze wyglądają na wsteczne względem BMW :)

Potwierdzam audi jest fajne ok ale i8 to pojazd o lata świetlne wyprzedza technologicznie audi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg. mnie i8 to jakieś nieporozumienie. wsiadanie do tego auta to nieporozumienie silnik nieporozumienie, wygląda kozacko ale takie bmw z obciętymi jajami. R8 też jest nieporozumieniem bo to przerobiony przez audi huracan. nie można gorzej wydać pieniędzy niż na i8 czy r8 no w sumie można bo można kupić jakieś inne audi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja mialem okazje spedzic dzien za kolkiem i8 i zrobilem ok 400km. Wszystko w ramach "podziekowania" dealera za zakup G30.

Jak dla mnie auto bardzo fajne, nie mozna go traktowac w kategorii supersportu, bo nie o to tu przeciez chodzi. Wtedy by wpakowali V8 z M5 wspomagane elektrykiem.

 

W zwyklym codziennym ruchu jezdzilo sie bardzo przyjemnie, na autobahnie przyspieszenia weiecej niz wystarczajace, mimo calej tej nowoczesnosci auto prowadzilo sie fantastycznie bez niespodzianek.

No i doslownie gromadzily sie tlumy wkolo niego, nawet tutaj w Bawarii gdzie egzotykow na drogach nie brakuje.

 

http://images.tinypic.pl/i/00913/3vnizq6nnini.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zgadzam sie z niektórymi kolegami i8 to nieporozumienie. Jakość wykończenia jakoś prowadzenia i ten dźwięk za 600-650 tys zl to :duh: :duh: :duh: . Gdyby kosztował 300tys zl można się zastanowić .... jako auto do lansu po Warszawie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.