Skocz do zawartości

O instalacjach gazowych


Rekomendowane odpowiedzi

witam. czy ktoś sie spotkał z takim czym ze ciśnienie gazu jest podawane do układu chłodzenia, bo cały czas mi wywalało wodę z obiegu zawsze gdzieś se dziurę znalazło teraz mam odłączony gaz i jest ok stwierdzono ze gaz wali w układ chłodzenia, tylko teraz czy instalacja była zle zamontowana (juz tak kupiłem auto) czy reduktor padł

BMW 520 39 lpg zavoli gaz o koło 4lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

-> baron01

Dostałeś najgorszy syf na rynku. Zdecydowanie jak najszybciej wymienić na jakieś normalne, na przykład HANA czerwone.

 

-> webster1981

Reduktor Magic III jest znany z pierdzenia w układ chłodzenia. Wymienić na inny, np AC R01 i problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest. Zacząłeś mówić o gazie w chłodnicy więc pierwsze co przyszło mi na myśl to Magic III który jest z tego znany. Nie wiem dlaczego, ale nie zauważyłem że wyraźnie napisałeś zavoli. Za pomyłkę przepraszam.

 

Nie jest wykluczone że zavoli też puszcza gaz, choć to zdarza się bardzo rzadko. Możliwe że po prostu jest za słabo skręcony. Tak czy inaczej, nie ma innej drogi którą gaz mógłby dostać się do chłodnicy, jak tylko przez reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Mam problem z gazownia STAG 300 co do dalszych info jakie wtryski reduktor itp to nie wiem bo sie na tym nie znam pierwsze auto z LPG jakie mam...

 

wczoraj zauwazylem po przejechaniu ok 80 kilo ze jak wdepne gaz agresywnie ( przyspieszam ) to odpina mi gaz i przechodzi na benzyne i nie wiem co jest tego powodem... Dodam ze gdzies na innym forum czytalem ze powodem moze byc niski stan plyny chlodniczego i fakt ze wyswietla mi na kompie komunikat... czy to ma jakies znaczenie??? Do tej pory było ok... Hmmm troche zgnałem trasa ... wiec moze sie za bardzo nagrzał reduktor... nie wiem o co chooo jak juz wspomniałem na gazie sie nie znam... PROSZE O PRZYDATNE WSKAZÓWKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy czy powrót na Pb wynika ze spadku ciśnienia czy ze spadku temperatury gazu. Możliwe przyczyny to za słaby reduktor, butla do jazdy na wstecznym, problem z obiegiem wodnym itp. Może reduktor jest umieszczony za wysoko i masz bardzo niski poziom płynu - ten zbieg okoliczności też może być przyczyną problemów.

 

Przydałoby się żebyś podał konfigurację swojej instalacji, albo chociaż fotki spod maski, reduktora, wtrysków, butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ...

Właśnie wróciłem z wizyty u gaziarza... Wczesniej dolałem PRESTONA ( płyn chłodniczy) i fakt!!, że weszło 1l do poziomu jaki powinien być... Reduktor mam do 250koni ( tak powiedział gaziarz ) i twierdził że do mojego silnika troche przy słaby ale jak dla mnie to git jeździł i się nic nie działo... Ciśnienie gazu pod komputerem pokazało 0.68 ( wskazane 1.13 ) Panowie zwiększyli mi ciśnienie gazu do 1.3 i teraz jak jechałem to czułem, że jest lepiej... Koszt usługi= 10zł :P :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jaki masz reduktor to ocenimy, bo coś czuję że jest o wiele za słaby. A tak bardzo pływające ciśnienie to kolejny powód żeby wymienić (tutaj podejrzewam że masz scorpiona), bo reduktor to nie tylko stabilność ciśnieniowa i termiczna, ale też bezawaryjność, czego nie można powiedzieć o niektórych mocnych reduktorach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
... Reduktor mam do 250koni ( tak powiedział gaziarz ) i twierdził że do mojego silnika troche przy słaby ale jak dla mnie to git jeździł i się nic nie działo... Ciśnienie gazu pod komputerem pokazało 0.68 ( wskazane 1.13 ) Panowie zwiększyli mi ciśnienie gazu do 1.3 i teraz jak jechałem to czułem, że jest lepiej... Koszt usługi= 10zł :P :shock:

...Kolego, byłbym daleki od Twojego optymizmu. Zwiększenie ciśnienia niespecjalnie poprawia wydajność reduktora, bo obciążony do maksimum i tak zleci zapewne w te same okolice, o ile jest zbyt mało wydajny. Koledzy słusznie mówili, że zbyt duże wahania ciśnienia pomiędzy biegiem jałowym a pełnym gazem, bywają przyczyną nieprawidłowego zachowania instaloacji LPG, nawet jeśli tego nie widać. To więc, że "jeździł i nic się nie działo" może byc dalekie od poprawnego dawkowania paliwa, zalecałbym Ci dobrze przyjrzeć się sytuacji i dokonać niezbędnych modyfikacji - dla zdrowia auta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawisz przejście na LPG przy 15 stopni i funkcję ciepły start (np. stag) to latem idziesz na parking i odpalasz zimny silnik praktycznie z gazu, a dokładnie to przełącza na gaz ułamek sekundy po odpaleniu. Zimą musisz przejechać te 500 metrów żeby przeszedł na LPG. Benzynę tankujesz za symboliczne 50zł dwa razy w roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że z samego gazu ciężko odpalić silnik, zwłaszcza zimny. Przede wszystkim instalacje mieszalnikowe na opcji "tylko gaz" podczas rozruchu pozwalają na zasilanie benzyną i przełączają na lpg od razu gdy silnik wejdzie na wolne obroty, ale nie wcześniej. Gdybyś odłączył wtryski Pb i nawet gdybyś zrobił system ręcznego załączania elektrozaworów w celu podania gazu dla rozruchu to bardzo łatwo o zalanie kolektora gazem, a wtedy możesz zapomnieć że silnik zapali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel odpala golfa 2 tylko na gazie przez cały rok już tak z 3 lata, ale to dlatego że pompa paliwa mu się zatarła i nie ma wyjścia i coś tam z gaźnikiem ma, także w ogóle nie chodzi na benzie. To tak tytułem małej dygresji ;) bo jednak technika trochę inna niż we wpomnianym bmw ;) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor Magic III jest znany z pierdzenia w układ chłodzenia. Wymienić na inny, np AC R01 i problem zniknie.

Bzdura, nieaktualna już niemal dwa lata. A AC R-01 to konstrukcja podlegająca zmianom co mniej więcej dwa miesiące. Wciąż coś nie tak, ostatnia rewizja zlikwidowała buczenie, ale pojawiły się spadki i przerosty ciśnienia...

 

Tak więc mocno nieaktualne dane warto powtarzać, od razu widać, kto śledzi rynek LPG, a kto jedzie na podczytanych dawno temu informacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

pozwolę wpiac się w watek ;)

Otóz mam M52B20 , jest przy tym sekwencja Zenit z wtryskami Matrix hd , do tego reduktor Arctic. Instalka sprawna, wyregulowana, mapy spalania są ustaiwone jak trzeba.

 

Sprawa jest tego typu, że samochodem nie jeżdzę jakoś mega duzo, a jak już jadę, to 2x dziennie po 10 km do pracy i z powrotem. Spalanie średnie gazu to 12-13 litrów, ale martwi mnie kosmiczne spalanie benzyny. Rozumiem, że teraz jest zimno itp, ale nawet wcześniejsze miesiące, to po analizie rachunków benzyny, to wychodzi mi około 40 litrów benzyny miesiecznie na "rozruch" , nim nie przełączy się na gaz!!! Więc tygodniowo wychodzi jakieś 10 litrów benzyny ... A gaz zapinał mi się zazwyczaj po około 2-3 km.. Czy on na ssaniu pali 50l/100 km ????????

Instalacja, napewno odcina mi pompę benzyny, bo podczas pracy na gazie, wyjęłem bezpiecznik pompy i samochód jeździł tak samo i nie zmieniło to mocy auta itp. Więc wykluczam jednoczesne spalanie 2 paliw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

pozwolę wpiac się w watek ;)

Otóz mam M52B20 , jest przy tym sekwencja Zenit z wtryskami Matrix hd , do tego reduktor Arctic. Instalka sprawna, wyregulowana, mapy spalania są ustaiwone jak trzeba.

 

Sprawa jest tego typu, że samochodem nie jeżdzę jakoś mega duzo, a jak już jadę, to 2x dziennie po 10 km do pracy i z powrotem. Spalanie średnie gazu to 12-13 litrów, ale martwi mnie kosmiczne spalanie benzyny. Rozumiem, że teraz jest zimno itp, ale nawet wcześniejsze miesiące, to po analizie rachunków benzyny, to wychodzi mi około 40 litrów benzyny miesiecznie na "rozruch" , nim nie przełączy się na gaz!!! Więc tygodniowo wychodzi jakieś 10 litrów benzyny ... A gaz zapinał mi się zazwyczaj po około 2-3 km.. Czy on na ssaniu pali 50l/100 km ????????

Instalacja, napewno odcina mi pompę benzyny, bo podczas pracy na gazie, wyjęłem bezpiecznik pompy i samochód jeździł tak samo i nie zmieniło to mocy auta itp. Więc wykluczam jednoczesne spalanie 2 paliw...

 

Przyczyn moze byc wiele. To, ze silnik sie nagrzewa dluzej to prawda, a 10km w jedna strone to pewnie jakies 30% jedziesz na benzynie. Na ssaniu jest wieksze spalanie ale nie 40L. Mi na ssaniu przy spokojnej jezdzie pali 12-15l przez okolo 2 km. Po 3km przelacza mi sie na LPG. Ja glownie robie trasy, ale wg mnie powinienes poszukac innego gazownika w celach konsultacji, bo wydaje mi sie, ze instalacja nie wyrabia i podpier sie benzyna. Gdzies moze byc waskie gradlo. Popytaj na lpg0forum.pl. Chlopaki ci zasugeruja potencjalna usterke lub fachowca. Nawet jakbym mial jechac 300km to be sie oplacilo. Sprawdzil bym na twoim miejscu na trasie. Zatankowal PB przejechal 100-200km w typowym stylu i ponownie zatankowal pb. wtedy by wyszlo czy slnik sie podpiera PB. Ja tankuje srednio 40l co 3-4 miesiace ale jak pisalem robie glownie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ssanie, o czym wy mówicie? Przecież macie silniki na wtrysku wielopunktowym :duh:

 

Gdyby instalacja nie wyrabiala to rzeczywiście przechodziłby na Pb powyżej pewnych obrotów, ale właściciel przed chwilą napisał, że po odłączeniu pompy benzyny silnik osiąga pełną moc na gazie.

 

Ja w moim 330Ci ustawiłem przejście na LPG przy 15 stopniach, teraz zimą leję benzyny 10 litrów co dwa miesiące, przejeżdżam 1000km w miesiącu. Latem nie lałem nic - rano odpala od razu na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że z samego gazu ciężko odpalić silnik, zwłaszcza zimny. Przede wszystkim instalacje mieszalnikowe na opcji "tylko gaz" podczas rozruchu pozwalają na zasilanie benzyną i przełączają na lpg od razu gdy silnik wejdzie na wolne obroty, ale nie wcześniej. Gdybyś odłączył wtryski Pb i nawet gdybyś zrobił system ręcznego załączania elektrozaworów w celu podania gazu dla rozruchu to bardzo łatwo o zalanie kolektora gazem, a wtedy możesz zapomnieć że silnik zapali.

A ja wam powiem ze w swojej e34 przez ponad rok jezdziłem i odpalałem tylko na gazie zima tez i dawało rady, ale to było jak miałem nowa kpl. instalacje BRC mieszalnikowa, skutki były takie ze reduktor (mieszalnik) wytrzymał tylko ten rok :mad2: wiec nie polecam takich zabiegów, choc na pewno sie da ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.