Skocz do zawartości

Sekwencja 118i/120i '06r da radę?Jak spr.kod siln. poj. KW?


Cracus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy koledzy! :) Mam taką prośbę do Was, czy moglibyście mi doradzić czy do BMW SERI 1 E87 z silnikiem benzynowym 118i (129KM) i 120i (150KM) rocznik przed liftingowy interesował by mnie taki 2005/2006 (5drzwi) czy da rade założyć do tych modeli LPG-sekwencyjną instalację gazową i czy nie będzie żadnych problemów z zainstalowaniem takowej instalacji? W necie coś pisało, że układ zasilania silników tych modeli to niby „wtrysk EFi wielopunktowy” ale nie jestem w 100% pewny tych informacji co do wtrysku i jak dzwoniłem na infolinię BMW Polska żeby dowiedzieć się na jakim „wtrysku” są te silniki to też zawiele mi nie powiedzieli bo jacyś zakręceni byli :D więć dlatego zwróciłem się o POMOC do Was bo pewnie dużo wiecie ze swojego wieloletniego doświadczenia! :)

 

I chciałbym się również od was dowiedzieć czy do tego BMW SERI 1 E87 już „PO LIFTINGU” czyli tego produkowanego od 2007 roku, benzyna, model 118i (143KM) (3/5drzwi) czy do tego też da rade założyć LPG-sekwencyjną instalację gazową i z tego co pisało w necie, ale też nie wiem czy to w 100% prawda, to niby te modele po liftingu mają już układ zasilania „wtrysk bezpośredni” czyli tutaj z tego co wiem to chyba problem jest z założeniem instalacji gazowej przez właśnie ten „wtrysk bezpośredni” który podobno jest umieszczony w cylindrze.

Jak możecie to doradźcie mi proszę albo mnie poprawcie co do mojej wiedzy, bo w planach mam zakup takiego autka ale chcę być w 100% pewny czy będę mógł tam wstawić LPG gdy będę miał taką potrzebę :) Z góry dzięki! ;)

Edytowane przez Cracus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę znowu odsyłać na lpg-forum.pl, ale to tam właśnie dostaniesz konkretniejsze wypowiedzi.

 

Od siebie - N46 b dobrze znoszą gaz, to na pewno. Jeśli to więc taki silnik to ok. Jeśli to silnik na bezpośrednim wtrsyku to będzie problem. Są już sterowniki STAG do takich motorów, ale na razie tylko do VAGin. Chyba, że jakaś cała włoska instalka może.

 

Najważniejsze to dokładnie rozkoduj auto i się okaże jaki silnik, wtedy dalej będzie można mysleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poczytam "kater" na tym forum o LPG i może coś tam ciekawego znajdę ale mógłby ktoś coś jeszcze dopisać od siebie jak orientuję się conieco w tym moim temacie.. mile widziane jakiekolwiek info montażu tego LPG.. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat jestem z tej branży i do bezpośredniego wtrysku w bmw sie obecnie nie da. Jak się bedzie dało napewno wszystkich poinformuję bo coraz więcej osób pyta o to. Do pośredniego wtrysku w 118i wstawiliśmy ostatnio Stag 300 premium Hany AC r01 do 150KM klient zadowolony tylko bagażnik troche mały się zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "lobo" a pamietasz może który rok był tej jedynki 118i w której montowaliście to LPG?

Pośredni wtrysk - czyli miałeś na myśli "wtrysk wielopunktowy" z umieszczonymi wtryskiwaczami benzyny w kolektorze tak? :)

Kolego a jaki mniejwięcej jest koszt takiej instalki LPG którą opisałeś, chodzi o tego staga 300 premium?

A co mógłbyś mi powiedzieć o sekwencji KME na wtryskach Valteca, czy dobra jest też ta instalacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "lobo" a pamietasz może który rok był tej jedynki 118i w której montowaliście to LPG?

Pośredni wtrysk - czyli miałeś na myśli "wtrysk wielopunktowy" z umieszczonymi wtryskiwaczami benzyny w kolektorze tak? :)

Kolego a jaki mniejwięcej jest koszt takiej instalki LPG którą opisałeś, chodzi o tego staga 300 premium?

A co mógłbyś mi powiedzieć o sekwencji KME na wtryskach Valteca, czy dobra jest też ta instalacja?

Nie pamiętam dokładnie ale przed lift napewno, tak wtrysk wielopunktowy pośredni tak fachowo się całość nazywa da się wstawić LPG

Valtec to takie najtansze wtryskiwacze długi czas zamykania nieprecyzyjne kosztują ok 140zł za 4 sztuki a hana jedna sztuka 115 zl więc nie ma się nad czym zastanawiac.

Premium AC R01 i Hany 3300zł 2 lata gwarancji lub 50 tys km zbiornik cylindryczny rozmiar do wyboru wlew od dołu zderzaka tam pod klapka mało miejsca a pozatym jest tylko plastik zapraszam

Kme to niby konkurencja ale pewnie mają tylko niską ceną ja Ci proponuje instalację u producenta więc masz pewność ze bedzie to dobrze działać, a oni tylko montuja tą instalację bo jest tańsza od staga jak coś nie bedzie działac to bedzie słuchał ze masz zle swiece cewki zepsuty silnik itp i nawet nie bedziesz miał gdzie zasięgnąc drugiej opini bo kme montują tylko oni, jak chcesz więcej informacji to śmiało pytaj ew jak daleko masz do Białegostoku to na stronie www.ac.com.pl masz warsztaty partnerskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "lobo" ja mieszkam w małym miasteczku w woj. łódzkim dokładnie to tak 80km od Wrocławia i 125km od Łodzi to do Białegostoku mam z 400km :)

Czyli pełna nazwa tej dobrej instalki LPG którą mi polecasz to "STAG 300 w wersji PREMIUM tak, to pełna nazwa tej instalki czy to dwie różne nazwy? No i + te wtryski Hany i reduktor AC r01- Zavoli tak? Bo nie znam sie na tym tak jak Ty :) A Ty kolego "lobo" pracujesz w branży samochodowej, przy montażu instalacji gazowych LPG tak?:)

 

Z tego co wyczytałem w necie to te 1-nki po lifcie czyli od 2007 prawdopodobnie są na wtrysku BEZPOSREDNIM czyli lipa z LPG a te przed liftem na pośrednim/wielopunktowym czyli da rade zamontować gazik..

 

A możecie mi koledzy wytłumaczyć co oznacza albo o co chodzi z tym wtryskiem " EFi " przy tych silnikach bezynowych w bmw przed liftem, dlaczego taki jest akurat napisany symbol "EFi" ? Na tej stronie z danymi technicznymi BMW --> http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E87

 

Kolego "lobo" a mógłbyś mi mniej więcej przedstawić jakie może być spalanie LPG (sekwencja) w tych bm-kach 118i 2.0 129KM i 120i 2.0 150KM oczywiście, w mieście i trasie??? Z góry dzięki! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się włączę ;)

Pełnej nazwy instalacji tu nie ma, a jedynie możemy ponazywać najważniejsze komponenty.

Sterownik (komputer) - Stag

Wtryskiwacze - Hana

Reduktor - AC R01

 

Zavoli to firma produkująca różne graty do LPG, w tym reduktory - ja mam właśnie reduktor Zavoli N. Ale u Ciebie AC R01 to lepsza opcja. Kolega lobo, o ile wiem, pracuje właśnie w AC, czyli polskiej firmie produkującej sterowniki Stag i również reduktory R01 - i mnóstwo innych gratów do LPG ;)

 

Co do warsztatu jaki miałby Ci założyć instalację - wejdź na "lpg-forum.pl" i poszukaj tam w dziale "polecane warsztaty" - np. w samym Wrocławiu masz 2-3 dobrych gaziarzy. W Łodzi na pewno też się znajdą.

 

EFI to wtrysk pośredni - czyli gaz możesz spokojnie zakładać. Oczywiście rękoma ogarniętego gaziarza. A w ogóle EFi to nazwa stosowana przez producenta tych układów, Boscha.

 

Nie wiem dokładnie jak to jest z silnikami w poliftach E87, ale jeśli są tam też zwykłe motorki z EFI, to szukaj takiego. Chyba, że po lifcie fabryka ładuje już tam tylko te z bezpośrednim wtryskiem...

 

Spalanie - ok. 15% gazu więcej łyka poprawnie zrobiona instalacja. Plus troszkę benzynki na start, dopóki nie wskoczy Ci 40 stopni w silniku. Aktualnie u mnie to wygląda tak, że po niecałym kilometrze jadę już na gazie. Zimą oczywiście dłużej to trwało. Odpalanie potem w ciągu dnia, kiedy silnik jeszcze ciepły, powoduje, że na gaz przełącza dosłownie po paru sekundach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega lobo, o ile wiem, pracuje właśnie w AC, czyli polskiej firmie produkującej sterowniki Stag i również reduktory R01 - i mnóstwo innych gratów do LPG ;)

 

Spalanie - ok. 15% gazu więcej łyka poprawnie zrobiona instalacja. Plus troszkę benzynki na start, dopóki nie wskoczy Ci 40 stopni w silniku. Aktualnie u mnie to wygląda tak, że po niecałym kilometrze jadę już na gazie. Zimą oczywiście dłużej to trwało. Odpalanie potem w ciągu dnia, kiedy silnik jeszcze ciepły, powoduje, że na gaz przełącza dosłownie po paru sekundach.

Prawda, do gazu wystarczy 30 stopni reduktor i 10 stopni gaz, Od softu 8.4 masz taka opcje ciepły start to przy temperaturze gazu 15 i redutkora 30 od razu startuje z gazu z pominięciem wtryskiwacznia benzyny wiec nawet tych kilku sekund nie potrzebuje polecam włączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki koledzy za pomocne informacje :) Czyli co do dobrej instalacji LPG to już wiem że STAG 300 będzie najlepszym rozwiązaniem.

 

Miałbym jeszcze parę pytań do was.. Mianowicie chciałbym sie jeszcze dowiedzieć czy z numeru VIN autka które miałbym zakupić można by było odczytać KOD danego silnika jaki znajduje się w danym aucie, czy może ten KOD silnika jest gdzieś w innym miejscu umieszczony, np. gdzieś na silniku? Bo w mojej byłej hondzie KOD silnika miałem umieszczony z boku silnika. Bo wolałbym sobie sprawdzic ten KOD silnika przy kupnie auta dla pewności żeby później nie było niepotrzebnych problemów z założeniem LPG bo na benzynce nie uśmiecha mi sie teraz jeździć jak ceny paliwa są takie drastyczne jak na polskie zarobki.. :/

I kolega "kater" cos już pisał wcześniej że do tych silników o kodzie "N46" można spokojnie zakładać LPG a do silników o kodzie "N46N" też da rade zapodać LPG? I czy do tego "N43" tez można zapodać LPG czy to już ten silnik z "bezpośrednim wtryskiem" będzie?? Bo według tego co piszą na tej stronie to coś ten kod silnika "N43" podchodzi mi pod te nowsze silniki i to może chodzi o ten bezpośredni wtrysk..

--> http://realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E87N&body=SH&model=118i&zone=ECE&prod=20061000&motor=N43&steering=L&trans=&arch=0

--> http://realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E87&body=SH&model=118i&zone=ECE&prod=20060700&motor=N46&steering=L&arch=0

 

sprawdzałem na tych stronkach w zakładce częsci -> mieszanka paliwowa -> instalacja wtryskowa i na tych rysunkach pokazany jest układ wtryskiwaczy i coś ten "N43" śmierdzi mi bezpośrednim wtryskiem a te 2 pozostałe "N46" i "N46N" pośrednim wtryskiem no ale zastanawiam się czy napewno w 100% jest tak jak tam podają..

 

No i jeżeli możecie to powiedźcie mi koledzy co oznacza ten symbol "LCI" który wystepuje na tych stronach które wyżej podałem bo nie jestem dobrze obeznany w tym temacie :)

A autko chciałbym przywieźć z niemiec żeby nie było tak mocno zużyte 118i albo 120i ale jak tu teraz znaleźć odpowiednią 1-dyneczkę z dobrym silnikiem do zagazowania jak BMW nawali silników o 3 różnych kodach które wychodziły w tym samym czasie mówiąc teraz o roku 2006 i połapac się tu dobrze w tym nie idzie heh :) jak ktoś za dobrze nie jest w tym obeznany tak jak ja.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LCI - Life Cycle Impulse. Czyli po ludzku mówiąc - facelift. A po skrótowemu - lift. A pieszczotliwie i forumowo - polift. :norty:

 

Co do silnika - masz sporo racji, ciężko się połapać, silników jest od groma (a zobacz ile w E90 w ogóle ich jest!), ale jest na to prosty sposób. Po prostu wchodzisz tu - klik - i patrzysz ile kW/KM i Nm dany silnik posiada. Zauważ, że nigdy nie mają tyle samo, nawet w tej samej pojemności.

 

N43 - wtrysk bezpośredni, więc na razie LPG nie można założyć

 

N46 / N46N - wtrysk EFi (pośredni), więc LPG można założyć, a co więcej wszystko ładnie śmiga (u mnie na razie 1 rok i >10.000 km)

 

Czy i jak konkretnie same silniki są oznaczone - nie wiem. Nie powiem Ci też jak je zewnętrznie odróżnić. Oczywiście tak jak mówisz - to trzeba b dokładnie sprawdzić przy zakupie, ale tu z pomocą powinien przyjść komp, bo założę się że soft diagnostyczny bardzo dokładnie wszystko opisuje.

 

A, ważna sprawa - podobnie jak w E90, w E87 nie ma miejsca na koło zapasowe (czyli butlę do LPG) - zostaje Ci jedynie zbiornik typu cylinder. Bo nie wiem czy pod samochodem coś się w ogóle zmieści - w E90 przynajmniej kawałek dupki jest i można tam pod spód zbiornik toroidalny wsadzić. W E87 to chyba nie przejdzie. Ups.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Cię kolego " kater " i sorki że sie wczesniej nie odezwałem ale miałem problem z netem.

 

No właśnie tą stronke którą mi podesłałes to już ją obczajałem wczesniej no i niby tam jest pozapisywane ile niutonometrów i ile KW/KM ma dany model no ale też jest troszke problem żeby sie w tym wszystkim połapać heh :) nawalone jest tam tych kodów silników że masakra.

 

No dobra załóżmy że wybieram model 118i czyli poj. 1995/2.0 180NM i 95KW czyli 129KM i np. jade po auto do niemiec i powiedz mi kolego jak mam sobie dokładnie sprawdzić, że to akurat jest ten model co ja che, że ma te wszystkie parametry co wczesniej wypisałem.

Bo ja bym chciał auto tak z 2006r nieważne który miesiąc, tak bym szukał żeby chociaż troszkę fura była na wypasie, skóra, wielofunkcyjna kierownica i np. ksenonki.

No ale nie wiem czy zauważyłes kolego wczesniej na tych dwóch moich stronkach w ostatnim poście, że ten model przedlift z tym polifcie wychodziły niby w tym samym roku, chodzi mi o rok 2006. Z tego co czytałem w artykułach w necie o bmw seri 1 E87 to było napisane, tak że pierwsze egzemplarze E87 te przedliftem wychodziły od 2004 do 2007 roku a te polifcie niby zaczeły wychodzić od 2007 roku do chwili obecnej czyli nadal są produkowane tylko te po lifcie. No i pogubiłem sie w tym wszystkim gdy natrafiłem na tę stronę

 

http://realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E87&body=SH&model=118i&zone=ECE&prod=20061000&motor=N43&steering=&trans=&arch=0

 

i na tej stronie jest napisane, że niby pierwsza produkcja E87 zaczęła wychodzić od roku 2004 do roku 2007 styczeń/luty , gdzie w innych artykułach mówili, że pierwsze modele zaczęły wychodzić 2004-2007 i niby polift był produkowany od roku 2007. A oni tam napisali na tej stronie którą podałem wyżej, że przedlift był produkowanu od 2004 do styczeń/luty 2007 czyli jeszcze wychodziły przez dwa miesiące w roku 2007.

 

No i kolego jak tutaj sie w tym połapać bo na tej drugiej stronie z tymi modelami polifcie (Z WTRYSKIEM BEZPOSREDNIM-A JA TAKIEGO NIE CHĘ) które niby wychodziły od 2007 do teraz, jest napisane że E87 POLIFCIE ZACZĘŁY JUŻ WYCHODZIĆ OD ROKU 2006 od lutego co któryś tam miesiąć aż do teraz co pokazuje ta stronka -->

 

http://realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E87N&body=SH&model=118i&zone=ECE&prod=20061000&arch=0

 

No i jak ja chcę teraz sobie zakupić rocznik 2006 (Z WTRYSKIEM POŚREDNIM/WIELOPUNKTOWYM - ZEBYM MÓGŁ SOBIE WSTAWIĆ LPG) to jak ja mam się w tym teraz połapać jak 2006-2007styczeń/luty , wychodziły PRZEDLIFT - a w 2006 luty do teraz wychodziły POLIFT czyli PRZEDLIFT I POLIFT RAZEM WYCHODZIŁY W 2006 roku.

No i dlatego musiałbym wiedzieć jak mam odczytać kod silnika w tym aucie żeby sprawdzić, że to akurat jest N46B20B bo to niby jest 118i-95KW-129KM , gdzie mam sprawdzic ile ma koni auto albo ile KW i jaką ma pojemność prawdziwą i ile niutonometrów posiada?? Sprzedawca jak kupował auto w salonie to powiniem mieć jakieś dokumenty o danych auta co nie i czy ja jestem w stanie wszystkiego o aucie dowiedzieć się z tych dokumentów?? To mi właśnie nie daje świętego spokoju i tylko sie wkurzam bo chciałbym już jechac sobie po auto no ale nie wiem czy dam sobie rady z tymi parametrami , żeby nie wtopić czasami i nie kupić POLIFTA z 2006 roku bo bym sie chyba zdołował jakbym nie mógł LPG do auta wstawić..

Teraz pojade niedługo do wrocka to może podjadę do jakiegoś serwisu i zapytam ich czy by mi pokazali to wszystko, ten kod silnika gdzie sie znajduje, czy z numeru VIN jestem w stanie coś odczytać, o pojemności auta i ilości KW/KM i tych niutonometrów.. Normalnie masakra jest, jeszcze tyle problemów nigdy nie miałem z zakupem auta... :/

 

No a z tym zbiornikiem cylindrycznym to jakos ujdzie bo nie mam jeszcze rodzinki a autko będzie do pośmigania w dwie osoby , Ja i moja dziewczyna :) no ale bezsens trochę że nie ma miejsca na koło zapasowe. No ale to że nie ma miejsca zrobionego na koło zapasowe to chyba nie znaczy o tym że producent nie dał do auta koła zapasowego, mam nadzieje że dostane koło zapasowe przy kupnie tego auta. :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego moc możesz sprawdzić w dwojaki sposób, albo odczytasz ja w Brigfie będzie podana w kW, albo rozkodujesz VIN i tez będzie podana w kW.

Zanim pojedziesz po auto to możesz poprosić o VIN i rozkodować na forum i sprawdzić czy to jest auto które cię interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego moc możesz sprawdzić w dwojaki sposób, albo odczytasz ja w Brigfie będzie podana w kW, albo rozkodujesz VIN i tez będzie podana w kW.

Zanim pojedziesz po auto to możesz poprosić o VIN i rozkodować na forum i sprawdzić czy to jest auto które cię interesuje.

 

 

No właśnie kolego autko chce sobie sciągnąć z niemieć i chce E87 seria 1 rok 2006 w benzynie 118i 129KM do przerobienia na LPG , ale mam problem bo w tym roku 2006 był produkowany model przedlift czyli pierwsze edycje seri 1 , no ale też w roku 2006 bodajże od miesiąca lutego zaczeły wychodzić te pierwsze egzemplarze z poliftu. Dodałem strony we wczesniejszym poscie i tam pisze jaki model przypada na jaki rok, możesz sobie zerknąć kolego. No i ta pierwsza edycja tych jedynek 2004-2007 była na wtrysku EFi wielopuktowym-pośrednim więc do tego bym mógł wstawić LPG a te polifcie czyli od tego 2006/luty , które idą do teraz i one posiadają wtryś BEZPOŚREDNI czyli lipa z LPG do tych modeli i tego akurat nie chcę. No i skoro te przedlift i polift wychodziły w roku 2006 to teraz mam problem żeby nie wtopić i czasami ni pomylić sie i kupić tego z tym wtryskiem BEZPOŚREDNIM w którym nie można LPG zamontować.

 

I tak właśnie próbuję dojść do tego jak bym mógł odczytać w bmw serii 1 wszystkie parametry danego auta , żeby kupić to o które mi akurat chodzi , I GDYBYM MIAŁ JUŻ AUTO PRZED SOBĄ TO GDZIE MAM ZNALEŹĆ NA SILNIKU ITP., DANY KOD SILNIKA BO SĄ 3 RÓŻNE RODZAJE, JAK ODCZYTAĆ MOC W KW/KM , JAK SPRAWDZIĆ POJEMNOŚĆ SILNIKA CZY SIĘ WSZYSTKO ZGADZA, I CZY PO NUMERZE VIN BYŁBYM W STANIE COŚ ODCZYTAĆ Z TEGO CO TU WYPISAŁEM? BO WOLAŁBYM BYĆ PEWNY PRZED WYJAZDEM DO NIEMIEC ŻE TO AUTO JEST TAKIE JAKIE SZUKAM A NIE ZEBY TAM POJECHAĆ A OKAZAŁOBY SIĘ ŻE TO NIE TEN MODEL O KTÓRY MI CHODZI.

A CZY JEŻELI GOŚCIU Z NIEMIEC PODAŁBY MI NUMER VIN TO CZY JAK ZADZWONIE DO SERWISU BMW TO POWIEDZĄ MI Z NUMERU VIN WSZYSTKIE PARAMETRY-POJEMNOŚĆ, ILE KONI, KTÓRY ROK,ILE NIUTONOMETRÓW ITP..??? BO WOLAŁBYM TEŻ WIEDZIEĆ GDZIE ODCZYTAC MOŻNA JAKIS KOD SILNIKA I CAŁĄ RESZTĘ BO GDYBYM DOJECHAŁ NA MIEJSCE DO NIEMIEC TO SAM BYM SOBIE TO WSZYSTKO CHCIAŁ POSPRAWDZAĆ DLA UPEWNIENIA SIE CZY WSZYSTKO SIĘ ZGADZA. Szukałem już trochę w necie tych informacji ale za ciekawych nie ma. Dzwoniłem też na infolinie do bmw polska/warszawa ale onie też są tam troszkę zamotani :) i zawiele mi nie powiedzieli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E87 tu masz jakie silniki szły w e87 jest tez moc w kilowatach i koniach mechanicznych.

 

 

No tą stronkę to już przerabiałem ale chodzi mi dokładnie o to jak zczytać kod silnika w serii 1 E87 i reszte parametrów danego silnika gdybym już np. pojechał furę oglądać.. Chodzi mi o to gdzie znajdę dokładny kod silnika, gdzie sprawdzę przy oglądaniu auta ile ma koni dana wersja, pojemności itp.. Bo wiesz zawsze może sie trafić jakiś sprzedawca oszust który poskłada auto z kilku modelów i wtedy wtopa a chcę sobie te wszystkie rzeczy sam posprawdzać podczas ogladani fury i dlatego sie was pytam w jaki najlepszy sposób można to wszystko po sprawdzać mając przed sobą dane auto? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika jest tez na silniku jak stoisz rzed maską to po prawej stronie nad rozrusznikiem na nalepce. Ale tam bedzie tylko kod zadnej mocy czy pojemności. i nie łatwo też się to tego miejsca dostać.

100 KW to 136 KM

X KW x1.36 = Y KM tak mozesz sobie przeliczyć

Jak chcesz kupić dzwonisz prosisz o vin facet podaje sprawdzasz pasuje jedziesz oglądać

Facet nie podaje olewasz temat.

Myśle że przy serii 1 nie oplaca się "składać z dwóch" silniki są tanie mała wartość samochodu. jak był rozbity to wstawili ten co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kod silnika jest tez na silniku jak stoisz rzed maską to po prawej stronie nad rozrusznikiem na nalepce. Ale tam bedzie tylko kod zadnej mocy czy pojemności. i nie łatwo też się to tego miejsca dostać.

100 KW to 136 KM

X KW x1.36 = Y KM tak mozesz sobie przeliczyć

Jak chcesz kupić dzwonisz prosisz o vin facet podaje sprawdzasz pasuje jedziesz oglądać

Facet nie podaje olewasz temat.

Myśle że przy serii 1 nie oplaca się "składać z dwóch" silniki są tanie mała wartość samochodu. jak był rozbity to wstawili ten co trzeba.

 

 

No dobra panowie czyli troszkę sie już podowiadywałem jak posprawdzać auto jak znajdę ten kod silnika to będzie git bo odrazu sobie sprwadze czy to pośredni czy bezpośredni wtrysk jest, ale chyba najlepszym sposobem będzie uzyskanie od gościa tego numeru VIN i podobno 7 ostatnich cyfr numeru vin określa dane techniczne pojazdu. Byłem w servisie bmw we wrocławiu , wizytówkę dostałem i jak bedę miał VIN to mam do nich zadzwonić i wszystko mi powiedzą, który rok, jaka pojemność , ile KW i jaki jest kod tego silnika tak więc myśle że będzie spoko! :) Bo lepiej jest samemu sobie posprawdzać parametry auta żeby później sie nie zdziwić po przyjezdzie do domu z kupionym autem :)

 

Koledzy a możecie mi jeszcze doradzić jak mam dodatkowo posprawdzać stan techniczny auta jak juz pojadę je oglądać do Niemiec?? Z tego co wiem to dobrze by było pojechać z autem na jakąś stację diagnostyczną żeby mi posprawdzali zawieszenie i resztę bajerów, nie wiecie czasami ile w Niemczech kosztują takie badania techniczne auta i czy opłaca sie jechac na taką diagnostykę? A jeszcze cos dodatkowego polecacie w ramach przeglądu technicznego oglądanego przeze mnie auta? :)

 

A macie może koledzy jakieś namiary na jakąś stronkę albo jakis program do rozkodowywania numerów VIN w bmw bo chętnie bym sie nauczył rozkodowywac numer VIN i było by mi to bardzo przydatne? Jak posiadacie cos takiego to przylepcie stronkę w tym temacie, będę bardzo wdzięczny!:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.