Skocz do zawartości

e60 gaśnie podczas jazdy i nie chce odpalić


zales

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z autem, często zdarza się podczas jazdy na gazie że auto gaśnie. Jest potem problem z odpaleniem silnika. Łapie dopiero ze 4 lub 5 razem. Nigdy ten problem nie wystąpił mi podczas jazdy na benzynie. Nie ma reguły kiedy auto zgaśnie, czasem jeżdżę przez kilka dni i nie ma żadnych problemów, a czasem na dystansie 10km potrafi mi zgasnąć 3 razy. Dzieje się to i na zimnym silniku (zaraz po przełączeniu na gaz) jak też i na ciepłym. Jeździłem z tym problemem do gazowników: były jakieś skoki ciśnienia na reduktorze, został on zregenerowany oraz wymieniony czujnik ciśnienia (mapsensor?). Auto chodziło ok przez 2 tygodnie a potem problem powrócił. Ostatnio został też wymieniony sterownik gazowy na nowy. I znowu 2-3 tygodnie jazdy bezproblemowej, a teraz auto znowu gaśnie. Ponownie udałem się do gazowników, podłączył jeden komputer do gazu, drugi do silnika i jeździliśmy tak po mieście przez godzinę. Stwierdził że wszystkie parametry pracy silnika i gazu są wręcz książkowe, a auto jak na złość ani razu nie zgasło podczas tej jazdy. Nie pojawiają się też żadne błędy w sterowniku silnika i gazu. Nie ma więc do czego się przyczepić i nie wiadomo co dalej wymieniać. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i potrafi doradzić?

Auto to BMW E60 520i, 170km, sterownik instalacji Agis, reduktor Zavoli, wtryskiwacze OMVL, na instalacji przejechane ok 40tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co rozumiesz pod pojęciem silnik na wykończeniu? Kilka miesięcy temu cały silnik był rozbierany w związku z problemami z ciśnieniem oleju: wał, panewki oraz góra silnika w bardzo dobrej formie, spokojnie jeszcze pochodzi. Co do problemu to okazało się teraz że występuje on również podczas pracy na benzynie. Czasem pojawia się też problem z odpaleniem zimnego silnika. Błędów w sterowniku LPG brak. Pod poniższym linkiem znajdują się screeny błędów które odczytałem z komputera silnika.

 

http://zales5.cba.pl

 

Może teraz ktoś będzie potrafił coś więcej doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam ponownie. Udało mi się zrobić niewielki postęp w rozwiązaniu tej zagadki. Okazało się, że w momencie gdy auto gaśnie znika napięcie na linii sterującej przekaźnikiem od wtryskiwaczy. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu napięcie jest, jednak podczas kręcenia rozrusznikiem już nie ma. Kabel ten prowadzi do jakiegoś modułu pod kierownicą. Po "pożyczeniu" zasilania od przekaźnika komputera DME auto odpala i pracuje normalnie. Gdzie dalej szukać przyczyny tego zachowania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.