Skocz do zawartości

O instalacjach gazowych


Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie wałkowane. Przy dobrym zestrojeniu i wydajnym reduktorze - różnica EGT rzędu 15*C - bez znaczenia. Co innego instalacje mieszalnikowe na śrubkę, przy słabym reduktorze temperatura EGT skacze tak bardzo jak w wyczynowych silnikach turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam;)

Pytanie moje kieruję do forumowiczów którzy znają się na instalacjach gazowych/sami zakładają takie instalację/ bądź mają zamontowaną w swoich BMW;)

Otóż ostatnio dowiadywałem się o koszty zamontowania instalacji gazowej do e46 2.2 170km i jeden z zakładów zaoferował mi "korzystną" ofertę montażu instalacji i tu moje pytanie do was co sądzicie o takiej konfiguracji? Opinie na internecie różne i ogólnie mało informacji o niej.

Oto specyfikacja instalacji:

 

Elektronika KING

Wtryskiwacze Matrix MS 211.20

Reduktor KME TUR lub SILVER

 

Dużo czytałem na temat instalacji do tych silników i pierwszy raz widzę taką konfigurację;) Jako że się na tym nie znam prosiłbym o opinie o niej ( o ile ktoś kojarzy i zna się w temacie).

 

Pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jaką instalacje polecicie do BMW e60 silniczek 523i 2005rok silniczek N52.

Może ktoś jezdzi na LPG z tym silnikiem.

Możecie wyrazić swoje opinie.

Witam,

jak wszystkie Valvetroniki - ogarnia się je znakomicie odpowiednio skonfigurowanym Stagiem, w przypadku mojej rekomendacji - z wtryskami Hana 2000 i reduktorem Magic III evo2. Zapraszam w poniedziałek do skontaktowania się z nami telefonicznie, przedstawię szczegółowe warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;)

Pytanie moje kieruję do forumowiczów którzy znają się na instalacjach gazowych/sami zakładają takie instalację/ bądź mają zamontowaną w swoich BMW;)

Otóż ostatnio dowiadywałem się o koszty zamontowania instalacji gazowej do e46 2.2 170km i jeden z zakładów zaoferował mi "korzystną" ofertę montażu instalacji i tu moje pytanie do was co sądzicie o takiej konfiguracji? Opinie na internecie różne i ogólnie mało informacji o niej.

Oto specyfikacja instalacji:

 

Elektronika KING

Wtryskiwacze Matrix MS 211.20

Reduktor KME TUR lub SILVER

 

Dużo czytałem na temat instalacji do tych silników i pierwszy raz widzę taką konfigurację;) Jako że się na tym nie znam prosiłbym o opinie o niej ( o ile ktoś kojarzy i zna się w temacie).

 

Pozdrawiam;)

Elektronika King to jeden z wielu klonów włoskiej firmy AEB - bliźniaczy z OMVL Dream XXI, Zavoli Alisei, Tartarini, Elpigazem, Bigasem itd itp...

Moim zdaniem - średnio elastyczny sterownik, obsługujący małą ilość wtryskiwaczy. Silnik M54 jest produktem wyrafinowanym i im szersze możliwości sterownika LPG, tym lepiej można zestroić instalację. Ograniczyłbym poszukiwania do trzech sterowników: Staga 300 ISA2, KME Nevo Plus, oraz LPGTecha.

Co do matrixów (chodzi na pewno o HS nie o MS) - z zalet: są precyzyjne i ponoć trwałe, z wad: słabo przewidywalne jeśli chodzi o zmiany wydatku w funkcji temperatury własnej, nienajlepiej znoszą przerosty ciśnienia gazu (bardzo je to spowalnia), oraz dość mało wydajne (choć do 6 garów i 170 KM starczą). Cena też nie rozpieszcza, w podobnych pieniądzach można mieć Hana 2000 - wybór zdecydowanie moim zdaniem lepszy.

 

Z wymienionych reduktorów brałbym Silvera - obecnie to jest znakomity produkt, do tej mocy nada się idealnie, choć ja preferuję zupełnie inne podejście do tego podzespołu - używamy reduktorów Magic III evo2.

 

Reasumując: poza sterownikiem, który odradzam, pozostała część instalacji ma sens.

 

Aha ważna sprawa - zdecydowanie odradzam sterowniki wprowadzające korekty na podstawie monitorowania parametrów OBD-II - to obecnie prosty sygnał chęci gazownika by podpierać braki komptenecji "automatami"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na to gwarancja 2 lata albo 40 tys. km. z rozmowy wychodziło na to ze zrobi to tak jak powinno być i później podczas jazdy będzie to ustawiał. i później na sprawdzenie po 1 tys km i tam co jakiś czas mówił mi co ile km ale nie pamiętam dokładnie... i jeszcze na początku powiedział że jego zdaniem to by wystarczył Reduktor KME Silver chyba że ja sobie życzę żeby zamontował KME Gold. ogólnie to on jest takim jak by przedstawicielem tej firmy KME na kuto i zakłada ogólnie tylko tej marki instalacje dlatego mówił ze może założyć sterownik STAG Plus tak jak pisałeś ale on by polecał coś z KME mówił mi dokładnie jaki model ale nie przypomnę sobie teraz...

Jeśli zaproponowano Panu KME Nevo, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to bardzo dobra propozycja - świetny, elastyczny sterownik, tylko upierdliwy bardzo w strojeniu - no ale to problem gazownika, nie Pański, jeśli podejmie się solidnego strojenia oczywiście. Natomiast co do reduktora - w mojej opinii LEPSZYM dla tego silnika reduktorem jest KME Silver - a to ze względu na zdecydowanie lepsze możliwości termiczne (grzania gazu). Droga gazu od wejścia do wyjścia w Goldzie to połowa drogi w Silverze - stąd realne możliwości dogrzania gazu zimą w fazie bezpośrednio po przełączeniu - Silver będzie miał większe. Pozostaje kwestia wydajności - zapewniam że Silver ogarnie ten silnik z DUŻYM zapasem. Użycie Golda to jak wytoczenie armaty do zabicia komara. Bez sensu.

A, jeszcze wtryskiwacze: Proszę atakować o wtryski Hana 2000, nie dać sobie wcisnąć Valteków, Raili itp. Coś mi ten limit 40.000km śmierdzi tanimi wtryskami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Hej. Zarejestrowałem się już jakiś czas temu i po trochu czytałem forum.

Zakupiłem sobie E61 2,5 218 konną wersję w automacie.

 

Chciałbym do tego zapodać gaz. Pytanie jaki najlepszy zestaw do tego silnika.

 

Myślałem nad jakimś STAGiem , do tego dobre wtryski i parownik z zapasem mocy, by nic nie kulało.

 

 

Co polecacie? Gazu daaawno już nie miałem i wypadłem z obiegu odnośnie nowinek technicznych i dobrych komponentów.

 

czekam na Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam pytanie odnośnie założenia LPG do bmw e60 218KM.Ile osób tyle opini. Pytałem kilku mechaników i odradzają mi założenie LPG twierdząc że beemki nie "lubią" gazu,

natomiast gazownik twierdzi że to bzdrura, tylko trzeba założyć dobrą instalację ok.3 500zł.Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KME Gold w 330i nie wyrobi termicznie. No chyba że tylko do krótkich sprintów po mieście, wtedy powinien dać radę.

 

e60 525i można pięknie zagazować, tylko trzeba mieć pojęcie o strojeniu instalacji w tym aucie. Jest to niestety dość skomplikowane. Mało jest gazowników którzy potrafią to zrobić porządnie.

 

Jak jeden gazownik zaproponuje ci 2600 a drugi 3800 to dobrze się zastanów, bo w 90% przypadków więcej traci się wybierając tańszą opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sobie zażyczysz - butle są toroidalne różnych rozmiarów w miejsce koła zapasowego. Ale możesz też założyć zbiornik walcowy w poprzek za tylną kanapą, wtedy będzie miał pojemność większą niż ten w kole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając Twoje posty wiem że masz wiedzę na ten temat. Chodziło mi czy wogóle można zakładać gaz do tych modeli bo rozmawiałem ze znajomym który jeździ podobnym modelem i kategorycznie odradzał mi założenie gazu,natomiast właściciel firmy,która zakłada LPG twierdzi że to bzdura.Tłumaczył mi że problem polega na tym że do takiego silnika należy założyć gaz z górnej półki czyli ok.3 800zł a klijęci(najczęściej młodzi) chcąc zaoszczędzić decydują się na tańszą instalację i potem są problemy. Jeszcze nie kupiłem tego auta bo jeśli nie jest wskazane założenie gazu do tego modelu to spalanie 12l benzyny mija si z celem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Witam,

Mam pytanie odnośnie założenia LPG do bmw e60 218KM.Ile osób tyle opini. Pytałem kilku mechaników i odradzają mi założenie LPG twierdząc że beemki nie "lubią" gazu,

natomiast gazownik twierdzi że to bzdrura, tylko trzeba założyć dobrą instalację ok.3 500zł.Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

Jako że jest to valvetronic i podczas normalnej pracy silnik nie używa przepustnicy tylko ilość zasysanego powietrza reguluje skokiem zaworów ssących to podstawowym problemem dla większości instalacji LPG jest brak podciśnienia w kolektorze ssącym którego zmiana jest dla instalacji ważnym parametrem ( obciążenia silnika). bez tego parametru strojenie instalacji jak STAG i inne tego typu jest bardzo trudne i nieprecyzyjne. Tu z pomocą przychodzi LPGTECH który jako jedyna instalacja na rynku ma możliwość pobierania sygnału z przepływomierza powietrza (zarówno napięciowego jak i częstotliwościowego (specjalna przystawka)) i wykorzystywanie go jako obciążenie silnika. Do tego wtryskiwacze TECH DRAGON bardzo szybkie i stabilne (czas otwarcia poniżej 1,9ms , zamknięcia poniżej 0,9ms) dla których sterownik LPGTECH posiada specjalny algorytm sterujący napisany w oparciu o ich charakterystykę i mamy poprawnie działającego VALVETRONIC . :mrgreen:

PS. Dla czepliwych od razu napiszę że zamontowałem na takim zestawie 2 takie silniki i jeden N42 w e46 ( jak ktoś chce mogę wrzucić jakąś fotke) oraz wcześniej na elpigazie (AEB)więc znam różnice . Montowałem różne instalacje do różnych aut STAGA również.

Od 4 lat na co dzień jeżdżę ALPINĄ B10 V8 w której miałem zamontowaną topową instalacje AEB elpigaz na wtryskach IPLUS a od roku jest tam LPGTECH więc moja opinia nie jest zasłyszana tylko z własnych doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Kolego a do Alpiny B10 kompletna Landi Renzo wyda? skąd masz podpięty sygnał z obrotów silnika do sterownika LPG? słyszałem ze w V8 BMW jest z tym problem, a jesli już sie uda to obroty są zfałszowane... Ps. w B10 masz valvetronic???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

...w e90 nie ma koła zapasowego -> opony typu RunFlat.

Opcje są jednak dwie:

1 - zbiornik walcowy w bagazniku,

2 - toroidalny pod podłoga bagaznika, ale to wymaga przerobienia / dostosowania schowka i podwozia

(można znaleźć na farum więcej informacji na ten temat,,,)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.