Skocz do zawartości

116d ED. Zmiana nazwy... Kontrola gazów spalinowych na powro


Centek_15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio pojawił się komunikat "napęd, pełna moc niedostępna...".

Pojechałem na komputer i wyszło kilka błędów nieciągłych, pokasowalismy i było ok. Zrobiłem 20km i znowu wyszedł błąd "czujnika ciśnienia doładowania /przerwa lub zwarcie ". Błąd już nie znika.

Chciałem ten czujnik wyjąć i obejrzeć, ewentualnie wymienić ale szukałem go w aucie oraz na schematach i nie potrafię znaleźć.

Auto to bmw f20 116d ED silnik 1.6d 116km.

Dodam że podczas gdy błąd wyskoczy to auto ma muła i sterowanie turbina całkowicie nie działa, po dodaniu gazu dźwignia stoi w miejscu.

Dziękuję :)

Edytowane przez Centek_15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo, znalazłem sam, był mocno zawalony. Wyczyściłem go, błąd zniknął po kilku odpaleniach auta. Niestety nie na długo. Teraz mam inny problem.

Wyskakuje mi błąd "240400: kontrola gazów spalinowych na powrocie, zmiana zasad: zbyt mała masa powietrza oraz ujemna zmiana zasad-nieciagly"

Miałem też błąd "2AB500 nieznany kod usterki"...

Czy to może zawór egr do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos pomoże co to za błąd 240400? Kontrola gazów spalinowych na powrocie, zmiana zasad: zbyt mała masa powietrza oraz ujemna zmiana zasad.

O co tu chodzi? Dziś wyjalem cały dolot: egr, chłodnice egr, filtr, przepływomierz, kolektor ssący. Wszystko wyczyszczone (prócz przepływki bo idealna, egr też bardzo ładny, wszystko działa luźno i ładnie). Na kolektorze ssącym 1cm syfu, na czujniku ciśnienia dolotowego też masa syfu, jest jeszcze jakiś czujnik po drodze i też zasyfiony był. Jutro składam auto.

Ogólnie dzisiaj sporo jeździłem rano i raz auto łapie tryb awaryjny i odcina moc, za chwilę wracam do auta ze sklepu, odpalam, jest tryb awaryjny, kontrolka silnika się świeci ale auto jeździ normalnie, następne odpalenie znowu problem z mocą... Dziwna sprawa...

Ktoś wie który czujnik odpowiada za błąd powyżej?

Ps. Dodam że na klapie od rury intercoolera minimalna ilość oleju, bardzo mała, samego intercoolera nie sprawdzałem gdyż auto trzyma moc jak tylko nie wpadnie w tryb awaryjny. Słyszałem że gdyby dziura w coolerze lub jego dolocie była to jest spory spadek mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto złożone i odpala, na razie zrobione 20km i wszystko, autko czuć że lepiej oddycha, ruszanie na światłach jest łatwiejsze, szybciej wchodzi w obroty. Natomiast przy każdym gaszenia auta głośno pstryka mi zawór ciśnienia spalin egr o numerze 7810831. Możliwe że to on robi mi problemy? Po każdym zgłaszania auta mocno słychać jak pstryka z dużą częstotliwością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, po 150km problem wrócił. Zamówiłem nowy elektrozawor ciśnienia EGR. Ten co teraz mam strasznie pstryka podczas gaszenia silnika, w dodatku na kompie jest błąd "kontrola gazów spalinowych na powrocie", więc łącząc fakty w całość to właśnie ten zaworek tym steruje (a przynajmniej tak myślę). mam nadzieję że to on robi problemy.

Koledzy, może ktoś skojarzy te fakty i mi pomoże? Auto zawsze dostaje błąd na ciepłym silniku i zawsze przy powolnej jeździe gdzie zbieram się do parkowania, lub stoję w korku albo wyjeżdżam z parkingu . Często przed wyskoczeniem błędu, auto się lekko dusi, jakby właśnie miał brudne powietrze w kolektorze ssącym. Czy dobrze kombinuje, a może nie tędy droga?

Wtryskiwacze na razie odrzucam jako mój problem, gdyż na kompie były błędy kontroli spalin i czujnika ciśnienia doładowania, gdzie błędu ciśnienia doładowania już się pozbylem czyszczące czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że odpowiedzi multum.

Zatem inne pytanie: jakie napięcie i kiedy musi być na tym zaworku?

https://i.ebayimg.com/images/g/xQwAAOSwmx9Zrgau/s-l225.jpg

Otóż kupiłem nowy oryginał, i też strzela przy gaszeniu silnika. Sprawdziłem napięcie i jest 9.8-10.2V. Po zdjęciu wężyka podciśnienia od strony vacuum mocno zasysa ale już od strony EGR niestety nie, więc pomimo napięcia 10V zaworek nie działa.

Sprawdziłem w domu na krótko i działa elegancko. Przy 9V z baterii też działa ale wyczuwalnie słabiej. Klapka którą steruje ten elektrozawór nie zależnie od obrotów jest zamknięta, ale jak ominę zaworek i złącze wężyki to działa idealnie.

Auto dostaje błąd tylko na ciepłym silniku i tylko na wolnych obrotach... Dostaje już szału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.