Skocz do zawartości

Utrata wartosci F20


reaver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczow,

Od jakiegos czasu jestem na kupnie auta klasy B/C, F20 z uwagi na walory stylistyczne specjalnie mnie nie interesowala. Przypomnialo mi sie jak kolo 2012 roku byla promocja na 116i za 89.9k pln i zaczalem sprawdzac ile takie auta kosztuja teraz i jestem w szoku, jako ze stoja one bardzo blisko ceny wyjsciowej.

Opieram swoje wnioski na serwisie otomoto, nie wiem na ile odzwierciedla to pobozne zyczenia sprzedajacych a na ile faktyczny stan rynku. Nawet jesli te ceny sa przerysowane to generalnie wyglada to na auto

bardzo dobrze trzymajace wartosc, niczym Audi A1.

Jako ze siedzicie w temacie pewnie troche bardziej, czy mozecie doradzic w jakiej kwocie powinienem realnie kupic bezwypadkowe F20 116i z polskiego salonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Pewnie za te 89.9 k to był tzw. golas. BMW sobie bardzo ładnie liczy za dodatkowe opcje (których w 116i w standardzie nie ma). Ksenony, navi, klima auto, PDC i juz sie robiło ponad 110. Z drugim strony tych samochod w Polsce jest ciagle mało, i większość pewnie ciagle na gwarancji wiec nie miałbym nic przeciwko gdyby trzymały cenę;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Ponieważ rozważam zakup f20 116i ceny ściągniętych egzemplarzy z Niemiec zaczynają się od 56 tys zł w wersji sport czyli taniej niż u naszych sąsiadów. Więcej nie muszę dodawać. Ale jaka jest faktyczna wartość takiego modelu ? Jaką kwotę powinienem przeznaczyć na zadbaną 116i ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na polskie ceny, to jedynki świetnie trzymają wartość, szczególnie w MPakiecie i z dobrym wyposażeniem. Mój dealer twierdzi, że auta po 3. latach schodzą za ok 65-70% ceny katalogowej.

 

W GR faktycznie jest bardzo dużo jedynek, ale zawsze auto z polskiego salonu, będzie lepiej wyceniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, ale nie trawie tych aut w wersji bez pakietu, juz Sport robi duza roznice.

 

Mam spiskowa teorie :) ze firmy specjalnie kastruja stylistycznie podstawowe wersje aut zeby upychac te pakiety bo na tych plastikach jest najwieksza marza (sline/m/amg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Moja to wlasnie była sport, zobacz w moim temacie na pierwszej stronie.

Sport ma takie same zderzaki i progi jak każda zwykła tylko wloty powietrza maja taki srebrny pasek (ktory i tak okleilem na czarno) i dolna listwa jest czarna. Tylny zderzak tez ma taka wąska czarna listewkę.

Ja założyłem dodatki AC Schnitzer czyli przednia dokładkę i lotke. Do tego nerki zmieniłem na Performance całe czarne. Inne zderzaki i progi sa tylko w Mpaku. A i końcówka wydechu w sporcie jest czarna. Opcjonalnie mozna było tez zamówić czarne lusterka obojętnie od koloru nadwozia no i wzory felg jakies tam były inne. Ogólnie jakbym kupował nówkę nie z placu to tylko M pakiet ale nie miałem takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń co do ceny.

Półtora miesiąca czy dwa miesiące temu chciałem sprzedać moją 116i F20 z 12 roku i jakoś za 53 tysiące nie poszła. Nowa, dodam że w polskim salonie kosztowała 106.000, czyli po 3 latach przy sprzedaży nie osiągnąłem, 50% ceny....

Tak więc, czy tak naprawdę trzymają wartość?

Hmmm.... debatowałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń co do ceny.

Półtora miesiąca czy dwa miesiące temu chciałem sprzedać moją 116i F20 z 12 roku i jakoś za 53 tysiące nie poszła. Nowa, dodam że w polskim salonie kosztowała 106.000, czyli po 3 latach przy sprzedaży nie osiągnąłem, 50% ceny....

Tak więc, czy tak naprawdę trzymają wartość?

Hmmm.... debatowałbym.

 

Dwie rzeczy:

- to auto sie generalnie ludziom nie podoba

- jest ciagle w miare nowe i stosunkowo drogie, za 10k pln wiecej jest przyzwoity nowy kompakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej!

Może się tutaj wypowiem, bo swego czasu śledziłem ten temat :)

Mój zakup nowej F21 był głównie kierowany napędem na tył, prowadzeniem i dynamiką. Zaraz za tył szła jednak opinia, że po kilku latach, przy ewentualnej odsprzedaży, stracę możliwie jak najmniej, trzymają one cenę, z tego co się orientowałem na swoim rynku, dość mocno. Wiadomo, że każde auto po odjechaniu z salonu, ciężko będzie sprzedać na drugi dzień za dokładnie tyle samo, ale jak ma się F20/F21 z M pakietem i jeszcze mało popularnym silnikiem (na pół roku widziałem 1 sztuke 125d i to była F20 manual), to myślę, że jak się znajdzie Ktoś kto szuka mniejszego auta premium, cena mile zaskoczy sprzedającego.

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Jezeli ktos jest zainteresowany, to mam do sprzedania BWM F20, rocznik 2014, polski salon (slask), w dobrej cenie. Samochod bardzo malo jezdzony, garazowany w zimie, laczny przebieg 11.5tys.

Poprostu jak wynika z przebiegu powyzej :) samochod nie jest mi potrzebny. Zmienilem prace i uzywam samochodu firmowego do wiekszosci rzeczy. Ten samochod moge sprzedac po dobrej cenie, zdajac sobie sprawe, ze utrate wartosci musze wziasc na siebie. Nie pisze tu o cenie rewlecyjnej, okazji, itd... poprostu jezeli ktos jest fanem tej marki i tego modelu, moze kupic piekny samochod, bardzo malo uzywany, bardzo dobrze wyposazony z gwarancja i pakietem serwisowym (5 lat). To jest wersja sport, a automacie, 116i, lakier granat nocy.

 

Wiecej informacji wlacznie ze zdjeciami moge podeslac na emaila.

 

Nie jest to oferta dla osob ktore beda porownywaly ceny do golfa, albo szukaly rabatu 50%. Poprostu moge sprzedac dobry samochod w cenie ktora odzwierciedli 1.5 roku uzytkowania, czyli biorac te koszty na klate mowiac kolokwialnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale porównywanie BMW i fiata czy VW nie ma sensu :)

 

Można porównywać Audi, BMW, Merca.

 

 

VW to akurat taka "śmieszna" marka, że możesz kupić Golfa za 80k który w środku będzie bardziej jak skoda i będzie marną konkurencją dla Kia bo gorzej wyposażony. Za to w HIghlinie w środku już będą zupełnie inne materiały i z "paroma" dodatkami wyjdzie cena bliżej 140k i to już jest poziom cenowy przyzwoicie wyposażonej 118i, która ani nie jest bazowym modelem ani nie będzie golasem.

 

Pozostaje kwestia filozofii i ideologi FWD vs RWD. A jak wszyscy zawsze przywołują wypowiedź szefa BMW bodajże z 2009 roku, że 80% użytkowników myślało że jeździ przednionapędówką (ciekawe jakby zrobili taką ankietę teraz :D:D ), czyli dla 80% osób kupujących bmw serii 1 dobrze wyposażony golf jest bezpośrednią konkurencją, bo FWD vs RWD nie jest argumentem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.